עדכונים מעכבר העיר אונליין >
    cafe is going down
    ';

    פרטי קהילה

    חברים בקהילה (4070)

    יוסי בר-אל
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    שטוטית
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    לולה של היום
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    Logo in
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    ayoji
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    היזם
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    bukowski
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    77777777
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    משה ,
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    שרון גרינברג
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    reverie
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    לולה
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    פורום

    איור

    המקום לכל מה שתרצו בנושאי איור מקצועי על כל תחומיו. התייעצויות, הבעות דיעה, פרסומים וקישורים לנושאי איור בארץ ובעולם.

    אירוח חי של ליאורה גרוסמן

    17/1/11 20:22
    0
    דרג את התוכן:
    2011-01-17 20:31:03
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    מזל שאני מנהל נחמד ולא מוחק הודעות של אנשים פה ושם :). טוב, נמשיך?

    ומירי - האמנם? כתבת שאת מנהלת scbwi ואילו ליאורה כותבת שאת מנהלת ibby?


    --
    http://www.skober.com
    18/1/11 09:16
    0
    דרג את התוכן:
    2011-01-18 09:17:36
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    שחר וליאורה - אני מנהלת של SCBWI ולא של IBBY והאמת - אני לא מכירה בכלל את IBBY ואת פועלו. לגבי SCBWI מדובר בארגון גדול מאד, מונה למעלה מ24,000 חברים ב-70 סניפים ברחבי העולם, וכולם סופרים ומאיירים לילדים או אנשי מקצוע מתחום ספרות הילדים (עורכים, מו"לים, סוכנים וכד'). אפשר לקבל פרטים על האגודה באתר העולמי שלהם.

     

    לגבי המטרות של הסניף הישראלי - בעיקר לאפשר לסופרים ומאיירים בארץ לקשור קשרים עם העולם, להבין איך עובד שוק ספרי הילדים בארצות אחרות ואיך אפשר להגיע לעבוד מול מו"לים בחו"ל. אני באופן אישי, חברה באגודה זו כבר כמה שנים ומאז יצא לאור ספר שלי בארה"ב ואף נסעתי (במימון מלא) למסע מחוף לחוף ברחבי ארה"ב לקידום הספר. הגעתי לכך דרך החברות שלי בSCBWI . חוץ מזה אני מרגישה שהתקדמתי באופן משמעותי מבחינה מקצועית, כסופרת וכמאיירת, בזכות ההעמקה שלי בנעשה בעולם שהעלתה את רף הסטנדרטים שלי.

     

    בעוד שבוע אני נוסעת לכנס העולמי של SCBWI בניו יורק, במסגרת תפקידי כמנהלת של הסניף הישראלי, ואשמח לשתף לאחר מכן בחוויות, רשמים ומסקנות...


    --
    www.mirileshem.com
    מנהלת SCBWI ישראל
    18/1/11 11:28
    0
    דרג את התוכן:
    2011-01-20 21:14:34
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    סליחה, שחר וכולם. אני מטומטמת. IBBY זה הגוף שבוחר את המאיירים שזוכים בעיטור אנדרסן, והיו"ר שלו היא/היתה (לא יודעת מה קורה עם זה כרגע) מירי ברוך, ואני ממש מקווה שאני לא טועה שוב. אני התכוונתי כמובן לSCBWI ואגב פרס אנדרסן - הנה נושא נוסף, שלא נראה לי שיהיה לי זמן להרחיב בו, אז אתייחס לזה כעת:

    בארץ ניתנים מעט מאד פרסים למאיירים, ומדובר להבדיל מחו"ל בפרסים שאינם כספיים - אבל יש כבוד בצדם. הפרס המקומי הנחשב - הוא פרס מוזיאון ישראל לאיור (ע"ש בן יצחק), והפרס הבינלאומי הנחשב - הוא עיטור אנדרסן, שמוענק למאייר,סופר ומתרגם נבחר מכל מדינה. יש פרס נוסף - גדול מזה, הלא הוא פרס אנדרסן היוקרתי, שניתן לסופר, ומאייר שנבחרים בין כל המאיירים בעולם. הפרס ניתן למאיירים בעולם - כנגד סכום מסויים שהמדינה ממנה הם באים משלמת לארגון שמחלק את הפרס. הסכום, נגזר מכמות הכותרים שיוצאת לאור בשנה באותה מדינה. מאחר ואנחנו נחשבים לשיאנים בכמות הכותרים היוצאים לאור פה - הסכום שמדינת ישראל צריכה לשלם הוא גבוה, והם לא עושים את זה, לפחות לא למען מאייר, ולא חשוב כמה הוא מוכשר (אני יודעת שהסופר אורי אורלב זכה בעבר בפרס אנדרסן. אם היו עוד - הרי שאשמח להתעדכן). גם עיטור אנדרסן מוענק כנגד תשלום כספי, והגוף שאמור לארגן את התשלום הזה (בדרך כלל בשיתוף פעולה עם משרד החוץ, שגם הוא כידוע, נתון בקשיים משלו) - כורע תחת הנטל. כשאני זכיתי בעיטור הודיעו לי, שלמרות שזכיתי יש מצב שאני לא אקבל אותו, מכיוון שלא הועבר כסף ממשרד החוץ, ואין דרך לגייס את הסכום הגבוה. בסופו של דבר, לקחה ההוצאה בה יצא הספר על עצמה לשלם חלק מהסכום וחלק אחר גוייס לאחר מאמץ כביר של מירי ברוך ועופרה גלברט (ועל כך תודה, למקרה שגם אתם נמנות על ששת קוראי).

     

    מה אני מבקשת לאמר בעצם? רק זאת, שמעמד המאייר בישראל נמוך בהרבה ממעמדו של מאייר בארצות אחרות. צריכים הייתם לראות (ואם הייתם בבולוניה ראיתם) - את גודל ההשקעה בייצוג התרבותי של מדינות אחרות (כולל אירן וערב הסעודית). המימון הנרחב של תערוכות איור, של תצוגת ספרי הילדים בירידים, ההשקעה בפרסום המאיירים, הכבוד שנותנים להם. הגישה המעליבה לספרות הילדים מגיעה מהראש, ואנחנו, בזנב מרגישים אותה באופן שמתייחסים אלינו כאחרונים תמיד בשרשרת המזון הספרותית. ועוד משהו לסיום - הרי גם לנו יש יריד ספרים משלנו. הוא מתקיים בירושלים אחת לשנתיים. מישהו השתתף בו? מישהו הוזמן אליו? הלא זו ההזדמנות של רבים מאיתנו לבוא ולהראות תיקי עבודות למו"לים מרחבי העולם בלי לשבור חסכונות כדי לממן את המסע לבולוניה, פרנקפורט או ניו-יורק. א-ב-ל, אני פה כי אני אדם אופרטיבי. אין טעם ליבב על מעמדנו הירוד. אולי הגיע הזמן שנעשה משהו. יתכן שצריך לנסות ולבדוק אפשרות של הקמת דוכן מאיירים ביריד הספרים הזה. זה לא הרבה אבל זו התחלה. דעתכם?

    18/1/11 12:48
    0
    דרג את התוכן:
    2011-01-18 12:50:49
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    הי ליאורה,

    אז אני באמת מנסה להיות אופרטיבית כפי שאת אומרת, במקום לייבב. ולגבי הרעיון של יריד הספרים בירושלים - אכן ניסיתי! האמת שבדיוק היום החלטתי להרים ידיים לצערי ולבטל את הניסיון.

    חשבתי כמוך, שזו בדיוק ההזדמנות למאיירים (ולסופרים) לפגוש פנים אל פנים מו"לים מרחבי העולם ורציתי לארגן מפגש לחברי SCBWI ביריד. פניתי להנהלת היריד והם היו מאד נחמדים וחיוביים ואף הסכימו להעמיד לרשותנו אולם ללא תשלום לצורך האירוע הנ"ל, אך לא הסכימו להעביר לי רשימת מו"לים שנרשמו להציג ביריד (לא הצלחתי להבין מדוע?!!) ולבסוף שלחו לי קטלוג מהיריד הקודם. ואז פניתי למו"לים שעוסקים בספרי ילדים וביקשתי שישתתפו באירוע שלנו, אבל רוב המו"לים לא ענו בכלל ואלו שענו, מסתבר שהשנה כבר לא יטרחו להגיע בעצמם, כי סטימצקי מייצגת אותם בדוכנים שלה. כשביררתי את העניין מסתבר שכמעט כל ההוצאות (לפחות אלו העוסקות בספרי ילדים) מעדיפות את הסידור החדש עם סטימצקי שחוסך להם את הצורך להגיע בעצמם כבשנים עברו.

     

    לכן אני מבטלת את האירוע כי אין עם מי להיפגש... יש מו"לית אחת שענתה לי והציעה להשכיר את הקיר החיצוני של הדוכן שלה ביריד לתערוכת מאיירים. והאמת, שלפני כמה שנים כבר עשינו זאת בדוכן שלה, וככל הידוע לי אף מאייר לא קיבל פניה בעקבות התערוכה. אם רוצים, עדיין אפשר לעשות זאת, אבל לא בטוח שיש מי שיראה את האיורים...


    --
    www.mirileshem.com
    מנהלת SCBWI ישראל
    18/1/11 13:38
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2011-01-18 13:38:12
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    ראשית רציתי להגיד תודה על היוזמה וההענות. הדיון הזה חשוב בכל כך הרבה רמות. לצערי בגלל היום והשעה אוכל להגיע למחשב אולי רק בסופו. אשמח אם במהלך הדיון יצורף איזשהו חוזה דוגמא מומלץ למאייר לדעתך, אני יודעת שלפני הספר הראשון חיפשתי בנרות ועשיתי מישמש מהרבה מקורות כדי לבנות משהו סביר, ולא ממש ידעתי על מה לשים את הדגש. ובנוסף מאז צא לי לעבוד מול הוצאה ללא חוזה (בגלל הבעייתיות) ובינתיים אנחנו מסתדרים, ורציתי לשאול מה קורה במידה ופתאום יש איזשהיא בעיה ביננו , איפה הזכויות? האם יש איזושהיא "ברירת מחדל" שאם לא נחתם חוזה ברור החוק שם את הזכויות אצלי או אצלם? אני תמיד חשבתי שאם לא חתמתי העברת זכויות, הם שלי המאיירת, כולל שימוש חוזר ושינויים באיורים, האם זה נכון?

    --
    טלי דורון
    מעצבת ומאיירת
    talidoron.carbonmade.com


    18/1/11 15:31
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2011-01-18 15:31:43
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: taliron 2011-01-18 13:38:12

    ראשית רציתי להגיד תודה על היוזמה וההענות. הדיון הזה חשוב בכל כך הרבה רמות. לצערי בגלל היום והשעה אוכל להגיע למחשב אולי רק בסופו. אשמח אם במהלך הדיון יצורף איזשהו חוזה דוגמא מומלץ למאייר לדעתך, אני יודעת שלפני הספר הראשון חיפשתי בנרות ועשיתי מישמש מהרבה מקורות כדי לבנות משהו סביר, ולא ממש ידעתי על מה לשים את הדגש. ובנוסף מאז צא לי לעבוד מול הוצאה ללא חוזה (בגלל הבעייתיות) ובינתיים אנחנו מסתדרים, ורציתי לשאול מה קורה במידה ופתאום יש איזשהיא בעיה ביננו , איפה הזכויות? האם יש איזושהיא "ברירת מחדל" שאם לא נחתם חוזה ברור החוק שם את הזכויות אצלי או אצלם? אני תמיד חשבתי שאם לא חתמתי העברת זכויות, הם שלי המאיירת, כולל שימוש חוזר ושינויים באיורים, האם זה נכון?

     

     

    טלי - ברירת המחדל נקבעת בחוק זכויות יוצרים: אם לא חתמת דבר מולם אז כל הזכויות כולן, בארץ ובחו"ל שלך ורק שלך. אבל כדאי לחתום חוזה, ולו רק בשביל שיהיה כתוב שחור ע"ג לבן כמה משלמים לך ומתי.


    --
    http://www.skober.com
    18/1/11 18:42
    0
    דרג את התוכן:
    2011-01-18 18:44:51
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    האמת היא שאין לי הרבה להוסיף על המצב העגום שעולה כאן.

    היום, כשאני עובדת בסטודיו כמאיירת ומעצבת, בשותפות עם מעצבת גראפית, אין לי ברירה אלא לבחור ולוותר על הרבה הצעות איור, לפחות כאלה של ספרים, כי זה פשוט לא משתלם, ולברור רק את הפרוייקטים שאני מתאהבת בהם, ולא יותר מאחד במקביל.

    לגבי התשלום, אני מרגישה שכל סכום שאני מציינת מתקבל כאילו הוא גבוה מדי, למרות שאני יודעת שלא משנה מה הסכום שנקבתי, יוצא שביחס תשלום/עבודה, גם הבייביסיטר שלי מרוויחה יותר ממה שאני מקבלת על איורים.                                                                                                                                                                     

    לגבי התמלוגים, אני סקפטית, וגם היום כשמציעים לי להיות "שותפה" להכנסות הספר ובתמורה לקבל מקדמה נמוכה במקום תשלום מלא, אני מסרבת. מהצד השני, זה של הוצאות הספרים, אני יודעת שבהוצאות עימן עבדתי, פחדו להציע את אופצית התמלוגים מתוך המחשבה שזה יגרום בעתיד לסכסוכים, כי ההכנסות מהספרים נמוכות מאד, ובניכוי כל ההוצאות, נשאר מעט מאד, והמאייר שעבד תמורת תמלוגים, ירגיש "שנדפק".

    לגבי הזכויות, למרות שאני מאד משתדלת לעבוד עם חוזה מסודר, כבר יצא שלא פעם ולא פעמיים (סליחה אלית) חתמתי על חוזים דרקוניים "סטנדרטיים", וניסיתי לפחות, אגב כך, להוציא עוד כמה גרושים לטובת הויתור על הזכויות, כשהשתכנעתי ש"ככה כולם עושים". למזלי, יש לי את אלית שיושבת לי וירטואלית, כמו המלאך הטוב מעל הכתף ומניאה אותי מלחתום ולוותר על רוב ההצעות שכרוך בהן וויתור זכויות. גרוע מכך, בתקופה הקצרה שעבדתי באחת מהוצאות הספרים, במעין שמינית מישרה בשידוך בין מאיירים להוצאה, העברתי בעצמי למאיירים חוזים מהסוג שמומלץ לא להתקרב אליהם עם מקל.

    אבל אני באמת מנסה לחשוב, מה, חוץ מלקטר, יכול לצאת מהתאגדות שכזאת. הרי על כל הכרזה שנכריז, יש את מי שיפר אותה, וכל סכום שננקוב כמינימלי יהיה מי שייקח פחות. אז איזה שיניים אפשר להפעיל כאן?


    --
    סיגל מעצבת ומאיירת
    http://shownd.com/sigalmeshel
    18/1/11 19:17
    2
    דרג את התוכן:
    2011-01-18 19:19:21
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: je-ronimo 2011-01-18 18:44:51

    אבל אני באמת מנסה לחשוב, מה, חוץ מלקטר, יכול לצאת מהתאגדות שכזאת. הרי על כל הכרזה שנכריז, יש את מי שיפר אותה, וכל סכום שננקוב כמינימלי יהיה מי שייקח פחות. אז איזה שיניים אפשר להפעיל כאן?

     


    אני רוצה להתייחס לאמירה הזו. כבר הבעתי בעבר את דעתי בעניין הזה, אני חושבת שהכל צריך להיעשות בצורה חיובית וללא בקורת. נדמה לי שגם ליאורה גרוסמן כתבה, שתמיד יהיו מאיירים מתחילים שיבחרו לעבוד תמורת סכומים נמוכים או בתנאים פחות טובים, וזה בסדר, כל עוד יש מודעות לנושא.

    כרגע פשוט אין הרבה ברירות גם למאיירים מעט ותיקים יותר, ובסופו של יום כל אחד מאיתנו נדרש להחליט לבד מהם הגבולות המקובלים עליו. לא פשוט לקבל את ההחלטות הללו, וזה כרוך בהרבה ניסוי וטעייה ועוגמת נפש. מבחינתי הייתי שמחה מאד אם היו איזשהם סטנדרטים ידועים ומוכרים לכלל המאיירים, כך שגם אם אין לי אפשרות להתנהל לפיהם - אני יודעת מה האפשרויות שלי או לאן אני מכוונת בעתיד. אני מדברת על סטנדרטים ריאליים, כי עם כל שמחתי עבור מאיירי חו"ל, שעובדים בתנאים טובים פי כמה - ברור שאנחנו רחוקים מאד מכך, והדוגמא של חו"ל לא מועילה הרבה. היא בעיקר מייאשת במציאות שלנו. לדעתי צריך שיהיה ידוע ופומבי, מה המצוי - באמת - ומה הרצוי לטווח הקרוב. והעיקר בלי שיפוט, כי בגלל השיפוט הזה כולנו מתנהלים בסתר ומפחדים להודות בדברים האיומים שהסכמנו אליהם כדי לקבל עבודה...

     


    --
    http://rachelstoleru.blogspot.com
    http://rachelstoleru.carbonmade.com
    18/1/11 20:43
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2011-01-18 20:43:22
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: אסור ל 2011-01-18 19:19:21

    צטט: je-ronimo 2011-01-18 18:44:51

    אבל אני באמת מנסה לחשוב, מה, חוץ מלקטר, יכול לצאת מהתאגדות שכזאת. הרי על כל הכרזה שנכריז, יש את מי שיפר אותה, וכל סכום שננקוב כמינימלי יהיה מי שייקח פחות. אז איזה שיניים אפשר להפעיל כאן?

     


    אני רוצה להתייחס לאמירה הזו. כבר הבעתי בעבר את דעתי בעניין הזה, אני חושבת שהכל צריך להיעשות בצורה חיובית וללא בקורת. נדמה לי שגם ליאורה גרוסמן כתבה, שתמיד יהיו מאיירים מתחילים שיבחרו לעבוד תמורת סכומים נמוכים או בתנאים פחות טובים, וזה בסדר, כל עוד יש מודעות לנושא.

    כרגע פשוט אין הרבה ברירות גם למאיירים מעט ותיקים יותר, ובסופו של יום כל אחד מאיתנו נדרש להחליט לבד מהם הגבולות המקובלים עליו. לא פשוט לקבל את ההחלטות הללו, וזה כרוך בהרבה ניסוי וטעייה ועוגמת נפש. מבחינתי הייתי שמחה מאד אם היו איזשהם סטנדרטים ידועים ומוכרים לכלל המאיירים, כך שגם אם אין לי אפשרות להתנהל לפיהם - אני יודעת מה האפשרויות שלי או לאן אני מכוונת בעתיד. אני מדברת על סטנדרטים ריאליים, כי עם כל שמחתי עבור מאיירי חו"ל, שעובדים בתנאים טובים פי כמה - ברור שאנחנו רחוקים מאד מכך, והדוגמא של חו"ל לא מועילה הרבה. היא בעיקר מייאשת במציאות שלנו. לדעתי צריך שיהיה ידוע ופומבי, מה המצוי - באמת - ומה הרצוי לטווח הקרוב. והעיקר בלי שיפוט, כי בגלל השיפוט הזה כולנו מתנהלים בסתר ומפחדים להודות בדברים האיומים שהסכמנו אליהם כדי לקבל עבודה...

     

    רחל, תמיד את כותבת דברי טעם. מה את מציעה בתכלס?


    --
    http://www.skober.com
    19/1/11 09:10
    1
    דרג את התוכן:
    2011-01-19 09:16:17
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    אני רוצה אני רוצה להציע, היות ואין חכם כבעל נסיון - ואנחנו לומדים משהו רק אחרי שדפקו אותנו.

    כל אחד יעלה סעיף , שתיים או עשר מנוסחים יפה, שחובה לשים בכל חוזה, וביחד אולי נרכיב משהו ונפרסם אותו

    -בכל קהילת איור מי שרוצה- ישתמש- מי שרוצה להוריד את המקצוע לזנות- לפחות ידע מה היו זכויותיו.

    אני ראשונה.

    הנה כמה סעיפי חובה- לדעתי- בכל חוזה / הצעת מחיר:

    ספרים:

    …(לא פחות מ-500 שח)….. לאיור. (תלוי בסגנון, מספר האיורים ומורכבות האיור)

     

    הזכויות הינן לשימוש, פרסום והפצת הספר הנ”ל בלבד לא כולל מהדורות נוספות, או תרגום והפצה לחו”ל.

     

    על האיורים , להופיע- תמיד- ( גם ביח”צ)- ביחד עם הקרדיט של האומן- בכתב בולט.

     

    המאייר יקבל מספר דוגמיות ( לא פחות מארבע), ואפשרות לקנות מוצרים נוספים פרי עבודתו- במחיר עלות .

     

    תשלום שכר עבודת המאייר אינו מותנה בהבאת המוצר לדפוס.

    בכל מקרה של עיכוב, הקפאה, או ביטול הוצאת המוצר לאור ע”י הלקוח, ישלם הלקוח את שכר המאייר לפי שיעור העבודה שכבר נעשתה עד למועד הודעת הביטול\עיכוב\הקפאה.

    שיעור העבודה יחושב לפי אחוז האיורים המוכנים מתוך כלל האיורים.

     

    עיתונים:

    מחיר האיור כולל זכויות לפרסום חד פעמי- וכל שימוש חוזר- יגרור תשלום מחדש.

     

    המאייר יקבל עותק מהעיתון בו הודפס האיור, כולל הודעה בטלפון או במייל על מועד פרסומו ואם יש שינויים.

    אין העיתון רשאי להפיץ/ למכור/ לפרסם את האיור כמו כן - אינו רשאי לשנות/ להעתיק/ להשחית או לפרסמו ללא קרדיט במקום בולט.

     

    משרדי פרסום/ אפנה/ צעצועים וכו:

    המחיר אינו כולל סקיצות סופיות לאיורים שלא פורסמו בסופו של דבר

    ומחיר מיוחד יגבה עבור כל איור נוסף, או שינוי- לאחר אישור הסקיצות שקדמו לו.

     

    השימוש באיור יהיה לפרויקט בלבד, ולמדיה לה נועד. כל שימוש נוסף שמעבר להדפסת מוצר זה באיורים, או בחלק מהם, לצרכים מסחריים ו\או מניבי הכנסה, ובכלל זה הדפסת האיורים, או חלק מהם במוצר אחר או ע”ג מוצרים אחרים, חייב אישור בכתב של המאייר, ויותנה בתשלום נוסף למאייר שיוסכם על שני הצדדים.

     

    פרויקט שלא הגיע אל סיומו, בשל סיבות שאינן תלויות במאייר- יתומחר לפי השלב אליו הגיע

    - איסוף מידע וסקיצות ראשוניות- 25%

    סקיצות מפורטות -שחור לבן

    50% סקיצות צבע ראשוניות

    75% צביעה סופית 100%

    (אני שוב מזכירה שיש עוד כמה כאלו, כולל חוזים לדוגמא והסברים על החוק בפוסט המנדנד שלי)


    --
    בקרו בבלוג המאויר שלי
    http://www.elite-illustrator.com/
    19/1/11 09:19
    0
    דרג את התוכן:
    2011-01-19 09:41:35
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    לעצלנים- הנה הוא הנה- הפוסט המדובר:

     

    זכויות יוצרים

     

    כידוע- לאחרונה נכנס לתוקפו חוק זכויות יוצרים חדש.

    לשם ידיעת החוק והגנה על זכויותינו- כמאיירים ויוצרים בכלל.

    לאור הארוע- השתתפתי בסמינר בן יומיים בנושא , ועלי להדגיש שזהו נושא חשוב מאין כמוהו- ויש לדעת אותו על בוריו.

    לא עוד ננוצל על ידי הוצאות ספרים או עיתונים, משרדי פרסום ולקוחות הסומכים על בורותינו בזכויותינו.

    מצ”ב - החוק הישן

    החוק החדש

    כתבה שמסבירה את הנושא בשפה קלה

     

    ועוד מידע ויקיפדי מקיף

    בעקרון לכם- היוצרים זכות בלעדית: לפרסם, להעתיק, לשדר, להעמיד לידי הציבור, ליצור יצירה נגזרת , ולהשכיר.

    לכם- ולא לאף אחד אחר.

    (אלא אם כן נתתם את רשותכם, או חתמתם על חוזה- וגם אז- יש להגביל זכויות העוברות לאנשים אחרים- ולקרוא להם -”זכויות שימוש / הפצה / פרסום וכו)

    העובר על זכויות אלו- עובר עבירה פלילית- ויש לדעת את החוק על מנת לדעת מתי נעשתה עבירה או לא.

     

    ישנן גם

    זכויות מוסריות- אשר אינן ניתנות להעברה ונשארות שלכם לנצח.

    הזכויות הללו כוללות את הקרדיט שלכם- שתמיד יזכירו אותו בצמוד ליצירתכם,

    ואת העובדה שאסור לשנות את היצירה שלכם באופן פוגע לכם או לה !

     

    מעבר לזכויות, יש גם אתיקה ודרך התנהלות בין לקוח לאומן.

    בפייסבוק יש קבוצה בענין

    וניתן לשאול שם שאלות בנושא קניין רוחני וזכויות יוצרים , ולקבל תשובה מהירה ומספקת סבבה לגמרי.

    לאור כמה מסיפורי הזוועות, להלן כמה שורות בנושא:

    הרבה מאיירים “מתביישים” להציע מחירים גבוהים עבור עבודתם- מורידים את מחירי השוק לרצפה,

    וסובלים מסכת של התעללות מצד הלקוח של מדיניות “החזרות ותיקונים” עד צאת נשמתם

    (סיגל- זה בשבילך..)

    - דבר שלא חישבו בהתחלה- כשהלקוח אמר להם:” זה רק איור שחור לבן קטן”.

    מעבר לכך- “ים של איורים”- לאו דוקא מצריך הורדה במחיר- או הנחה- היות ומדובר ב”ים של עבודה”.

     

    לקוח יקר- האם היית אומר לסייד הבא לסייד את קירות ביתך- יש לי 40 קירות- אז תעשה אותם בחצי מחיר כי יש הרבה ?

    האם היית דורש ממנו ” סקיצות בחינם” ?,

    דורש ממנו שישנה את הצבע- כי התייעצת עם השכנה שלך- הרבה אחרי שסיים- וקורא לזה- “תיקונים” ?

    האם היית משלם לו- פחות מ-200-500 שח לקיר ?

    למרות שלא למד 4 שנים, או צבר עשר שנים של נסיון בסגנונות ועבודות למשרדים וההוצאות היוקרתיות והגדולות ביותר ?

    למרות שהוא עוסק במריחת חומר אחד על הקיר שלך ולא עובד על תכנות יקרות, בשכבות מרובות, ובכשרון נדיר ??

    האם היית מעז להכריח אותו לחתום על חוזה- לאחר- סיום העבודה- שאסור לו לעבוד עם אף אחד כשנה אחרי שעבד איתך ?

    ומתנה את התשלום בחתימתו ?

    האם היית משיג- איזשהו סייד - בעולם- בשיטת תשלום של שוטף פלוס תשעים או אף יותר ?

    יש פוסט מצוין בנושא, של זיו קיטרו, אמנם בנושא כתיבה- אבל כולנו יוצרים

    - ואין שום סיבה להוריד מערכינו כי- אין לנו נסיון/ אנו שואפים להתפרסם או סתם כי האדם במשרד שזקוק לנו ,

    רוצה לגזור קופון גדול יותר על ידי תפיסת טוסיק עלינו.

    להלן סרטון שמתמצת את זה הכי טוב

    ועוד סרטון משעשע בנושא

    שמרו, גזרו, ושלחו ללקוחותיכם

    ציטטות משעשעות

    Make the Logo Bigger-

    השיר והסרט שבא עימו

    תודה לדנה שלא נמה על שהיא מוצאת את הדברים הקורעים הללו.

     

    השוק שלנו מתחלק לסוגי לקוחות רבים.

    אלו שלא מבינים מדוע משתנה התמחור על אותו איור שמיועד לבת המצווה של ביתם, או למוצרים בינלאומיים

    - “הלוא כבר ציירת, לא ?”

    יזמי משחקי הקלפים/ספרים/אנימציות לפלאפון -שממנים את הכל מכיסם, ומציעים עד 35 שח לאיור וחושבים שזה המון- כי “בשבילך זה פרסום”

    אלו שמציעים אותה עבודה למאות מאיירים שמצאו ברשת, דורשים סקיצות, ובוחרים בזול ביותר-

    ואחר כך- כשהוא מפשל- מעבירים לך לתקן את העבודה שלו,

    מעכשיו לעכשיו -בגרושים- כי הרוב כבר מצויר…

    לעומת כל אלו יש את אלו העובדים לפי הספר.

    מוציאים הזמנת עבודה,

    חוזה,

    כותבים לך, אם אתה משתתף במכרז ובדיוק מול מי,

    מהו התקציב,

    ומהן זכויותיך.

     

    אפשר למצוא כאלו- אני מתה עליהם, אבל יש מעט מדי.

    מה שמותיר לנו, האמנים- להיות עורכי הדין של עצמינו, ולבטח עצמינו בחוזים והזמנות עבודה משלנו.

    דוגמאות לחוזים,הזמנות עבודה,עצות באנגלית-

    טפסים באנגלית ,

    חוזים באנגלית,

    הסברים באנגלית

    כמו כן - יש את אמיתי סנדי שעשה עבודה מצוינת והכין חוזה עבודה למאייר פרילאנס- בעברית- לדוגמא .

    (אמיתי- הלינק שהיה לי לא עובד- האם תוכל לשלוח אחד חדש ??)

     

    מנסיוני-

    הכי טוב להבהיר עצמך כבר בהצעת המחיר -

    הנה הצעות מהסוג שאני שולחת:

     

    לכבוד…………………..(שם איש הקשר+ החברה)

    להלן הצעת מחיר עבור ……………(פירוט העבודה כולל המדיה אליה היא מיועדת, ולהוסיף בסוף- את המילה “בלבד !!!)

     

    ספרים:

     

    …(לא פחות מ-500 שח)….. לאיור. (תלוי בסגנון, מספר האיורים ומורכבות האיור)

    הזכויות הינן לשימוש, פרסום והפצת הספר הנ”ל בלבד לא כולל מהדורות נוספות, או תרגום והפצה לחו”ל.

    על האיורים , להופיע- תמיד- ( גם ביח”צ)- ביחד עם הקרדיט של האומן- בכתב בולט.

    ניתן לשלם בשיק אחד תוך 30 יום מיום הוצאת החשבונית או בשני שקים- האחד עם התחלת העבודה והשני תוך 60 יום מהגשת החשבונית.

    המאייר יקבל מספר דוגמיות ( לא פחות מארבע), ואפשרות לקנות מוצרים נוספים פרי עבודתו- במחיר עלות

    . תשלום שכר עבודת המאייר אינו מותנה בהבאת המוצר לדפוס.

    בכל מקרה של עיכוב, הקפאה, או ביטול הוצאת המוצר לאור ע”י הלקוח, ישלם הלקוח את שכר המאייר לפי שיעור העבודה שכבר נעשתה עד למועד הודעת הביטול\עיכוב\הקפאה.

    שיעור העבודה יחושב לפי אחוז האיורים המוכנים מתוך כלל האיורים.

     

    עיתונים:

     

    חשוב מאוד: לא לחתום על חוזים דרקוניים השוללים מכם את כל הזכויות על יצרתכם,

    ומעניקים מצד שני- ללקוח- למכור את עבודתיכם לצד שלישי, לפרסם את העבודה ללא הגבלה ולשנות אותה כאוות נפשם.

    חוזים אלו, מוצעים לרוב למאייר- לאחר שכבר מסר את העבודה- ומתנים את התשלום בחתימה עליהם.

    חוזים אלו- אינם חוקיים, ולו רק מתוקף היותם “חוזים אחידים”-

    כלומר- מוצעים לכל המאיירים ולא עוצבו במיוחד עבורכם.

    אתם יכולים להזכיר זאת באזני העורך התמה- מדוע אתם- מכל המאיירים הרבים שכבר חתמו- עושים לו צרות.

    הזהרו, והזהירו- שלא תחתמו על דבר כזה- זה ירדוף אתכם לנצח.

    מחיר האיור כולל זכויות לפרסום חד פעמי- וכל שימוש חוזר- יגרור תשלום מחדש.

    המאייר יקבל עותק מהעיתון בו הודפס האיור, כולל הודעה בטלפון או במייל על מועד פרסומו ואם יש שינויים.

    אין העיתון רשאי להפיץ/ למכור/ לפרסם את האיור

    כמו כן - אינו רשאי לשנות/ להעתיק/ להשחית או לפרסמו ללא קרדיט במקום בולט.

     

    משרדי פרסום/ אפנה/ צעצועים וכו:

     

    המחיר אינו כולל סקיצות סופיות לאיורים שלא פורסמו בסופו של דבר

    ומחיר מיוחד יגבה עבור כל איור נוסף, או שינוי- לאחר אישור הסקיצות שקדמו לו.

    השימוש באיור יהיה לפרויקט בלבד, ולמדיה לה נועד.

    כל שימוש נוסף שמעבר להדפסת מוצר זה באיורים, או בחלק מהם, לצרכים מסחריים ו\או מניבי הכנסה,

    ובכלל זה הדפסת האיורים, או חלק מהם במוצר אחר או ע”ג מוצרים אחרים,

    חייב אישור בכתב של המאייר, ויותנה בתשלום נוסף למאייר שיוסכם על שני הצדדים.

     

    על הקרדיט להופיע במקום בולט אלא אם כן- הוסכם אחרת.

     

    פרויקט שלא הגיע אל סיומו, בשל סיבות שאינן תלויות במאייר-

    יתומחר לפי השלב אליו הגיע-

    איסוף מידע וסקיצות ראשוניות- 25%

    סקיצות מפורטות -שחור לבן 50%

    סקיצות צבע ראשוניות75ֵ%

     צביעה סופית 100%

     

    המאייר יקבל מספר דוגמיות ( לא פחות מארבע), ואפשרות לקנות מוצרים נוספים פרי עבודתו- במחיר עלות

     

    . אין להתחיל את העבודה,

    לפני שהלקוח מחזיר במייל או בפקס את הצעת המחיר שלכם- חתומה, כולל שמו, ופלאפון.

    לעיתים- מתכחשים מנהלי משרדי פרסום, להסכמים שנחתמו על ידי עובדיהם או קודמיהם- על כן יש לכתוב ליד הקוקו המיועד לחתימה שהחותם הוא מורשה חתימה מוצהר של הלקוח.

     

    הרבה בהצלחה בעולם החתחתים של המקצוע, גם ללקוחות וגם לאמנים, בתקווה שנגיע להסכמה שמעצב אינו גרפיקאי, ומאייר אינו ביצועיסט.


    --
    בקרו בבלוג המאויר שלי
    http://www.elite-illustrator.com/
    19/1/11 09:42
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2011-01-19 09:42:01
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    שחר, באמת לא חשבתי להציע משהו פרט לגישה מסויימת לעניין, אני לא מרגישה כמבינה גדולה. לרב אני מרגישה שאני יותר לא-יודעת מאשר יודעת. בכל אופן, אני אשקול את השאלה ברצינות רבה. מקווה שאספיק לענות עליה לפני הארוח, כי כרגע הבן שלי חולה בבית.

    --
    http://rachelstoleru.blogspot.com
    http://rachelstoleru.carbonmade.com


    ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
    /null/cdate#

    /null/text_64k_1#

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "אירוח חי של ליאורה גרוסמן"

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה