עדכונים מעכבר העיר אונליין >
    ';

    פרטי קהילה

    חברים בקהילה (4070)

    mirit ben nu...
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    שטוטית
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    לולה של היום
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    debie30
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    לוונדר
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    תנועת כמוך
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    מקדגי ,סר פו...
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    יוסי בר-אל
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    --()--
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    צלם חובב
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    eran yoran
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    sari10
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    פורום

    העיצוב עובד

    כל תחום בעיצוב וכל הקשור בעיצוב

    "עיצוב זה רק עבודה בעיניים....." חלק שני

    30/7/13 00:11
    0
    דרג את התוכן:
    2013-07-31 17:04:32
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    [ ניהול העיצוב תואר שני ניהול עי ]

    בנובמבר 2011 הביא כאן גד מהטוב את הציטוט הזה ממנכ"ל סודה סטרים.

    בהמשך ארוך הבאנו קצת מתולדות החברה שעמדה על סף פשיטת רגל וניצלה, בעיקר בעזרת עיצוב מוצר ושיווק, והיום היא מובילה את הגז והמים לתהילת עולמים.

    מה שיפה, או מרגיז- תלוי בנקודת המבט, הוא חצי הסיבוב שעשתה החברה, או לפחות אנשיה.

     

    "מעצבים טובים באמת מעורבים לא רק בלוק החיצוני של המוצר, אלא בדרך שבה הוא פועל", אומר ירון קופל, מנהל הפיתוח העסקי של סודה סטרים. "כמו שאמר הבעלים של לואי ויטון, כשיש חיבור נכון בין מותג למעצב קורה קסם. בחנו 30 מעצבים עד שמצאנו את המעצב שהתאים לתפישה שלנו, איב בהר, והוא עזר לנו להחליט לאיזה עולם אנחנו רוצים לשייך את המוצר. הבחירה השפיעה על כל תהליך הפיתוח. לא רצינו רק מתקן שמכין סודה, אלא מתקן שלמרות המחיר הסביר ישדר יוקרה וישדרג את כל המטבח, והמעצב עזר לנו לחדד את הכיוון הזה.

    "מעצב שיש לו קו ברור בא עם דרישות ספציפיות מהמוצר: שיהיה ברמה מסוימת, שיעבור תהליכים מסוימים וישתמש בחומרים מסוימים. ההערות שלו שידרגו אותנו, שינו משמעותית את המוצר והביאו אותו לרמה חדשה לגמרי. למשל, החלפנו את החומרים שמהם הכנו את המתקן לחומרים איכותיים ורגישים יותר. המוצר האחרון שלנו זכה בפרסי עיצוב יוקרתיים מאוד, וכדי להגיע לרמה כזאת של עיצוב צריך מוצר שיהיה מושלם מכל זווית. איב דחף אותנו לזה. קיבלנו מאז הזמנות מהמקומות הכי יוקרתיים בעולם".

     

    רק תוספת קטנה: סודה סטרים עברה מi2d לתמוז (ואולי עוד כמה בדרך), והיום היא עובדת עם איב בהאר.

    החשד הוא שאין כאן בחירה מושכלת לעבוד עם הרבה מעצבים אלא תסמונת של נצלנות קצרת טווח.

    אלא שכאן המגבלות של העיצוב הישראלי הופכות ליתרון: עיצוב תעשיתי ישראלי קרוב יותר להנדסה מאשר להגדרות קלאסיות של עיצוב מוצר.

    מעצב ישראלי לא בדיוק עושה עיצוב ומנוצל היטב על ידי הלקוח לצורך הפיתוח ההנדסי (ורצוי ללא תוספת מחיר).

    למעצב ישראלי זה גם מוסיף לאגו ומעמיד את רגשות הנחיתות של "עיצוב זה לא רק לעשות יפה" במיצוב טוב יותר מול מהנדס הפיתוח.

     

    לאיב בהאר זה לא ממש מזיז.הוא מעצב. לא מהנדס.

     

    וכך כובלת עצמה החברה למשרדי עיצוב ישראלים שאחראים להנדסה... טוב,גם זה משהו!

     

    בסוף השבוע הביא דה מרקר וויק כתבה רחבת יריעה על "המילה האחרונה" (בישראל, אולי): 

     

    עיצוב מנהלים // תנו להם את הטכנולוגיה - הם יידעו מה לעשות

    לואי ויטון האמין שהחיבור בין מותג למעצב הנכון מייצר קסם - היום כולם מכירים בזה: מעצבים מתברגים בתפקידי ניהול בכירים, בתי ספר לעיצוב מציעים מסלול ניהולי ומשקיעים מחפשים יוזמות של מעצבים

     

    אבל כידוע בישראל,המילה האחרונה היא רק מילה.

    ליבי לסטודנטים שבונים את עתידם על סמך הכתבה.

     

    לפי אתר משרד הכלכלה יש 5805 עובדים במקצוע והשכר ההתחלתי הוא 6455 ש"ח.

     

    חישוב קל מראה שיש כ700 בוגרים בעיצוב תעשיתי בכל שנה.

     

    מסקנה? לכו ללמוד משהו אחר...

     

    הכתבה מביאה אוסף בעייתי של הנחות יסוד ושאיפות לב מכמירות של מנהלי מחלקות תואר שני במגמת ניהול, כשהם לא ממש טורחים להדגיש שאלה לימודי תואר שני בניהול העיצוב ולא בניהול. ויש הבדלים...

     

    כן.הם "זיהו מגמה".

     

    "בבתי הספר לעיצוב זיהו את המגמה, ומחזקים את היצע תוכניות הלימוד שמכשירות את המעצבים לשלב בין הידע והפרקטיקה העיצוביים לידע ופרקטיקה עסקיים וניהוליים. המטרה: להפוך את בוגרי התואר הראשון בעיצוב ליותר ממעצבים מהשורה, לאנשי חזון ויזמים שיכולים להוביל תהליכים עסקיים אסטרטגיים. בבצלאל מציעים זה שבע שנים מסלול בניהול עיצוב. "מעצבים תמיד נחשבו למי שבסך הכל מחליטים אם להשתמש בצבע כחול או ירוק, כאלה שהם מחוץ למשחק. אבל התהליכים שבעזרתם מעצבים ניגשים לפרויקט ופותרים בעיות הם אוסף של מתודולוגיות נחשקות מאוד בעולם הניהול", אומרת מיכל איתן, מנהלת התוכנית לתואר שני בעיצוב תעשייתי בבצלאל. "אנחנו מלמדים איך לקחת את היכולות של מעצבים ולהעביר אותן לשדה הזה. מעצבים יודעים לחשוב פתוח ולהסתכל על הרבה דיסציפלינות, ואנחנו מציעים לאנשים שלמדו עיצוב ללמוד כיצד להשתמש בזה בניהול של תהליכים יצירתיים וניהול בכלל. אנחנו פונים לאנשים שרוצים להיות סוג אחר של מנהלים"."

     

    אשרי המאמין.

    מוסדות הלימוד במקצוענו מעולם לא טרחו לספק נתוני הצלחה .

    למשל על מספר הבוגרים המועסקים (בניהול?).

    למשל על שכרם.


    כי אם יפרסמו נתוני אמת מישהו עוד עלול להתחרט וללכת ללמוד מקצוע אחר.

     

    "לדברי ד"ר דרור ק' לוי, שמשמש זה שנה ראש התוכנית לתואר שני בעיצוב משולב במכון הטכנולוגי חולון, "אנחנו לא מתעסקים בלתת כלים מעשיים. התוכנית שלנו היא קודם כל אקדמית ומחקרית. היא לא מקנה כלים, אלא מייצרת כישורים. אנחנו לא מכשירים מעצבים, ולדעתי תוכניות לתואר שני לא אמורות לעשות את זה: תואר שני צריך להיות מעבדה שמאפשרת לגדול, גם עבור הסטודנטים וגם עבור המרצים"."

     

    מצד שני זה נחמד שלא כולם מלמדים את אותם הדברים.

     

    אבל מומלץ לקרוא ולהתרשם .

    הנה זה כאן.

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על ""עיצוב זה רק עבודה בעיניים....." חלק שני"

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה   

    31/7/13 17:04
    0
    דרג את התוכן:
    2013-07-31 17:06:54
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    האם בוגרי המחלקות לעיצוב ישתלבו בשוק המקומי?

     

    שואל יובל סער בכתבה ארוכה על תערוכות הבוגרים- ולא עונה.

     

    "בסך הכל כ-1,000 בוגרים (יותר מ-500 מהמחלקות לתקשורת חזותית) מכ-26 מחלקות הציגו בשלושת השבועות האחרונים (וחלקם עדיין מציגים) את עבודותיהם בתערוכות סוף השנה של בתי הספר לעיצוב: מנשר, המכון לאמנויות בתל חי, מכון טכנולוגי חולון, סמינר הקיבוצים, מכללת הדסה, בית הספר לתקשורת חזותית גורן, שנקר, בצלאל, מכון אבני, ויצו חיפה, המרכז החרדי להכשרה מקצועית, המכללה למנהל ותילתן. עבודות הבוגרים נפרשו על פני תחומים שונים: עיצוב תעשייתי, תקשורת חזותית, צורפות, עיצוב טקסטיל, עיצוב פנים ועיצוב קרמי וזכוכית."

     

    אז בואו נעשה תרגיל בחשבון פשוט:

    500 "יתבגרו" במהירות וילכו למקום אחר במהלך השנה הראשונה לאחר "בגרותם" (אלה יאמרו "היתה חוויה נהדרת,ארבע שנים נהדרות").

    20 ימשיכו לתואר שני.

    300 ימצאו עבודה בתחומים קרובים , בעיצוב כלשהו.

    100 ינסו "להקים עסק", "להיות עצמאים", ליזום משהו.

    השאר יועסקו אצל מעצבים אחרים ויבינו מיד שהם לא עוסקים בעיצוב תעשייתי אלא במשימות של הנדסאים לסוגיהם.

     

    אה,כן... 5 ימצאו משרות חלקיות במוסדות מהם יצאו וימשיכו לספר לפתאים שמגיעים בכל שנה מחדש כמה נחמד וחשוב להיות מעצב תעשיתי.

     

    ויובל סער?

    הנה הכתבה כולה. 

     

     

    העבודה של שי ניפוסי. שיטת ייצור חדשה . צילום: תמי דהן''


    --



    ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
    /null/cdate#

    /null/text_64k_1#

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על ""עיצוב זה רק עבודה בעיניים....." חלק שני"

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה