עדכונים מעכבר העיר אונליין >
    ';

    פרטי קהילה

    מסביב לעולם

    אוהבים לטייל ? מסעות ארוכים או סופ"ש קצרים של תרבות ? חוויתם חוויות מיוחדות, נחשפתם לתרבויות שונות, מקומות ואנשים מיוחדים ? רוצים לשמוע על חברות התעופה הטובות ביותר ? באיזה נמל תעופה לא להשאר לילה ? ואיפה המסעדה הטובה ביותר בטנזניה בפריז או באיסטנבול ? יש לכם סיפורים שאלות וצורך להתייעץ בנושאים אלו ? לשם כך הקמנו את קהילת מסביב לעולם.   אנחנו כאן כדי לסייע לנוסעים המחפשים אינפורמציה וטיפים מיד ראשונה ולחלוק חוויות יוצאות דופן ממסעות וטיולים, אם בעקבות מפגש עם אנשים שונים, אירועים מיוחדים, מוזיאונים, מסעדות, בתי מלון, מקומות יחודיים, חיבור לטבע, מדבריות, שלגים וקרחונים, ג'ונגלים, איים, נופים, טיולי פאר, דת, אתגרים / טיולי אקסטרים, עולם הולך ונעלם ועוד...

    טיולים ותיירות

    חברים בקהילה (2868)

    לולה של היום
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    תנועת כמוך
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    נגעת בצמרות ...
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    שחר_קליין
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    צבי קירשטיין
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    bonbonyetta
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    שולה63
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    eicher077
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    Jules Verne
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    נתןפאר
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    עדיה פילו
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    אריק גינזבור...
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    קרוזים

    29/10/09 19:37
    0
    דרג את התוכן:
    2009-11-24 15:06:41
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין


    בעקבות בקשת חבר להסברים והמלצות בנושא טיולי שייט(קרוז) חשבתי מדוע שלא אעלה את מה שכתבתי בתור דיון.אל תיירות הקרוזים נחשפתי בעקבות כתבה במוסף השבת של ידיעות. נירה רוסו המליצה עליהם ואנחנו החלטנו לנסות. בהתחלה היה קצת מוזר כי עד אז טיילנו רק בטיולים עצמאיים שאנחנו תכננו. אבל מאז הקרוז הראשון אפשר לומר שהתמכרנו. אתמול חזרנו מהקרוז החמישי שלנו, שמתוכם ארבעה בחברה אחת. (קרניבל) כל מה שתקראו להלן מבוסס על הניסיון שלנו בחברת קרניבל. לדעתי ההבדלים בין החברות השונות הינם מזעריים. שמעתי מחברים שנסעו ב- Royal Caribbean והיו מאוד מרוצים. אנחנו הפלגנו פעם אחת עם Norwegian cruise lines  והיינו פחות מרוצים. 

    האניות

    בד"כ מדובר באניות חדשות, מודרניות וענקיות. רב אניות הקרוזים בחברות הרציניות נבנו במהלך 5-15 השנים האחרונות. הן מתוחזקות ברמה שבעיניים ישראליות תיחשב לטירוף.  הספינות משופצות מידי כמה שנים מהמסד ועד לטפחות. לראייה : האניה בה הפלגנו בפעם האחרונה "יצאה מהקופסא" לפני פחות מחודש. זו היתה בסה"כ הפלגתה שלישית. אנחנו לא חשנו בהבדלים ברמת התחזוקה והניקיון מאניות יותר וותיקות בהן הפלגנו קודם. היו כמובן שינויים ותוספות (כמו תאי ג'קוזי על הסיפון עם מראה הים החולף מתחת) וכמו כן עדכונים ושדרוגים. מדובר בערים שטות. באנייה האחרונה בה הפלגנו יש מקום ל-3700 נוסעים ו-1300 אנשי צוות. למרות זאת לא מורגש שמדובר ב-5000 בני אדם הנמצאים יחד באנייה אחת.

    חדרים

    רב החברות מציעות 4 סוגי חדרים. חדר פנימי ללא חלונות, חדר עם חלון לים, חדר עם מרפסת חיצונית וסוויטה. ההחלטה לגבי החדר תלויה בתקציב ובאזורים ובתקופה בהן אתם מפליגים. מי שמתכוון רק לישון בחדר ולבלות את כל היום מחוצה לו, עדיף שייקח חדר פנימי שהוא זול יותר (משמעותית). לחדר עם מרפסת יש יתרון רק במידה ומזג האוויר מאפשר ישיבה בה. לפעמים הרוחות חזקות, או יורד גשם ואז למרפסת אין כל שימוש. במהלך ההפלגה אין כל הבדל בתנאים למי שישן בחדר פנימי בקומה נמוכה ושילם 700$ לעומת מי ששכר סוויטה עבור 3000$. (מחיר לאדם בחדר זוגי) . את האוויר הממוזג כולם נושמים ומעבר לעדיפות בעת העלייה לאנייה אין לנוסעי המרפסות והסוויטות כל יתרון על שאר הנוסעים. כשמזג האוויר נעים וחמים, הישיבה על המרפסת (ביום או בלילה) הינה תענוג אמיתי. (גודל מרפסת בד"כ 3X1 מטר) למרות שהחדרים הינם יחסית קטנים בהשוואה לחדרי מלון הרי שיש בהם כל מה שיש בחדר מלון מודרני.לכל קבוצת חדרים מוצמד  דייל אישי שאחראי על מלוי רצונותיכם. צלצול בטלפון הפנימי לשירות חדרים מגיע היישר לדייל האישי שלכם. החדר מסודר, מנוקה ומוחלף מגבות פעמיים ביום.

    אוכל

    למלונות "הכל כלול" שבטורקיה יש עוד מה ללמוד מאניות הקרוזים. האנייה משופעת בחדרי אוכל ומסעדות. במשך 24 שעות ביממה ניתן להשיג מזון ושתייה. ככל שמדובר במזון אז כאן באמת "הכל כלול."בקפטריה שפתוחה רב הזמן עומדים בתור עם מגשים. הבעיה שהרבה מעדיפים את האכילה שם. בשעות הלחץ עומדים  בתור לאוכל (10 דקות גג) או שמסתובבים עם המגש בחיפוש אחר מקום ישיבה. אבל בסופו של דבר תמיד נמצא מקום לכולם. את כל הארוחות ניתן לאכול גם בהגשה. באנייה מספר מסעדות ענקיות ומפוארות ובהן צוות מלצרים זריז ומיומן העומד הכן לשרת אתכם. ההזמנה מתוך תפריט והאוכל מגיעה חמה  תחת מכסה בזמן סביר. בארוחות הערב מקום הישיבה קבוע. כמו בחדר שלכם, גם כאן זוג מלצרים ממונה על מספר שולחנות והוא ערוך ומוכן למלא כל גחמה שלכם. הבחירה הינה מתוך תפריט שמשתנה כל יום. בכל תפריט מבחר של הרבה מנות ראשונות, עיקריות ואחרונות. "לא מוצא חן?" "לא טעים?" מיד יחליפו את המנה ללא שהיות. בעלי תיאבון ענק יכולים להזמין מספר מנות ולקבל את כולן מבלי שמישהו ימצמץ (כבר ראיתי בעיני אנשים שהזמינו יותר ממנה עיקרית אחת)בד"כ את ארוחת הערב מגישים בשתי משמרות. הראשונה ב-6:00 והשנייה שעתיים וחצי לאחר מכן.  אנחנו סיימנו לאכול בנחת כשעה עד שעה וחצי לאחר שנכנסנו לחדר האוכל. אם אתם נוסעים עם חברים יושיבו אתכם ביחד. לפעמים מושיבים אתכם עם זוג תיירים אחר. בנסיעות שלנו זה תמיד היה מוצלח אבל אם לא, תמיד ניתן להחליף שולחן.האוכל והשרות הינם ברמה של מסעדות יוקרה. התפריט והמרשמים הוכנו ע"י שף מפורסם בצרפת ובכל אניות החברה התפריט והסדר היומי הינם אחידים. דוכני אוכל נוספים פזורים לאורך הסיפון בו מצויה הקפיטריה. סוג המזון שונה מאנייה לאנייה. בזו האחרונה היה גם דוכן למזון הודי ודוכן לסנדוויצ'ים בסגנון אמריקאי (דלי)קיימת גם פיצרייה שמציעה מספר סוגי פיצות. הפיצרייה פתוחה 24 שעות ביממה.

    שתייה

    מי קרח נמזגים מייד עם הגעתכם לשולחן. ניתן להזמין גם תה קר ולימונדה. משקאות חמים תה וקפה גם הם חופשיים. עבור משקאות קלים יש לשלם. פחית קולה תעלה 2$ שזה בערך מה שיגבו מיכם במסעדה ישראלית. יש אפשרות לקנות כרטיס משקאות אישי עם הגעתכם לאנייה. לדעתי הדבר כדאי למי ששותה יותר מחמש פחיות משקה קל ביום. נוסעים המגיעים ממדינת הקומבינה יימצאו בוודאי שימושים נרחבים ונוספים לשיטה בה החברה נותנת אמון בנוסעיה.

    ההיבט החברתי

    אנשי צוות החדרים וצוות המלצרים באים בדרך כלל ממדינות עניות בהן רמת השכר נמוכה. ברובם באים ממזרח אירופה, האיים הקריביים ומזרח אסיה. התשלום שהם מקבלים הוא נמוך יחסית (כ-1000 דולר לחודש) הם חותמים חוזה לחצי שנה ולאחריה חוזרים לביתם למשך חודשיים וחוזר חלילה. בחשבון הסופי מחייבים אתכם עבור טיפים ב-10$ ליום לנוסע. לפי התחייבות החברה הסכום שמתקבל מחולק בין צוותי החדרים וחדרי האוכל. מדובר בתוספת של כ- 1000$ לעובד. אין חובה לתת את התשר הנ"ל אבל מי שחפץ לבטלו צריך לרדת לקופה ולבקש שיורידו זאת מהחשבון. זוהי שיטה להפיל את עלויות העובדים על הנוסע. לא הכי הוגן, אבל מאפשר לחברה להוזיל את הצגת המחיר הראשונית. הצוות עובד ממש קשה מבוקר עד ערב. מגורי הצוות וחדרי האוכל שלהם מופרדים לחלוטין מהמקומות בהם אתם תסתובבו. העובדים איתם דיברנו די מרוצים מהשיטה כיוון שמשכורת של 2000$ נחשבת ענקית במקומות מהם הם באים. הם חוסכים את רב הסכום כי אוכל וביגוד הם מקבלים באנייה. לעובדים מותר לרדת לטיולים בחוף ע"פ סידור פנימי. ניתן כמובן לתת תשר אישי מעל ומעבר לסכום הנגבה מיכם. צוות הפיקוד וההשטה ברב אניות החברה הוא איטלקי בעוד שהבידור מופקד בידיים בריטיות או אוסטרליות.  

    בידור

    האניות משופעות בברים, מועדוני ריקודים, אמפיתיאטרון ענק ואזורי בידור שונים. לא לשכוח להזכיר את הקזינו הגדול ואת חנויות הדיוטי פרי. באנייה מבחר מגוון של בדרנים. כל ערב הופעה באמפיתיאטרון וכמובן תזמורות, זמרים, נגנים ובדרנים בכל חלקי האנייה. צוות הפעלה ובידור ידאג לכך שלא תשתעממו גם בימים בהם לא עוגנים בחוף.

    טיולים

    היתרונות והחסרונות של הקרוזים באים לידי ביטוי בנושא הטיולים. מצד אחד המלון בו אתם מתגוררים נע מעיר לעיר בעוד אתם נהנים מהנוף ונחים. אין צורך לפרוק, לארוז ולסחוב מזוודות. אתם שוכבים לישון בוונציה ומתעוררים בדוברובניק. בטיול אחר היינו יום אחד בקזבלנקה ולמחרת במלגה. יש בכך יתרון אדיר למי שמעוניין בחופשה רגועה אבל גם רוצה לראות עולם. החיסרון הוא בעובדה שבדרך כלל האנייה עוגנת בשעות הבוקר ומפליגה עם רדת החשיכה. אין מספיק זמן לטיולי עומק באזור. יש מקומות יוצאים מן הכלל שבהם האנייה עוגנת יותר מ-10-12 שעות. בוונציה לדוגמא היינו 24 שעות.כל החברות מציעות טיולי חוף. באתר האינטרנט של החברה תמצאו את פירוט הטיולים בכל נמל ונמל שאליו מגיעות אניות החברה. צריך להיזהר ממוקשים. לפעמים זהו לא טיול אלא דרך להביא אתכם לחנויות. חברת השייט גוזרת כמובן את הקופון שלה מכל טיול שהיא מוכרת לכם. במדינות מסודרות ניתן ואפשר להסתדר לבד. במדיירה היינו שני זוגות ושכרנו מונית מקומית. שילמנו פחות וראינו יותר ובנוחיות. בוונציה נסענו בסירות הציבוריות וטיילנו עצמאית. בטוסקנה שכרנו רכב מדוכן שהציבה חברת ההשכרה על הרציף ונסענו לסיינה שלא היתה כלל בתכנית הטיולים של האנייה. למי שמוכן להשקיע יכול למצוא באינטרנט מגוון של מדריכים וטיולים שהינם בהרבה יותר זולים ממה שמציעה חברת השייט. בארצות שהן יותר עולם שלישי הייתי מעדיף את הטיולים המסודרים. אבל זה עניין אישי ונתון לשיקול. בכל נמל שתגיעו אליו תמצאו מגוון של הצעות לטיול ברגע שתרדו מהסיפון.

    השייט עצמו

    במשך רוב זמן ההפלגה לא תרגישו כלל שאתם נמצאים בכלי שייט שנע בים. האניות מצוידות במערכת איזונים משוכללת והקברניט יעדיף להתרחק מממזג אוויר סוער. אבל אסור לשכוח שמדובר בטבע ולפעמים הים לא מתחשב ברצון שלנו. כשהים לא שקט מרגישים באנייה טלטולים. עדיין לא ברמה של חוסר נוחיות אבל מי שרגיש למחלת ים, יסבול. בנסיעה האחרונה בדרך מסיציליה לברצלונה נתקלנו בים זועף וברוחות עזות עד כדי כך שהקברניט החליט לסוב לאחור, לוותר על ברצלונה ולנוע צפונה לאורך החוף המזרחי של סרדיניה וקורסיקה. לא נראה לי שנשקפה לאנייה סכנה אבל היה מדובר בטלטולים חזקים שהיו גורמים לחוסר נוחות רב לחלק מהנוסעים ואנשי הצוות.

    כרטיס הנוסע

    לפני עלייתכם לסיפון ינפיקו לכם כרטיס נוסע מגנטי הנראה ומתפקד כמו כרטיס אשראי. זה הדבר היחידי אותו תצטרכו בזמן ההפלגה. באמצעותו יזהו אתכם עם הכניסה והיציאה מהאנייה. באמצעותו תיכנסו לחדר ותשלמו עבור הטיולים והאקסטרס. ניתן אפילו להמר בקזינו באמצעותו. (לא ניתן לשלם באנייה במזומן או באמצעות כרטיס אשראי אישי). במספר מדינות ידרשו מיכם לקחת אתכם אמצעי זיהוי נוסף בעת הירידה לחוף. רישיון נהיגה עם תמונה אמור להספיק. המהדרים יסחבו עם דרכון. תוכלו לבדוק בזמן אמת את החשבון שלכם באמצעות הטלוויזיה שבחדר ושימוש במספר שעל הכרטיס שניתן לכם. אם הכל תקין ואין לכם ערעורים יחייבו את כרטיס האשראי שלכם. במידה ולא נראה לכם משהו, תאלצו לרדת לקופה ולעמוד בתור שאורכו כאורך הגלות.
    אינטרנט

    אחד החסרונות בטיולי הקרוז הינו החיבור והשימוש באינטרנט. באניות שנבנו במהלך 5 שנים האחרונות ניתן לבעלי מחשב אישי להתחבר גם מהחדר. בכל האניות ישנו "אינטרנט קפה" בו מספר מחשבים המחוברים לרשת. האנייה מתחברת לרשת באמצעות לוויין. ההתחברות לרשת הינה מאוד יקרה ומזכירה את המחירים שהיו כאן לפני עשר שנים. אבל לפעמים חופשה פירושה גם התנתקות מהחדשות המגיעות מארצנו האהובה, התנתקות משערי הדולר ומחירי המניות וכמובן ניתוק זמני מהאי מייל. דקה חיבור עולה בין 50 ל-75 סנט (תלוי בתכנית אותה תרכשו מראש) קצב ההתחברות קצת איטי ולא דומה למהירויות להם אתם רגילים היום. 

    טלפונים

    כנ"ל. יקר להתקשר מהאנייה. אבל בכל עיר נמל מסודרת בה תרדו תוכלו להתחבר לרשת הסלולר המקומית ולדבר בהתאם לתכנית שרכשתם בארץ. ראיתי זוגות שתיקשרו בינהם באמצעות חיוג דרך הארץ.


    לצפייה בתמונות מהקרוז

    http://cafe.themarker.com/view.php?u=321684

    Attached files:
    קובץ מספר 1 (jpg)
    קובץ מספר 2 (jpg)
    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "קרוזים"

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה   

    30/10/09 17:27
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2009-10-30 17:27:00
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    תודה על המידע!

    אנחנו בהחלט חושבים על קרוז


    --
    נ.י.ל.י
    24/11/09 15:06
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2009-11-24 15:06:41
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין


    מצ"ב פרטים נוספים על קרוזים.

    תודה רבה על הפירוט,

    מניסיון אני יכול להגיד שיצאתי מספר פעמים ונהנתי כל פעם מחדש:)



    ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
    /null/cdate#

    /null/text_64k_1#

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "קרוזים"

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה