עדכונים מעכבר העיר אונליין >
    ';

    פרטי קהילה

    ספרים

    "לא היו לנו רהיטים ולא וילונות, לא סדינים, לא מגבות ולא כלים. לא היה לנו רדיו והכי גרוע לא היתה לנו ספרייה..." (החיים והספרות - מרסל רייך רניצקי)  

    ספרים

    חברים בקהילה (6881)

    . ארז .
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    רז פורטון
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    eicher077
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    לולה של היום
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    עו"ד וע...
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    שטוטית
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    ארנה א
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    ששת שצ
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    lioba
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    אודטה
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    לידיעתכם

    21/4/09 10:58
    0
    דרג את התוכן:
    2009-04-21 11:12:01
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

                                                  בית ספר לחתולים מתחילים                                

                                            כתבה חמדה גילה                                          

                                                     אוריון הוצאת ספרים                            

                                       100 עמודי סיפור בתוספת תשעה השלבים   

                                של קשקוש ללוחמה באלימות בקרב גורים מתבגרים


                                              

    קראתי את הספר בבזזזט.

    מונח לא ברור? תשאלו את קשקוש, תולה, טיולית, מורי בית הספר או את הגורים הצעירים הלומדים בו.

    אולי יוכלו להסביר. הם משכילים ומחתך סוציו-אקונומי בינוני לפחות.

    לא מומלץ לפנות בשאלה זו למר חתולאי המנהל הקשיש כי לא בטוח שבגרותו ואחריותו יסכימו עם מילה לא אקדמאית.  ממש כמו המורה טיטולה  הותיקה ש"לא היתה לה הרבה סבלנות לנוהלים חדשים.

    "אגב, המורה / הגברת טיטולה העדיפה שיקראו לה"מאדאם טיטולה" (עמ' 26) כל אחד והסגנון שלו.    

     מאליו יובן שהספר הזה שנועד לבני אחת עשרה לפחות, הצליח לסחוף גם אותי, שכבר מזמן חגגו לי 11, לקרוא אותו בבזזזט. כלומר בכהרף עין. 

    גיבורי הסיפור הם חתולים. המעניין והמקורי הוא שבקלות אפשר להעביר את העלילה לסביבה אנושית. לאו דווקא בגלל הפרסוניפיקציה של דמות החתול, אלא דווקא בגלל הבעיות שבגללן נלחמים החתולים אלה באלה.

    אם תירצו מדובר כאן במלחמת תרבות– החתולים המחונכים מול חתולי הרחוב.לחתולים המחונכים השבעים והמפונקים, יש כריות תנומה רכות, יש חלב ותפנוקים אחרים.יש גם חינוך מעולה בבית הספר "שונרא". הם לא צריכים להאבק על מנת להבטיח את קיומם. יש מי שדואג להם, שמח לקראתם ומחכך בהנאה את ידו בפרוותם הבוהקת – בני האדם שבביתם הם מתגוררים.החתולים הנחנחים, זוכים גם לחינוך והשכלה. הם לומדים בבית הספר שמנהל המורה חתולאי. 

               לחתולי הרחוב יש את מלחמת ההישרדות היום יומית, פחי אשפה,  וסימטאות עלובות.

    לעומת החיים הנינוחים של חתולי הבית השומר עליהם במסגרת בטוחה וכמקשה אחת, הרי חתולי הרחוב חייבים להלחם כדי להבטיח לעצמם את הקיום.לא פלא הוא שחתולי הרחוב מתפלגים לכנופיות.

    לכל כנופיה המנהיג התקיף שלה.

    בראש כנופיה אחת עומד פושטי. בראש הכנופיה השניה,  הנקראת חבורת "קישטא", עומד קוקו  הנורא  היודע "כי מראהו הפראי עוזר לו בהטלת מורא על סביבתו עוד לפני שפלט את המיאו הראשון" (ע' 80)

    שתי הכנופיות מתאחדות לצורך פגיעה בחתולי "השמנת" ודווקא ביום הכי חשוב למנהל חתולאי - הוא יום סיום שנת הלימודים בו עמדו להיערך תחרויות שונות, יום ההישרדות. 

      סימנים מבשרי רע , החלו להצטבר עוד לפני היום הגדול: נעלמו סוללות ומכסי פחי אשפה, היו פיצוצים תמוהים, אפילו אדוארד השרת המסור של בית הספר ידע כי "...מישהו התנכל להם בזדון" (ע' 58) הזדון הכי נורא – הוא הזדון שלי עד כה לא אמרתי מילה וחצי מילה על סיפורי אהבה עדינים הנרקמים בסיפור בין קשקוש לתולה, (גם לא ספרתי על מוצאה), לא הזכרתי כהוא-זה את בוזי אחיו של פושטי, דמות מפתח בסיפור,לא אמרתי כלום על המצאות "מגניבות" כמו סרדינים מצופים שוקולד, או מרוץ אחרי עכברים אלקטרונים. למה שאגלה הכל?

    מה ישאר לכם לקרוא כשתשאילו את הספר מבן/בת האחת עשרה?בכל זאת משהו אספר – אהבתי מאד ביטויים המעוגנים בעולמם של חתולים: כאשר לאחר פיצוץ מסתורי בבית הספר,  כשיש בלאגאן במקום והרבה אבק, אומר המנהל חתולאי "קשקוש אתה ועדינה תסדרו כאן. אל תשכחו לכסות את האף והשפם מכל האבק הזה ." (עמ' 57) או בעמ' 83 -  כשתולה מגיעה עם הגור (לא ספרתי עליו) "לחדר המורים. שם התקבלו בחום רב על-ידי כל הצוות, שליקק אותו וגרגר אליו כחתול אחד." אפשר היה כמובן להביא דוגמאות נוספות לייצוג החתולי המיוחד השורר בספר,  אך מה ישאר לכם גורים חביבים?  

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "לידיעתכם"

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה   



    ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
    /null/cdate#

    /null/text_64k_1#

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "לידיעתכם"

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה