עדכונים מעכבר העיר אונליין >
    ';

    פרטי קהילה

    חברים בקהילה (4070)

    תנועת כמוך
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    debie30
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    יוסי בר-אל
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    לולה של היום
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    שטוטית
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    רפי פרץ
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    "מוכר הסיפור...
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    צלם חובב
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    הקו א-ל התקו...
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    .D.S
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    rotemmon
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    --()--
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    פורום

    איור

    המקום לכל מה שתרצו בנושאי איור מקצועי על כל תחומיו. התייעצויות, הבעות דיעה, פרסומים וקישורים לנושאי איור בארץ ובעולם.

    הוכרזו הזוכים בתחרות איור מחדש לסיפור "ויהי ערב"

    17/3/11 21:52
    2
    דרג את התוכן:
    2011-03-19 09:28:40
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    הוכרזו הזוכים בתחרות של אתר "הפנקס" לאיור מחדש של הסצנה המפורסמת מהספר "ויהי ערב", שעומד לצאת במהדורה חדשה.

     

    צפו בעבדות הזוכות (ובצדק, הן יפות מאוד) בשלושת המקומות הראשונים ובציון לשבח כאן:

    http://ha-pinkas.co.il/?p=4184

     

    ובכל העבודות שהשתתפו בתחרות כאן:

    http://ha-pinkas.co.il/?p=4113

     

    את רוב השמות אני לא מכיר ואני מניח שמדובר ברוב של סטודנטים ובוגרים טריים. יש שם עבודות רבות בכל מיני רמות של מקצועיות וטכניקה. הטעם שלי נוטה יותר לאיורים שנאמנים לאוירה של הספר ולא מנסים לתרגם את הלך הרוח של אז לזה של היום. לדעתי העבודות של אינה קצב, רחל סטולרו-חיים, אפרת חסון, גליה קהת ובמיוחד של שירה ענבר הן עבודות שגם עשויות טוב וגם מעניינות, מבלי להתאמץ לפרש את הסיטואציה מחדש עם כל מיני סממנים עכשוויים.

     

     

    ועוד עניין אגב איוריו של הספר - למי שעוד לא קרא או מכיר את המחקר המעמיק והבלשי שעשתה עינת אמיתי בעקבות המאייר המסתורי חיים האוזמן, מומלץ להתחיל לשקוע בעלילה הפתלתלה ואיסוף הראיות והממצאים הבלתי נגמר, כאן: http://tarbut-yeladim.blogspot.com/ (לחיפוש קל יותר, יש ענן מילות מפתח מצד שמאל)

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "הוכרזו הזוכים בתחרות איור מחדש לסיפור "ויהי ערב""

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה   

    18/3/11 10:37
    0
    דרג את התוכן:
    2011-03-18 10:39:12
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    נהדר ממש. וכמות משתתפים יפה ומכובדת. צריך להתעמק בזה ברצינות

     

     

    ''


    --
    בלוג איור, אינדקס מאיירים
    http://facebook.com/meayrim
    18/3/11 16:26
    0
    דרג את התוכן:
    2011-03-19 11:48:48
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    תובנות ראשונות שלי, אחרי שהתעמקתי באיורים:

     

    קודם כל, פיילוט הוא כנראה כלי די דומיננטי אצל הרבה מאיירים, אולי שם גנרי לעט שאינו בהכרח מיוצר על-ידי תאגיד פיילוט יפן.

     

    דבר שני, יש משהו מאד חזק בקומפוזיציה של האיור המקורי  (והעובדה שהיא חזרה בהרבה [/רוב ה-]אדפטציות שהוצגו ב"הפנקס"), ונהניתי במיוחד מאותם אלה שניסו קומפוזיציה אחרת - המקום הראשון (ה"חד-גדייתי") של עינת מגל-שמאלי, כנרת גילדר שזכתה במקום השני ומוציאה את הדמויות מחוץ ללול כשהירח הוא הילה ברקע, אליס גורוחובסקי, משחק מסוים עם הקומפוזיציה המקורית אצל נירה בר, ליטל עמיר שמצמצמת את המרכזיות של הדלת בסיטואציה, טלי איזנר שלוקחת את זה למקום רחוק, ליזה זברסקי שלוקח קצת זמן להבין את הקומפוזציה אצלה, וגם אפרת חסון שהזכרת (שגם משחקת עם קנה המידה של הנוצות), ענת ספרי שלחלוטין מוציאה את הדלת (אין גם צללית שלה), רחל סטולרו-חיים שמעלימה גם היא את הדלת, הגר רוזן שהלכה על כיוון יותר אמנותי, גליה קהת שיצרה קומפוזיציה חדשה לגמרי (כמו שני הזוכים שהזכרתי), שירה ענבר שמבליטה את החלון ומעלימה את הדלת, רוני אשכול שמחליף/ה את הדלת במראה, טלי לבנון עם דלת סגורה שגם משמשת פתח לבריחת התרנגולות, ואולי העבודה שבה המשחק בקומפוזיציה הוא הבולט ביותר, או לפחות כמו אצל עינת מגל-שמאלי, וזו יעל שטיינוורצל (האיור להלן. לחצו להגדלה)

       

    ''
      

     

     

    ''


    --
    בלוג איור, אינדקס מאיירים
    http://facebook.com/meayrim
    19/3/11 09:28
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2011-03-19 09:28:40
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    תחרות מעניינת ותוצאות נהדרות!

    תודה שהזכרתם אותי.

    לי מאד מפריע משהו בנוגע לאיורים הזוכים:

    שלושת המקומות הראשונים נהדרים ויזואלית, בעיניי. יש לי תהיות לגבי האיור הזוכה במקום השני.

    הדמויות והקו רגישים, מעניינים ופשוט יפים, אבל הפרשנות בעיניי רחוקה מדי מהטקסט. אולי מתאימה יותר לטקסט בו הילדה מסבירה לאבא למה נכנסה ללול ("...רציתי לתרנגולת/לתת נשיקה בכרבולת" וכו').

    נכון שמארגני התחרות הכריזו ש"האיור החדש יעמוד בזכות עצמו ואינו חייב להיות חלק מהרצף הסיפורי..."

    אבל בעיניי יש כאן בעיה עם התרחקות גדולה מדי מהטקסט, כי הוא משמש אחד מהקריטריונים על-פיהם אפשר להשוות בין העבודות. אחרת אפשר היה להכריז על תחרות שמתייחסת לספר באופן כללי, ולא להתמקד על פרשנות לסצינה ספציפית.

    זו ההתלבטות שלי בנושא, אשמח לשמוע מחשבות נוספות. בכל מקרה, אני מעריכה מאד את האיור הנ"ל בפני עצמו, כפי שציינתי.

     


    --
    http://rachelstoleru.blogspot.com
    http://rachelstoleru.carbonmade.com


    ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
    /null/cdate#

    /null/text_64k_1#

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "הוכרזו הזוכים בתחרות איור מחדש לסיפור "ויהי ערב""

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה