עדכונים מעכבר העיר אונליין >
    ';

    פרטי קהילה

    קולנוע

    ברוכים הבאים לקהילת קולנוע. כאן ניתן לקרוא ולהחליף מידע על סרטים וביקורות. מידע, מדריכים ושאלות ותשובות בנושאי הפקת וידאו, צילום ועריכה ובנושאי לימודי קולנוע ותסריטאות. זהו בית לקהילות וידאו עצמאיות כמו פורום קולנוע חברתי-פוליטי.

    סרטים

    חברים בקהילה (3615)

    bonbonyetta
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    שטוטית
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    מכבית- coach...
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    kimchid
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    ד. צמרת
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    ההוא משם.
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    תנועת כמוך
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    ~ ~
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    אפרת ש.
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    רמז
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    סטודיו אמן
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    אני עצמי ואמא שלי

    20/3/14 13:42
    3
    דרג את התוכן:
    2014-04-04 05:42:24
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    [ מגדר ]

     

    " הזיכרון הראשון מאימא שלי הוא מגיל 4 או 5 : היא קראה לשני אחיי ולי לשולחן: " בנים, גיום, ארוחת-ערב!"  ובפעם האחרונה שדיברתי איתה בטלפון, היא סיימה את השיחה במילים: "תשמרי על עצמך ילדה גדולה שלי". בין לבין, היו כמה אי-הבנות... "

    כך פותח סרטו עטור הפרסים של גיום גאליין, שהפך בינתיים לאחד הלהיטים הגדולים של השנה בקולנוע הצרפתי עם למעלה מ - 2.5 מיליון צופים, "אני עצמי ואימא שלי" שפותח ב27 לחודש את פסטיבל הסרטים הצרפתי. הסרט עוסק בשאלת זהותו המגדרית של גיבור הסרט, גיום גאליין ומבוסס על הצגת יחיד שלו, בה הוא משחק את כל התפקידים, שרצה כבר שנים רבות בצרפת.

    גיום גאליין ביים את הסרט, כתב את התסריט, בשיתוף אומנתי של קלוד מתייה ניקולא וסילייב ומשחק בו בתפקיד גיום ואמו.

    "כשהייתי ילד", מספר גיום בסרט, "אימי נהגה לומר: "הבנים וגיום". אותו "ו" גרם לי להאמין שכדי להישאר ייחודי בעיני אותה אימא ללא רוך אך כה יוצאת-דופן, כדי להבדיל את עצמי מאותה מאסה אנונימית שהיו הבנים, בשום פנים ואופן אסור היה לי להיות בן.

    לכן עשיתי הכול כדי להיות בת, ואיזו דוגמה יכלה להיות טובה יותר מאימי? כך התחלתי לשחק, מרגע שהתחלתי לחקות אותה. אט-אט סיגלתי לעצמי את קולה, את תנועותיה, את הבעות פניה. סיגלתי לעצמי את אימא, ובכך לא נעשיתי נשי, אלא נעשיתי נקבה. ולאחר מכן, אימצתי לעצמי גם את כל הדמויות הנשיות שמשכו אותי. הייתה זו דרכי לאהוב אותן, לשכוח את עצמי, לתת לעצמי להיות מוקסם".

    אז בהכרח הדביקו לי בסופו של דבר תווית שאותה עטיתי על עצמי בתאווה במשך זמן רב, תוך לקיחת סיכון כדי לחקור בה את כל הניואנסים. עד שלבסוף הצלחתי להשתחרר ממנה, להתנתק ממנה מספיק כדי להשיג את המרחק שאיפשר לספר את הסיפור שלי, להסריט אותו. להסריט נשים. להצחיק".

    גיום בא מן הבורגנות הגבוהה, העשירה, הבארוקית, המקורית והקוסמופוליטית שיש לה כללים, כזו שהיא מעל לכול, אפילו מעל לגסות. סביבה בה ללא קשר לעוצמת הרגשות והקושי שאתה חש, אסור לך להתלונן. אז כמובן, נדרשים יופי ורגישות מסוימת לדקויות כדי לתאר אותה בכל האכזריות והגסות שלה. כדי לצחוק ממנה וגם להתרגש ממנה בעדינות, אבל ללא פשרות ואת זה עושה גיום ברגישות גבוהה ויכולת יוצאת מן הכלל לדקויות וראייה יפיפייה של העולם הסובב אותו.

    "אומרים שכדי לעשות סרט צריך אישה ואקדח" אומר גיום," טוב, אז בסרט שלי האישה מגולמת ע"י גבר והאקדח הוא שמיכת פוך. אבל אומרים גם שכדי לעשות סרט צריך לדבר על מה שאנחנו מכירים, אז אני מכיר איש שכאשר הוא עטוף בשמיכת פוך, הוא יכול להידמות לאישה מאוד יפה, נכון אימא?

    הסרט שלי מבוסס על המחזה והצגת היחיד שלי "הבנים וגיום, לשולחן!", ההצגה שלי, שלפי הצחוקים באולם ומספר האנשים שעמד בתור לפגוש אותי בחדר ההלבשה לאחר ההצגה, נדמה היה לי שהיא "קצת" מצאה חן בעיני האנשים. איך עושים אדפטציה למחזה שבו אתה משחק את כל התפקידים? איך אפשר לעשות את זה בסרט? מבלי שאתגר מגלומני כזה יביא את הקריירה שלך למקום שסוג אתגר כזה הביא את אדי מרפי?

    רציתי לעשות סרט מהמחזה הזה בשל העושר הקומי והרגשי של החומרים שבו. רציתי להפנות אלי ואל מסלול חיי מהבורגנות עד לבמה מבט צבעוני ועליז, חווייתי ורגיש, כדי לשתף אחרים ביופי הלא ייאמן של תהליך ההשתנות האדיר הזה. כיצד הצלחתי להפוך לשחקן כשהצלחתי להיות אימא שלי, ובכך, בעצם, הצלחתי להיות עצמי. ותודו, זה רעיון לסרט!

    בקולנוע צריך לפעול בתוך ז'אנר, שהוא מושג המציין גם מגדר, והסרט שלי כולו עוסק במגדר. במגדר שלי, שכולם העלו לגביו תהיות, ואני בראשם. תהיות אלה הפכו לסצנות צבעוניות ומשמעותיות מאד, שרציתי להסריט אותן ככל ששיחקתי אותן. יציאה אמיתית מהארון, אבל הפוכה, שבה נחשף הרבה יותר מגילוי של נורמליות.

    הסרט הזה לא אומר את ה"אמת", אלא רק את האמת שלי. זה הסיפור שלי. סיפור סובייקטיבי של שחקן המחפש את הרגשות שעיצבו אותו למה שהוא. מדברים על כנות אצל שחקנים. האם יש כנות גדולה יותר מזו של שחקן המספר באופן כל כך אינטימי איך הפך להיות שחקן, במיוחד כשהמשימה של ההגשמה העצמית יכלה להיות טרגדיה? למזלי, תודות למשחק, ההגשמה העצמית שלי הפכה להיות מצחיקה, ואולי אף סוריאליסטית.

    הסוריאליזם הזה מעביר אותי מגיל לגיל, ממין למין, מתפאורה אחת לשנייה, עם צורך אחד בלבד: ללכת עד לסוף ושיאמינו לי. הכול כדי לספר על המעבר מאשליה להתפכחות. התענוג הקולנועי מאפשר לשחק עם העלילה ולערבב בין כל המקומות המשמעותיים באודיסיאה של חיי.

    זוהי ההנאה שבקולנוע, והקסם שבו. אני חושב על מישהו, על מקום, על זמן, והנה אנחנו כאן, עם הדמות שלי נוכחת בסצנה, חיה את חרפותיה וצוחקת עליהן. אבל מאחר שאלו הזיכרונות שלי שמדברים, הרגשות שלי הם שצובעים את כל הסיפור. ובהתאם, לפי היות הרגע משמח או מטריד, התפאורה, התאורה והתלבושות סופגות חותם של הפרזה או טוהר ומציירות את עולמו של גיום".

    .גיום גאליין – בן 42, אביו צרפתי אמו שייכת לאצולה רוסית גיאורגית. למד באקדמיה הגבוהה לאמנות התיאטרון בפריס תחת שורה נכבדת של מורים בולטים. החל את דרכו בתיאטרון ובמהרה הפך לאחד משחקני הקומדי פרנסז, התיאטרון הלאומי הנודע, שם החל לשחק בשנת 1998.

    הופיע ברבים ממחזותיו של מולייר, במחזות מאת שייקספיר, מאריבו, ברכט ועוד. מחוץ לקומדי פרנסז הופיע בהצגות רבות ביניהן גם 'המטבח' של המחזאי ארנולד וסקר שהועלתה בתיאטרון של אריאן מנושקין.

    תפקידו הראשון בקולנוע היה בשנת 1992, מאז הופיע בסרטים רבים ביניהם סברינה בגרסתו של סידני פולק, שיעור הטנגו של סלי פוטר, אחד בשביל כולם של קלוד ללוש, מר אברהים, כסאות מוסיקליים , מרי אנטואנט של סופיה קופולה, סאגן של דיאן קוריס, הקונצרט , אסטריקס ואובליסק , בשרות הוד מלכותה ולאחרונה בתפקיד פייר ברג'ה מאהבו מנהלו של איב סן לורן בביוגרפיה החדשה.

    צרפת 2013 , צרפתית, תרגום לעברית ואנגלית. 85 דקות.

    ''
    ''
    ''

     

     

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "אני עצמי ואמא שלי"

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה   

    22/3/14 09:54
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2014-03-22 09:54:12
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    יופי של המלצה/בקורת.

    --
    מי שכבד לא ממריא.
    23/3/14 00:15
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2014-03-23 00:15:34
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    ראיתי את הטריילר,נראה שווה.

    --
    הפשטות היא שיא התחכום
    31/3/14 19:38
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2014-03-31 19:38:52
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    מרתק
    4/4/14 05:42
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2014-04-04 05:42:24
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    תודה על ההמלצה

    --
    שולה רוס
    http://www.shularossart.co.il/


    ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
    /null/cdate#

    /null/text_64k_1#

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "אני עצמי ואמא שלי"

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה