עדכונים מעכבר העיר אונליין >
    ';

    פרטי קהילה

    ספרים

    "לא היו לנו רהיטים ולא וילונות, לא סדינים, לא מגבות ולא כלים. לא היה לנו רדיו והכי גרוע לא היתה לנו ספרייה..." (החיים והספרות - מרסל רייך רניצקי)  

    ספרים

    חברים בקהילה (6880)

    אודטה
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    גי'זל28
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    שחר_קליין
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    Einbar - blo...
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    יהודה ויצנבר...
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    aniat
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    רז פורטון
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    רמז
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    סנה בוער
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    תנועת כמוך
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    ארנה א
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    איציק אביב
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    פורום

    על ספרי שירה

    פורום זה מיועד לדיון בנושא ספרי שירה ומשוררים, \r\nאין לפרסם כאן יצירות אישיות.

    ספרים שעשו קולנוע ועדיין היה נפלא

    17/7/07 16:31
    0
    דרג את התוכן:
    2007-07-19 13:58:06
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    יש המון ספרים שנהפכים לסרט קולנוע מסמורטט ועושים עוול לספר.

    לפעמים אני מוותר על הרעיון בכלל שניתן לבצע עם ספר מופלא סרט מופלא

    זה קצר .

    זה מתומצת.

    צריך במאי מושלם ובכלל צריך אופק ומחשבה כמו הסופר .

    לרוב זה אכזבה, כי הפרשנות לרוב שונה.

    עד שמבליחים יצירות אדירות שסופגות את רוח הזמן ונותנות לספר מימד אחר ורובדים נוספים

     סרט כזה שהיה מרהיב בתור ספר ,וכמובן בתור ספר נפלא.

    זה קולד מאונטן של צרלס פרייזר שגם כסרט הבליט את הסחי והרוע במלחמה

    את ההאהבה ,השליחות, ועוצמת ההתמדה.

    מרהיב יפה גם כסרט וגם כספר.

    אשמח לשמוע עוד המלצות....

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "ספרים שעשו קולנוע ועדיין היה נפלא"

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה   

    17/7/07 17:25
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2007-07-17 17:25:57
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    ברוקבק מאונטיין. אהבתי גם את הסיפור וגם את הסרט.

     


    --






    17/7/07 18:01
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2007-07-17 18:01:45
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    לדעתי, סרטים טובים הופכים לרוב לסרטים רעים.יש המון דוגמאות כאלה.

     

    אבל לפעמים קורה שדווקא ספר רע יכול להפוך לסרט טוב ומעולה אפילו. למשל "תינוקה של רוזמרי" של פולנסקי. במקור זה רומן משרתות זבלי ביותר, של אחד איירה לווין. והסרט? עדיין מופת בעיניי. או "פסיכו" של היצקוק, המבןסס על ספר רע ונידח. יש ממש המון דוגמאות כאלה.

     

    ועוד דבר שמצאתי, מוזר גם, שספרים בינוניים הופכים לסרטים בינוניים.

     

    זה מה שגרם לי לחשוב, שלמרות שתסריטאים תמיד מתגאים בתסריט המעולה שלהם, בסופו של דבר הבמאי הוא זה שעושה את הסרט. ביחוד אם הוא במאי ענקי.


    --
    יעל ישראל
    17/7/07 19:18
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2007-07-17 19:18:10
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    היה על זה כבר שרשור די ארוך

    בפורום קולנוע תחת השם קניתי אך טרם הספיקותי - הסרט יותר טוב

    17/7/07 19:30
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2007-07-17 19:30:15
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

     

    צטט: יעל ישראל 2007-07-17 18:01:45

    לדעתי, סרטים טובים הופכים לרוב לסרטים רעים.יש המון דוגמאות כאלה.

     

    אבל לפעמים קורה שדווקא ספר רע יכול להפוך לסרט טוב ומעולה אפילו. למשל "תינוקה של רוזמרי" של פולנסקי. במקור זה רומן משרתות זבלי ביותר, של אחד איירה לווין. והסרט? עדיין מופת בעיניי. או "פסיכו" של היצקוק, המבןסס על ספר רע ונידח. יש ממש המון דוגמאות כאלה.

     

    ועוד דבר שמצאתי, מוזר גם, שספרים בינוניים הופכים לסרטים בינוניים.

     

    זה מה שגרם לי לחשוב, שלמרות שתסריטאים תמיד מתגאים בתסריט המעולה שלהם, בסופו של דבר הבמאי הוא זה שעושה את הסרט. ביחוד אם הוא במאי ענקי.

     

     

    אני חולקת עלייך יעל.

    מה שעושה את הסרט זה התסריט.

    תסריט טוב אפשר לעשות טוב יותר עם צוות מופלא, ארט מצויין, צילום נהדר, סאונד יוצא מן הכלל ובימוי גאוני.

    אפשר מצד שני להחריב.

    בימוי נפלא, צוות מדהים, ארט גאוני, צילום אקסטרווגנטי, סאונד מרגש - לא יוכלו להציל תסריט גרוע.

     

    וזה הבייסיק של כל העניין.

     

    17/7/07 19:45
    0
    דרג את התוכן:
    2007-07-17 19:46:02
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

     

    צטט: st_s 2007-07-17 19:30:15

     

     

    אני חולקת עלייך יעל.

    מה שעושה את הסרט זה התסריט.

    תסריט טוב אפשר לעשות טוב יותר עם צוות מופלא, ארט מצויין, צילום נהדר, סאונד יוצא מן הכלל ובימוי גאוני.

    אפשר מצד שני להחריב.

    בימוי נפלא, צוות מדהים, ארט גאוני, צילום אקסטרווגנטי, סאונד מרגש - לא יוכלו להציל תסריט גרוע.

     

    וזה הבייסיק של כל העניין.

     

    אני חולק עלייך אסתי,

    מה שעושה סרט טוב הוא לא התסריט - הנחה של חובבי ושבויי הספרות...

    התסריט של "כחול" של קישלובסקי הוא מספר עומודים משורבטים...

    בשביל דיויד לינץ' התסריט - מפורק לכרטיסיות אקראיות - הוא לא יותר מאשר נקודת כניסה...

    התסריט היווה תנאי לעשייה קולנועית ברוסיה הסטליניסטי בכדי שהשלטון ידע אם לאשר או לצנזר...התסריט מהווה תנאי של הקולנוע ההוליוודי הקפיטליסטי בכדי שהאולפנים הגדולים ידעו להעריך הוצאות והכנסות כלכליות.... התסריט מהווה תנאי בקולנוע הישראלי בכדי שהוא יתאים לבירוקרטייה האירופאית בכדי שיוכלו ליצור קופרודוקציות...

     

    קולנוע זה תנועה,

    קולנוע זה תמונה,

    קולנוע זה זמן....

     

    שלוש מרכיבי יסוד אלו של הקולנוע לא ניתן לנסח בשום שפה כתובה.

     

    ואם כבר במקום אחר הזכרתן את דה סיקה,

    נסו לקמט את סרטיו למילים ותראו מה ישאר....

     

    Rien!

     

    גיא

     

     

     

    17/7/07 20:09
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2007-07-17 20:09:15
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

     

    צטט: יעל ישראל 2007-07-17 18:01:45

    לדעתי, סרטים טובים הופכים לרוב לסרטים רעים.יש המון דוגמאות כאלה.

     

    אבל לפעמים קורה שדווקא ספר רע יכול להפוך לסרט טוב ומעולה אפילו. למשל "תינוקה של רוזמרי" של פולנסקי. במקור זה רומן משרתות זבלי ביותר, של אחד איירה לווין. והסרט? עדיין מופת בעיניי. או "פסיכו" של היצקוק, המבןסס על ספר רע ונידח. יש ממש המון דוגמאות כאלה.

     

    ועוד דבר שמצאתי, מוזר גם, שספרים בינוניים הופכים לסרטים בינוניים.

     

    זה מה שגרם לי לחשוב, שלמרות שתסריטאים תמיד מתגאים בתסריט המעולה שלהם, בסופו של דבר הבמאי הוא זה שעושה את הסרט. ביחוד אם הוא במאי ענקי.

     

     

    מה שעוד רציתי לדבר עליו הוא עניין העברת הספר לרמת סרט והקושי שבדבר.

    עצם הטכניקה של סרט שוללת את האפשרות של הרהורים נוגים שזה בעצם אחד הדברים הממלאים כל ספר. הגיבור המתחבט עם עצמו בקולו הפנימי שאין לו אפשרות להיראות בסרט אלא אם כן משתמשים בפתרון המאולץ והבעייתי של וויס אובר. (כי בסרט יש אקשן ופעולות של הגיבורים + דיאלוגים. אין מחשבות ואין יכולת לתת לרגשות לדבר מלבד להראות אותם בשפת גוף).זה מצד אחד.

    ומצד שני יש את זרם התודעה נאמר, או כתיבה שרצה בין זמנים ואז איך נראה את ההיסטוריה ואת הזמנים המשתנים? נשים את המסכים שעליהם כתוב - עשר שנים קודם לכן, או בעוד עשר שנים וכו'?

    בעייתי ועילג משהו.

    והדבר האחרון הוא הסגנון.

    סרט כמו חמדת למשל נראה לי שנדון מראש לכישלון כי כל כולו מבוסס (מלבד על הסיפור) על הסגנון ועל דרך סיפור הסיפור. זו מלאכת האמנות של הספר. נראה לי כמעט בלתי אפשרי למצוא פתרון להתמודדות עם הבעיה הזו.

     

    באהובת הקצין הצרפתי למשל מצא הרולד פינטר רעיון מבריק איך להתמודד עם ספר שאחד מיתרונות הגדולים זה הסגנון המאוד מיוחד. והפתרון של פינטר יצא מתוך הרעיון של ג'ון פאולס להביא שתי אופציות לסיום, וככה פינטר בנה פשוט את סיפור האהבה בשני מישורים - זה שמתרחש בסרט עצמו וזה שמתרחש בין השחקנים בזירת הצילום.

    יופי של תסריט. יופי של פתרון. יופי של פרשנות של במאי. הסרט בהחלט עומד בכבוד בתחרות עם הספר מתוך כך שהוא לא מתחרה בו.

    בדיוק כמו הפרשנות של פרנסיס פורד קופולה (אפוקליפסה עכשיו) ללב המאפליה של ג'וזף קונרד. פתרון קריאטיבי ששם את הסרט במקום אחר לגמרי מהספר וככה מוציא אותו מתוך התחרות עם המקור.

     

     

    וכן. אין ספק בכלל שהבמאי כאן הוא נקודת המפתח. לגמרי.

    17/7/07 20:41
    0
    דרג את התוכן:
    2007-07-17 20:47:05
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    ספר זה ספר,

    קולנוע זה קולנוע,

    תפסיקו לחפש מה יותר טוב או מה פחות טוב,

    תתחילו לחפש את הייחודיות של כל אחד מהם לכשעצמם!


    אסתי הדגישה פעם שנייה את "אפקליפסה עכשיו" - ובצדק!

    רק להזכר בסצינת הפתיחה של הסרט מעורר אצלי את ריח הנאפלם על הבוקר...

     

    אסתי הדגישה את מקומו של הבמאי - ולא התסריטאי -, ושוב בצדק!

     

    למעט במערכות קולנועיות אפלות בהן הבמאי נשלט עלידי קרנות קולנוע, משטרים אפלים ואולפנים....

     

    שכן,

    הסופר או התסריטאי יודעים לחשוב במילים!

    הבמאי או יוצר הקולנוע יודע לחשוב בתמונות!

     

    שמשהו אחד בכל הדיון הזה יבוא, ישאל וידרוש:

     

    מדוע הדיונים בקולנוע הם תחת קהילת ספרות?

    מדוע לקולנוע אין קהילה משל עצמה?

     

     

     

    17/7/07 20:42
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2007-07-17 20:42:56
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

     

    צטט: דרור41 2007-07-17 20:09:15

    ספרים שעשו קולנוע ועדיין היה נפלא

    יש המון ספרים שנהפכים לסרט קולנוע מסמורטט ועושים עוול לספר.

    לפעמים אני מוותר על הרעיון בכלל שניתן לבצע עם ספר מופלא סרט מופלא

    זה קצר .

    זה מתומצת.

    צריך במאי מושלם ובכלל צריך אופק ומחשבה כמו הסופר .

    לרוב זה אכזבה, כי הפרשנות לרוב שונה.

    עד שמבליחים יצירות אדירות שסופגות את רוח הזמן ונותנות לספר מימד אחר ורובדים נוספים

     סרט כזה שהיה מרהיב בתור ספר ,וכמובן בתור ספר נפלא.

    זה קולד מאונטן של צרלס פרייזר שגם כסרט הבליט את הסחי והרוע במלחמה

    את ההאהבה ,השליחות, ועוצמת ההתמדה.

    מרהיב יפה גם כסרט וגם כספר.

    אשמח לשמוע עוד המלצות....

    לא מסכימה לגבי קולד מאונטיין. לדעתי הספר הרבה יותר חזק מהסרט, שהיה לטעמי קצת קיטשי אמריקאי.

     

    אחד הספרים שאני מאוד אוהבת (אני מסתכנת כאן בסקילה פומבית) הוא יומנה של בריג'יט ג'ונס - אבל הספר המקסים הזה, שאני יודעת כמעט בעל פה (כמו גם את גאווה ומשפט קדום של ג'יין אוסטין עליו הוא מבוסס) פשוט נהרס - גם בקולנוע וגם בתרגום לעברית.

    17/7/07 20:54
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2007-07-17 20:54:51
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    אגב, גם מהספר וגם מהסרט קולד מאונטיין אני אישית לא נפלתי.

    מלודרמות היסטוריות, רוויות בדם ודמעות וקצת אהבה (או הרבה) ו... לא נשאר כלום אחרי זה.

     

    איזה הבדל מ"שובו של מרטין גר" הצרפתי הנפלא.

    17/7/07 20:59
    0
    דרג את התוכן:
    2007-07-17 21:01:22
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    מעניין שניתן לעשות remakes לסרטים - האם זה אותו הסרט?

    מה היה קורה אם היו עושים גם remakes לספר.... (ואני לא מדבר על תרגום)?

     

     

    קורץ

    17/7/07 21:55
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2007-07-17 21:55:44
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    אני אוהב את העולם על פי גארפ

     

    גם את הספר

     

    וגם את הסרט

    מה כבר יכול להיות רע בגלן קלוז ורובין וויליאמס ביחד?

     

    בכלל אני אוהב את ג'ון אירווינג

     

    מלון ניו המפשייר - גם ממנו עשו סרט, שלא ראיתי

    A Widdow for One Year

    A paryer for Owen Meany

     

    סופר נהדר

    שכתב גם את הספר "עסקי הסרטים שלי"

    על קשייו כסופר המנסה לכתוב תסריט לספר "תקנות בית השכר"

    טרם קראתי, הוא ממתין בערימה, איפה שהוא באמצע, כנראה אגיע אליו בסביבות נובמבר

    18/7/07 01:23
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2007-07-18 01:23:38
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

     

    צטט: גיא אסל 2007-07-17 21:01:22

    מעניין שניתן לעשות remakes לסרטים - האם זה אותו הסרט?

    מה היה קורה אם היו עושים גם remakes לספר.... (ואני לא מדבר על תרגום)?

     

     

    קורץ

    דבריך בול, גיא.

    יצא לך לראות את הרימייק ל"פסיכו"?  שעשה דווקא במאי לא רע, רק ששכחתי את שמו כמובן. אבל הגרסה שלו לפסיכו היתה פ-א-ת-ט. והקרה שלו זה קלאסי, כי הוא לקח את הסרט של היצ'קוק וצילם אותו אחד לאחד. ויצא לו דבר מביך ומשעמם.


    --
    יעל ישראל


    ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
    /null/cdate#

    /null/text_64k_1#

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "ספרים שעשו קולנוע ועדיין היה נפלא"

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה