עדכונים מעכבר העיר אונליין >
    cafe is going down
    ';

    פרטי קהילה

    חברים בקהילה (4070)

    יוסי בר-אל
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    שטוטית
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    לולה של היום
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    Logo in
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    ayoji
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    היזם
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    bukowski
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    77777777
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    משה ,
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    שרון גרינברג
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    reverie
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    לולה
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    פורום

    איור

    המקום לכל מה שתרצו בנושאי איור מקצועי על כל תחומיו. התייעצויות, הבעות דיעה, פרסומים וקישורים לנושאי איור בארץ ובעולם.

    אירוח חי של ליאורה גרוסמן

    19/1/11 09:57
    0
    דרג את התוכן:
    2011-01-19 11:12:39
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    תודה אלית על עבודה יסודית ומעמיקה.

    תודה ליאורה על ההכוונה והאירוח, תודה שחר שאתה כאן ולא פרשת וממשיך להביא לנו דיונים חשובים ומעניינים.


    כאן
    יש עוד כמה הערות חשובות ורלוונטיות ששוה לעיין בהן,

    נכתבו ב2005 (ולכן לא בהכרח זהה ללשון החוק החדש)

    ע"י דנה בראש, צוות אפלפלד-זר.

     

    ציטוט לדוגמא:

    "...רצוי מאוד כי המאייר לא יעביר בעלות על זכויות היוצרים אלא יעביר רישיון שימוש בלבד, כאשר ההעברה תלויה בתשלום מלא. רישיון כזה יכול להיות בלעדי או לא בלעדי, כנקבע בהסכם בין הצדדים. רצוי לסייג את הרישיון לפרק זמן מוגבל ולמטרה מסוימת, וכן לקבוע כי כל שימוש החורג ממטרה זו, טעון רישיון נפרד. חשוב לקבוע כי הרישיון הינו רישיון לשימוש באיור "כמות שהוא" כאשר כל שינוי המבוצע בו, טעון הסכם המאייר בכתב..."

     

    באתר "illustrators.co.il"

    יש עוד כמה הערות חכמות הנוגעות לאתיקה והתנהלות מקצועית רצוייה.

    אני יודעת שלאמיתי סנדי יש חוזה איור מפורט שהכין, והוא שולח אותו למי שמבקש,

    אמיתי, אולי תעלה כאן את החוזה שלך? 

     

     

    כמה שאלות נוספות:

    1.מה לגבי מקדמה? ותשלומי ביניים?
    לפעמים העבודה אורכת חודשים רבים,
    לא נכון יותר היה להכניס גם מקדמה לסטנדרט העבודה המקובל?

    2. כשמתבקשים לשלוח הצעת מחיר לפרוייקט,

    האם היא נעשית רק לאחר שכל פרטי העבודה בידיכם?

    יוצא לי לא מעט פעמים לתת הצעה כשהפרוייקט עוד לא מוגדר ב100 אחוז,

    איך אתם מגדירים את הדברים במקרה כזה?

     

    מירל גולדנברג, ידידי, מגדיר את הדברים באתר שלו כך, באופן מודולרי:

     לינק

     

    גם אני ניסיתי בעקבותיו לפעול כך, מה דעתכם?

    3.

    ובהקשר הזה, האם יש אפשרות להתייחס קצת גם למחירים?

    המחיר שלי נכון להיום, לאיור עמוד צבע- 300, איור מורכב במיוחד- 500, כפולה רגילה-450, איור פשוט(כמו דמות אחת מבודדת, ללא רקע 150-200, שחור לבן- כ-60 אחוז מהצבע)

    נמוך מאד? גבוה?

    כמו שכתבתי- משתלם זה ממש לא, אבל עדיין מתקבל בהרמת גבות ומסנן חלק גדול מהלקוחות. 

     מה דעתכם?


    3. איירתי לספר, או נניח לסידרת קלפים.
    הדמות המאויירת והסצינות המתוארות עברו פיתוח משותף עד לגמר העבודה.
    בהנחה שלא נחתם דבר המתייחס להעברת זכויות, הזכויות על האיור הן בלעדיות שלי?

    תיאורטית, אני יכולה מחר בבוקר לקחת את האיורים, להדפיס אותם על קנווס ולמכור?


    --
    סיגל מעצבת ומאיירת
    http://shownd.com/sigalmeshel
    19/1/11 12:34
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2011-01-19 12:34:37
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    תודה אלית וסיגל על האנפורמציה והעצות. אתן באמת נהדרות!
    19/1/11 20:56
    1
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2011-01-19 20:56:19
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    אלית וסיגל, אתן אחלה.

    ניסיתי לחשוב "מה אני מציעה" - ובאמת זה די מסובך, אני לא כ"כ בנאדם של שינויים אלא יותר מהאנשים המסתגלים ומתאימים עצמם למצב הקיים. לי מאד חשוב לשמוע איך עובדים אנשים אחרים ומה מקובל בשוק. לכן, יש לי כמה מחשבות ומעט אינפורמציה לשתף בה:

     

    1. לגבי המחירים - היום אני לוקחת בין 500-600 לאיור כפולה. זה תלוי במספר הכולל של הכפולות, בסוג הלקוח (עד כמה הוא נודניק, עד כמה מקצועי), במורכבות האיורים, ולפעמים סתם בתחושה. יש דברים שלמדתי מנסיון, להרגיש עד כמה הפרוייקט הולך להיות מסובך או מורכב. דבר נוסף שמשפיע הוא עד כמה אני רוצה את העבודה, למשל אם זה לקוח טוב או טקסט ממש מעניין. אני מתעניינת בעיקר באיור ספרים, אז אין לי מחירון לסוגים אחרים של עבודות. אם עליי לתת הצעת מחיר למשהו אחר, אני מנסה להשוות למה שאני מכירה (איור ספר) ולתמחר את ההבדלים.

    אני מתמחרת איור כריכה בערך ב- 600 ש"ח.

     

    2. באופן כללי אחת הבעיות בתחום שלנו, היא שכל אחד עובד בקצב אחר. יש מאיירים שעובדים מאד לאט ומעמיק, מחפשים המון רפרנסים, וזקוקים להרבה זמן לעבד ולחשוב על הדברים. יש מאיירים בעלי יכולת רישום גבוהה שיכולים לבצע עבודות מהר יותר. כמובן שמי שעובד מהר יכול להרשות לעצמו לקחת פחות כסף, או לקחת אותו סכום אבל להרוויח יותר - כי הוא יכול לקבל יותר פרוייקטים, ולהשקיע פחות זמן וכו'. ליכולת עבודה מהירה יש יתרון!

    אני זקוקה להרבה זמן, מכל מיני סיבות מקצועיות ואישיות, והרבה פעמים ויתרתי על פרוייקטים כי הלקוחות רצו שאסיים ספר תוך חודשיים. מבחינתי זה לא בר ביצוע. אז חלק מהחבילה הוא הזמן - אני זקוקה למינימום 4 חודשים לאיור ספר ילדים ממוצע. מעניין אותי לשמוע מה יש למאיירים אחרים להגיד לגבי זה.

     

    3. אני חושבת שבשנים האחרונות המצב בתחום האיור השתפר מאד. כשאני התחלתי לעסוק בתחום, לא היה ממי לקבל אינפורמציה. מאז נפתח הפורום, ודרכו הכרתי עמיתים למקצוע, אליהם פניתי בהזדמנויות שונות עם שאלות ובקשות לעזרה. אני מאד שמחה על זה.

     

    4. לגבי ויתור על זכויות יוצרים - אכן, עדיף להעביר זכויות שימוש. אני מציעה לכל מאייר שמקבל חוזה הכולל את הסעיף הזה, לנסות ולשנות אותו. לפעמים זה מצליח, לפעמים לא. באופן אישי, אני מעדיפה לא להעביר זכויות יוצרים, ולו בשם העקרון. זה ממש מעצבן אותי שהלקוחות מנצלים את כוחם ומבקשים מאתנו לוותר על אחת ההגנות היחידות שלנו. אבל עם עקרונות לא קונים במכולת, כידוע :-)) תמיד יש שיקולים נוספים, כמו: עד כמה אני רוצה את העבודה? האם אני יכולה לתמחר את העברת הזכויות? מה הסיכוי שאכן יבוצע שימוש אחר/פוגע באיורים שלי? איך העבודה תתרום לי? וכו'.

     

    5. בתור מאיירת מתחילה, אני חושבת שהלימוד שעשיתי תוך כדי עבודה, היה יקר מפז. אני לא בעד לעבוד בחינם, אבל כן בעד לעבוד בסכום נמוך כשמתחילים, ולנסות לנצל את הלקוח באותה מידה שהוא מנצל אותי - ללמוד כמה שיותר מהתהליך ומהפרוייקט.

     

    6. בשורה התחתונה, כל אחד מאיתנו צריך להחליט בפני עצמו עם מה הוא מוכן להשלים ועם מה לא. עבורי, למשל, לאחר הלידה, עבודות בשכר נמוך מזה שציינתי הפכו ללא משתלמות. הזמן שלי מועט יותר ויקר יותר. לפני הלידה היה לי חשוב יותר לצבור נסיון ולעבוד, והמחירים שלי היו שונים. אני מאמינה שלכל אחד יש את מערכת השיקולים שלו. מה שמתאים לי לא יתאים למאייר אחר. כך שמבחינתי, הדבר הטוב ביותר לעשות הוא לחלוק אינפורמציה. ברגע שכולם ידעו איך עובד השוק, נוכל לקבל החלטות מושכלות ולא לגשש באפלה.

     

    זהו. היה ארוך :-))


    --
    http://rachelstoleru.blogspot.com
    http://rachelstoleru.carbonmade.com
    19/1/11 21:52
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2011-01-19 21:52:25
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    היי, שוב אני מחר לא אוכל להיות פה בערב,,בכל מקרה אשמח לתשובות והארות 1 איך מגדירים כפולת איור? האם זה רק איור מלא על שני עמודים,,,או כל משחק בין כמה איורים למשל אחד גדול וכמה קטנים ,,,או אחד שממשיך קצת לדף שני ?? 2. אני פשוט בהלם אחרי ששמעתי תנאים של הוצאה לאור [קטנה] נראה לי פשוט שעושים צחוק מהעבודה ,זילזול באמנות ובאמנים שזו הפרנסה שלהם וגם משקיעים את הנשמה יש להם מחירים קבועים ובדולרים[היום עוד עובדים לפי דולר???} 40-60$ ועוד שוטף +60 ואז הסופרת ששילמה להם הכל צריכה להוסיף לי עוד סכום משמעותי ולי לא נעים לקחת הרבה ממנה הצרה שיש כנראה הרבה מאיירים מתחילים שמוכנים לקחת עבודה בכל מחיר ומורידים את הערך של אלו שיש להם קצת יותר ניסיון ומשקיעים הרבה זה היה ממש מעליב לשמוע כאלו מחירים אני בדרך כלל עובדת מול הסופרים ולא הוצאות ואני רואה שעדיף כך אולי כדאי שיהיה איזה חוק שקובע מחיר מינימום לאיור בכל הוצאה ??? עוד לפני שמדברים על תגמולים למאיירים תודה מיכל

    --
    האתר שלי
    www.lexis10.com

    http://www.facebook.com/IllustrationAndDrawing?fref=ts
    20/1/11 08:20
    1
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2011-01-20 08:20:52
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    אני גובה בסביבות ה-500 לכפולה שבה רוב הציור הוא על עמוד אחד ובשני הוא די ממשיך כרקע לטקסט. איורים מורכבים יותר או מפורטים יותר אני מתמחרת ביותר. שער- 750-1000- תלוי אם השתמשתי במרכיבים מתוך איורי הספר שחור לבן- 350 נכון שעד היום אני נופלת בפח פה ושם ומתמחרת בפחות לאנשים שדופקים אותי אחר כך אבל אז אני פשוט מוסיפה לי עוד שורה בחוזה לעתיד או בפוסט שלי ולוקחת את זה כנסיון. לפני כמה שנים- עשיתי החלטה. לא לרדת מ-500 שח לאיור- נקודה. זו היתה החלטה אמיצה , בעיקר היות ולא היתה לי רשת בטחון כלכלית או שם ידוע- אבל הימרתי. עתה- במקום לאייר 20 איורים בקצת כסף, לעבוד כל החודש ולהטלטל בין תיקונים ולקוחות ועיתונים וכאלו אני מרביצה- 4-5 איורים בסבבה שלי ומרוויחה אפילו יותר מקודם. אבל זהו אכן הימור כי יכולים לבוא חגשים ריקים בלי עבודה בכלל- שזה מורט עצבים אבל לא נכנעים ואז מגיעה עבודה שסוגרת לך את ה-50 אלף בחודשיים ודי מפצה אבל צריך עצבי ברזל לזה- זה לא עובד עם כל אחד. הרעיון הוא- שאם יוצא לך שם של יקרן- אתה מוריד לך מהגב את כל הנודניקים המתמקחים ומקבל במקום- לקוחות גדולים שלוקחים אותך בשל האיכות ולא המחיר. תאמינו לי שהרבה יותר כיף לקבל מייל עם השם שלי- (כלומר אישי- ולא מיועד למאה מאירים) שמודיע לי שבחרו את הסגנון שלי- לאחר התבוננות באתר-שלי ורוצים- אותי. בקשר למקדמות- התחלתי לעבוד עם מקדמות בשנה האחרונה- בעיקר על פרוייקטים מתמשכים וגם על שיטת תשלום בסוף החודש על מות העבודה שנעשתה עד כה. זה עובד, זה חשוב גם עם גופים שמרשים לעצמם לשלם תוך שוטף +++++ ותודה סיגל- על הלינקים אני רצה לעיין.

    --
    בקרו בבלוג המאויר שלי
    http://www.elite-illustrator.com/
    20/1/11 08:35
    0
    דרג את התוכן:
    2011-01-20 08:35:56
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: אלית מאיירת 2011-01-20 08:20:52

     ואז מגיעה עבודה שסוגרת לך את ה-50 אלף בחודשיים.

     

     

    אוקיי, כנראה שאני עושה משהו לא בסדר. 50,000 בחודשיים? 


    --
    http://www.skober.com
    20/1/11 09:40
    3
    דרג את התוכן:
    2011-01-20 09:43:30
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: שחר_קובר 2011-01-20 08:35:56

    צטט: אלית מאיירת 2011-01-20 08:20:52

     ואז מגיעה עבודה שסוגרת לך את ה-50 אלף בחודשיים.

     

     

    אוקיי, כנראה שאני עושה משהו לא בסדר. 50,000 בחודשיים? 

     

    אמרתי לך שתרד מהעיתונים בגרוש שלך

    ותעבור לעבוד עם חברות גדולות.

    מי עדן- למשל. עשיתי להם דמות- מכרתי להם זכות שימוש לשנה וכל שנה זה מתחדש תמורת כמה אלפים יפים, כל פוזיציה או שינוי חייבים לעבור דרכי תמורת עוד כמה כאלו וכו.

    ''

    חברות שעובדות עם לקוחות מחו"ל ועושות להם משחקים- משלמות יפה מאוד מאוד מאוד עבור איורים מקצועיים.

    איורים סמי פרטיים לחברות היי טק וכאלו- גם מתומחרים ביד מאוד נדיבה ואדיבה.

     

    הפטנט הוא ללכת לאן שמעריכים אותך.

    לא לאייר כי אתה חייב שכר דירה.

     

    לשם כך הזכרתי את- ביצי הברזל.

    :)


    --
    בקרו בבלוג המאויר שלי
    http://www.elite-illustrator.com/
    20/1/11 09:58
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2011-01-20 09:58:21
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    אלית, עכשיו משהצטרפתי, אני יכולה להודות לך על השיתוף והכנות- זה מאוד נדיב מצידך ובכלל לא מובן מאליו. ובכלל, לכל מי שמוכן לשים את הקלפים על השולחן כדי שנוכל לדעת איפה אנחנו עומדים על הגרף הדי אומלל של שכר מאייר. ליאורה, האם תוכלי בבקשה ליישר קו לכל הדברים החכמים שנכתבו כאן- זכויות שימוש (מהי ההגדרה המדוייקת והאם ניתן לדרוש בכל המדיות?), שכר סקיצות, שכר עבודה- ותנאי תשלום (מקדמות, תשלומי ביניים וכיו"ב), עד כמה חוקי המשחק משתנים בעבודה עם חו"ל- האם מומלץ לעבוד דרך סוכן או ישירות עם הלקוח? לכל המאיירים שהם גם מעצבים- האם רק איירתם או גם עיצבתם, במקרה זה, ספרי ילדים? האם אתם ממליצים לעשות הפרדה ושמישהו אחר יעצב, או שדווקא זה רווחי יותר לחבוש את שני הכובעים?
    20/1/11 10:20
    3
    דרג את התוכן:
    2011-01-20 10:26:59
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    אלית, אני מסכימה איתך בהחלט לגבי ההחלטה האמיצה והנחושה של לא למכור את עצמך בזול.

    גם אני קיבלתי את ההחלטה הזו לפני כשנה וחצי שהבנתי שאי אפשר להמשיך כך. גם אני נמנית על המשקיענים, ולוקח לי המון זמן לעבוד על כל איור ועבודה על ספר יכולה בשקט לקחת לי 4-5 חודשים, כך שהתסכול היה גדול ביחס בין עבודה להכנסה.

     

    אני בחרתי בפתרון שונה, לא משהו שמתאים לכל אחד, אבל אספר לכם. עיקר ההכנסה שלי כיום מגיע מהמפגשים שאני עורכת לילדים (הרצאות, סדנאות, שעות סיפור ואפילו טיולי יצירה). פניתי לכיוון הזה מכמה סיבות -

    א. זה מתאים לי ואני אוהבת לעבוד עם ילדים ולצאת לעבוד מחוץ לבית מידי פעם (בממוצע יום בשבוע).

    ב. זה כסף לא רע בכלל (כמובן - גם פה, רק אם מתעקשים לא לרדת מסטנדרט מסויים)

    ג. אחרי ההשקעה הראשונית בבניית התוכניות והאביזרים, עכשיו כבר אין הכנות מיוחדות לקראת כל מפגש, אז "מתבזבז" רק זמן המפגש והנסיעה.

    ד. אולי הסעיף הכי חשוב - זה מאפשר לי לעבוד בשקט על מה שבאמת מעניין אותי, על פרוייקטים אישיים משלי, כמו ספרים חדשים שלי ולקבל עבודות איור שאני בוחרת בפינצטה (אולי 10% מההצעות שמגיעות אלי אני מקבלת, אולי אפילו פחות).

     

    אז כמו שאמרתי, ברור לי שזה לא מתאים לכל אחד, אבל אולי זה יתן רעיון למישהו.

     

    והכיוון השני שאליו אני חותרת הוא עבודה מול חו"ל (ולכן אני פעילה באגודה הבינלאומית SCBWI) כי שם מאיירים מקבלים סכומים שלנו נשמעים אסטרונומיים שאי אפשר להאמין בכלל. זה לא פשוט להגיע למצב שמו"ל גדול בחו"ל ירצה לעבוד עם מאייר ישראלי, אבל יש כמה שעשו זאת ומצליחים, ולכן, במקביל למה שאני עושה כאן, אני גם פועלת בכיוון החשיפה שלי לעולם. אולי אצליח, ונראה לי ששווה לנסות.

    רוצים דוגמא? מאייר ישראלי שאני מכירה קיבל לאייר ספר בהוצאה גדולה בארה"ב. הוא קיבל מקדמה בסך 10,000 דולר (!) ולאחריה,בנוסף - תמלוגים. כל שנה הוא מקבל תמלוגים של 5000-6000 דולר מהמכירות, כבר בלי לעשות כלום.

    עכשיו אתם מבינים על מה אני מדברת ואיפה אנחנו חיים?


    --
    www.mirileshem.com
    מנהלת SCBWI ישראל
    20/1/11 10:38
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2011-01-20 10:38:34
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: אלית מאיירת 2011-01-20 08:20:52

    אני גובה בסביבות ה-500 לכפולה שבה רוב הציור הוא על עמוד אחד ובשני הוא די ממשיך כרקע לטקסט. איורים מורכבים יותר או מפורטים יותר אני מתמחרת ביותר. שער- 750-1000- תלוי אם השתמשתי במרכיבים מתוך איורי הספר שחור לבן- 350 נכון שעד היום אני נופלת בפח פה ושם ומתמחרת בפחות לאנשים שדופקים אותי אחר כך אבל אז אני פשוט מוסיפה לי עוד שורה בחוזה לעתיד או בפוסט שלי ולוקחת את זה כנסיון. לפני כמה שנים- עשיתי החלטה. לא לרדת מ-500 שח לאיור- נקודה. זו היתה החלטה אמיצה , בעיקר היות ולא היתה לי רשת בטחון כלכלית או שם ידוע- אבל הימרתי. עתה- במקום לאייר 20 איורים בקצת כסף, לעבוד כל החודש ולהטלטל בין תיקונים ולקוחות ועיתונים וכאלו אני מרביצה- 4-5 איורים בסבבה שלי ומרוויחה אפילו יותר מקודם. אבל זהו אכן הימור כי יכולים לבוא חגשים ריקים בלי עבודה בכלל- שזה מורט עצבים אבל לא נכנעים ואז מגיעה עבודה שסוגרת לך את ה-50 אלף בחודשיים ודי מפצה אבל צריך עצבי ברזל לזה- זה לא עובד עם כל אחד. הרעיון הוא- שאם יוצא לך שם של יקרן- אתה מוריד לך מהגב את כל הנודניקים המתמקחים ומקבל במקום- לקוחות גדולים שלוקחים אותך בשל האיכות ולא המחיר. תאמינו לי שהרבה יותר כיף לקבל מייל עם השם שלי- (כלומר אישי- ולא מיועד למאה מאירים) שמודיע לי שבחרו את הסגנון שלי- לאחר התבוננות באתר-שלי ורוצים- אותי. בקשר למקדמות- התחלתי לעבוד עם מקדמות בשנה האחרונה- בעיקר על פרוייקטים מתמשכים וגם על שיטת תשלום בסוף החודש על מות העבודה שנעשתה עד כה. זה עובד, זה חשוב גם עם גופים שמרשים לעצמם לשלם תוך שוטף +++++ ותודה סיגל- על הלינקים אני רצה לעיין.

     

    כל הכבוד לך שאת מגיעה לסכומים כאלה ועומדת על שלך,,,אני עדיין מנסה להגיע ל500 עבור איור כפולה מורכבת של כ10-8 שעות עבודה  !!     לצערי לא מוכנה לעבור חודשים ללא עבודה    ולכן לפעמים קצת מתפשרת

    ללקוחןת רציניים כבדים ומוכרים לא אוותר,,  אבל לקראת מתחילים אני עושה מינימום שסביר לי  בעיקר אם זה ספר שממש מתאים לי ואני מאמינה בו        התחרות עצומה היום לכן  הרבה מורידים מחירים

    מקוה שתהיה לכולנו עבודה ופרנסה טובה והוגנת

    יום טופ

    תודה 

     

     


    --
    האתר שלי
    www.lexis10.com

    http://www.facebook.com/IllustrationAndDrawing?fref=ts
    20/1/11 11:02
    2
    דרג את התוכן:
    2011-01-20 11:09:15
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

     

     

    בשביל להתפרנס בכבוד כמאייר בארץ יש שלוש אפשרויות לדעתי:

     

    1. לקחת הכל. ואז אתה מוצא את עצמך עושה הכל, במחירים נמוכים וברמה נמוכה.

     

    2. הגישה של אלית - למתג את עצמך כיקרן ולכן איכותי ולקבל רק עבודות מעולות בהרבה כסך אבל בתדירות נמוכה.

     

    3. כמו שציינה מירי - חו"ל.

     

     

     

    בתחילת דרכי אני עבדתי בגישה מס' 1. עשיתי באמת הכל, כמו זבל. לשמחתי אני מאילו שעובדים מהר מהממוצע ולכן הצלחתי להתמודד עם זה והתפרנסתי יפה. עשיתי אנימציה, איירתי איורי אוכל ריאליסטיים לאריזות של מוצרי מזון, קריקטורות לאתרים כושלים, איורי עתונות בדד-ליין של שעתיים, מה לא. 

     

    עם הגישה של אלית לא הצלחתי להתמודד. צריך עצבים של ברזל, אבל לצערי חייבים לשלם את המשכנתא כל חודש ולא פעם בחצי שנה. למעט פרוייקט אחד רווחי במיוחד בו  איירתי את כל המודעות של בנק לאומי לתקופה של כמה חודשים תמורת סכומים באמת יפים דרך משרד פרסום, לא הצלחתי להגיע לפרוייקטים כאלו. יכול להיות זה עניין סגנוני. 

     

    חו"ל - כאן אני משקיע את מירב המרץ. יש לי סוכן בבריטניה וסוכנת בגרמניה, ואני משקיע בפרסום באתרי פורטפוליו והשתתפתי בכמה תחרויות (ללא הצלחה).  אני מאמין כמו מירי שזאת הדרך בה אפשר להתפרנס בכבוד.


    אני אוהב את זה שכולנו מתחילים לדבר פה על סכומים. אצטרף:

     

    בארץ משלמים לי על ספר ילדים במקרה הטוב 8000 שקלים. בד"כ פחות. בארה"ב עשיתי שלושה ספרים תמורת 18,000 שקלים כל אחד. בארץ משלמים על הספר בתום העבודה. בארה"ב אתה מקבל מקדמה לפני שאתה אפילו מרים את העפרון. וכמובן שאתה גם בד"כ מקבל תמלוגים.

     

    ועוד דוגמאות למחירים בחו"ל:

     

    עשיתי לא מזמן שני איורים קטנים לאתר אינטרנט אמריקאי. שילמו לי 9000 שקל. יומיים עבודה.

     

    עשיתי שני איורים לאנתולוגית סיפורים בצרפת (לכל סיפור היה מאייר אחר). שילמו לי 3000 שקל + תמלוגים.  3000 שקל זה סכום שהוצאות מסוימות בארץ מציעות למאיירים בלי בושה תמורת איור ספר נוער. (10 איורים ש"ל + עטיפה)

     

    עשיתי כמה איורים למגזין סטייל "לאשה" בסינגפור, שילמו לי כ 1000 שקלים לאיור ספוט של 10 על 10 עם דד ליין רגוע של כחודש מראש. זה מה שגדול העתונים בישראל משלם על איור שער גדול בדד ליין של יום אחד. יש עוד אין ספור דוגמאות.  לכן אני בעד עבודה בחו"ל. 

     

     

    כנראה שהעתיד הוא בחוֿך ובדברים אינטראקטיביים. סקופ - אני עובד עכשיו על משחק מחשב. כבר למעלה עם שנה, יחד עם שני חברים. אולי כשהוא יראה אור עוד כחודשיים שלושה אהיה מליונר ואז אוכל לאייר רק מה שבא לי.


    --
    http://www.skober.com
    20/1/11 11:16
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2011-01-20 11:16:49
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: לימור_שנורמכר 2011-01-20 09:58:21

    אלית, עכשיו משהצטרפתי, אני יכולה להודות לך על השיתוף והכנות- זה מאוד נדיב מצידך ובכלל לא מובן מאליו. ובכלל, לכל מי שמוכן לשים את הקלפים על השולחן כדי שנוכל לדעת איפה אנחנו עומדים על הגרף הדי אומלל של שכר מאייר. ליאורה, האם תוכלי בבקשה ליישר קו לכל הדברים החכמים שנכתבו כאן- זכויות שימוש (מהי ההגדרה המדוייקת והאם ניתן לדרוש בכל המדיות?), שכר סקיצות, שכר עבודה- ותנאי תשלום (מקדמות, תשלומי ביניים וכיו"ב), עד כמה חוקי המשחק משתנים בעבודה עם חו"ל- האם מומלץ לעבוד דרך סוכן או ישירות עם הלקוח? לכל המאיירים שהם גם מעצבים- האם רק איירתם או גם עיצבתם, במקרה זה, ספרי ילדים? האם אתם ממליצים לעשות הפרדה ושמישהו אחר יעצב, או שדווקא זה רווחי יותר לחבוש את שני הכובעים?

     

     

     

    לימור, למרות שרובינו גם מוכשרים כמעצבים לדעתי תמיד כדאי לעבוד עם מעצב.

    קודם כל - בעוד אנחנו המאיירים "יכולים גם לעצב", זאת לא ההתמחות שלנו. שהמאייר יאייר והמעצב יעצב.  זאת ההתמחות שלו ובזה הוא טוב. יש הוצאות כמו למשל כנרת זמורה ביתן שיה להם מעצבים פנימיים מוכשרים וטובים, יש הוצאות ששוכרות מעצבים חיצוניים ויש הוצאות שזה פשוט נעשה בלי מעצב ולפעמים זה נראה בהתאם וחבל. על עיצוב ספר ילדים מעצבים לא לוקחים סכומי עתק בארץ ולפעמים הוצאות חוסכות על הסכום הזה באופן בלתי מוסבר.

     


    --
    http://www.skober.com


    ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
    /null/cdate#

    /null/text_64k_1#

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "אירוח חי של ליאורה גרוסמן"

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה