עדכונים מעכבר העיר אונליין >
    cafe is going down
    ';

    פרטי קהילה

    שירה וכתיבה יוצרת

    קהילת "שירה וכתיבה יוצרת" בניהולם של שלמה אברמוביץ' ושל bfou, מיועדת למי שכותבים שירה, אוהבים לקרוא שירה ולמי שעוסקים בכתיבה יוצרת לסוגיה. הקהילה תעניק במה ליוצרים ותיקים ומנוסים לצד כותבים חדשים ומתנסים. הקהילה תיזום ותעודד דיונים ענייניים על יצירות וניתוחן, תוך שמירה על כבוד היוצרים. מדי פעם נארח כאן משוררים וכותבים בעלי שם, שחיים עדיין בינינו ונציג גם יצירות אלמותוית של יוצרי עבר, שכולנו גדלנו על ברכיהם. הקהילה תחשוף מפעם לפעם יוזמות חדשניות, שעיקרן עידוד הכתיבה והיצירה. בואו נהנה.

    אמנות ובמה

    חברים בקהילה (2288)

    amnonti
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    שטוטית
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    א. אפולינר
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    רונית אברהם
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    forte nina
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    חנה וייס
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    אלון בחורף
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    אלי אלון-עית...
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    אשת לפידות
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    Buna
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    איציק אביב
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    שיר במתנה
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    פורום

    משוב בטוח

    יצירות המבקשות משוב. המפרסם פה את יצירתו מעיד שהוא לא רק רוצה לפרסם את יצירתו לקהילה אלא שהוא מעניק חשיבות מיוחדת למשוב על יצירתו. המפרסם זכאי לפרסם איזה סוג משוב הוא מבקש. מה שחשוב הוא שמפרסם היצירה מודע לכך שכל משוב (מהסוג שהוא מבקש) הינו התייחסות ומתנה מצד נותן המשוב. נותן המשוב מודע לכך שהמדובר בכותבים שיצירתם בדם לבבם ובמילים אחרות - בעדינות!

    בד על בד

    21/9/11 12:04
    4
    דרג את התוכן:
    2011-11-27 10:29:26
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    [ דיוקן, דיוקן עצמי, ספורי בדים, בד על בד, חוט השני, נורית צדרבוים, נוריתארט ]

     

    לחברי קבוצת 'משוב בטוח' - בקהילת שירה וכתיבה יוצרת ב'קפה דה מרקר'


    מאחר והציעו כאן מדור חדש, ובינתיים הוא קצת תקוע החלטתי "לטבול באש" ולנסות אותו.

    אני שולחת שיר - עשו בו ואתו כבתוך שלכם.

    פרשו, הסבירו, העריכו, שנו, שננו - כטוב לבכם בשירה.

    ונראה איך זה עובד

     

     

    בד על בד  / נורית צדרבוים

     

    בַּד עַל בַּד.

    כְּמוֹ עָלֶה שֶׁנִּתְלַשׁ וְנִשְׁתַּל מֵחָדָשׁ,

    כְּמוֹ עָנָף שֶׁהִסְתַּעַף

    וְהִשְׁתָּרַשׁ.

     

    בַּד עַל בַּד.

    יֹוצֵר לִי סִפּוּרִי בַּדִים,

    תֵּאַטְרָאוֹת שֶׁל דְּיוֹקָן

    שֶׁהִתְחִילוּ פַּעַם מִבַּד לָבָן.


    דְיוֹקָן שֶׁבִּצְבֵּץ מִבַּעַד לְחוּטֵי הַזְּמַן.

     

    רוֹקֶמֶת מְזִמּוֹת וְתַחְרָה,

    וְתוֹפֶרֶת תַּכְרִיכִים

    לִדְמוּתי הַזָּרָה

    שֶׁאֵלַי הִתְחַבְּרָה

    וְאָמְרָה:


    "בְּדִיּוּק כָּאן - זֶה דְּיוֹקָן".

     

    בַּד עַל בַּד.

    כְּמוֹ עָלֶה כּוֹתֶרֶת

    אוֹ כְּמוֹ דַּף שֶׁנִּדָּף עִם רוּחַ הַזְּמַן

    שֶׁעָלָיו, הַכֹּל נִכְתַּם, וְנִרְשַׁם.

     

    בַּד אֶל בַּד.

    בשְבִיל לְצָעֵף מַבָּט

    אֶל תַּכֵי הָרְקָמוֹת שֶׁל חוּט הַשָּׁנִי

    הָאָדֹום, שֶׁאֵין לוֹ שֵׁנִי.

     

    הַמַּחַט שֶׁדָּקְרָה וְהֵבִיאָה אָדוֹם.

    הַאצבַע שֶׁתָּפְרָה דְּיוֹקָן כָּל הַיּוֹם.

     


     

    http://cafe.themarker.com/image/2350860/

    מתוך סדרת 'ספורי בדים' - דיוקן . נורית צדרבוים 1985

     

    הציור והשיר נוצרו בזמנים שונים לחלוטין

     

    © כל הזכויות שמורות לנורית צדרבוים

     

     

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "בד על בד"

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה   

    21/9/11 14:24
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2011-09-21 14:24:39
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    קודם כל, עוד לפני שאני קורא את השיר, אני אוהב את האינטראקציה עם התמונה ועם שם סדרת התמונות - בד על בד על (ספורי) בדים (ומתבקש - עם לבד(ד) ישכון :)). ולמעשה יש כאן מדיה משולשת - השירה, הרקמה/תמונה, והדיון באינטרנט שהוא (לטעמי) חלק מהיצירה. אשרינו שאנחנו חיים בתקופה של נסים גלויים.
    21/9/11 14:27
    0
    דרג את התוכן:
    2011-09-21 14:28:39
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    נקודה שני - רפלקציה עצמית. שיר שאני חושב לתת לו משוב, אני קורא אותו הרבה יותר בעיון.

     

    ותמיהה קלה - האם בסוף זה צ"ל אצבע תפרה וטעות קולמוס, או ש"צבע" במכוון?

    22/9/11 00:26
    1
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2011-09-22 00:26:50
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: bfou 2011-09-21 14:24:39

    קודם כל, עוד לפני שאני קורא את השיר, אני אוהב את האינטראקציה עם התמונה ועם שם סדרת התמונות - בד על בד על (ספורי) בדים (ומתבקש - עם לבד(ד) ישכון :)). ולמעשה יש כאן מדיה משולשת - השירה, הרקמה/תמונה, והדיון באינטרנט שהוא (לטעמי) חלק מהיצירה. אשרינו שאנחנו חיים בתקופה של נסים גלויים.

     

     

    אהבתי שאהבת את האינטראקציה. זה אכן קיים אצלי הרבה.

    יפה מאד ההבחנה על הקשר הסמוי גלוי שנקשר במושגים בד על בד. תוסיף לכך גם את הקונוטציה לביטוי השגור שבו אומרים בדרך כל 'שמן על בד' - ואילו כאן מדובר בבד על בד וזה בדיוק המדיה המשולשת והמרובעת.

    שכן הבד הוא גם ענף וכו'. 

    ובנוסף ובעיקר תודה על התיקון, בהחלט נפלה טעות . האצבע חזרה למקומה.

    ושוב תודה.


    --
    ד"ר נורית צדרבוים - www.nuritart.co.il

    "אנו נידונים להיות חופשיים" (סארטר)
    23/9/11 00:12
    1
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2011-09-23 00:12:56
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    מאוד יפה .. הרעיון והביצוע . (: "בד על בד יוצר לי את סיפורי הבדים "

    --
    23/9/11 09:38
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2011-09-23 09:38:25
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: perach1 2011-09-23 00:12:56

    מאוד יפה .. הרעיון והביצוע . (: "בד על בד יוצר לי את סיפורי הבדים "

     

     

    שוב תודה לך פרח.

     


    --
    ד"ר נורית צדרבוים - www.nuritart.co.il

    "אנו נידונים להיות חופשיים" (סארטר)
    25/9/11 03:03
    1
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2011-09-25 03:03:15
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    נורית אני תמיד נדהמת מהכישרון שלך. השיר נפלא והצייור עוד יותר נפלא. אני עייפה משירים, אך לעולם אינני מתעייפת מצייורים מדהימים. והשניים ביחד הם מעשה מרכבה מושלם. אחד משלים את השֵניִ בדממה ובצעקה גם יחד. מה אומר לך, את כישרון בלתי נידלה. יצירותייך תמיד מביאות לי נחמה. כל כך יפה, כל כך הרבה נשמה. את האישה הכחמה, היוצרת מאין דבר מושלם. זה בלתי רגיל. המשיכי! ואני אמשיך לראות וללמוד ממך...

    --
    אילנה היילי
    25/9/11 03:11
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2011-09-25 03:11:59
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: IlanaHaley 2011-09-25 03:03:15

    נורית אני תמיד נדהמת מהכישרון שלך. השיר נפלא והצייור עוד יותר נפלא. אני עייפה משירים, אך לעולם אינני מתעייפת מצייורים מדהימים. והשניים ביחד הם מעשה מרכבה מושלם. אחד משלים את השֵניִ בדממה ובצעקה גם יחד. מה אומר לך, את כישרון בלתי נידלה. יצירותייך תמיד מביאות לי נחמה. כל כך יפה, כל כך הרבה נשמה. את האישה הכחמה, היוצרת מאין דבר מושלם. זה בלתי רגיל. המשיכי! ואני אמשיך לראות וללמוד ממך...

     

     

    אילנה יקירתי,

    פתאום נכנסתי ופתאום ראיתי את תגובתך החמה והמחמיאה כל כך. ממשוררת וסופרת כמוך, זה לא פשוט לקבל מחמאות כאלה. תודה לך . דברייך נעמו לי עד מאד מאד.


    --
    ד"ר נורית צדרבוים - www.nuritart.co.il

    "אנו נידונים להיות חופשיים" (סארטר)
    2/10/11 23:17
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2011-10-02 23:17:02
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    נפלא פשוט נפלא! הייתי רק משמיטה את מעשי התכריכים, שנדמה לי שאת מאד אוהבת להשתמש במילה זו אך כאן נראה לי בתוך שיר שכזה עם מסרים של ציור לתכריכים אין מקום. אך את הקובעת ואולי אני טועה. בברכת חתימה טובה רחלי

    --
    rachelyg
    2/10/11 23:21
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2011-10-02 23:21:31
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: bfou 2011-09-21 14:28:39

    נקודה שני - רפלקציה עצמית. שיר שאני חושב לתת לו משוב, אני קורא אותו הרבה יותר בעיון.

     

    ותמיהה קלה - האם בסוף זה צ"ל אצבע תפרה וטעות קולמוס, או ש"צבע" במכוון?

    אני חושבת שיש לה מסר למחט ולאצבע, מחט שדוקרת היא מרעה לדיוקן או לאדם שעמל וכאן זה מסר פרטי שלה שכל אחד יפרש אחרת, האצבע שעמלה לעשות דיוקן נראה לי שהאדם שעמל לשווק את עצמו עמל קשות אך משהו עומד לו לרועץ והיא המחט. כמובן שזו דעתי הפרטית.

    תודה

    רחלי

     


    --
    rachelyg
    2/10/11 23:41
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2011-10-02 23:41:35
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: rachelyg 2011-10-02 23:21:31

    צטט: bfou 2011-09-21 14:28:39

    נקודה שני - רפלקציה עצמית. שיר שאני חושב לתת לו משוב, אני קורא אותו הרבה יותר בעיון.

     

    ותמיהה קלה - האם בסוף זה צ"ל אצבע תפרה וטעות קולמוס, או ש"צבע" במכוון?

    אני חושבת שיש לה מסר למחט ולאצבע, מחט שדוקרת היא מרעה לדיוקן או לאדם שעמל וכאן זה מסר פרטי שלה שכל אחד יפרש אחרת, האצבע שעמלה לעשות דיוקן נראה לי שהאדם שעמל לשווק את עצמו עמל קשות אך משהו עומד לו לרועץ והיא המחט. כמובן שזו דעתי הפרטית.

    תודה

    רחלי

     

    הי רחלי,

    האם סיפרתי לך כבר שלבתי קוראים רחלי?

    ראשית תודה על תגובותייך ועל המחשבה שאת מעוררת אצלי ואצליך.

    אתייחס בתשובתי כאן לשתי התגובות שלך.

    ראשית, שימי לב שאני כותבת בשירי "תכריכים לדמות הזרה שאלי התחברה" - אולי דמות זרה שאני רוצה "לקבור" אותה ולשכוח אותה ולכן תופרת לה תכריכים". בשונה ממך אני לא חושבת שאין מקום בשיר לתכריכים. השיר , כל שיר מכיל , כל מחשבה-רגש-רעיון שמתקיים בנו עצמינו גם אם הוא לא טוב ולא נעים. אני עצמי לא שמתי לב שאני משתמשת הרבה במילה תכריכים, אבל אם שמת לב לכך, זה כנראה קיים - וקיומו מצביע על כך שיש לכך סיבה.

    אמנם אני עוסקת כאן בציור, ואגב, השיר לא נכתב לכבוד הציור שנמצא שם למטה, יש הפרשי זמן גדולים מאד בין הזמן שהציור ( עבודת קולאג') נעשה ובין השיר. הפרשים של שנים רבות. אלא שאני מצאתי שהם עומדים זה מול זה בבחינת טקסטים שמשוחחים ביניהם. והקשר כמובן נמצא שם.

    באשר לנקודה הבאה שאותה הזכרת. מעניין מה שאמרת שם. וכן זו אצבע, ולא טעות קולמוס. המילה אצבע, למזלי מכילה גם את המילה צבע כך שיכולתי להשתמש במילה אחת שהכילה את כל המובנים. וכן תהליך היצירה הוא תהליך מהנה וגם כואב ולפעמים כמדקרת מחט. אני גם מרמזת שם על האצבע שנדקרה בנול וגרמה לשינה של מאה שנה.

    אכן מורכב וחידתי.

    ותודה על התייחסותך המעניינת והרצינית. תודה

    נורית


    --
    ד"ר נורית צדרבוים - www.nuritart.co.il

    "אנו נידונים להיות חופשיים" (סארטר)
    3/10/11 02:15
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2011-10-03 02:15:58
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: נורית-ארט 2011-10-02 23:41:35

    צטט: rachelyg 2011-10-02 23:21:31

    צטט: bfou 2011-09-21 14:28:39

    נקודה שני - רפלקציה עצמית. שיר שאני חושב לתת לו משוב, אני קורא אותו הרבה יותר בעיון.

     

    ותמיהה קלה - האם בסוף זה צ"ל אצבע תפרה וטעות קולמוס, או ש"צבע" במכוון?

    אני חושבת שיש לה מסר למחט ולאצבע, מחט שדוקרת היא מרעה לדיוקן או לאדם שעמל וכאן זה מסר פרטי שלה שכל אחד יפרש אחרת, האצבע שעמלה לעשות דיוקן נראה לי שהאדם שעמל לשווק את עצמו עמל קשות אך משהו עומד לו לרועץ והיא המחט. כמובן שזו דעתי הפרטית.

    תודה

    רחלי

     

    הי רחלי,

    האם סיפרתי לך כבר שלבתי קוראים רחלי?

    ראשית תודה על תגובותייך ועל המחשבה שאת מעוררת אצלי ואצליך.

    אתייחס בתשובתי כאן לשתי התגובות שלך.

    ראשית, שימי לב שאני כותבת בשירי "תכריכים לדמות הזרה שאלי התחברה" - אולי דמות זרה שאני רוצה "לקבור" אותה ולשכוח אותה ולכן תופרת לה תכריכים". בשונה ממך אני לא חושבת שאין מקום בשיר לתכריכים. השיר , כל שיר מכיל , כל מחשבה-רגש-רעיון שמתקיים בנו עצמינו גם אם הוא לא טוב ולא נעים. אני עצמי לא שמתי לב שאני משתמשת הרבה במילה תכריכים, אבל אם שמת לב לכך, זה כנראה קיים - וקיומו מצביע על כך שיש לכך סיבה.

    אמנם אני עוסקת כאן בציור, ואגב, השיר לא נכתב לכבוד הציור שנמצא שם למטה, יש הפרשי זמן גדולים מאד בין הזמן שהציור ( עבודת קולאג') נעשה ובין השיר. הפרשים של שנים רבות. אלא שאני מצאתי שהם עומדים זה מול זה בבחינת טקסטים שמשוחחים ביניהם. והקשר כמובן נמצא שם.

    באשר לנקודה הבאה שאותה הזכרת. מעניין מה שאמרת שם. וכן זו אצבע, ולא טעות קולמוס. המילה אצבע, למזלי מכילה גם את המילה צבע כך שיכולתי להשתמש במילה אחת שהכילה את כל המובנים. וכן תהליך היצירה הוא תהליך מהנה וגם כואב ולפעמים כמדקרת מחט. אני גם מרמזת שם על האצבע שנדקרה בנול וגרמה לשינה של מאה שנה.

    אכן מורכב וחידתי.

    ותודה על התייחסותך המעניינת והרצינית. תודה

    נורית

    נורית יקרה

    נהניתי מאד מתגובתך, ואכן איש איש ומחשבותיו ובמיוחד האמן. גם לי קרה הרבה ובעצם רוב הזמן מפרשים את שיריי אחרת ממה שאני חושבת אך נותנת לזה לזרום, כיוון שאמן יצירותיו הן רק שלו.

    חתימה טובה יקרה

    רחלי

    ושמחה ששם ביתך גם רחלי אז כבר יש לי מקום כבוד אצלך .חיוך

     


    --
    rachelyg
    17/11/11 17:03
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2011-11-17 17:03:55
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    התחברתי לשיר בגלל שיש לי נסיון די עשיר בעשיית עבודות ריקמה. ואם אי פעם ייצא לך לראות אחת מהן לפחות תראי שמדוברב"דיוקן". עבודת התפירה הידנית מוכרת לי היטב גם מעבודות הסריגה שלי - תפירת החלקים וחיבורם זה לזה ( שרוולים, חלק קדמי, חלק אחורי). אבל זה הפשט. ברור שאפשר לראות את כל זה באופן מטאפורי.*

    --
    שולה ניסים - כותבת שירה ויוצרת אמנות


    ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
    /null/cdate#

    /null/text_64k_1#

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "בד על בד"

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה