עדכונים מעכבר העיר אונליין >
    ';

    פרטי קהילה

    ספרים

    "לא היו לנו רהיטים ולא וילונות, לא סדינים, לא מגבות ולא כלים. לא היה לנו רדיו והכי גרוע לא היתה לנו ספרייה..." (החיים והספרות - מרסל רייך רניצקי)  

    ספרים

    חברים בקהילה (6881)

    הילה ר
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    aniat
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    rayshc
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    studio 2do
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    kimchid
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    סש"ע
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    צלם חובב
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    malkielli
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    simple G
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    לולה של היום
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    esty.d
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    פורום

    מקצועית

    כל מה שהוא לא פיקשן. ספרות מקצועית בכל התחומים. המלצות, קטילות וכו'

    מיצב ופיסול סביבתי

    23/9/13 07:43
    2
    דרג את התוכן:
    2014-12-07 00:14:51
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    [ הר שדה בית, חוט דק של עצב, מיצבי מצב, אמנות אמונית, חומות, הפרחת השממה ]

     

    ''

     

     

     

    הספר של האמן הבין-תחומי אבנר בר חמא

    גרם לי בו זמנית לשמחה ועצב

    שמחה - כאמנית בין תחומית היוצרת בעצמי מיצבים ופיסול סביבתי

    בוודאי מעורר שמחה וגיל שאמן פורה וחשוב זה מסכם עשרות שנות יצירה

    בספר מהודר המבטיח שעבודותיו לא תשכחנה ולא תעלמנה מהתודעה

    ועצב - על עצם העובדה שאמן במעמדו הרם צריך בעצמו לעשות זאת

    ולא החברה שבתוכה יצר ולה תרם מכישוריו ויכולותיו.

     

    אמנם כותרת המשנה לספר מגדירה את עבודתו האמנותית

    כמסע אל השיח היהודי-ישראלי אבל בעיניי זהו מסע דווקא

    ללב ליבה של החברה הציונית-דתית ועיצוב יחסה אל האמנות.

    יחס זה עדיין מאד אמביוולנטי ומלא בצביעות ואולי גם דו-פרצופיות.

    מצד אחד חברה זו תשלם ברצון 'מס שפתיים'

    היא תשמח לגלות נאורות ופתיחות הנשענת על יסוד מוצק - הראי"ה

    ולכן תגדיר את העשייה האמנותית כעבודת ה'

    תשווה בינה לבין ערך חשוב כמו תפילה, כמו לימוד תורה וכד'

    אך, מצד שני - לא תיישם בפועל את המילים הגבוהות בהזמנת

    יצירות פסול סביבתי לככרות הישובים, לא תעמיד במוסדות החינוך

    המפוארים שלה מיצבים מעשי ידי אמנים שיצאו מתנורי בית מדרשה.

     

    לכן הוצאת הספר "הר-שדה-בית" זאת חגיגה שזורה בחוט דקיק של עצב.

    בר-חמא לא באמת השלים את המהפכה התרבותית

    ואמנות אמונית עדיין לא חדרה באמת את חומות החברה  הדתית לסוגיה

    ואם "אבנר בר-חמא הוא הדמות הבולטת ביותר בפעילות למען הפרחת

    השממה האמנותית בציבור הציוני-דתי" כפי שמצוטט בספר דוד שפרבר

    אז בוודאי יש לו חלק בולט באותו כישלון

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "מיצב ופיסול סביבתי"

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה   

    23/9/13 07:57
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2013-09-23 07:57:26
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    הלא כתוב בתורתך : " לא תעשה לך פסל ומסכה....! " וכי למה תליני ? חג שמח

    --
    לבנון ארז , אדם אחד בעולמנו הרחב . מכיר אנשים טובים ומוכן ורוצה להקיף עצמו במבקשי טובתו ורוצי טובתו ורוצי טובת הכלל. דבר נוסף , אעשה כל שביכולתי במסגרת החוק והיושרה העצמית להצר ולהגביל את עובדי האלילים המכנים עצמם יהודים ומנסים בכל כוחם לכפות עליי גבולותיהם , המזון הכשר אותו אני צורך , לצערי כי רב , מנהגיהם וכו..
    erezlevanon1957@gmail.com
    23/9/13 08:09
    1
    דרג את התוכן:
    2013-09-23 10:40:03
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    היי ארז,

     

    אני בטוחה שגם אתה יודע היטב

    שיצירה אמנותית איננה 'פסל ומסכה' המקראית 

    כי הרי כלל איננה מיועדת לפולחן אלילי הפסול והאסור.

     

     

    המתח בין האמנות והאסטטיקה בכלל לבין המסורת היהודית הוא

    מרתק ונכתבו עליו מאות ספרים ואלפי מאמרים

    למשל דר' אמנון שפירא כותב:

    " חלק ניכר ממצוות התורה - כמו הקרבנות - הובאו על רקע תרבויות העמים שסבבו את ישראל ואף קדמו לו. אך כשהגיעו לשימוש עם ישראל - קיבלו מצוות אלו תוכן יהודי חדש ומקורי (כך סובר הרמב"ם). יש לגיטימציה תורנית לעיסוק אסטטי כשלעצמו. עיסוק זה מתעלה למדרגה הגבוהה ביותר של הפעילות האנושית בהשלמת מעשה הבריאה של הקב"ה. לפיכך הקמת בית הספר לאמנות "בצלאל" למשל, הצדיקה את מכתב ההמלצה הידוע של מרן הרב קוק זצ"ל לפתיחתו.

     

    או האד' דוד קסוטו שמעלה השאלה:

    "הרי יש לטעון מאידך גיסא כי העיסוק ב"מעשים הנאים" לא הובא למטרתו עצמו, אלא בהקשר מובהק של השלמת מעשה הבריאה של הקב"ה. מכאן שאין הצדקה לעיסוק האמנותי כשלעצמו אלא אם כן הוא נתפס כמעשה בעל משמע דתי. "

     

    ציטוט ממסכת אבות פ"ג מ"ט: "המהלך בדרך ושונה ומפסיק ממשנתו ואומר "מה נאה אילן זה..." מעלה עליו הכתוב כאילו מתחייב בנפשו. וכתוב "כל המפסיק"... - אז איך נמצא את המינון הראוי ,כיצד, איך ומתי, להבחין בין לימוד התורה לבין היסוד האסתטי, יפה נוהג.

     

    "בספר שמות ישנם שני סיפורי אדריכלות ויצירה אמנותית.

    1. המשכן שנוצר מ "זהב וכסף ונחושת, ועמם חמרים רבים נוספים, שפותחו עוד יותר בבית המקדש הראשון - בו היו "שנים עשר בקר" - שנשאו את ה"ים הגדול" (מל"ב ז' כט'). אותו בקר שימש לייצור שלילי בתכלית של עבודה זרה ב,עגל הזהב", שהדיו השליליים נשתמרו עד היום בתפילות יום הכפורים שלנו. הקטביות הזו, אותו חוט המבדיל בין שיאה של מצווה לשיאה של עבירה נוראה... יש לתורה ענין רב ביצירה ובאמנות, אבל בו זמנית מזהירה אותנו התורה מהסכנות הכרוכות באמנות. אם האדם יתחיל לעבוד את עצמו ולא את אלקיו.

    ...התורה מעמידה אותנו על המתח שבין ההכוונה התורנית לאדם שיהיה יוצר, פועל ובונה, לבין העלאת הסכנה שבעצם היצירה, של פריצת ההסדר הרוחני או האלוקי הראוי.

    לאמר, התורה מעוניינת באדם בהשגיו וביצירתו, אבל מזהירה אותו מפני העריצות של עצמו."

     

    ``שער``, תיק עבודות פיסול, פסלים ישראלים - אמנות דרורית סן. תיקי עבודות אומנים ישראלים - אומנות ישראלית

     

     

    בחזרה לבקורת על הספר הנוכחי שיצא בהוצאת ראובן מס

    אולי ניתן לומר שבהילה סביב עולם האמנות יש מוטיבים של עבודת אלילים?

    בעצם הרדיפה אחרי הכרה והוקרה שאולי באמצעות הספר אליה מצטרף

    גם בר-חמא בניסיונותיו להתחבר לקונצנזוס האמנותי הישראלי

    ולא להסתפח לשוליים בתת-מגזר הדוסי?

     

    לכן, לדעת מבקר האמנות דוד שפרבר כותרת מדויקת יותר לספר

    הייתה אמורה להיות: "מסע אל השוליים של שדה האמנות הישראלית",

    אבל כשמדובר באמן בעל שאיפה ענקית רחבה, חתירה למיצוב ולמיתוג מחודש,

    אז למה שירצה לשים לצד תמונתו כותרת שכזאת?


    חבל, כי מסע אל השוליים יכול להיות מן המסעות המרתקים ביותר,

    אבל לרוב הם יהיו כאלה רק אם הם עמוקים, מדודים ומדויקים,

    כאלה המצדיקים את עצמם.


    --
    דרורית סן Drorit Sahn Stosel
    יעוץ, תכנון וביצוע אמנות יהודית רב תחומית



    23/9/13 10:48
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2013-09-23 10:48:51
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    הספר מדגיש את מוצאו של האמן ממרוקו

    ומגורי משפחתו בעיירת הפיתוח קריית-גת

    אולי כעוד משוכה בדרך להכרה כאמן ישראלי

     

    בפסטיבל מספרי סיפורים בתאטרון גבעתיים

    יספרו היום בשעה 4 אח"צ 'סודות ממשהד'

    על קהילה שצאצאי הצליחו יפה

    והפכו לנדבך מרכזי בחברה הישראלית

     

    http://cafe.themarker.com/post/2973587/

     

    ''

     

           נמדר - הדור הבא


    --
    דרורית סן Drorit Sahn Stosel
    יעוץ, תכנון וביצוע אמנות יהודית רב תחומית



    24/9/13 12:02
    1
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2013-09-24 12:02:18
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    תודה על הפוסטים המרתקים! מועדים לשמחה!
    28/9/13 21:39
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2013-09-28 21:39:06
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: למדנית 2013-09-24 12:02:18

    תודה על הפוסטים המרתקים! מועדים לשמחה!

     

    חגים וזמנים לששון

     

    כמה חבל שהחגים כבר עברו  והסתיימו כל כך מהר

     

    אבל אלי גם סתם יום חול יכול להיות חגיגה מלאה בכייף?


    --
    דרורית סן Drorit Sahn Stosel
    יעוץ, תכנון וביצוע אמנות יהודית רב תחומית





    ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
    /null/cdate#

    /null/text_64k_1#

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "מיצב ופיסול סביבתי"

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה