צטט: guyzalon 2009-06-20 22:41:59
טכנולוגיה וספרות ילדים שילוב מעניין של טכנולוגיה וספרות ילדים (מיריק שניר) הופיע ב:
http://kidsgame.co.il/index.php?q=he/Stories
האם שימוש בספרים אלקטרונים בא בנוסף או במקום שימוש בספרים קונבנציוליים?
האם אנימציה בספר אלקטרוני מעוררת יותר את הדמיון של הילד או גורעת ממנו?
גיא
ספרים אלקטרוניים לא באים במקום ספרים קונבנציונליים, הם יכולים לבוא בנוסף. או בלי קשר. ראיתי מה עשתה מיריק שניר ולא מצאתי בזה שום רבותא. בכלל ילדים בגיל ששניר מכוונת אליו , ראוי להם שלא יחשפו כלל למחשב.
אנימציה זה דבר נחמד אבל אין לזה שום קשר לספר. ספר זה ספר ואנימציה זה יותר סוג של סרט, או במקרה זה סרט אינטרקטיבי.
אני באופן גורף מתעבת ספרים עם גימיקים. מצפצפים, רוקדים, ניפתחים. זה לא ספר- זה משהו אחר.
ספר זה משהו שבא לעודד פיתוח של דמיון וקריאה.
באופן כללי מעולם לא חיבבתי את ספריה של מיריק שניר שניראו לי עלבון לאינטליגנציה גם של קטנים- מילה בעמוד. ומחיר בשמים.
אני בעד לקרוא לילד מגיל צעיר מאד מאד מאד- ספר שהוא ספר ולא שום דבר אחר. ספרים קצביים כמו של פניה ברגנשטיין או מרים רות , קיפניס או בילאיק לקטנים- חרוזים נחמדים עם משמעות.
באופן כללי אין ספק שספר , מעודד את הדמיון הרבה יותר מאנימציה שמגרה חושים אחרים. סרט עם דמויות מצוירות כמו הסרטים של וולט דיסני למשל, הורס לילד את הדמיון , האיכות, והרווח ,שיש לילד מאגדות.
אגדות עם נוצרו על מנת לדבר אל התת מודע של הילד ולאפשר לילד בצורה לא מודעת להזדהות עם הגיבור.
אם שילגיה ניראית בצורה מאד מסויימת, וכנ''ל האם החורגת, הרווח הזה של הילד שהיה יכול להזדהות בדמיונו עם שלגיה , ולייחס לאימו בתת מודע את הרוע של האם החורגת, הולך לאיבוד.
ככל שילד יחשף מאוחר יותר לסרטים, מחשבים ,ואנימציות ,באשר הם, יכולת הדמיון שלו תעלה, וגם יכולת הקריאה. ואני מדברת ממש מנסיון.
הוספת תגובה על "טכנולוגיה וספרות ילדים"
נא להתחבר כדי להגיב.
התחברות או הרשמה