עדכונים מעכבר העיר אונליין >
    ';

    פרטי קהילה

    שירה וכתיבה יוצרת

    קהילת "שירה וכתיבה יוצרת" בניהולם של שלמה אברמוביץ' ושל bfou, מיועדת למי שכותבים שירה, אוהבים לקרוא שירה ולמי שעוסקים בכתיבה יוצרת לסוגיה. הקהילה תעניק במה ליוצרים ותיקים ומנוסים לצד כותבים חדשים ומתנסים. הקהילה תיזום ותעודד דיונים ענייניים על יצירות וניתוחן, תוך שמירה על כבוד היוצרים. מדי פעם נארח כאן משוררים וכותבים בעלי שם, שחיים עדיין בינינו ונציג גם יצירות אלמותוית של יוצרי עבר, שכולנו גדלנו על ברכיהם. הקהילה תחשוף מפעם לפעם יוזמות חדשניות, שעיקרן עידוד הכתיבה והיצירה. בואו נהנה.

    אמנות ובמה

    חברים בקהילה (2289)

    יהודה ויצנבר...
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    aniat
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    bonbonyetta
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    ארנה א
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    שטוטית
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    חדוה ברנר
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    תנועת כמוך
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    אמיר ניצן
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    צ'יקיטיקה...
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    אלי אלון-עית...
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    רז מוסטנג
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    סטודיו אמן
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    פורום

    נא להכיר - במה להכרות עם יוצרים

    נא להכיר - במה להצגת חברים חדשים בקהילה ולהכרות עם יוצרים שמחוץ לקהילה. הנהלת הקהילה תשמח לקבל הצעות לשמות של משוררים וכותבים הראויים לבימת הכרות זו. היוצרים יוצגו בתבנית קבועה. העלאת יוצרים בקהילה זו בלבד - על ידי הנהלת הקהילה.

    נא להכיר 4 - והפעם המשוררת תמר רבנו

    2/8/09 01:32
    11
    דרג את התוכן:
    2012-04-08 10:40:27
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    נא להכיר 4 - והפעם, המשוררת תמר רבנו

     

    פורום "נא להכיר" של קהילת שירה וכתיבה יוצרת ממשיך במסורת השבועית וגאה להציג השבוע את המשוררת תמר רבנו, חברה פעילה ב"קפה דה מרקר" במסגרת עמוד הבית שלה.


     


    הופעת הבכורה של "נא להכיר" הציגה את חברנו לקפה, המשורר והמתרגם, עודד פלד. הצגתו של עודד פלד זכתה לתגובות חמות. היו גם כמה מוותיקי הקפה שהכירו אותו רק בעקבות הצגתו.

    "נא להכיר 2" הציג את המשוררת והסופרת שז, שלא היתה פעילה עד כה בקפה, אך בעקבות ההיכרות הוירטואלית עם כולנו- תפעל בקפה במסגרת עמוד אישי משלה.

    נא להכיר 3 הציג עוד חברה פעילה ב"דה מרקר קפה", יהודית מליק  שירן, על מגוון יצירתה ועשייתה וזכה לדיון מקיף ומעמיק.


    כמה מלים על תמר:

    תמר רבנו, ילידת ניו יורק, עלתה ארצה בהיות בת ארבע, גדלה בבית רבני, בירושלים. בהיותה בת 25 עזבה את אורח החיים הדתי, וכתבה תזה ל M.A., באוניברסיטה העברית, בנושא "תהליכי ההסתגלות לעזיבת אורח החיים הדתי".


    תמר, נשואה ואם לשלושה בנים, היא פסיכולוגית קלינית במקצועה, עוסקת בקליניקה פרטית בטיפול ובאבחון, וכן בהוראה ובמחקר, כדוקטורנטית באוניברסיטה העברית. 
    נושא המחקר שבו היא עוסקת הוא "העברה נגדית בטיפול בהפרעה פוסט-טראומטית".


    לפני כארבע שנים פרשה תמר מהשירות הציבורי, לאחר שנים רבות בהן ניהלה את השירות הפסיכולוגי של מרכז קהילתי לבריאות הנפש ("איתנים") בירושלים.


    ביקשתי לברר עם תמר, מהיכן נובעת שירתה ומה חלקו של עברה האישי ביצירתה. תמר השיבה כדרכה, באופן כן, ישיר וגלוי.


    "השירה פרצה מתוכי לפני כארבע שנים מתוך שני מקורות עיקריים. המקור האחד הוא הקשר הזוגי עם פיני, בעלי מזה 31 שנה, נוירו-ביולוג, צייר ומשורר, שהדריך אותי באינטנסיביות בצעדיי הראשונים, כאשר הרגשתי צורך עז לתקשר איתו בשפתו הוא. המקור השני הוא הגעגועים לעולם הדתי שנטשתי בצעירותי ואשר מנגינותיו הכלואות בתוכי ביקשו מוצא."


    שאלתי את תמר על ההחלטה שלה ושל בעלה להוציא לאור ספר שירה זוגי.


    "באופן טבעי, הספר הראשון היה ספר זוגי, שטבע מושג חדש בשירה: "דו שיח פואטי", בו בני הזוג מתקשרים בשירה, אך כל אחד שומר על ייחודו.  השירה תופסת כיום מקום מרכזי בחיי, לצד המשך עבודתי כפסיכולוגית קלינית. לעיתים אני מוצאת גם דרכים לשלב בין שניהם.


    השיר הראשון של תמר רבנו שיוצג כאן, הוא השיר הפותח בספרה הבא, עליו היא שוקדת בימים אלה. הספר ייקרא כיבוי הנר שלי. שיר זה מכיל בתוכו את שני המקורות לשירתה של תמר: הזוגיות והדת.



    כיבוי הנר שלי


    בְּתוֹךְ עֵינֶיךָ
    רָאִיתִי לִשְׁנִיָּיה אַחַת
    אֶת כִּבּוּי הַנֵּר שֶׁלִּי

    הַזְּמַן הַזֶּה עָמַד
    מִלֶּכֶת וְהַשְּׁנִיָיה הִיא
    כְּבָר שָׁנָה וּכְבָר
    שָׁנִים וּכְבָר נֶצַח
    וְהַטוֹרְנָדוֹ הַשָּׁחוֹר
    שֶׁל הַזְּמַן הִסְתּוֹבֵב
    וּבָלַע אוֹתִי בְּתוֹכוֹ
    בְּפֶה גָּדוֹל וְיָרַק
    אוֹתִי לִזְמַן אַחֵר
    וּלְמָקוֹם אַחֵר

    וַאֲנִי נָעָה וְנָדָה
    אֲנִי קַיִן וַאֲנִי הֶבֶל
    אֲנִי אָדָם וַאֲנִי חַוָּה
    וְכָל הָאִמָּהוֹת וְכָל הָאָבוֹת
    וְכָל שִׁבְטֵי יִשְׂרָאֵל
    וְכָל בְּנוֹת יִשְׂרָאֵל
    שֶיָצְאוּ לְחוֹלֵל בַּכְּרָמִים
    וַאֲנִי כָּל

    נְשׁוֹתֶיךָ
    שֶׁאָהַבְתָּ
    וְשֶׁתֹּאהַב
    וַאֲנִי כָּל אֶבֶן
    וְדֶשֶׁא וְעֵשֶׂב
    וּדְגַת הַיָּם
    וּבְהֵמוֹת
    וְחַיּוֹת וְעוֹפוֹת
    וּרְמָשִׂים
    אֲנִי הַמַּיִם וְהַיָּם
    הַשָּׁמַיִם וְהָאָרֶץ
    הָאוֹר וְהַחֹשֶׁךְ

    וְאַתָּה כָּלוּא
    בְּתוֹכִי
    עַכְשָׁיו אַתָּה שֶׁלִּי
    וַאֲנִי קוֹבַעַת
    בַּצִּוּוּי הַגָּדוֹל שֶׁל כָּל עוֹלָמִי
    שֶׁאַתָּה הַמָּאוֹר הַגָּדוֹל
    לְמֶמְשֶׁלֶת הַיּוֹם
    וְגַם הַמָּאוֹר הַקָּטָן
    לְמֶמְשֶׁלֶת הַלַּיְלָה
    תָּבוֹא אֵלַי עַכְשָׁיו
    וְתַדְלִיק אֶת הַנֵּר
    בְּתוֹךְ הָעַיִן שֶׁלִּי.



    שיר שני שנבחר לדיון זה מדגים סוג נוסף של שירה אותה כותבת תמר. שורות מעטות, המנסות לצייר תמונה של רגש.



    רצתי מביתי החוצה


    רַצְתִּי מִבֵּיתִי הַחוּצָה

    לְחַפֵּשׂ אֶת בֵּיתִי חֲסַר הַקִּירוֹת

    שֶׁבָּרַח אֶל הָרְחוֹב

    יָצָאתִי לֶאֱסֹף אֶל תּוֹכוֹ

    אֶת עַצְמוֹתַי שֶּׁנָּסוּ עַל נַפְשָׁן

    מִפְּנֵי הַכְּאֵב

    וְאֵינִי יוֹדַעַת לְאָן.



    בעקבות הצעות ייעול ושיפור לא מעטות שהגיעו אליי, לאחר הדיונים הקודמים, אני מצרף כאן השבוע גם יצירה שלישת לדיון. במקרה הזה, שירה פילוסופית, פחות אישית, שמנסה להתמודד עם שאלות ברומו של עולם.



    אין דבר כזה זמן  


    אֵין דָבָר כָּזֶה זְמַן

    וְאֵין דָבָר כָּזֶה מָקוֹם

    מִי שֶׁקָּבַע שֶׁזֶּה זְמַן

    יָכֹל לִקְבֹּעַ שֶׁזֶּה מָקוֹם

    מִי שֶׁקָּבַע שֶׁזֶּה מָקוֹם

    יָכֹל לִקְבֹּעַ שֶׁזֶּה זְמַן

    אֵין דָּבָר כָּזֶה אֲנִי

    וְאֵין דָּבָר כָּזֶה אַתָּה

    מִי שֶׁקָּבַע שֶׁזֶּה אֲנִי

    יָכֹל לִקְבֹּעַ שֶׁזֶּה אַתָּה

    מִי שֶׁקָּבַע שֶׁזֶּה אַתָּה

    יָכֹל לִקְבֹּעַ שֶׁזּוֹ אֲנִי.

    אֵין דָּבָר כָּזֶה אֲנִי וְאַתָּה

    וְגַם לֹא אַתָּה וַאֲנִי

    מִי שֶׁקּוֹבֵעַ כָּךְ

    יָכֹל לִקְבֹּעַ שֶׁזֶּה אַחֶרֶת


    פרסומים של תמר רבנו:


    בשנת 2008 יצא לאור הספר "שתי וערב", דו שיח של שירים, בהוצאת גוונים.

     

     

     

    ספרה השני של תמר רבנו נמצא בשלבים אחרונים של התהוות.


    שיריה של תמר התפרסמו באתר האיגוד הכללי של סופרים בישראל, בכתב העת "האייל הקורא" ובכתב העת "עיין ערך שירה". שירים פרי עטה עומדים להתפרסם גם בכתב העת עיתון 77.

    7 שירים מתוך הספר "שתי וערב" הוקראו בתוכנית הרדיו "בימת שיר", בעריכת אורלי מורג, בחודש מרץ 08, בקול המוסיקה וברשת א'.


    קישורים נוספים ליצירתה של תמר רבנו:



    העמוד של תמר רבנו ב"דה מרקר קפה":

    http://cafe.themarker.com/view.php?u=264319


    הקראת שירים מפי יהודית בן יעקב וקובי ברקאי.מתוך הספר "שתי וערב דו שיח של שירים " מאת פיני רבנו ותמר רבנו. מרץ 2008

     

    http://cafe.themarker.com/view.php?t=1155408


    דף השירה של תמר באתר האיגוד הכללי של סופרים בישראל

    http://sofrim.org.il/index.php?option=com_content&task=view&id=623&Itemid=41



    הדף האישי של תמר רבנו באתר האיגוד הכללי של סופרים בישראל

    http://sofrim.org.il/index.php?option=com_content&task=view&id=606&Itemid=44



    פרסום שלושה זוגות שירים מן הספר שתי וערב באתר פסיכולוגיה עברית

    http://www.hebpsy.net/community.asp?id=9&cat=article&articleid=1687



    פרסום שלושה זוגות שירים ודיון על שירים ושירה בכתב העת האייל הקורא

    http://www.haayal.co.il/author_Tamar%20and%20Pini%20Rabenu



    פרסום 3 שירים בירחון המקוון "עיין ערך שירה" בעריכת שרית שץ

    http://saritpoetry.co.il/ayen.erechshira/ayen_erech_shira_31.pdf



    תמר רבנו תשיב על שאלות חברי הקהילה במסגרת "ראיון חי" ביום א', 02.08.09, משעה 21.00 עד 24.00.



    אני מבקש לא לככב אותי על הדיון הזה ולשמור את הכוכבים לתמר רבנו וליצירתה.


    שלכם,

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "נא להכיר 4 - והפעם המשוררת תמר רבנו"

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה   

    2/8/09 03:27
    4
    דרג את התוכן:
    2009-08-02 03:35:56
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    תמר היא בחירה ראויה.

    אני רוצה להתייחס אל השיר הראשון.

    אומרים שהעיניים הן ראי הנפש "בְּתוֹךְ עֵינֶיךָ
    רָאִיתִי לִשְׁנִיָּיה אַחַת
    אֶת כִּבּוּי הַנֵּר שֶׁלִּי
    ."

    בתוך השתקפות המבט כבה לשבריר שניה  הנר של הדוברת ושאלתי את עצמי למה הכוונה? האם הכוונה לאש הבוערת , אלומת האור שכבתה באופן זמני לחלוטין, או שהכוונה לאור התיקון שאדם חייב לעשות בתוך ביתו כשינוי דרך. אם אור האהבה כבה בעיני בן הזוג, משהו נגמר שם.  אור מסמל גם את הכישרון ממנו נחצבים שיריה של הדוברת. בקבלה היהודית  הנר מסמל את  קדושת השבת ואת קדושת המת. המילה "כבוי" מזכירה לי את שני הפירושים שמוזכרים בקבלה. בשעה שכבה הנר הזמן הסתובב כסופת טורנדו אפלה ובלע את הדוברת בתוכו. סופת הטורנדו מדומה גם לדרקון שחור הבולע את הדוברת, אך לא מסתפק בפעולת  הבליעה , הוא גם ירק אותה" לִזְמַן אַחֵר וּלְמָקוֹם אַחֵר".

    יש כאן הגדרה אבחנתית, הזמן  עמד מלכת אבל השניה היא זו המסתובבת, היא כבר שנה, וכבר שנים וכבר נצח,האמנם שניה יכולה להפוך לנצח? בתודעה של הדוברת כן, אך לא מבחינה מעשית. תזמון  פעולת השניה הוא תזמון קצר ובלתי אפשרי שיהפוך לשנה, לשנים ולנצח. האנפורה החוזרת שלוש פעמים במילה "כבר" באה להדגיש את המהירות הסובבת שניה על ציר הזמן. מה קורה כשאין השתקפות של עיניים בעיניים אחרות? דימוי הנר הוא משב רענן בכתיבה.לרגע תהיתי אם השניה הסובבת בחלל כנצח ,היא זו שנעה ונדה כמו קין וכמו הבל,התאומים הראשונים בסיפור אדם וחוה, או שהדוברת היא האם הפטריאכלית, האמא הגדולה שהיא גם קין והבל, גם אדם וחוה,כל האמהות וכל האבות,כל שבטי ישראל ובנות ישראל היוצאות לריקוד חייהן בשבועות ללכוד חתן אידאלי בכרמים.

    ואני אומרת הדוברת בצורה נחושה, החלטית ופסקנית, אני כל נשותיך בעבר,בהווה ובעתיד. ואם לא די בכך היא האבן,השיח העץ, הציפורים, הבהמות, המים והים, החושך והאור. היא אם כל חי. היא הבריאה הנולדת מתוך עיניו. מתוך אותו נר שכבה כמו החיים, יש מחזוריות בקבלה. בשעה שאדם מת נולד תינוק. החיים ממשיכים. אומרים שכאשר קשר מת , המוות איננו ניתוק או פרידה, המוות הוא כמו עוף החול משיל את עורו המת ונולד מחדש, אם בגלגול הזה או בגלגול הבא.הנר שכבה בתוך עיניו מורה על היפוך יוצרות וְאַתָּה כָּלוּא/ בְּתוֹכִי /עַכְשָׁיו אַתָּה שֶׁלִּי
    וַאֲנִי קוֹבַעַת/ בַּצִּוּוּי הַגָּדוֹל שֶׁל כָּל עוֹלָמִי.... תָּבוֹא אֵלַי עַכְשָׁיו /וְתַדְלִיק אֶת הַנֵּר /בְּתוֹךְ הָעַיִן שֶׁלִּי.
    "עיניו המוארות סוללות נתיב אל שערי הנפש.עכשיו עיניו כלואות בה. היא החושך והוא האור. שפת האור היא השפה של התת מודע, ובאמצעותה מתבטאים כל המחשבה, הרגש והאנרגיה שבנו ובעולם. מקורה של שפת האור בתרבות העתיקה של המאיה והיא מועברת מדור לדור עד ימינו, על ידי שושלת ה'קורנדרוס' ממקסיקו. בהיותה 'שפת הקוד' של הבריאה, מאפשר השימוש בשפת האור לברוא את המציאות הנכונה לנו.אותה מציאות שהדוברת בראה עבור בן זוגה, אפילו אם היא בדיונית, אך היא מציאות שנבראה בתוך שבריר שניה והיא הניגודיות המוחלטת למציאות בה היא חיה. שיר המשלב בתוכו פילוסופיה של החיים בתוך מארג האור של היקום


    2/8/09 06:44
    1
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2009-08-02 06:44:14
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    לא אתייחס לגוף השירים עצמם, שהם בחירה מצוינת לטעמי. אומר רק שתמר היא משוררת נפלאה ובעלת קול ייחודי משלה!

    --
    משורר, מתרגם ועורך
    2/8/09 07:38
    1
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2009-08-02 07:38:52
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין


    אני שמח לראות את הבחירה של תמר כמשוררת בקפה.

     

    התוודעתי לשיריה של תמר כאן בבלוגה לפני מספר שבועות ומייד התאהבתי.

     

    התאהבתי בשפה הקולחת והעוצמתית של מילותיה, ללא צחצוחי לשון...מילים החודרות בום בום לקורא.

     

    אני בוחר לדיון את שירה השני של תמר שהובא כאן.

     

    רַצְתִּי מִבֵּיתִי הַחוּצָה

    לְחַפֵּשׂ אֶת בֵּיתִי חֲסַר הַקִּירוֹת

    שֶׁבָּרַח אֶל הָרְחוֹב

    יָצָאתִי לֶאֱסֹף אֶל תּוֹכוֹ

    אֶת עַצְמוֹתַי שֶּׁנָּסוּ עַל נַפְשָׁן

    מִפְּנֵי הַכְּאֵב

    וְאֵינִי יוֹדַעַת לְאָן.

     

    האמת, על סמך הביוגרפיה של תמר אשר באה מבית רבני אפשר להבין את השיר.

     

    אך גם ללא ידיעת ההיסטוריה האישית הייתי מבין שהשיר עוסק בחיפוש אישי...

     

    הבית הראשון הוא בית לעומת הבית השני החסר קירות. כבר אפשר לגלות את עמדתה לגבי שני הבתים. הראשון יציב נלמד מחוסר הקירות של הבית השני.

     

    בית חסר קירות הוא בית פרוץ רוחות, ממנו רואים הכל, אומנם הכל יכול להיכנס אך גם הכל יכול לצאת...חוסר יציבות.

     

    הנה העצמות נסו על נפשן...

     

    והכאב בא מחוסר הקירות או מגעגוע לבית הראשון?

     

    נפלא!

     

    עוד אשוב לשיריה האחרים של תמר


    --
    איני כתופסי קולמוס
    שהיגדם בִּסְדָר פלדה
    על גוויל
    2/8/09 07:41
    2
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2009-08-02 07:41:43
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    אני חברה של תמר כאן בקפה,

    ופעמים רבות נשלח אליי שיר שלה...

     

    תמיד פותחת בשמחה,

    מחכה לקרוא את שיריה,

    תמיד יש בהם משהו נפלא,

    שמתנגן על הלב ופורט על מיתריו

    ומשאיר תחושת עילוי בסיומו.

     

    אכן בחירה ראויה.

     

    ולתמר - תמשיכי לכתוב

    ותמשיכי לשלוח:)


    --
    Social-Lead -Lead your business socially
    2/8/09 07:45
    2
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2009-08-02 07:45:42
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין


    בחירה ראויה בהחלט

    ושמחתי לקרוא פאן אחר באישיותה של תמר.

     

    אוהבת לקרוא את שיריה, מיוחדים בעושרם הלשוני ובשפה גבוהה

    ודימויים ניפלאים.

     

    מאחלת הצלחה והמשך יצירה פוריה

     

    זהבית


    --
    מחשבות יוצרות מציאות
    2/8/09 08:06
    2
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2009-08-02 08:06:34
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    אחרי שנים רבות של חיפוש אחר מודל של כתיבת שירה שאוכל להזדהות איתו,

    מצאתי כאן את תמר.

    כל שיר שהיא מפרסמת גורם לי לרצות להתקרב

    ליכולת הביטוי הרגישה שלה ושל בן זוגה.

    רכשתי את הספר הזוגי שלהם - יצירה מופלאה.


    --
    Chanoch Gisser
    -------------------
    Vive la Liberte

    2/8/09 09:47
    2
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2009-08-02 09:47:47
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין


    ובכן שירה לעניות דעתי היא מכלול של  הרבדים הארוגים בתוכה של התבונה הרגשית והאינטלקטואלית של היוצר,

    ואם אומרים שהאדם הוא למעשה השתקפות נוף ילדותו כך השירה  והיצירה שלו בעיניי,

    ובמקרה של תמר,היא נובעת מקומבינציה עשירה של התבוננות פנימית,

    ואני מאוד אוהבת לקרוא את שיריה.

    אולי בגלל עיסוקה, אולי בגלל רגישותה, אולי בגלל שהמילים שלה לעיתים משאירות מרווחים גדולים

    לדמיון שלי:)

    אבל בהחלט בחירה יפה וראויה שלמה

    ישר כוח להמשך היצירה תמר

    חיוך

    2/8/09 12:42
    2
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2009-08-02 12:42:02
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין


    לפני זמן מה פנה אלי שלמה אברמוביץ שאמליץ לו על משוררים שכדאי להזמין להציג את שירתם בפורום וללא מחשבה נוספת אחת המלצתי לו על תמר רבן. ההכרות והחברות שלי עם תמר הייתה אז קצרת ימים וקראתי מכתביה שיר אחד או שניים, אבל מיד מה שתפס אותי זו נימת הכתיבה שלה. כתיבה אותנטית, כתיבה גבישית, קריסטלית ללא הברה עודפת, כתיבה לא מתיפייפת, לא כל כך רווחת, וגם לא כל כך אהודה במקומותינו, ויסלחו לי חברי המשוררים, שאני אוהבת ומכבדת, אבל שיריה של תמר תפסו אותי במעיים, בסרעפת ובנימי הנפש העדינים ביותר. פניתי לתמר בהצעה להביא את שיריה לפורום והיא הסכימה מיד והעלתה לדיון שיר. מאוחר יותר התוודענו גם אישית. היום אנחנו מתכתבות, ככל שהזמן שלנו מאפשר זאת, על כתיבה וגם על נושאים אישיים ולומדות להכיר אחת את השניה גם במישור האנושי, שאין להפרידו מהמישור האמנותי. אני אוהבת היום את תמר אהבת נפש, מכבדת את אישיותה המיוחדת ובעיקר את החיבור שלה לאמת הפנימית שלה. ועתה לשיריה שהובאו כאן לדיון.
    השיר "כיבוי הנר שלי" הוא שיר אליו אני מתחברת גם ברמה האישית רגשית וגם ברמה הפילוסופית קיומית. כבר מהשם של השיר, כיבוי הנר, ברור שהשיר עוסק במות, בכיבוי נר החיים. אבל הכיבוי הזה מתגלה לה בעיני זולתה, שזהותו אינה ידוע לנו, הקוראים. ברור שמדובר בגבר. האם זה בן זוגה? קרוב לודאי. ברור שֶרגע הגילוי הזה עוצר את הזמן מלכת והופך את הזמן לתקופה לא ברורה, שניה, כבר שנה או נצח וההתמודדות הזאת עם הזמן, בגילוי הפתאומי הזה הופך את השיר לשיר פילוסופי במובהק. ההתיחסות שלי רק לאלמנט הזמן והמת בשיר היא על מנת לקצר את התגובה שלי לדיון הזה ולאפשר גם לאנשים נוספים להביע את דעתם.
     לא אתייחס ליתר השירים רק אציין כאן ששיריה של תמר הם נכס לכל אוהב שירה ולקהילה הזו על אחת כמה וכמה. הבחירה לטעמי ראויה מעבר לכל ספק!

     


    --
    אם ערכים וערכיות אינן מילים גסות עבורך, אתה/את אדם כלבבי .
    2/8/09 13:06
    0
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2009-08-02 13:06:38
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    צטט: הלנה היפה 2009-08-02 12:42:02


    לפני זמן מה פנה אלי שלמה אברמוביץ שאמליץ לו על משוררים שכדאי להזמין להציג את שירתם בפורום וללא מחשבה נוספת אחת המלצתי לו על תמר רבן. ההכרות והחברות שלי עם תמר הייתה אז קצרת ימים וקראתי מכתביה שיר אחד או שניים, אבל מיד מה שתפס אותי זו נימת הכתיבה שלה. כתיבה אותנטית, כתיבה גבישית, קריסטלית ללא הברה עודפת, כתיבה לא מתיפייפת, לא כל כך רווחת, וגם לא כל כך אהודה במקומותינו, ויסלחו לי חברי המשוררים, שאני אוהבת ומכבדת, אבל שיריה של תמר תפסו אותי במעיים, בסרעפת ובנימי הנפש העדינים ביותר. פניתי לתמר בהצעה להביא את שיריה לפורום והיא הסכימה מיד והעלתה לדיון שיר. מאוחר יותר התוודענו גם אישית. היום אנחנו מתכתבות, ככל שהזמן שלנו מאפשר זאת, על כתיבה וגם על נושאים אישיים ולומדות להכיר אחת את השניה גם במישור האנושי, שאין להפרידו מהמישור האמנותי. אני אוהבת היום את תמר אהבת נפש, מכבדת את אישיותה המיוחדת ובעיקר את החיבור שלה לאמת הפנימית שלה. ועתה לשיריה שהובאו כאן לדיון.
    השיר "כיבוי הנר שלי" הוא שיר אליו אני מתחברת גם ברמה האישית רגשית וגם ברמה הפילוסופית קיומית. כבר מהשם של השיר, כיבוי הנר, ברור שהשיר עוסק במות, בכיבוי נר החיים. אבל הכיבוי הזה מתגלה לה בעיני זולתה, שזהותו אינה ידוע לנו, הקוראים. ברור שמדובר בגבר. האם זה בן זוגה? קרוב לודאי. ברור שֶרגע הגילוי הזה עוצר את הזמן מלכת והופך את הזמן לתקופה לא ברורה, שניה, כבר שנה או נצח וההתמודדות הזאת עם הזמן, בגילוי הפתאומי הזה הופך את השיר לשיר פילוסופי במובהק. ההתיחסות שלי רק לאלמנט הזמן והמת בשיר היא על מנת לקצר את התגובה שלי לדיון הזה ולאפשר גם לאנשים נוספים להביע את דעתם.
     לא אתייחס ליתר השירים רק אציין כאן ששיריה של תמר הם נכס לכל אוהב שירה ולקהילה הזו על אחת כמה וכמה. הבחירה לטעמי ראויה מעבר לכל ספק!

     

    תודה לך יקירה על תגובתך ועל ההשקעה בה. המלצתך היתה אכן חלק ממערך השיקולים לבחור בתמר. אני מצטרף למילותייך על שירתה ועל איכותה.

     

    שלך

     


    --
    שלמה אברמוביץ', - מנהל קהילת שירה וכתיבה יוצרת
    2/8/09 13:56
    4
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2009-08-02 13:56:17
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין


    אני מצטרפת לשבחים על שירתה האישית והאינטליגנטית של תמר.

     

    אני רוצה לציין פן נוסף, והוא שתמר כותבת לצד עבודתה כפסיכולוגית.

     

    שילוב זה אינו מובן מאליו ואף יוצא דופן.

     

    דורות של פסיכולוגים חונכו על ערכי אנונימיות, נייטרליות והתנזרות. המטפל אמור להיות "לוח חלק", מושא להשלכות המטופל, ולאידאליזציה שלו.

     

    קסום בעיני, שמטפלת מרשה לעולמה הפנימי, על חיבוטיו, כאביו וחוסריו, להיות חשוף לעיני מטופליה.

     

    כמה אנושיות, חיבור וחום יש בחשיפה הזו, שלא פוגעת בעיני, אלא רק מחזקת ותורמת השראה ותעצומות יצירה למטופלים, ולקוראים בכלל.

     

    אז תודה


    --
    רוני פרישוף, פסיכולוגית קלינית בכירה
    תל אביב
    www.hebpsy.net/Roni
    2/8/09 14:13
    1
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2009-08-02 14:13:00
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
      נפלא , פשוט נפלא .
    2/8/09 14:58
    1
    דרג את התוכן:
    פורסם ב: 2009-08-02 14:58:03
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין


    בחירה נפלאה

    אוהבת לקרוא את שיריה של תמר -

    תודה


    --
    באתי כדי לתת ואלך כשאסיים את תפקידי


    ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
    /null/cdate#

    /null/text_64k_1#

    מה אתם חושבים? מעתה קל יותר להוסיף תגובה. עוד...
     

    הוספת תגובה על "נא להכיר 4 - והפעם המשוררת תמר רבנו"

    נא להתחבר כדי להגיב.

    התחברות או הרשמה