cafe is going down

הגאסט האוס הכי מיוחד בצפון תיאלנד

המקום של נאן, בעל הגאסט האוס "My Dream" ומדריך התיירים הכי חמוד בכל תיאלנד.

פוסטים אחרונים

עדיין לא התפרסמו פוסטים בבלוג הזה.

0 תגובות   יום ראשון, 10/10/10, 09:11

אם אתם מגיעים לצפון המקסים של תאילנד ומתחשק לכם לצאת קצת מהמסלול השחוק אז יש לי המלצה למקום לינה+טיול שונה ומיוחד בהדרכתו של האדם הכי מקסים בתילאנד.

ראשית כל עליכם להגיע אל העיריה המקסימה טאטון, זוהו כפר חביב הממוקם על גדות נהר המקונג, בכדי להגיע יש לקחת אוטובוס של 4 שעות נסיעה (יוצא כל יום) מצ'אנג מאי. בטאטון עצמה אין הרבה מה לעשות מלבד לטפס למקדש היפה ולראות את הנוף הציורי.

בכל יום בשעה 12:30 יוצאת סירת נהר זולה לכיוון צאנ'ג ראי בכדי להגיע ל"My Dream" עלכם לומר לנהג הסירה שברצונכם לרדת שם, המקום נמצא במרחק של 3-4 שעות שייט נינוח ומלא נוף מהמם מטאטון. הסירה תוריד אותכם

ברציף של "My Dream" שהוא ממוקם למרבה המזל (אתם תהיו כבר די רעבים עד שעה זו) ממש על חדר האוכל בו מבשלת אישתו החמודה של נאן בעל המקום דובר האנגלית החייכן והחברותי.

"My Dream" ממוקם למעשה בכפר מגוריו של נאן שהוא בן שבט "הקארן" אחד מהשבטים שהגיעו לצפון תאילנד במהלך המאה העשרים לאחר שנמלטו מהמדינות השכנות, באיזור סביב הכפר נמצאים עוד מספר שבטים ונאן מציע בין היתר סיור בין הכפרים שבו ניתן לראות את חיי האנשים, תרבותם ולובשם המסורתי. מה שמייחד את סיוריו של נאן היא העובדה כי האזור אינו מתויר בכבדות ונאן הוא היחיד אשר מוביל תיירים לכפרים אלו ולכן התחושה היא אוטנטית במיוחד. בנוסף נאן מעביר חלק נכבד מהתשלום על הסיור לאנשי הכפר בו מבקרים וחשוב לו מאוד שלא לנצל אותם למטרות תיירות בלבד אלה גם לתרום לרווחתם.

ניתן לצאת עם נאן לסיור בגי'פ בין הכפרים ובכדי לראות מספר אתרי טבע יפים באיזור אך אני וחברתי בחרנו לצאת עם נאן ודודו (על תקן סבל... בן שישים+ ועדיין רץ יחף עם הציוד על הגב בג'ונגל) לסיור רגלי בין יומים בין הכפרים. ביום הראשון יצאנו עם רפסודה לשייט קצר על המקונג עד למחנה פילים, המחנה נמצא בכפר שדווקא כן מגיעים אילו תיירים רבים ומרביתם עושים טיול קצר על הפיל וחוזרים לאוטובוס התיירים, אך אנו עלינו על הפיל ויצאנו לכיוון הגבעות המיוערות בכבדות. לאחר מסע מפרך של שעה וחצי על גב הפיל (אח הגב....) הגענו לכפר של שבט הליהו, ידענו מייד כי אנו התיירים הראשונים שם מזה זמן מה מכוון שכל ילדי הכפר התרוצצו סביבנו חלקם אף נושאים מצלמות לצלם את המראה המוזר של לבנים על פילים....

בכפר אכלנו ארוחה מעולה שנאן בישל בבית מסורתי הבנוי על עמודים גבוהים, משם המשכנו רגלית לתור את האיזור עד למפל ציורי ומשם לכפר נוסף ללינת לילה. בכפר שבו לנים ניתן להתרשם מחיי האנשים וגם מה "ויסקי" הבייתי שהם רוקחים ומציעים בלבביות....

במשך כל הסיור אנו נהנו מסיפוריו הרבים של נאן אדם לבבי מאין כמוהו ומלא מידע מעניין, וגם מהנופים היפים של צפון תאילנד, אנשי הכפרים קיבלנו אותנו תמיד בשמחה ובחיוך למראהו של נאן (ברור כי הוא מוכר ואהוד עלהם) וניתן לומר כי סיור זה היה השיא של ביקורנו בצפון.

אני ממליץ בחום למי שמבקש לבלות בנעימים ולצאת קצת "מהקופסא" ליצור קשר עם נאן ולצאת לכיוון "My Dream"