עדכונים מעכבר העיר אונליין >
    ';

    פרטי קהילה

    אופניים

    הקהילה לכל המדוושים בשטח, בכביש, בעיר (ובחדרים ממוזגים...). אחרי הכל, החיים זה כמו אופניים - אם קל לכם מדי, סימן שאתם בירידה... ניתן להעלות תמונות, וידאו ומוזיקה באופן חופשי לגלריה של הקהילה. תכנים מעניינים יתקבלו בברכה ....

    ספורט וכושר

    חברים בקהילה (2396)

    גי'זל28
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    עו"ד וע...
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    לולה של היום
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    momimomi0
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    תנועת כמוך
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    נשימה חדשה
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    נגעת בצמרות ...
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    אודטה
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    דנדי36
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    מרקו פולו
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    Da Vinci
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    אביאן
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    "יש דברים שלא מתערבבים" - האמנם?

    24/4/10 18:20
    1
    דרג את התוכן:
    2010-04-24 22:29:47
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    כל מי שעבר בשבועות האחרונים בשדרות רוטשילד או כיכר רבין לא יכל שלא לשים לב לקמפיין החדש של העירייה בנושא הפרדה בין הולכי רגל לרוכבי אופניים ("יש דברים שלא מתערבבים – שבילי האופניים הם לרוכבים בלבד!"). אך האם הקמפיין אכן אפקטיבי? האם הולכי הרגל ורוכבי האופניים מקפידים היום, כמה שבועות לאחר השקת הקמפיין, על שמירת מרחב התנועה של האחר? מהתמונה למטה (המאוד אופניינית יש לומר) ניתן ללמוד שלא ממש.

     

    נושא ההפרדה (או יותר נכון חוסר ההפרדה) בין הולכי רגל לרוכבי האופניים הוא אולי האלמנט החשוב ביותר בתחבורת אופניים טובה ויעילה. מחקרים הראו שהרבה יותר תאונות מתרחשות בין רוכבי אופניים להולכי רגל מאשר בין רוכבי אופניים למכוניות. בכמה מקרים זה אף נגמר במוות.

     

    כמו כל דבר טוב, גם העלייה המטאורית במספר רוכבי האופניים בעיר (ועל כך חשוב לתת קרדיט גדול גם לעירייה) הביאה איתה גם בעיות – פתאום החיכוך בין רוכבי האופניים להולכי הרגל הפך לבעייתי הרבה יותר. אם בעבר הולך רגל היה נתקל ברוכב אופניים אחת ליום במקרה הטוב, היום הוא "נתקל" ברוכבי אופניים מדי כמה דקות או כמה שניות. למרבה האירוניה, דווקא עם עליית המודעות הסביבתית והחברתית של השימוש באופניים, רוכבי האופניים הפכו להיות ה"אויב" בקרב הולכי רגל רבים.

     

     

    האם הקמפיין הוא בכלל הפתרון?

     

    "קמפיין ההפרדה" הוא בפירוש לא הפתרון היחיד או אפילו העיקרי להפחתת החיכוך בין הולכי הרגל לרוכבי האופניים. הבעיה העיקרית היא חוסר ההפרדה המספק בין תנועת הולכי הרגל לתנועת רוכבי האופניים, פיזית ותודעתית. 

     

    מרבית שבילי האופניים כיום, בארץ ובתל אביב-יפו בפרט, מסומנים על המדרכות, כאשר חלקם אפילו לא מופרדים מתנועת הולכי הרגל (למשל בשד' בן-גוריון או ברח' שלמה המלך). גם כאשר ישנה הפרדה, היא לרוב לא כוללת אלמנט פיזי ואיננה אפקטיבית מבחינה תודעתית (כמו ברח' אבן-גבירול או בשדרות). במקומות רבים שביל האופניים "נוגס" בצורה נרחבת במרחב הולכי הרגל באופן אשר איננו מאפשר להולכי הרגל להסתפק במרחב שלהם והם נאלצים לגלוש לשביל האופניים (רח' בני אפרים, דרך נמיר, שד' דוד המלך ועוד).

     

    אם העירייה אכן רוצה למנוע את החיכוך המסוכן בין הולכי רגל לרוכבי אופניים היא צריכה בראש ובראשונה לדאוג לכך ש"שבילי האופניים" יהיו אכן שבילים אמיתיים עם הפרדה ברורה מספיק עם מרחב הולכי הרגל. הדרך הטובה ביותר לכך היא לסמן את שבילי האופניים על שטח הכביש (אשר נקרא בעגה המקצועית: מיסעה), או אף טוב יותר – במפלס ביניים בין הכביש למדרכה.

     

    מעבר לפעולות אלה, גם במסגרת הקמפיין ניתן לעשות הרבה יותר כדי שיהיה יותר אפקטיבי, פרט לתליית באנרים בכיכר רבין ובשד' רוטשילד. אפשר למשל להציב דיילים שיסתובבו בשבילי האופניים ויערכו הסברה של "פנים אל פנים" להולכי הרגל  ולרוכבי האופניים (למשל על-ידי חלוקת מדבקה עם "סמיילי מחייך" לאלה הנעים במרחב הציבורי לפי החוק, ו"סמיילי עצוב" לאלה הנעים במסלול שאינו מיועד להם עם הסבר קצר לגבי חשיבות השמירה על המרחב הרלוונטי), ניתן למקם שלטים "בגובה העיניים" בכניסות לשבילי האופניים, כך שלא ניתן יהיה להתעלם מהם כפי שקורה עם הבאנרים התלויים בגובה העצים, וכן ניתן להקים "לוחות הסברה" במקומות מרכזיים לאורך שבילי האופניים, בהם יינתן מידע מקיף יותר בנושא ותוצב מפת שבילי האופניים של העיר.

     

    למרות כל מה שנאמר לעיל, יש לתת ח"ח לעירייה על עריכת הקמפיין בנושא ההפרדה בין הולכי רגל לרוכבי אופניים. עצם עריכת הקמפיין, כמו גם פעולות נוספות של העירייה בהן פרוייקט השכרת האופניים שצפוי לצאת לדרך השנה, מראה כי נושא תחבורת האופניים הוא כבר לא איזו "גחמה" של כמה משוגעים לדבר אלא פרוייקט חשוב ומרכזי בפעילות העירייה, ועל כך יש לברך. 

     

    עכשיו רק נותר לעזור לעירייה להתוות את כיווני הפרוייקט בצורה נכונה כך שלא נמצא את עצמנו אולי עם רוכבי אופניים רבים אבל עם הרבה תאונות ונפגעים.

     

    Attached files:
    קובץ מספר 1 (jpg)
    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על ""יש דברים שלא מתערבבים" - האמנם?"

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה   

    24/4/10 22:29
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2010-04-24 22:29:47
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    זהו ביטוי ספציפי לזלזול של הישראלי בחוקים ונוהלים מצד אחד, וחוסר אכיפה זועק לשמיים מצד שני. כך עומדים הנהגים על מעברי חציה וחוסמים את הדרך לרוכבי אופניים והולכי רגל, כך חונים נהגים בתחום תחנות האוטובוסים, ומאלצים את הנהג לעצור באמצע הכביש, ולחסום את התנועה. לגעתי רק אכיפה אגרסיבית תפתור את הבעיה.


    ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
    /null/cdate#

    /null/text_64k_1#

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על ""יש דברים שלא מתערבבים" - האמנם?"

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה