עדכונים מעכבר העיר אונליין >
    ';

    פרטי קהילה

    ספרים

    "לא היו לנו רהיטים ולא וילונות, לא סדינים, לא מגבות ולא כלים. לא היה לנו רדיו והכי גרוע לא היתה לנו ספרייה..." (החיים והספרות - מרסל רייך רניצקי)  

    ספרים

    חברים בקהילה (6877)

    shulamit
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    ארנה א
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    אודי ברוך
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    מדלן גזיאל
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    hanery
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    simple G
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    life3
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    רז רזיישן
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    איש כזה
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    michela29
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    . אשר .
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    עגונות - התקנת זיווגים

    3/12/14 17:39
    2
    דרג את התוכן:
    2017-03-12 01:46:27
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    [ עגנון, ירושלים, בן אורי, ארון הברית, פיסול ברשת, בזכוכית צבעונית, דרורית סן, תהליכי שבירה ותיקון, חוט בטליתו של בורא עולם ]

     

    http://cafe.themarker.com/image/3173443/

     

          דרורית סן / פיסול ברשת ברזל בתוך פיוזינג זכוכית.

     

    הסיפור הארצישראלי הראשון של עגנון היה 'עגונות'

    שעל פיו קבע את שמו ומכאן שהיה הכי חשוב בעיניו.

     

    הסיפור מספר על נערה בשם דינה המתאהבת

    באמן מוכשר בן-אורי הבונה את ארון הקודש נפלא

    סליחה 'ארון ברית' להיכל - בית תפילה

    שבונה אביה בירושלים לקרב את הגאולה .

     

    אביה שלח למצוא לה שידוך הולם בגולה

    ולה אין את האומץ לבטלו.

    גם הבחור מהגולה בעצם מאוהב במשהי אחרת

    כך,  שברור שנישואין אלו נועדו מראש לכישלון.

     

    בן-אורי כשמו של בצלאל בונה המשכן

    ניחן לא רק בכשרון רב לאומנות הנגרות

    הוא אף

    משורר יפה שירים שחודרים ללב אהובתו

    אבל, נותר לגמרי פסיבי ודי גולם בכל הנוגע

    לנקיטה בפעולה מעשית למימוש אהבתם...

    וכך אצל עגנון כולם נותרים 'עגונים'

    עצובים, גלמודים וללא אהבת אמת.

     

    גיבור טרגי נוסף בסיפור הוא הרב המחתן.

    הרב שחש אשמה כבדה על שלא הקשיב באמת

    לרחשי הלב של הכלה

    שסיפרה לו בסוד על אהבתה האמתית

    וכך בעצם חיתן במין טעות חמורה את בני הזוג 

    הלא מתאימים, שאוהבים בכלל משהו אחר/ת

    לכפר על מעשיו הוא 

    יוצא לגלות

    לחפש בעייני תינוקות של בית-רבן

    את אותו זיק הניצוץ היוקד

    שהיה בעיניי האמן בן-אורי

    שנעלם מירושלים.

     

     

    כמובן, אצל עגנון כמו אצל עגנון

    יש לסיפור רבדים על גבי רבדים

    מהקבלה, משיר השירים...

    תהליכי שבירה ותיקון, שנועדו

    לשם ייחוד קדושו ברכו למען

    שזירת חוט נוסף של חן בטליתו

    של בורא -עולם   - נכשלים...

     

     

    על עוד זיווגים, זוגיות וחתונות;


    http://cafe.themarker.com/post/2686068/

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "עגונות - התקנת זיווגים"

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה   

    7/12/14 09:07
    1
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2014-12-07 09:07:39
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    תודה, דרורית, על יצירת האמנות היפהפיה שלך ועל הפוסט. קראתי את "עגונות" לפני שנים רבות. נראה שהגיע הזמן לקרוא אותו שוב. שבוע טוב ומבורך!
    7/12/14 11:05
    0
    דרג את התוכן:
    2015-07-05 08:48:26
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: למדנית 2014-12-07 09:07:39

    תודה, דרורית, על יצירת האמנות היפהפיה שלך ועל הפוסט. קראתי את "עגונות" לפני שנים רבות. נראה שהגיע הזמן לקרוא אותו שוב. שבוע טוב ומבורך!

     

     

    תודה למדנית,

     

    תמיד קריאה מחודשת של סיפורי ש"י עגנון 

    פותחת פתח לרבדים שלא היינו מודעים להם

    בקריאות קודמות - כי לא ניתן להכיל בבת אחת

    את כל העושר הספרותי-תורני שמטעין עגנון

    בכל סיפור וסיפור.

     

    יסוד ברור בסיפור עגונות ולא ברמז - הוא שיר השירים

    עגנון רואה בשיר השירים סמל לשלמות של יצירה, אמנות, רוח.

    מבחינתו יתרון האמנות, היצירתיות, הרוחניות עם המעשיות

    על הנורמטיביות הסטנדרטית הוא בעצם יתרונה של תורת

    ארץ ישראל על תורת בבל - הגולה בכללותה - חו"ל!

     

    לכן החתן הירושלמי שבונה את ארון הברית - בן-אורי

    עדיף על החתן מהגולה יהיה גדול בתורה באשר יהיה.

    רק עיוור חרש ומנותק מהמציאות יפספס את האהבה

    הפורחת בן הצעירים על רקע בנייתו - יצירתו האמנותית

    של הארון המגולף להפליא בלווי שירה הבלתי פוסקת...

     

    באלגוריה לכנסת ישראל המתחדשת

    הזקוקה אף היא בדיוק לבצלאל בן-אורי שכזה - מלא

    ברוח אלוקים בחוכמה בתבונה ובדעת כל מלאכה

    כזה שתורתו איננה רק 'בתוך מעיו' כי בלע ש"ס ופוסקים

    כמו שעשו בפועל, או שאפו כאידאל מרומם ונישגב יהודי הגולה.

     

     

               תוצאת תמונה עבור דרורית סן קומיקס עגנון

     

                            דרורית סן /   אהבה 

     

    בעגונות, כמו בהרבה מסיפוריו שואף עגנון לגאולה

    שהיא באופן המעשי מוחשי ופנימי - אהבת אמת.

    דמיונו היוצר של האמן זהה מבחינתו לרוח האהוב.


    לסיפור כמובן ממד אלגורי - סימבולי ממד המתרגם

    את המונחים - נשמה, רוח, אמונה, יצירה וגאולה

    אל המונח היהודי העתיק - העיר ירושלים.

    התיקון - גאולת הנשמה, גאולת האל

    וגאולת האומה - מתרחשים בירושלים של מעלה.


    --
    דרורית סן Drorit Sahn Stosel
    יעוץ, תכנון וביצוע אמנות יהודית רב תחומית



    13/12/14 23:29
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2014-12-13 23:29:21
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    בדיוק היום לפני ...  שנים

    קיבל עגנון את פרס הנובל לספרות

    ונאם את נאומו המפורסם

    שכתוב על שטרות 50 השקלים

     

    ''


    --
    דרורית סן Drorit Sahn Stosel
    יעוץ, תכנון וביצוע אמנות יהודית רב תחומית



    24/12/14 19:31
    1
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2014-12-24 19:31:59
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    תודה על דברייך המרתקים, דרורית! תענוג לקרוא אותך.
    25/12/14 10:17
    1
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2014-12-25 10:17:16
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    עוד ציטוט של ש"י עגנון מתוך: מעצמי אל עצמי : 

     

    "הסופר הגדול, הסופר האמתי,
    שרואה את ישראל חטיבה אחת,
    ושרואה בכל אדם מישראל חלק מן האומה,

    כדבר שנחלק מדבר,
    ועדיין הוא שייך לאותו דבר, 
    לא היה יכול לכתת עצמו לכת זו, או לכת זו.
    הרי הוא כותב לכל ישראל

    וכל אדם מישראל יש לו חלק בדבריו.
    ואפילו הסופר שהוא כותב כאילו לעצמו,
    הואיל והוא חלק מכל האומה, וכל האומה חלקו, 
    כל אחד טועם טעם בדבריו כאילו נכתבו דבריו לו ולליבו"

     

    http://cafe.themarker.com/image/3180142/

     

                            דרורית סן / לבד וביחד בו זמנית

     


    --
    דרורית סן Drorit Sahn Stosel
    יעוץ, תכנון וביצוע אמנות יהודית רב תחומית



    27/12/14 09:51
    1
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2014-12-27 09:51:32
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    איזה ציטוט נפלא! תודה גם על הצילום של יצירתך היפהפייה!
    27/12/14 19:44
    0
    דרג את התוכן:
    2015-07-16 17:21:32
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: למדנית 2014-12-27 09:51:32

    איזה ציטוט נפלא! תודה גם על הצילום של יצירתך היפהפייה!

     

    תודה למדנית,

     

    לקראת יום הקדיש הכללי - עשרה בטבת

    כדאי להזכיר את האהבה הגדולה של עגנון לארץ-ישראל

    וההזדהות עם הרעיון הציוני שזה המקום היחיד לעם היהודי.

     

    עין לציון צופיה, תיק עבודות עיצוב אמנותי - מעצבים דרורית סן. תיקי עבודות אומנים ישראלים - אומנות ישראלית

     

                               דרורית סן / עין לציון צופיה

     

    עגנון עצמו עלה לארץ-ישראל רק לאחר השרפה הגדולה בביתו

    שריפה גשמית ומטאפורית שכלתה את כל ספריו כולל כתביו

    רק אז החליטו בני הזוג שהתגוררו בבית המפואר של הורי האישה

    לעלות לארץ ישראל

    ועגנון שפרק עול מצוות החליט שזו הזדמנות לחזור לקיים תורה ומצוות...

     

    אומנם קשה לקבוע במדויק את סיבות השינויים שחלו בו,

    ואף קשה לקבוע באיזו מידה היו השינויים קשור לטראומה שחווה

    בעקבות השרֵפה בבית בבאד הומבורג.

    אולם עובדה היא כי סימני השינויים ניכרו במכתביו

    למכותבים שונים בחודשים שלאחר השרפה,

    השרפה האישית היוותה מבחינתו מעין הקדמה קטנטנה

    לשרפת הענקית של 6 מיליון מיהודי אירופה.

    מעין תמרור הזהרה מפני הטראומה הכי נוראית

    בהיסטוריה - שהתחוללה כמה שנים אחר-כך.

     

    ''

     

    דיוקנות של דבורה בארוןהרב קוקדוד שמעוניש"י עגנון

    א"ז רבינוביץ' וי"ח ברנר,

    שהתגוררו בנווה צדק בתקופת העלייה השנייה,

    במיצג של האמן דוד טרטקוברהמוצגת בכיכר מרכז סוזן דלל


    --
    דרורית סן Drorit Sahn Stosel
    יעוץ, תכנון וביצוע אמנות יהודית רב תחומית



    17/7/15 07:45
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2015-07-17 07:45:28
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    עגנון, זלדה ואחרים

    השתמשו בדימוי היפה של חוט

     

    בהתבססם על מקורות יהודיים

    של סיפרי חסידים הכתובים על ליבותיהם

    של ישראל מגובים בסיפורי מעשיות על צדיקים

    הסיפורים מתארים חוט של חן ארוך

    ההולך ונמשך, הולך ונטווה...

    ומחוט מיוחד זה אורג הקב"ה

    טלית קדושה של חסד ושלווה.

     

    מעשיית טוב נרקמת ונעשת יריעה שלמה

    הנפרסת כאוהל המגן ושומר ונמשך אור

    משיח בעולם המגרש את החשכה...

    וממעשים רעים נפרם - נמשך החוט

    הכה עדין - וכל המארג היפה הזה

    הולך ונעלם...

     

    המשוררת זלדה, נורית הירש ואחרים כתבו 

    רעיונות שונים על אותו דימוי יפה

    שמדגים איך כל אחד מאיתנו קשור בחוטים

    אל היתר ב...הפרייה הדדית - מחד

    וגרירה אל החידלון והסוף - מאידך;

     

    כמובן שבזוגיות טובה ומוצלחת

    החוטים המקשרים חייבים להיות חזקים

    אך, גם גמישים וניתנים לעיצוב מחדש

    לא כובלים מדי ולא חלילה רפים מדי...

     

    'שלומי קשור בחוט לשלומך'

     

    תוצאת תמונה עבור דרורית סן זלדה

     

    דרורית סן / חוט של תקווה

     


    --
    דרורית סן Drorit Sahn Stosel
    יעוץ, תכנון וביצוע אמנות יהודית רב תחומית





    ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
    /null/cdate#

    /null/text_64k_1#

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "עגונות - התקנת זיווגים"

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה