עדכונים מעכבר העיר אונליין >
    cafe is going down
    ';

    פרטי קהילה

    תיירות בישראל

    הפורומים של קהילת התיירות בישראל כאן עבורכם, אתם שנדבקתם בחיידק ושמו תיירות, מלונאות, טיולים, נופשים, שייט, תעופה ועוד. כאן המקום שלכם לחלוק, לטעון ולפרוק את אשר במחשבותיכם ובליבכם. נשמח לשמוע שאלות, תשובות, חוויות, חדשות, לראות צילומים, סרטונים ועוד...

    טיולים ותיירות

    חברים בקהילה (2495)

    לולה של היום
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    מדלן גזיאל
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    גידי יון
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    אלי אלון-עית...
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    amnonti
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    עו"ד ראובן ח...
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    ofer ben z
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    Nana
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    עמי100
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    יולילביא
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    Buna
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    שלומי84
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    היה או לא היה?

    4/8/13 09:34
    0
    דרג את התוכן:
    2013-08-15 08:11:48
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    [ מלחמות בין ארכיאולגים, חרצני זית, וויכוחים פורצי גבולות, ממצאים מרתקים, דוד כשם שפותח דלתות, אין צלמיות, בניית שכונה, מנימליסם, חשיבות התגלית, עיר מרכזית ביהודה ]

    הילולים, תיק עבודות ציור, ציורים, ציירים - יצירות אומנות ישראלית דרורית סן. תיקי עבודות אמנים ישראלים - אמנות ישראלית

                        דרורית סן / ממצאים ארכאולוגיים של עיר מבצר עם פרשנות נתונה במחלוקת

     

     

    מעל עמק האלה, דרומית לבית-שמש,

    באזור שתוכנן לשמש עתודה לעוד שכונה של רמת בית-שמש התרחבת

    נמצא תל מסתורי עם אבנים גדולות - סלעים שמשקל כל אחד כמה טונות.

    הארכאולוגים גנור וגרפינקל  העלו את השערה שאלו כנראה

    חומותיה של עיר תנכי"ת קדומה - גבולותיה של עיר בצורה.

     

    ''

     

    העובדה שהמיקום הזהה למקום הקרב המפורסם בין דוד לגולית זרזה

    את אישורי התחלת החפירות וקבעה את הקצב המזורז של התנהלות החפירות.

     

    ישראל הרי משופעת באתרים עתיקים וממש בימים אלו מתנהלות בו זמנית 30 חפירות שונות.

    לכן להצדקת התחלת החפירות נערכו חפירות מדגמיות שגילו חרצני זיתים בני השנים

    1020-980 לפני הספירה - בינגו! בדיוק הזמן שלפי התנ"ך עמד במקום הזה דוד המלך.

     

    ב-2007 החלו החפירות המסודרות באתר קייאפה, במטרה לפענח את סוד המקום.

    הממצא המעניין הבולט - התגלו במקום שני שערים בתוך החומה המובילים לעיר.

     

    שני שערים בעיר אחת זה ממצא ארכאולוגי מאד נדיר,

    בפרט במקום לא מרכזי כמו עמק האלה.

    בתנ"ך מופיעה שלוש פעמים עיר בשם 'שערים' - עיר בעלת שני שערים,

    שאמורה לפי האזכורים בספר שמואל א' להיות בכיוון ערי הפלשתים גת ועקרון..

     

    ''

       השער המערבי של חרבת קייאפה

     

    סרט על השער המערבי:

    qeiyafa.huji.ac.il/Reports/Qeiyafa_Morag.pps

     

    מסתבר שהממצאים  לגמרי שיגעו את כל העולם האריכיאולוגי

    והטריפו את כל המערכות בתוך עולם הארכאולוגיה בארץ ובעולם

    כי המלך דוד הוא הכוכב הבלתי מעורר של התנ"ך,

    מייסד השושלת

    ששלטה על ממלכת יהודה במשך 400 שנה,

    עד לחורבן הבית הראשון.


    בנקודה הגבוה של העיר הנחפרת משתרע נוף מרהיב.

    כל עמק האלה פרוש לתצפית, השטח הוא אסם התבואה - בית גידול לחיטה 

    שעורה, מטעי שקדים, זיתים - נוף קדמון שלא השתנה הרבה מאז ועד היום.

    לפני 3'000שנה כשהיה צריך להאכיל את הממלכה בתבואה הדשנה שגדלה

    כאן - היה שווה לבצר את העיר החולשת על המקום ולהלחם עליה

    מתחת לנקודה זאת עוברת גם שעלתה לירושלים,

    עם פיצול לכיוון לכיש ובית שמש - השער של ממלכת יהודה

     

    בממלכת יהודה היו לדברי החוקרים שלוש ערים מרכזיות:

    ירושלים, חברון ושערים - מרחק של יום הליכה מאחת לשנייה.

     

    צילום: אריק סולטן

     

     

    הדיון נכתב במספר שלבים בשל מגבלות מס' התווים המותרים בכל שלב

    והרצון להעשיר את הדיון בצילומים שישפכו צבעים וצורות על הטקסט המילולי.

    בין היתר מהמאמר "בשירות הוד מלכותו" מקור ראשון 2.8.2013

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "היה או לא היה? "

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה   

    5/8/13 04:18
    0
    דרג את התוכן:
    2013-08-05 09:58:31
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    אז למה הרוחות בביצה הארכאולוגית שלנו ואף הרבה מחוצה לה

    כה סוערות וגועשות מתגליות?

     

    ''

    כי לפי חסידי הגישה המינימליסטית התנ"ך נכתב רק בתקופה ההלניסטית

    700 שנה אחרי מה שכאן טוענים לממצאים מוצקים על ימי דוד המלך.

    לפי גישה שמובילים בעיקר חוקרי המחלקה הארכאולוגית באוניברסיטת תל-אביב

    כל המסופר בתנ"ך על אירועים שקדמו לתקופה ההלניסטית

    אלו סיפורי מעשיות ותו לא!!!

    התאוריה אותה החלו להוביל חוקרים מאוניברסיטאות

    קופנהגן בדנמרק ושפילד בצפון אנגליה, נסמכה על כך

    ששום ממצא ארכאולוגי שהיה קיים עד אז  לא אזכר את דוד המלך.

     

    הגישה המינימליסטית ספגה מכה ב-1993, כשבחפירה בתל-דן בצפון

    נמצאו שלושה שברים של אבן בזלת ועליהם כתובת בארמית עתיקה

    המזכירה את מלך ישראל ומלך מבית דוד.

     

    הממצא של חרבת קייאפה מוסיף הוכחה שהיה למלך יהודה עיר מבוצרת.

    בדיקת פחמן 14 המהימנה שתארכה את הממצאים לשנת 1000 לפני הספירה

    מוטטה את הטענה שהכול התחיל 300 שנה אחרי.

     

    אבל איך יודעים שמדובר בעיר שהייתה שייכת לממלכת יהודה?

     

    ''

     

    כאן נכנסים רמזים ארכיטקטוניים ברורים

    התכנון העירוני של חומה כפולה הנקראת חומת סוגרים.

    הבתים צמודים לחומה ומשתלבים זה בזה.

    זה מתאים לתכניות המתאר אך ורק של יהודה. לא באתרים

    של פלשתים, לא בכנענים ואפילו לא בעיר ישראלית מחוץ ליהודה.

     

    היבט אחר הוא התזונה.

    מבין עשרות אלפי עצמות של בע"ח לא נמצא אף עצם של חזיר.

     

    הוכחה אחרת ל'יהדותו' של האתר מספקים השרידים הפולחניים.

    לא נמצא בהם אף צלמית!

     

    נמצאה כתובת שמתחילה במילים 'אל תעש'

    זהו שורש שקיים בעברית בלבד ואיננו מתאים לכנענים וכל היתר.

     

    הוויכוח בין הדעות המנגדות עלה לטונים גבוהים ועורר עניין עצום

    בקהילה המדעית העולמית ואף מחוצה לה.

     

    ''

     

                                    ממצאים לגבי הפן היהודי של העיר

     

    ''

     

    https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=XPy7KfCbvSg

     

    ''

     

     

     

    ''  ''

    ''  ''

     

    המשך יבוא...


    --
    דרורית סן Drorit Sahn Stosel
    יעוץ, תכנון וביצוע אמנות יהודית רב תחומית



    5/8/13 04:42
    0
    דרג את התוכן:
    2013-08-05 10:16:27
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    ''

     

             דוד מול גוליית הפלישתי הבריון  - אמת או אגדה?

     

    הוויכוח בין הצדדים עלה לא פעם לטונים גבוהים ועורר עניין עצום.

    החוקרים הוזמנו להרצות בכנס בארה"ב.

    וכאיזון הוזמנו חוקי אונ' ת"א, שניצל את ההזדמנות כדי להרצות גם על הממצאים הפרה-היסטוריים

    החשובים שהתגלו בשער הגולן, האולם היה בקושי רבע מלא,

    אבל כשהגיעו להרצאה על חירבת קייאפה - לא רק שלא נשארו מקומות פנויים,

    אלא שסקרנים עמדו במעברים, ועד מהרה קריאות הביניים אילצו את מארגני הכנס להתערב ולהרגיע את הרוחות. 

    "עבדתי שנים באתרים מלפני 9,000 שנה", נאנח החוקר הוותיק פרופ' גרפינקל.

    "היו לי תגליות מדהימות. חפרתי בשער הגולן אתר של 200 דונם,

    מצאנו שם מאות פסלים של צלמיות פריון.

    יש לי תערוכה אחת בלובר בפריז ואחת במטרופוליטן בניו יורק, ואף אחד לא כתב ואף אחד לא התעניין. 

    "עובדה, לא באו לראיין. הייתי פרה-היסטוריון,

    אבל כשאמרתי שאני רוצה לחפור אתר ביהודה מתקופת המלוכה.

    יש פה עיר מתקופת המלוכה, ביהודה, חפרנו שני שערים,

    עמדנו במטרה. מה אלוהים עשה? נתן לנו את דוד המלך. זה היה המזל". 

    את החפירות התחילו עם חמישה עשר מתנדבים,

    חלקם מהאוניברסיטה העברית בירושלים, חלקם מחו"ל.

    אבל ככל שהחפירות התקדמו והעניין העולמי גדל,

    עוד ועוד אנשים הצטרפו ורצו להיות חלק מהחגיגה. בשיא היו באתר מאה חופרים. 

    קשרים כלכליים ענפים:

    "חפצים ממצרים: כלים מאלבסטר, שזו אבן מיוחדת,

    וגם תכשיטי חרפושיות. כלים שהגיעו מקפריסין והיה בהם בושם,

    יין מיוחד,  תרופות.

    קפריסין הייתה מרכז של גידול חשיש ואופיום, שהיו על תקן משככי כאבים בעולם העתיק. 

    "יקר מאוד להביא אותם באונייה ליפו, ומשם על חמור. הון תועפות.

    קרמיקה מקפריסין. כלים מבזלת במשקל כולל של 300-200 קילו .

    איפה יש כאלה ממצאים? ברמת הגולן? בגליל?

    אז להגיד שזה עוד כמה כנענים? מגוחך. 

     

     

    צילום: אריק סולטן
    ' קשרים כלכליים ענפים'
    ממלכת יהודה וחשיבותה:

    במזרח התיכון היו מצרים ומסופוטמיה, תרבויות אדירות, אימפריות עם אמנות כתיבה וארכיונים,

    ואז באה ממלכת יהודה המצ' וקמקת, שחיו בה אלפיים או חמשת אלפים איש,

    ואימצה אמונה באל אחד, תפיסה של אל שאין לו צורה - הרי אסור לעשות פסל ותמונה;

    באה עם חוקים סוציאליים של שבת, שמשחררים עבד אחרי שבע שנים;

    יצרה מבחינה אינטלקטואלית ואנושית דברים שמשפיעים על המין האנושי עד היום. 

    אך, הגישה המינימליסטית טוענת שאמונה באל אחד היא

    השפעה זרטוסטרית בתקופה הפרסית,

    ומנסה למחוק את ממלכת יהודה מההיסטוריה...

     

    ''

     

     

    בשנה האחרונה לחפירות התגלה מבנה ענק של כ-1,000 מטר רבוע, במקום הכי גבוה באתר - קירותיו עבים פי שניים מקיר של בית ממוצע בשערים. בעיתונים היה מי שהכתיר את המבנה כארמון דוד, אבל הארכאולוגים חושבים שמדובר כנראה בארמונו של מושל העיר; ולא מן הנמנע, לדעתם, שכאשר דוד יצא לסיור בממלכה, הוא בילה שם את הלילה. 

    הבתים הקטנים למטה - עשרות בתים קטנים ומבנה אדיר במרכז.

    הוא במקום הכי גבוה, ומהגג אפשר לראות את כל תושבי העיר ומה הם עושים;

    אפשר לראות עד אשדוד במערב ועד הרי חברון במזרח;

    זה המיקום הכי טוב,

    במקום גדול פי עשרה או עשרים מהבתים האחרים;

    והקירות העבים ביותר, עבים מבכל הבתים האחרים. ..

     



    מי שעבר בסביבה וראה את הארמון אמר: ‘עכשיו צריך לשלם מסים'.

    מה היא ממלכה? זה אולי נשמע רומנטי,

    אבל דוד תפס את השלטון בכוח והכריח את כולם להיות תחתיו.

    תראה כמה מרידות היו בתקופתו וכמה רציחות. בעיות פוליטיות.

    הוא פתאום בא לאנשים ואמר: ‘שלמו'. אתה חושב שאהבו אותו? שנאו.

    למה הוא שם בשער העיר אבנים במשקל שמונה טון? מספיקות אבנים קטנות,

    למה מבנה כזה גדול?

    כדי שכל מי שעובר בעמק ורואה את הממלכה ידע שלא כדאי להתעסק.

    הארכיטקטורה מסמלת עצמה וכוח. 

    רק עכשיו הסתיימו החפירות, אבל מטיילים כבר החלו להגיע בהמוניהם.

    בחלומם רואים צמד הארכיאולוגים גן לאומי גדול שתלמידי בתי ספר מגיעים אליו

    כדי ללמוד מה היה בעמק האלה, שם למטה. הרי אין טוב ממראה עיניים. 

     

    איך אפשר להתחרות באלוהי הנדל"ן?

    איך מתגברים על מכשולים  בדרך?

    ברמת בית שמש הסמוכה יש תכניות בנייה לשכונות חדשות.

    בתיה של שכונה ד־6 אמורים לעמוד כמה עשרות מטרים מהעיר המקראית,

    והנושא עומד כרגע בפני החלטת הוועדה המחוזית.

    משרד השיכון, מצדו, לוחץ על השלמת הבנייה. 

    רשות העתיקות החלה לנהל מאבק על הזזת השכונה.

    לא רוצים לסגור את הבנייה ברמת בית שמש,

    אבל רוצים להזיז. אל המאבק הצטרפו כמה גורמים נוספים,

    כמו רשות הטבע והגנים. מוסדות התכנון הבינו שכדאי לבטל את השכונה,

    אבל משרד השיכון עדיין מתעקש. 

    יש גוף סטטוטורי אחד שקובע, הוועדה המחוזית,

    היא אמורה להחליט אם תהיה שכונה של עוד אלף יחידות דיור – בעצם לסתם את הגולל על האתר.

     

    שיחות עם משרד ראש הממשלה ושרים שהבינו את חשיבות המקום.

    הוועדה המחוזית הודיעה לפני חצי שנה שהיא מבטלת את תכנית בניית השכונה,

    ומבקשת מרשות הטבע והגנים להגיש תכנית לפרק לאומי.

    אבל לאחרונה משרד השיכון מתכוון לערער. רק החלטת ממשלה תבטל את בניית השכונה. 

    ערעורים ודיונים וסחבת וביורוקרטיה –

    אבל בקרוב יצטרכו להחליט מה עושים: האם מקימים גן לאומי ארכאולוגי למען הדורות הבאים,

    או שמקריבים את חרבת קייאפה לטובת אל הנדל"ן,

    שחזק כרגע מכולם.

    “אם לא יחליטו מהר ויעשו משהו, בתוך חמש שנים ניאלץ לכסות את האתר"

    נחמד שאנשים באים לבקר, אבל הם מטפסים, אבנים נופלות,

    מזג האוויר פוגע בממצאים.

    אם לא רוצים שהמקום יהפוך לגל אבנים.

    חייבים לשמור על מה שיש, ואם לא נוכל ליצור משהו מוכר, עם חותמת, ניאלץ לסגור.

     

    כואב הלב, כי אתר חשוב ומשמעותי שכזה לא מכסים.

    מפה ניתן להבין את העצמה. נקודה אסטרטגית על צומת דרכים,

    הסיפור המקראי נמצא באוויר, מתחבר לסיפור הארכאולוגי


    “אף אחד לא יזיז את קרב דוד וגוליית. הוא קרה בין שוכה לעזקה.

    אתה יכול להגיד שלא היה קרב,

    אולי הוא לא פגע לו בול בפוני. 


    סיפור חרבת קייאפה עמוק אפילו יותר. כל התנ"ך נמצא פה על כף המאזניים.

    אם לא היה דוד, אז היכן נמצאת ההיסטוריה בתנ"ך?

    כל הוויכוח הוא על הערך היסטורי של הספר, והוא מתחיל פה. 

    ''


    --
    דרורית סן Drorit Sahn Stosel
    יעוץ, תכנון וביצוע אמנות יהודית רב תחומית





    ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
    /null/cdate#

    /null/text_64k_1#

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "היה או לא היה? "

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה