עדכונים מעכבר העיר אונליין >
    cafe is going down
    ';

    פרטי קהילה

    חברים בקהילה (4070)

    יוסי בר-אל
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    שטוטית
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    לולה של היום
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    Logo in
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    ayoji
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    היזם
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    bukowski
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    77777777
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    משה ,
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    שרון גרינברג
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    reverie
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    לולה
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    פורום

    איור

    המקום לכל מה שתרצו בנושאי איור מקצועי על כל תחומיו. התייעצויות, הבעות דיעה, פרסומים וקישורים לנושאי איור בארץ ובעולם.

    אירוח חי של ליאורה גרוסמן

    20/1/11 16:04
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2011-01-20 16:04:44
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: je-ronimo 2011-01-20 15:28:15

    צטט: גיא גרניט 2011-01-20 14:46:40

    למרות שעדיין לא ראיתי התייחסות לרעיון התיאורטי (המופרך?) שהעליתי בעמוד הראשון של הדיון הזה, אני מעלה רעיון נוסף, בעקבות משפט שכתבה אלית ("..כיף לקבל מייל עם השם שלי [כלומר אישי - ולא מיועד למאה מאירים] שמודיע לי שבחרו את הסגנון שלי"). 
         
    המשפט הזה הזכיר לי שבזמן האחרון פנו אלי (משום מה) כבר כמה פעמים בבקשה לקבל המלצה על מאיירים בסגנון מסוים - לפניות היו מצורפים אימג'ים דוגמאות מאד ממוקדות ("תעשה לי כזה") מהארץ ומהעולם. הבהרתי לפונים שאני לא מאייר ולא מומחה, ומה שעשיתי היה פשוט לעבור על רשימת המאיירים באינדקס ולשלוף את מי שאולי מתאים לפי התרשמותי או מי שלדעתי יש לו פוטנציאל לעשות משהו מוצלח.. זו לא מעט טרחה, ונראה לי שבפעם הבאה שאקבל בקשה כזו פשוט אפנה אותם לרשימה ושיחפשו בשירות-עצמי.
       
    בכל אופן, לדעתי, כל עוד הגישה של לקוחות בארץ היא "תעשה לי כזה", אולי באמת מישהו (זהירות, עוד רעיון תיאורטי מופרך) צריך להקים אתר שבו ירוכזו ויסווגו מאיירי ישראל לפי סגנונותיו השונים של כל אחד מהם, כך שלכל סגנון איור/דמות יהיו דוגמאות של כמה מאיירים, והלקוח פשוט יוכל לבחור את מי שמתאים לו. יתכן שדווקא אתר כזה יציג בפני לקוחות את מגוון הסגנונות הקיימים בארץ ואולי אף קצת יפתח להם את הראש. מי יודע..

    למרות שעדיין לא ראיתי התייחסות לרעיון התיאורטי (המופרך?) שהעליתי בעמוד הראשון של הדיון הזה, אני מעלה רעיון נוסף, בעקבות משפט שכתבה אלית ("..כיף לקבל מייל עם השם שלי [כלומר אישי - ולא מיועד למאה מאירים] שמודיע לי שבחרו את הסגנון שלי").

     

    המשפט הזה הזכיר לי, שבזמן האחרון פנו אלי (משום מה) כבר כמה פעמים בבקשה לקבל המלצה על מאיירים בסגנון מסוים - לפניות היו מצורפים אימג'ים עם דוגמאות מאד ממוקדות (גישת "תעשה לי כזה") מהארץ ובעיקר מהעולם. הבהרתי לפונים שאני לא מאייר ולא מומחה, ומה שעשיתי היה פשוט לעבור על רשימת המאיירים באינדקס ולשלוף את מי שאולי מתאים, לפי התרשמותי, או מי שלדעתי יש לו פוטנציאל לעשות משהו מוצלח ומעניין.. זו לא מעט טרחה, ונראה לי שבפעם הבאה שאקבל בקשה כזו, פשוט אפנה אותם לרשימה ושיחפשו בשירות-עצמי.

     

    בכל אופן, לדעתי, כל עוד הגישה של לקוחות בארץ היא "תעשה לי כזה", אולי באמת מישהו (זהירות, עוד רעיון תיאורטי מופרך) צריך להקים אתר שבו ירוכזו ויסווגו מאיירי ישראל לפי סגנונותיו השונים של כל אחד מהם, כך שלכל סגנון איור/דמות יהיו דוגמאות של כמה מאיירים שונים שמתמחים בסגנון האיור/עיצוב הדמויות הזה, והלקוח פשוט יוכל לבחור את מי שמתאים לו או לערוך מכרז ביניהם וכו'. יתכן שדווקא אתר כזה יציג בפני לקוחות את מגוון הסגנונות הקיימים בארץ ואולי אף קצת יפתח להם את הראש למשהו אחר ממה שהם כבר מכירים ורוצים. מי יודע..

     

    טוב אז יש לי הצעה, אני קצת נודניקית בעניין הזה, ולא ממש מקבלת תגובות, אבל אם כבר נפתחנו בדיון הזה, ויש פה כבר רייטינג מסויים-

    אני מוצאת שיש מקום להפניות הדדיות בתשלום בין מאיירים(וחובבי איור, כמוך גיא), ולא רק על סמך עזרה הדדית וולונטרית-

    ככה שבפעם הבאה שפונים אליך או לכל אחד אחד כאן, ואם תחשוב שהסגנון שלי עשוי להתאים לעניין,

    או כל אחד אחר שמקבל פנייה, ומסיבותיו שלו אינו מעוניין לקבל את העבודה, אם בגלל נושא של זמנים, או מחירים, או שהסגנון שלו אינו מתאים, או שהוא בכלל אינו מאייר, מוזמן להפנות אלי,

    אני מתחייבת לשלם עמלה של 10 אחוזים על הפרוייקט שאקבל דרככם(במידה וייסגר) ועל שני הפרוייקטים שבעקבותיו מאותו הלקוח, איור או עיצוב גרפי.

    כמובן שזה מבוסס על אמון בלבד, אבל זאת ההצעה שלי, אפשר גם לשלוח זכרון דברים בין המפנה למופנה.

    גם אני יושבת לפעמים כמה שעות, כשאני לא יכולה לקבל את העבודה בעצמי, וחושבת מי מתאים, ואת מי להפנות, ולכן בהצעה הזאת כרוכה גם קריאה להדדיות- מי שמעוניין וחושב שזה נכון לו לקבל מאחרים הצעות באותו האופן וככה להגיע ללקוחות שאולי לא היה מגיע אליהם בדרך אחרת מוזמן לכתוב כאן.

     

    בזמנו מישהו התחיל על זה דיון פה בפורום, לא? היה איזה אתר שמיועד לתיווך עבודות, אם אני זוכר נכון. בכל מקרה, אני לא בטוח שאני טוב או מקצועי בזה, לא מספיק כדי שישלמו לי, וגם לא נראה לי שאני רוצה להרוויח מהתיווך, בשלב זה, למרות שכל מה שאת אומרת בהחלט נכון והגיוני


    --
    בלוג איור, אינדקס מאיירים
    http://facebook.com/meayrim
    20/1/11 16:57
    2
    דרג את התוכן:
    2011-01-20 16:57:51
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    סיגל, גם כשהעלית את הנושא בעבר, התלבטתי לגביו.

    כרגע אני חושבת כך: לא הייתי רוצה להכניס כסף לעניין ההפניות/המלצות.

    אני עושה זאת ברצון, כשאני לא פנויה לעבודה, או כשאני נשאלת, או כשאני עובדת עם לקוח גדול שמחפש מאיירים נוספים. אני שמחה לעשות זאת ומקווה מאד שזה משתלם למישהו. זה כמובן משמח אותי מאד כשמישהו אחר ממליץ עליי (ואגב, את עשית זאת לא מעט, וזו הזדמנות להגיד תודה רבה).

    אני מרגישה טוב כשאני מפנה לקוח למאייר אחר, אני מרגישה שהקרמה הטובה שלי גדלה קצת. ברגע שייכנסו כספים למקום הזה... זה יגרום לי לחוסר נעימות. אין לי כוונה לבקר! ולא הייתי שופטת את מי שהיה מבקש ממני עמלה.

    אבל זה לוקח את כל מעגל הקשרים הזה לרמה אחרת, ואני אישית לא הייתי רוצה בכך.


    --
    http://rachelstoleru.blogspot.com
    http://rachelstoleru.carbonmade.com
    20/1/11 17:46
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2011-01-20 17:46:32
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    סיגל, אני מסכים עם רחל. אני כל הזמן מפנה אנשים למאיירים אחרים ואינני מצפה לתמורה על כך. אני מפנה לאנשים שאני חושב שעשויים להתאים לפרוייקט מבחינה סגנונית. לפי התיאור שקיבלתי עליו. משהו ב"קארמה" שרחל ציינה הזכירה הוא גם איכשהו נכון - אני מאמין שאם אני מפנה עבודה למישהו הוא גם יפנה עבודה אלי מתישהו.

    --
    http://www.skober.com
    20/1/11 18:27
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2011-01-20 18:27:03
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    יכול להיות שאתם צודקים, אני בטח לא באה לעניין הזה כביזנס, ממש לא... רק כדרך להרחיב את מעגל הלקוחות ולהגביר את ההדדיות בקהילה הקטנה שלנו. ובאמת אני עושה הפניות באופן קבוע ואמשיך לעשות את זה, בלי קשר לשאלה אם יש כאן תשלום או לא, אני מפנה אנשים, מצרפת לינקים, ממליצה על מאייר בסגנון ספציפי כזה או אחר, ואני באמת נהנית מזה, כי אני אוהבת איור ואוהבת מאיירים, וזה פשוט כיף לי. אבל באיזה שהוא אופן אני כן מרגישה שיש במה שהעליתי מצב של WIN WIN, כי אם באמצעות הפניה כזאת אני כמאיירת יכולה להגיע ללקוח טוב, מעניין, שלא הייתי מגיעה אליו בדרך אחרת, מה איכפת לי לשלם על זה, הרי גם לסוכן הייתי משלמת בשמחה, נהפוך הוא, אולי זה יעודד אותי כיוצרת לדרוש קצת יותר כסף וכבר עשיתי משהו טוב לקראת הפעם הבאה. ולגבי הקארמה, היא תתקיים גם אם נקבל תשלום על זה, כי המעשה הטוב בעיני קיים כאן בכל מקרה. אבל זה באמת לא שייך לדיון שלפנינו, סליחה על הOT.

    --
    סיגל מעצבת ומאיירת
    http://shownd.com/sigalmeshel
    20/1/11 20:02
    0
    דרג את התוכן:
    2011-01-20 20:16:01
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    שלום לכולם, בואו נתחיל.

    אני רוצה לנסות ולענות על כמה מהשאלות שכבר הצטברו לנו ולהזכיר לכולם שאני מאיירת ספרי ילדים.

    אני לא אתייחס לפרויקטים וחוזים ששייכים לעולם הפרסום, עולם המדיה האלקטרונית ועולם העיתונות הכתובה, כי אני לא מספיק יודעת עליהם. טוב שרבים מכם כן יודעים ומוכנים לשתף – הרי בשביל זה כל הדיון הזה נועד.

    החוזה המיטבי בעולם ספרי הילדים היום – הוא כזה, שמאפשר למאייר לקבל מקדמת פתיחה על חשבון אחוזים מהמכירות.

    שימו לב – המקדמה צריכה להיות בגובה שכרכם הרגיל, פחות או יותר – מפני שבמידה והספר לא יהיה רב-מכר (וזה מאד מאד יתכן), המקדמה תכסה את העבודה שהשקעתם.

    חוץ מהמקדמה – מן הראוי הוא שישלמו לנו אחוזים ממכירות הספרים. למה? כי אנחנו חצי מהצוות שיצר את הספר, והחשיבות שלנו להצלחת הספר היא קריטית. ייתכן שכדאי להתחיל מהמקום הזה של הערכה עצמית.

    ככל שנחשיב את עבודתנו יותר, יהיה קל יותר לבקש את מה שמגיע לנו.

    הכי נכון שישלמו לנו ולסופר חצי-חצי. זה נשמע לכם מופרך – אבל זה לגמרי אפשרי, בתנאי שהסופר פונה אליכם ובוחר אותכם במיוחד ואז אפשר להבהיר לו, שאנחנו עובדים רק עם מי שמשלם לנו נתח מאחוזיו.

    מה שיותר ריאלי הוא – שישלמו לנו כמה אחוזים מהמכירות, וקצת פחות אחוזים מהמכירות אחרי מבצעי הארבע-במאה.

    אני בכוונה לא נוקבת במספרים מדוייקים. 2%-6% זה משתנה ממאייר למאייר.

    כמו שציינה מירי לשם – בחו"ל נהוג לשלם פעמיים למאייר שכותב את ספריו בעצמו. פה זה לא קורה אבל אפשר וצריך לבקש אחוזים גבוהים יותר. מאחר שמעולם לא כתבתי את ספרי, אשמח אם יעלה פה מאייר שהוא גם סופר ויתן מספרים מדוייקים.

    אני רוצה להתייחס לאמירה של אלית לגבי כדאיות העבודה מול אחוזים בספרי ילדים:

    קודם כל, נדמה לי, אלית – שהתייחסת לחוזים שדורשים מהמאיירים לעבוד חינם כנגד הכנסות הספר לאחר יציאתו לאור. לא-לא-לא. אסור להסכים לדברים כאלה, אלא אם אתם בתחילת הדרך, מאד מאד חשוב לכם לעבוד ולצבור נסיון ופרויקטים לתיק העבודות, ובמקרה כזה – אתם צריכים לעשות מה שאתם צריכים לעשות. דברי מתייחסים למאיירים שכבר צברו את הניסיון הראוי.

    עוד משהו – על תמלוגים לא משלמים מיסים. הם מגיעים במשך שנים. הם הסיכוי היחיד שלנו (במידה ומישהו מאייר עוד מיץ פטל), להתפרנס מזה. ושורה תחתונה – הם פשוט מגיעים לנו. נקודה.

    רוב ההוצאות לא מוכנות בשום אופן לתת תמלוגים למאיירים.

    שמעתי על זה המון דברים, גם מההוצאות עצמן וגם ממאיירים ששוכנעו ע"י ההוצאות האלה:

    אין מספיק מכירות, אין מספיק רווחים, הסופר מגיע קודם והסוכן שלו דורש בשבילו אחוזים גבוהים.

    יכול להיות שזה נכון (ואם כן – איך זה שיוצאים כל-כך הרבה ספרי ילדים, חלקם איומים ונוראים לאור כל שנה?) אני לא יודעת לגבי זה.

    יכול להיות שבעוד כמה שנים, בכלל לא יהיו ספרי ילדים, ונצטרך כולנו לעשות דברים אחרים.

    כל עוד אנחנו מאיירים ספרי ילדים – אין שום סיבה לא לנסות ולבקש את מה שמגיע לנו.

    קודם כל – גם אם לא נקבל את מה שאנחנו רוצים – הרי שהצלחנו להכניס את נושא התמלוגים למשא ומתן הסטנדרטי עם ההוצאות (היום הם ממש מופתעים שם מהרעיון החדשני והמחוצף, שגם למאייר יהיה חלק בהצלחה),

    ובכל מקרה – תנסו להגיד "אני רוצה 6000 ₪ כמקדמה על חשבון 2% מההכנסות".

    אתם מקסימום עשויים לקבל 6000 ₪ בלי אחוזים. Win-win situation

    לשאלה החוזרת בדבר תהליכי העבודה הראויים על ספר:

    קודם כל חותמים על הזמנת עבודה, או חוזה. ראיתי כאן דוגמאות מאד מסובכות של חוזים ואני מניחה שלכל תחום באיור יש את הסיוגים שלו. לגבי ספרי ילדים: מאד חשוב להכניס לחוזה את תהליך העבודה:

    קודם כל תיאור הספר – באופן מדוייק, למשל: הספר יכלול 12 כפולות מאויירות, שער גדול, שער קטן, פורזץ ועטיפה. כל איור שיתבקש מעבר לזה יהיה חיב בתשלום נוסף.

    כפולה מאויירת – משמעה כפולת עמודים מאויירת בשלמות. עם מאיירים כפולות שלמות וגם איורים קטנים (וינייטות), מפרטים את הספר בהתאם. אגב על ספר שיש בו יותר וינייטות, מקבלים פחות כסף, בדרך כלל.

    אני, אישית, לא מתעסקת בקטנות. אני עושה את מה שאני חושבת שהכי יפה, ומקבלת סכום פיקס, אבל אני יודעת שאי אפשר להתחיל מהמקום הזה.

    כמות העבודה שאתם מוכנים להשקיע, בשיתוף פעולה עם עורך הספר והסופר:

    אני לא ממלאת סעיף כזה בחוזים שלי, כי אני רואה בפרוייקט תהליך לימודי, ואני עושה כמה סקיצות שצריך לפני הצביעה, א-ב-ל(!) לאחר שהעורך והסופר אישרו את הסקיצות (כדאי להחתים אותם), ואחרי שצבעתי את הציורים – כל שינוי כרוך בתשלום. זה חייב להופיע בחוזה.

    הגבלת זמן עבודה:

    אם ההוצאה לא עושה את זה, כדאי לכם להגביל את עצמכם. ככה תדעו כמה אתם מרוויחים באמת.

    לדוגמא: איורי הספר ימסרו להוצאה בתוך חודשיים מאישור סקיצות סופיות.

    עניין העיצוב הגרפי:

    אני ורבים מחברי דורשים שיקצו לנו מעצב גרפי בכיר. אני לא מעצבת גרפית, ומכיוון שכמו עינת מסטודיו געש, אני לא מוכנה להתפשר – אני רוצה את הטוב ביותר. בהזדמנויות הבודדות בהן המאייר מעצב את הספר – הוא זכאי לתשלום נוסף. זה צריך להיות בחוזה.

    פיקוח דפוס:

    אף אחד מאיתנו לא פסיכי מספיק כדי להיעדר מהדפוס ביום הדפסת הספר, ולכן מנצלים אותנו ולא משלמים לנו על זה. גם לי, כמובן. לפעמים אני נמצאת יום שלם בדפוס לבדי, בעוד שהאחראי על הדפוס בהוצאה קופץ בבוקר ויוצא שמח וטוב לב הביתה, כשהוא יודע שהספר בידיים טובות. מאחר והנוכחות בדפוס ביום ההדפסה אינה חובה, אי אפשר לגבות על כך תשלום אבל אני מבקשת ומקבלת כיסוי דמי הנסיעות. ברור שזה לא הוגן. זה אחד הדברים שצריך לנסות לשנות.

    תנאי תשלום:

    סכום בשקלים (אני ממליצה), לא כולל מע"מ, ישולם בשוטף + 60 (זה מה שהולך היום) מיום הגשת החשבונית. אני נוהגת לפעמים לבקש מקדמה. רוב ההוצאות הגדולות דווקא הולכות על זה, ועל כך יבורכו. זה הזמן להכניס את האחוזים. כמו שאמרתי – יש המבקשים מקדמה גבוהה, ואחוזים נמוכים יותר, שיגולמו מהכנסות הספר לאחר שהמקדמה תכסה את עצמה. אחרים, שבוטחים יותר בספר או בסופר או בהוצאה, מבקשים מקדמה נמוכה יותר, ואחוזים גבוהים יותר. עורכת מהוצאת ספרים גדולה הציעה לבקש אחוזים פרוגרסיביים, לדוגמא: עד 5000 עותקים – 2% מההכנסות, 5000-7000 עותקים – 4% מההכנסות וכו'. נשמע לי הגיוני, ואל תעקמו את האף ותגידו שזה בלתי אפשרי. אף אחד מכם לא יודע בודאות שהוא לא מאייר את "מיץ פטל" הבא.

    ועכשיו לחלק בחוזה שנוגע לזכויות יוצרים:

    כל הזכויות, עפ"י חוק זכויות יוצרים החדש הן בידיכם. אם אתם מוותרים עליהן בחוזה, זו החלטה שלכם (יה פסיכים).

    לכן בחוזה צריך להיות כתוב כך: כל הזכויות לאיורי הספר שייכים ל...(המאייר).

    הזכויות לפרסום האיורים ניתנות להוצאה לצורך ספר זה בלבד, בתוך גבולות מדינת ישראל.

    השימוש באיורי הספר לכל מטרה אחרת (אפליקציות מחשב, פרסומים בעיתון, דמויות בהצגה וכל דבר אחר שהוא לא הספר הזה שאתם מאיירים) תידון בנפרד עם המאייר, ותהיה כרוכה בתשלום נוסף. רכישת הזכויות להוצאת הספר בחו"ל תידון בנפרד עם המאייר ותהיה כרוכה בתשלום נוסף.

    לגבי הדפסות חוזרות – אין תשלום נוסף. זו הסיבה שביקשתם אחוזים מהמכירות.

    שינויים באיורים:

    לא! לא! לא!

    חייב להיות סעיף שאומר כך: ההוצאה מתחייבת לא לשנות את היצירה בשום צורה ואופן, פרט להכנסת הטקסט בשיתוף פעולה והסכמה עם האמן. לאחרונה הציעו לי לאייר ספר אלקטרוני, שבו מראש יש לילדים אפשרות לשנות את האיורים. הסכמתי לזה כדי לראות איך יראה העתיד, אבל כרגע זה מצב יחודי מבחינתי. בכל הנוגע לספר מודפס – לא! תשנה! ההוצאה! את! האיורים!

    סריקות, אייריסים, העתקי שמש:

    אתם צריכים לדרוש לראות אייריסים (רצוי בגודל מלא – יש הוצאות שנוטות להקטין כדי לחסוך כסף. זה מגוחך, אי אפשר להבין מזה כלום), כדי להבין את איכות הסריקה.

    אם איכות הסריקה לא לטעמכם, צריך להיות סעיף בחוזה שמאפשר לכם להטיל עליה וטו (כן, כן. כבר שמעתי הכל. החל מ"התכלת אף פעם לא יוצא כמו בציור" וכלה ב"הנייר שלך לא בדיוק לבן" קשקושים של עצלנים, זה מה שזה).

    הסעיף יראה ככה: המאייר יראה הדפסות צבע (אייריסים) של האיורים לפני ההדפסה, ויאשר אותם. במידה והמאייר לא יאשר את ההדפסות, תבוצע הסריקה מחדש. המאייר יקבל לידיו את העתק השמש הסופי לפני ההדפסה ויאשר אותו. לא יודפס הספר לפני אישור העתק השמש.

    ציון שם המאייר:

    שם המאייר יצוין באופן בולט על העטיפה, בשער הקטן ובשער הגדול של הספר.

    דברים שמקבלים בסוף:

    המאייר יקבל לידיו חזרה את האיורים האורגינלים, כפי שהתקבלו בהוצאה (חשוב. יש הוצאות שמאפשרות לגזור את האיורים שלכם מסביב ולכתוב עליהם הערות וכל מיני חכמות כאלה).

    כמו-כן יקבל לידיו סי-די ובו הסריקות ברזולוציה גבוהה של הספר כולו.

    המאייר יקבל חמישה (נהוג לבקש עד עשרה, אבל אין לי מקום בבית) עותקים מהספר.

    במידה והמאייר יתבקש לקדם את הספר בעיתונות, או בפורום אחר – יועמדו לרשותו עותקים נוספים, בסיכום עם ההוצאה.

    דברים שצריך בכל זאת להבטיח להוצאה:

    איורי הספר נוצרו עבור הספר (שם הספר) בלבד. המאייר לא ימכור את זכויות השימוש (שימו לב לטרמינולוגיה הקריטית) באיורי הספר לאף הוצאה אחרת לשימוש עבור ספר אחר. במידה והמאייר ירצה למכור בנפרד את האיורים המקוריים, יתנה את המכירה באי-פרסומם של האיורים בכל מדיה מודפסת או אלקטרונית.

    זהו לבינתיים. עוד שעה אני און ליין, עד שתהיה השעה עשר, או יצא עשן לבן מהכסא. מה שיבוא קודם.

    20/1/11 20:35
    0
    דרג את התוכן:
    2011-01-20 20:39:32
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    אני באמת כבר לא יודעת מה לשאול, אבל אני כאן ברקע, מוקירה את מה שקורה כאן. אולי לשאול מחדש על הוצאות עמם עבדת שאת מעריכה במיוחד את ההתנהלות המתקיימת בהם, מבחינת מקצוענות וכ"ו? אולי ר"ל על כאלה שלא?

     

    ועוד שאלה, על שיתוף הפעולה עם המעצב. סיימתי עכשיו עבודה על ספר, לא עבדתי מול שום מעצב, ועל דעת עצמי החלטתי- כפולה, יחיד וכ"ו. ההוצאה הסכימה להכל. לפתע, כשנכנס מעצב לתמונה, הפלא ופלא- זה לא מתאים לפלואו של הספר.  אני מתמודדת עם התוצאות עכשיו. האם את דורשת מראש לקבל את העימוד וחלוקת הכפולות לפני תחילת העבודה?


    --
    סיגל מעצבת ומאיירת
    http://shownd.com/sigalmeshel
    20/1/11 20:39
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2011-01-20 20:39:16
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    תודה רבה ליאורה. זה ממש חשוב לקרוא את הדברים שלך.
    לשאלתך לגבי מאיירים-סופרים:
    איני יודעת אם המקרה שלי משקף את המצב אצל יוצרים אחרים היות ואני בתחילת דרכי וכמו כל המתחילים - פשוט אמרתי תודה שמישהו מוכן להוציא את הספר שלי לאור.
    "מסרגות הפלא של סבתא" יצא בהוצאת ספריית פועלים- הקיבוץ המאוחד. בחוזה מולם הייתה התייחסות נפרדת לעבודתי כמאיירת וככותבת (התואר "סופרת" עדיין קצת גדול עליי)
    עבור האיורים- 10 כפולות, 3 וינייטות ופורזץ- קיבלתי תשלום חד פעמי בגובה 5000 ש"ח ו- 600 ש"ח על העטיפה.

    על הכתיבה- תמלוגים בגובה 12.5% מהמכירות (שאחרי כל ה"ארבע במאה" וה"אחד פלוס אחד" זה יוצא בערך 2 ש"ח לספר. לכן נראה לי שדרישה של 2% היא נמוכה מדי).
    על העיצוב, כמו שכבר כתבתי, לא קיבלתי תשלום נוסף והאמת היא שגם לא דרשתי, ממש כמו שלא דרשתי תשלום על נסיעה לאישור העתק שמש ועל יום שלם בבית הדפוס (והגעתי לצורך כך מרמת הגולן).

    אני מקווה שבספר הבא יהיה לי את הביטחון לפעול כפי שאת מציעה.


    --
    עינת א. שמשוני
    מאיירת ומעצבת גרפית http://www.s-gaash.com/
    20/1/11 21:03
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2011-01-20 21:03:33
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    טוב השעה 21:00 ורשמית, למרות שכבר מילאנו פה שישה עמודים, מ-ת-ח-י-ל-י-ם! תודה לליאורה מראש! :)

    --
    http://www.skober.com
    20/1/11 21:12
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2011-01-20 21:12:13
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    ליאורה תודה, את מסבירה ברור ואני מתחברת לכל, עכשיו השאלה: איזה צעדים צריך לנקוט, כדי להפעיל "חוק" תשלומי תמלוגים באופן סדיר מבחינה משפטית? הרי אנחנו פה מסה של מאיירים שיכולים לעשות...אבל מה.... הפגנות, עיצובמים? נשבות את ההוצאות שלא מסכימות לעבוד בצורה הזו? הרי תמיד יהיו כאלה שיסכימו לכל דבר, רק לקבל עבודה....מה עושים יחד, ואיך?
    20/1/11 21:12
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2011-01-20 21:12:13
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: je-ronimo 2011-01-20 18:27:03

    יכול להיות שאתם צודקים, אני בטח לא באה לעניין הזה כביזנס, ממש לא... רק כדרך להרחיב את מעגל הלקוחות ולהגביר את ההדדיות בקהילה הקטנה שלנו. ובאמת אני עושה הפניות באופן קבוע ואמשיך לעשות את זה, בלי קשר לשאלה אם יש כאן תשלום או לא, אני מפנה אנשים, מצרפת לינקים, ממליצה על מאייר בסגנון ספציפי כזה או אחר, ואני באמת נהנית מזה, כי אני אוהבת איור ואוהבת מאיירים, וזה פשוט כיף לי. אבל באיזה שהוא אופן אני כן מרגישה שיש במה שהעליתי מצב של WIN WIN, כי אם באמצעות הפניה כזאת אני כמאיירת יכולה להגיע ללקוח טוב, מעניין, שלא הייתי מגיעה אליו בדרך אחרת, מה איכפת לי לשלם על זה, הרי גם לסוכן הייתי משלמת בשמחה, נהפוך הוא, אולי זה יעודד אותי כיוצרת לדרוש קצת יותר כסף וכבר עשיתי משהו טוב לקראת הפעם הבאה. ולגבי הקארמה, היא תתקיים גם אם נקבל תשלום על זה, כי המעשה הטוב בעיני קיים כאן בכל מקרה. אבל זה באמת לא שייך לדיון שלפנינו, סליחה על הOT.

     

    אני לא חושבת שאת צריכה להתנצל. עם כל הכבוד לרצון הטוב של כולנו, מאחר ואין לנו סוכנים - זו דרך מעולה לעשות נטוורקינג ואין

    שום סיבה לעשות את זה חינם. אני לא יכולה להגיד לכם כמה פעמים פנו אלי לגבי "מי את ממליצה".

    בדרך כלל אין לי זמן או מוטיווציה לשבת ולעשות ללקוח את העבודה. כמובן יש את האתר המצוין של מריו (אני מרבה להפנות לשם) www.illustrators.co.il (נכון מריו?)

    אבל אם ניישם שיטה של תשלום כלשהו כנגד הפניה (יש לי הסכמים כאלה עם כמה מעצבים, דווקא), אז זה ידרבן אותנו. זה לא הופך אותנו לאנשים רעים, זה רק גורם לנו להתבגר ולהיות מודעים יותר לעובדה שלכל דבר, כולל ידע, כולל קשרים - יש מחיר.

    20/1/11 21:18
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2011-01-20 21:18:37
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: je-ronimo 2011-01-20 20:39:32

    אני באמת כבר לא יודעת מה לשאול, אבל אני כאן ברקע, מוקירה את מה שקורה כאן. אולי לשאול מחדש על הוצאות עמם עבדת שאת מעריכה במיוחד את ההתנהלות המתקיימת בהם, מבחינת מקצוענות וכ"ו? אולי ר"ל על כאלה שלא?

     

    ועוד שאלה, על שיתוף הפעולה עם המעצב. סיימתי עכשיו עבודה על ספר, לא עבדתי מול שום מעצב, ועל דעת עצמי החלטתי- כפולה, יחיד וכ"ו. ההוצאה הסכימה להכל. לפתע, כשנכנס מעצב לתמונה, הפלא ופלא- זה לא מתאים לפלואו של הספר.  אני מתמודדת עם התוצאות עכשיו. האם את דורשת מראש לקבל את העימוד וחלוקת הכפולות לפני תחילת העבודה?

    אכן - צרה צרורה, אחותי.

    מאחר ונושא המעצב מוסכם מראש, בחוזה מול ההוצאה, הרי שהעבודה עם המעצב מתבצעת משלב הסקיצות.

    יש לי תחושה עמומה שמא עבדת בלי סקיצות. גם אני עבדתי ככה שנים, אבל גיליתי שהתוצאות שלי משתפרות פלאים (זה קודם כל), כשאני כן עושה סקיצות. הדבר השני שטוב בזה הוא - שהסקיצות עוברות למעצב, והוא בונה את הטיפוגרפיה סביבן, ואם יש בעיה הוא אומר לי,

    ואנחנו מחפשים פתרון, והכל קורה בקו בשחור לבן, כך שהשינויים לא הופכים לאסון. מטבע הדברים, ככל שהמעצב מעורב בתהליך, יש פחות עד אין בכלל שינויים בשלב הצביעה. עוד קצת לבטי עטיפה וזהו.

    נכון לעכשיו, תנסי לעבוד עם המאייר, ולגייס רוח טובה (זה בכלל טוב לעבודה משותפת. במיוחד לאנשים עם אגו של מעצבים), ולבדוק

    מה אפשר לעשות כדי לשנות פחות ככל הניתן. לפעמים המעצב בא עם הברקה שפותרת הכל. רק אל תתעצבני ותשפכי את התינוק עם המים. רוח טובה. אויר. רוח טובה.

    20/1/11 21:22
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2011-01-20 21:22:28
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    הייתי רוצה לציין עוד משהו בהמשך למה שכתבה כאן מירי לגבי חו"ל. 

    ההוצאות בארץ עושות מעט מאוד בנסיון למכור את זכויות הספרים שהן מוציאות לחו"ל. אבל, יש דבר נפלא כזה שנקרא סוכנים. ואני לא מדבר על סוכנים מחו"ל, שעליהם אני חושב שדיברנו מספיק,  אלא סוכנים מישראל שנוסעים לכל מני ירידים - בולוניה, פרנקפורט, מה לא, ומנסים למכור זכויות תרגום של ספרים להוצאות בחו"ל. אני עובד עם מישהי כזאת שהצליחה בינתיים למכור זכויות על ספר שעבדתי עליו והספר יראה אור אוטוטו בקוריאנית. אני חושב שהיא לא היחידה.  היא מייצגת הן את הסופר והן את המאייר ואם בחוזה מסודר שחותמים מול ההוצאה בכלל אין להוצאה זכויות בחו"ל הרי אפילו לא צריך לשאול אותם או לעדכן אותם כשמוכרים את זכויות התרגום.

     

     


    --
    http://www.skober.com


    ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
    /null/cdate#

    /null/text_64k_1#

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "אירוח חי של ליאורה גרוסמן"

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה