עדכונים מעכבר העיר אונליין >
    cafe is going down
    ';

    מרכיבי החלב וחשיבותם ובאילו מזונות מן הטבע ניתן למצוא אותם

    0 תגובות   יום שלישי, 30/5/17, 13:26

    מרכיבי החלב וחשיבותם

    ובאילו מזונות מן הטבע ניתן למצוא אותם

    צריכת החלב בעולם גדלה משנה לשנה

    ישראל במקום ה 38 לפני ספרד, אוקראינה ורוסיה

     

    ד"ר אולגה רז ראש תחום תזונה קלינית הפקולטה למדעי הבריאות אוניברסיטת אריאל

     

    ''


    חג שבועות ומתן תורה בפתח,  חג אשר משמעותו חשובה להיסטוריה היהודית והפך לחג הפשטידות ועוגות גבינה. מאחר ונוהגים לאכול מוצרי חלב בחג ריכזתי כמה עובדות מעניינות בנוגע לחלב וכמה מתכונים טעימים ודיאטטיים לשולחן החג מספרי החדש "דיאטת הלחם של אולגה רז: השיטה והמתכונים". 

    צריכת החלב בעולם הולכת וגדלה משנה לשנה, וישראל במקום ה-38. היא עלתה מ-101.5 ק"ג ב-2005 ל-111.3 ק"ג ב-2015 והיא צפויה לעלות בעוד כ-12.5% עד 2025. המדינות המובילות בצריכת חלב לאדם הן פינלנד, שוודיה והולנד. ישראל נמצאת במקום ה-38, לפני ספרד, אוקראינה ורוסיה ובמקומות האחרונים 98 ו-99 נמצאים המלדיבים וסודן.

    חלב ומוצריו מהווים חלק חשוב בתזונת האדם ומכילים מספר מרכיבים חשובים: צריכתם כחלק מהתפריט היומי בכמות סבירה מומלצת על ידי כל אירגוני הבריאות הבינלאומיים ומבוססת על מדע.

    מרכיבים חשובים שניתן למצוא בחלב:

    1. חלבון בעל ערך ביולוגי גבוה, כלומר, חלבון המכיל את כל חומצות האמינו החיוניות שהאדם לא מסוגל לייצר בעצמו.
    2. סידן: חשוב לבריאות העצם, איזון לחץ דם ופעילות שריר תקינה
    3. ריבופלבין: ויטמין B2, נלחם ברדיקלים חופשיים, משתתף בתהליכי ייצור אנרגיה ובהתפתחות תקינה של תאי דם אדומים, מגן על הדנ"א, חשוב לבריאות העין ועוד.
    4. מגנזיום: לבריאות העצם, הרפיית שריר, מערכת העצבים, איזון לחץ דם ועוד.
    5. סלניום: משתתף בהגנה על הדנ"א, פעילות תקינה של בלוטת התריס, המוח ועוד.
    6. ויטמין B12: לשמירה על מערכת  העצבים, בריאות העצם ויצירת תאי דם

    חלק מהרכיבים הללו ניתן למצוא במזונות מן הצומח לדוגמא:

    1. חלבון: ניתן להשיג מצירוף דגנים וקטניות, סויה ומוצריה, סייטן וכדומה.
    2. סידן: ירקות ירוקים (כמו קייל, בוק צ'וי, ברוקולי, כרוב) טחינה גולמית משומשום מלא, תאנים מיובשות ושקדים.
    3. ריבולפבין: פטריות, תרד ושקדים.
    4.  מגנזיום: ירקות ירוקים, שקדים ואגוזים, קטניות, אבוקדו, בננות ושוקולד מריר.
    5.  סלניום: אגוזים (בעיקר אגוזי ברזיל), שקדים וקטניות.

    הוויטמין היחיד שלא ניתן לקבל ממזונות מן הצומח הוא ויטמין B12 ולכן מי שאינו אוכל מזונות מן החי, צריך לעבור בדיקות תקופתיות וליטול תוסף תזונה להשלמה על פי הצורך.

    מי שבוחר להימנע ממוצרי חלב על רקע אידיאולוגי או על רקע אי סבילות ללקטוז (במקרה של אי סבילות ניתן לצרוך מוצרי חלב דלי/נטולי לקטוז) יכול להשלים את תזונתו ממקורות אחרים כמו אלו שצוינו לעיל.

    דרג את התוכן:

      תגובות (0)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      אין רשומות לתצוגה

      פרופיל

      הקדרה של ששת
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין

      ארכיון