עדכונים מעכבר העיר אונליין >
    cafe is going down
    ';

    פרטי קהילה

    ספרים

    "לא היו לנו רהיטים ולא וילונות, לא סדינים, לא מגבות ולא כלים. לא היה לנו רדיו והכי גרוע לא היתה לנו ספרייה..." (החיים והספרות - מרסל רייך רניצקי)  

    ספרים

    חברים בקהילה (6878)

    יוסי בר-אל
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    amnonti
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    מיה'לה
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    לולה של היום
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    מדלן גזיאל
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    mr.unicorn
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    שטוטית
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    cleopatra9
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    ford-forcus
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    א ל22
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    איציק אביב
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    rayshc
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    פורום

    ספרים - ראשי

    על החיים ועל הספרות ועל מה שביניהם.

    הספרים שלא נקרא לעולם

    20/9/10 00:17
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2010-09-20 00:17:01
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: עורכת ספרותית 2010-09-19 23:44:05

    צטט: אבי אסף 2010-09-19 00:04:22

    אין מה לעשות . גם ככה נכתבים יותר מדי ספרים. כל פעם שאני הולך לספריה נדמה לי שאני מסייר בבית קברות לנייר. מדפים מדפים של ספרים שכבר שנים אף אחד לא טורח לפתוח. יומנים ביאוגרפיות אוטוביוגרפיות שאיש לא מכיר לא מתענין בהם. בעצם כל מה שראוי מודפס

     

    לא מדויק. לא כל מה שראוי מודפס, ולא כל מה שמודפס ראוי.

     

    בפרספקטיבה של שנים כל מה שראוי מודפס. יש גאונים שמתו בטרם עת. אבל בסך הכל הטוב שורד. יכול מאוד להיות שיש איזו יצירה אבודה של איסכילוס אורפידס ואיסכילוס שחבל שאבדו אבל אני מאמין שהטובות ביצירות שרדו. יש לי חבר שכתב סיפור זן נפלא ואף הוצאת ספרים לא הסכימה להוציא אותו לאור. לאחר אין סוף נסיונות הוא החליט לפרק את הסיפור לארבע סיפורים קצרים. סיפור אחד מהארבע הוא הצליח לפרסם אצל קלדרון וזהו. אמרתי לו שזו לא מסטר פיס. האמת שקל מאוד לזהות יצירה טובה. ככה שחןמר משובח תמיד מצליח לשרוד

    20/9/10 00:54
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2010-09-20 00:54:14
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    יונה כמה את מבוזבזת ולא רק בכישרון הכתיבה שלך... אמנון.
    20/9/10 06:44
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2010-09-20 06:44:36
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    לא רק בספרים, נחישות היא תנאי, לרוב הכרחי, בהשגת מטרות.
    20/9/10 07:59
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2010-09-20 07:59:58
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: אבי אסף 2010-09-20 00:17:01

    צטט: עורכת ספרותית 2010-09-19 23:44:05

    צטט: אבי אסף 2010-09-19 00:04:22

    אין מה לעשות . גם ככה נכתבים יותר מדי ספרים. כל פעם שאני הולך לספריה נדמה לי שאני מסייר בבית קברות לנייר. מדפים מדפים של ספרים שכבר שנים אף אחד לא טורח לפתוח. יומנים ביאוגרפיות אוטוביוגרפיות שאיש לא מכיר לא מתענין בהם. בעצם כל מה שראוי מודפס

     

    לא מדויק. לא כל מה שראוי מודפס, ולא כל מה שמודפס ראוי.

     

    בפרספקטיבה של שנים כל מה שראוי מודפס. יש גאונים שמתו בטרם עת. אבל בסך הכל הטוב שורד. יכול מאוד להיות שיש איזו יצירה אבודה של איסכילוס אורפידס ואיסכילוס שחבל שאבדו אבל אני מאמין שהטובות ביצירות שרדו. יש לי חבר שכתב סיפור זן נפלא ואף הוצאת ספרים לא הסכימה להוציא אותו לאור. לאחר אין סוף נסיונות הוא החליט לפרק את הסיפור לארבע סיפורים קצרים. סיפור אחד מהארבע הוא הצליח לפרסם אצל קלדרון וזהו. אמרתי לו שזו לא מסטר פיס. האמת שקל מאוד לזהות יצירה טובה. ככה שחןמר משובח תמיד מצליח לשרוד

     

    זו ראייה רומנטית מאוד ולעניות דעתי בטוחה מדי בצדקתה. אין לנו אפשרות להבחין אלא בשכבה העליונה והגלויה לעין של הדברים, וספר שלא הגיע לידינו גם לא יוכל להתייצב ולהיבחן במבחן הזמן. ישנם לא מעט ספרים נשכחים שמחבריהם (המוכשרים) היו דלים באמצעים או סתם בעלי נטייה לחסכנות, וספריהם שבאו מנקודת פתיחה טובה למדי, יצאו לאור בסופו של דבר בהוצאה עצמית או קיקיונית, בלתי ערוכים ומוגהים. דינם נחרץ כבר עם לידתם הפזיזה.


    --
    http://yonadoron.co.il
    20/9/10 10:00
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2010-09-20 10:00:00
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    את מזכירה לי עכשיו סיפור של הו הנרי על סירופ נגד שיעול. את מספרת סיפור שלם בשביל לשכנע אותנו לקנות סירופ נגד שיעול. לאמור. כל סיפור זקוק להגהה לשונית.
    20/9/10 17:54
    1
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2010-09-20 17:54:53
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    אחת התשובות היא הוצאה בחול על פי שיטת pod כלומר הדפסה על פי דרישה. אין מלאי ולכן המדפיס לא לוקח ממך כסף על המלאים ועל המכירה העתידית. אתה משלם סכום יחסית צנוע עבור הפרסום המאסיבי ועבור הפקת הספר עצמו ומגיע להסכמים על מכירת ספר בודד. ובארץ- הרצאות, מפגשים, הוצאה פרטית ומכירה דרך אסטרטגיה כוללת ( שיווק והפצה) . מי שיוצר לא יוכל לאמר די, זה בנפשו ! לכן כל האזהרות מיותרות, הרכבת מזמן יצאה והנוסעים אינם יכולים לשלוט במהירות נסיעתה או בתחנות בהן היא עוצרת.

    --
    כל הזכויות שמורות לי. שווה להציץ בבלוג.
    21/9/10 00:12
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2010-09-21 00:12:09
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: איילת הלר 2010-09-20 17:54:53

    אחת התשובות היא הוצאה בחול על פי שיטת pod כלומר הדפסה על פי דרישה. אין מלאי ולכן המדפיס לא לוקח ממך כסף על המלאים ועל המכירה העתידית. אתה משלם סכום יחסית צנוע עבור הפרסום המאסיבי ועבור הפקת הספר עצמו ומגיע להסכמים על מכירת ספר בודד. ובארץ- הרצאות, מפגשים, הוצאה פרטית ומכירה דרך אסטרטגיה כוללת ( שיווק והפצה) . מי שיוצר לא יוכל לאמר די, זה בנפשו ! לכן כל האזהרות מיותרות, הרכבת מזמן יצאה והנוסעים אינם יכולים לשלוט במהירות נסיעתה או בתחנות בהן היא עוצרת.

     

    גם בארץ אין כל מניעה להפיק כמות קטנה של ספרים, בדפוס דיגיטלי. לא בטוח שזו הוזלה משמעותית מאוד, כי עדיין הטקסט נדרש לטיפול בסיסי - עריכה טובה, הגהות, עימוד ועיצוב.


    --
    http://yonadoron.co.il
    21/9/10 11:54
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2010-09-21 11:54:58
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: אבי אסף 2010-09-20 10:00:00

    את מזכירה לי עכשיו סיפור של הו הנרי על סירופ נגד שיעול. את מספרת סיפור שלם בשביל לשכנע אותנו לקנות סירופ נגד שיעול. לאמור. כל סיפור זקוק להגהה לשונית.

     

    למרות הפרובוקציה והעובדה שחלפו שנים רבות מאז קראתי את סיפוריו הקצרים של או הנרי, אגיב עניינית:

    אכן כל ספר זקוק לעריכה, מהכותב העילג וחסר הניסיון, ועד הסופר המיומן המלהטט במילים.

    חוסר המודעות לכך, דווקא בקרב כותבים שהטקסט שלהם צמא לעריכה, מביא לעתים לפרסום הספר בערוצים חליפיים ובדרכים עוקפות, וכך למעשה נקבר הספר סופית עם לידתו.


    --
    http://yonadoron.co.il
    25/9/10 10:47
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2010-09-25 10:47:25
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: עורכת ספרותית 2010-09-21 00:12:09

    צטט: איילת הלר 2010-09-20 17:54:53

    אחת התשובות היא הוצאה בחול על פי שיטת pod כלומר הדפסה על פי דרישה. אין מלאי ולכן המדפיס לא לוקח ממך כסף על המלאים ועל המכירה העתידית. אתה משלם סכום יחסית צנוע עבור הפרסום המאסיבי ועבור הפקת הספר עצמו ומגיע להסכמים על מכירת ספר בודד. ובארץ- הרצאות, מפגשים, הוצאה פרטית ומכירה דרך אסטרטגיה כוללת ( שיווק והפצה) . מי שיוצר לא יוכל לאמר די, זה בנפשו ! לכן כל האזהרות מיותרות, הרכבת מזמן יצאה והנוסעים אינם יכולים לשלוט במהירות נסיעתה או בתחנות בהן היא עוצרת.

     

    גם בארץ אין כל מניעה להפיק כמות קטנה של ספרים, בדפוס דיגיטלי. לא בטוח שזו הוזלה משמעותית מאוד, כי עדיין הטקסט נדרש לטיפול בסיסי - עריכה טובה, הגהות, עימוד ועיצוב.

     

    ספר דיגיטאלי צבעוני בפורמט המתאים לילדים יעלה כ30 שח להפיק עבור עותק בודד.


    --
    כל הזכויות שמורות לי. שווה להציץ בבלוג.
    25/9/10 22:16
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2010-09-25 22:16:21
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: איילת הלר 2010-09-25 10:47:25

    צטט: עורכת ספרותית 2010-09-21 00:12:09

    צטט: איילת הלר 2010-09-20 17:54:53

    אחת התשובות היא הוצאה בחול על פי שיטת pod כלומר הדפסה על פי דרישה. אין מלאי ולכן המדפיס לא לוקח ממך כסף על המלאים ועל המכירה העתידית. אתה משלם סכום יחסית צנוע עבור הפרסום המאסיבי ועבור הפקת הספר עצמו ומגיע להסכמים על מכירת ספר בודד. ובארץ- הרצאות, מפגשים, הוצאה פרטית ומכירה דרך אסטרטגיה כוללת ( שיווק והפצה) . מי שיוצר לא יוכל לאמר די, זה בנפשו ! לכן כל האזהרות מיותרות, הרכבת מזמן יצאה והנוסעים אינם יכולים לשלוט במהירות נסיעתה או בתחנות בהן היא עוצרת.

     

    גם בארץ אין כל מניעה להפיק כמות קטנה של ספרים, בדפוס דיגיטלי. לא בטוח שזו הוזלה משמעותית מאוד, כי עדיין הטקסט נדרש לטיפול בסיסי - עריכה טובה, הגהות, עימוד ועיצוב.

     

    ספר דיגיטאלי צבעוני בפורמט המתאים לילדים יעלה כ30 שח להפיק עבור עותק בודד.


    הכוונה, אם אני מבינה נכון, להדפסה ולכריכת הדפים בלבד, מבלי לקחת בחשבון את ההשקעה בעריכה, בניקוד, באיורים ובעיצוב הספר.


    --
    http://yonadoron.co.il
    29/9/10 11:26
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2010-09-29 11:26:21
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: Amitbi 2010-09-20 00:54:14

    יונה כמה את מבוזבזת ולא רק בכישרון הכתיבה שלך... אמנון.

     


    --
    משה ראובני - מנכ"ל הוצאה לאור - ספרי צמרת
    050-6816370 moshe@zbooks.co.il www.zbooks.co.il
    29/9/10 11:30
    0
    דרג את התוכן:
    2010-09-29 11:58:47
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    קשה מאוד לכתוב ספר, אך להוציאו לאור קשה יותר

    חשבת גם להרוויח כסף מכתב היד שלך?

    משימה כמעט בלתי אפשרית.

    השיטה המסורתית היא שמחברים שולחים את כתב היד שלהם להוצאות לאור רבות בתקווה שמו"ל (מוציא לאור)חד עין יגלה את כישרונכם. הניסיון מוכיח שברוב המקרים לא מקבלים תשובה מההוצאות לאור, במקרה הטוב מקבלים תשובה מנומסת בזו הלשון "עיינו בכתב היד אשר שלחת לנו, לצערנו הוא אינו מתאים להוצאתנו, אנו מאחלים לך הצלחה..."

    כתבת את הספר שלך באהבה, ואתה חושב שהוא ראוי לצאת לאור כדי להעביר לעולם את התובנות שלך, יש לך רצון עז לשתף אחרים ביצירה שלך. אתה מוכן אפילו לא להרוויח כסף, רק שהספר יופיע על מדפי החנויות. מכיוון שכך הדבר, ואתה מאמין מאוד ביצירה שלך, ויש לך רצון יוקד להראות להוצאות לאור שאינך זקוק להם. אתה אומר לעצמך, אני אשקיע מכספי ביצירה, אוציא את הספר בהוצאה עצמית ושהמו"לים יוכלו את הכובע. אך גם כאן הדרך לא סלולה ויש בה מכשולים רבים.

    אם ברצונך להשקיע מכספך ולהרוויח כסף מהספר שלך, דע לך שנכנסת לתחום ההימורים, בבורסה אתה קודם משקיע כסף ואחר כך בודק האם המזל האיר לך פנים.

    אתה אומר לעצמך אני אלמד את הנושא ואשקיע "בניירות ערך" תרתי משמע. עובד אדמתו ישבע לחם (על יסוד משלי יב 11 ) (בהשאלה) מי שמתאמץ מקבל שכר.

    בטרם תתחיל לכתוב, תבדוק האם הפרוטה מצויה בכיסך. כדי להוציא לאור ספר ילדים צבעוני ממוצע של 24 עד 32 עמודים אתה צריך להכין כ-20 עד 30 אלף ₪ למהדורה של 1000 עותקים, אותו הדבר הוא לגבי רומן או פרוזה בכריכה רכה ב-176 עמודים . כמובן שגם תפילה קצרה לא תזיק.

    אם עברת את המשוכה הראשונה, אתה צריך לשאול את עצמך את השאלות הבאות:

    למי מיועד הספר, לילדים או למבוגרים, מי קהל המטרה, האם אני כותב כי אני רוצה להרוויח כסף או שמטרתי היא לשתף אחרים במחשבות שלי, בתזה שלי, בידיעות שלי, האם הספר נועד לחלוקה למשפחה בלבד או שאני רוצה תפוצה רחבה לשפות נוספות, האם הנושא שלי הוא נושא ייחודי או שזה נחלת הכלל, מה גודלו של הספר, איזה פורמט. בטרם אתחיל לכתוב יש צורך לבדוק האם נכתב כבר הנושא המדובר , מה רמת הכתיבה, כמה מהדורות הספר הודפס, באיזה מחיר נמכר הספר, האם יש לי מה לחדש מעבר לכתוב בספרים שכבר יצאו לאור,

    לאחר שאספת מידע בסיסי זה עליך לבדוק מה הסיכוי של הספר להגיע לחנויות הספרים. יש צורך לפנות לשלושה מפיצים ולבדוק מה דעתם על הנושא ועל כתב היד, האם הם מוכנים להפיץ את הספר לאחר שאתה תשקיע מכספך בהוצאת הספר, כמה תמלוגים תקבל. אם יש הסכמה עקרונית להפיץ את הספר, תבקש בנימוס העתק של חוזה הפצה סטנדרטי וצא לדרך. אך אם לא, שלח לחמך, ברבות הימים תרבנה.

    במהלך העבודה תגלה שמשוכה זו היא הקשה ביותר, עד כדי כך, שזה עלול להרפות את ידך מלהיכנס לאפיזודה זו, אך אל ייאוש, יש עוד תקווה להוציא לאור את היצירה שלך ולהתגלות לעולם ולהיות "הרי פוטר" הבא. אתה אומר בליבך, אני אראה לכל המפיצים שסירבו לקבל את כתב היד שלי, שהם טעו באבחנה והם יצטערו על כך שלא האמינו בספר ולא רצו להפיץ את הספר שלך. תחושות אלה נותנות לך את הדלק להמשך הדרך, ואתה יוצא לדרך בהשקעה עצמית.

    חולפים כשלושה חודשים והספר נולד בשעה טובה, אתה מרחף מרוב שמחה, כתחושת אישה לאחר לידה . אתה לוקח את הספר להמשך המסע ועושה סבב נוסף למפיצים, אתה מגיע למפיץ הראשון כמנצח מראה לו את הספר עם חיוך רחב, ואתה יוצא משם ללא חוזה הפצה. כנ"ל המפיץ השני. אך אתה לא מתייאש והולך למפיץ השלישי, הוא מסתכל על הספר ושואל אותך מי המו"ל שלך והאם לקחת מפיק, עגלי זעה נוטפים על פניך ואתה שואל האם טעיתי במשהו והוא עונה סיכוייך היו טובים יותר אילו הספר היה עובר נגיעה של הוצאה לאור מקצועית. אך כנראה שהתפילה עזרה והמפיץ השלישי נותן לך חוזה הפצה, אתה מגיע הביתה כמנצח ואומר לעצמך התמדה ודבקות במטרה משתלמת.

    אתה קורא בהנאה את סעיפי ההסכם ומסכים לכולן ללא היסוס, הספר שלי יהיה על מדפי החנויות אתה ממלמל בליבך. עד שאתה מגיע לסעיף הכספים, ושם כתוב כך:

    1. המחבר יקבל תמלוגים של 20% ממחיר הספר שנמכר בפועל 

    2. המחבר ישלם מראש למפיץ 5000 ₪ דמי הפצה

    3. המפיץ אינו מתחייב שהספר יכנס לחנויות הספרים ולרשתות הגדולות

    4. כל ספר שיחזור מהחנויות לאחר החלוקה יוחזר למחבר והמחבר ישלם 3 ₪ על כל ספר שכזה כדמי שינוע.

    5. עבור כל ספר שיימכר, המחבר ישלם למפיץ 2 ₪ נוספים

    ואז אתה אומר בליבך, רגע, אז מה יוצא לי מזה? המפיץ אומר לך שאם הספר יצליח ויגיע להדפסה חוזרת במהדורה שנייה אתה תתחיל להרוויח.

    הבעיה היא לא המפיצים, המפיצים הם רק מובילי הספרים לחנויות ולרשתות. שוק הספרים בארץ השתנה, הרשתות הגדולות מובילות את השוק הזה וקובעות את כללי המשחק. השותפות הצולבת בצומת ספרים אשר מורכבת ממוצאים לאור אחדים לא מעוניינים להפיץ ספרים של הוצאות אחרות ואלה נקלעו לבעיה.

    יש צורך להקים אלטרנטיבה נוספת להוצאה לאור והפצה של ספרים.

    שלח את הצעתך כדי שנוכל לרכז רעיונות לחשיבה לא שגרתית, איך בכל זאת נרוויח כסף מהיצירות שלנו.

     moshe@zbooks.co.il


    --
    משה ראובני - מנכ"ל הוצאה לאור - ספרי צמרת
    050-6816370 moshe@zbooks.co.il www.zbooks.co.il


    ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
    /null/cdate#

    /null/text_64k_1#

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "הספרים שלא נקרא לעולם"

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה