עדכונים מעכבר העיר אונליין >
    cafe is going down
    ';

    הבלוג של איילת הלר

    נגיעות במה שבאמת מעניין אותי

    מחוברים עונה חדשה- חמישה גברים וגעגוע

    24 תגובות   יום שלישי, 3/7/12, 09:24

    צפיתי בשלושת הפרקים הראשונים של הסדרה וכבר עולה חזק מכנה משותף- כל הקבוצה היא קבוצה אגואיסטית של אנשים שנתמכים על ידי אחר "פראייר" המגלם את המציל. באופן טבעי מצב זוגי זה של יחסים יעורר אותנו הצופים לקחת צד. כי אנחנו , אתם מבינים , אנחנו לא אנשים אנחנו שופטים.

     

    יש לנו עיתונאי שמאלני קיצוני בואכה אלגזירה, המוכר את המדינה בשש מאות שקל לראיון עיתונאי נוקב. אדם זה חי עם שבדית צעירה ממנו בעשרות שנים, יש להם אהבה, וכאשר היא מתפרקת לפניו לחלקיקי בכי קורע לב ומספרתלו שכל מה שהיא רוצה זהלחלום בשבדית הוא אינו מוותר מבחינתו על המגורים כאן בארץ הזאת. בסאב טקסט- האהבה למדינה ( אותה הוא מוכר מידי פעם בכך שהוא מציין את טעויותינו לגויים מרחיב מנמק ומתרץ) איננה שקולה לאהבה לאשה. סוחט את מיציה ומותיר אותה לדמם געגועים למולדתה.

     

    יש לנו עיתונאי אחר, דתי מחמד,אדם יקר בכתיבתו. אדם זה חי דרך אישתו. אדם שבע קרבות, שנון ומצחיק התלוי באופן טוטאלי באשתו שעושה עבורו הכל. הוא אינו מתפקד על פי הצגת הדברים כאב אחראי אלא שקוע בעיבוד תהליכים נפשיים של עצמו בדיאלוגים חסרי תכלית עם העבר בעוד חייו המופלאים חולפים מנגד. משפחתו המתוקה סבלנית עד מאוד ומהווה גם כאן את המציל שלו מפני עצמו.

     

    יש לנו במאי הומו המציג לנו יחסים נורמליים זוגיים. הנורמליות היא החידוש. סופסופ משהו בורגני מתהווה לנגד עיננו. התלות שלו היא בגלל היותו רחפן בלתי נלאה וחסר מחשבה על בן הזוג שלו. ולכן בן הזוג הקורבני צריך לנהל אותו, ולחנך אותו ונראה לאן זה ילך.

     

    יש לנו סטנדאפיסט בתפקיד הליצן העצוב. המהמר הכפייתי שלא יכול להחזיק משפחה. אשתו נותנת לו רשימת קניות והוא לא יכול לפרנס כמו שצריך. הוא לא יכול להתמודד עם סיר הלחץ הנקרא משפחה ועם הסתירות הפנימיות בתוכו ואת כל המתח הוא מפרק בהימורים. אומן הוא אומן ולכן לא ילך לעבוד במשהו נורמלי שגם מפרנס משפחה אלא יהיה טפיל כלכלי על הסביבה. 

     

    ויש לנו דמות מוחצנת של אומן שעד עכשיו לא ראינו מדוע הוא מתקרא אומן. האגואיזם שלו מתבטא בחיים בעלי עין אחת שהיא הסתכלות דרך חור התחת של עצמו. הוא פוגע בבת זוגו ולמעשה מנצל אותה נפשית. דבר לא מוסרי בעליל. כאן להערכתי יש קו אדום שהתוכנית הייתה צריכה לעצור בו. מילא המשתתף ההזוי אבל הכפשה של בת הזוג? איזו טעות.

     

    הפעם הסדרהעוברת בקצב מסחרר, היא מאוד מודעת לעצמה ואולי בגלל זה היא נראית טוב מידי, כמו שיר שיש בו חרוזים. מחכה בכיליון עיניים לטריפת הקלפים. כי כאן, זה הריאלי היחיד שאני צפיתי בו שיכול להביא מורכבות של דמויות ולא מה שנקרא- טייפ קאסט. 

     

    מחכה בכליון עיניים להמשך.

    הדירוג הוא לזאנר, באופן כללי אני מסתייגת מריאליטי , וקוראת רק את מוסף הארץ לספרות כמובן.

     

     

     

     

    דרג את התוכן:

    הציון שלי: 4 מתוך 5

      תגובות (24)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        23/9/12 18:07:

      תודה : )

        23/9/12 09:05:

      וואו, איריס, את נהדרת. אהבתי מאוד לקרוא את שהוספת לי. כל הכבוד.

       

       

      צטט: Irisb0 2012-09-22 02:28:36

      צפיתי ברוב הסדרה והבטחתי לשוב. מקיימת.

       

      תראי, אין עניין של נכון או לא נכון ולכן אי אפשר לומר שנתת הגדרות אובייקטיביות לכל משתתף בסדרה.

       

      מסכימה עם חלק מהגדרותיך ועם חלקן פחות. גם אצלי, כמובן, מראות עיניי.

       

      לא אעבור את כולם. אתן 2 דוגמאות:

       

      חנוך דאום – אני לא חושבת שהוא חי דרך אשתו.

      אני ראיתי אדם מלא חרדות ופחדים, חלקם טמונים בעבר וחלקם קשורים לאופי. בהסתמך על אלה, כך הוא חי באופן כללי את חייו וכחלק בלתי נפרד הוא אכן נתמך בזוגתו, אבל בעולמו המקצועי הוא לגמרי אישיות שלמה (כשעולמו המקצועי הוא כידוע חלק נכבד ממי שהוא).

      ההשוואה המתבקשת לעונה שעברה, היא שי גולדן, שגם הוא עיתונאי, גם אצלו החלק "המתבטא" הוא החלק החזק וגם הוא נתמך באשתו עד מאד. באופן כללי, גולדן הוא איש דומיננטי יותר, אבל גם אשתו ולכן בהקבלה וביחס, יש לנו כאן השוואה מתבקשת.

       

      גדעון לוי – האיש, עד כמה שנסכים או לא נסכים עם דעותיו, נאמן לדרכו, נאמן למולדתו (בדגש על מולדתו ולא על מדינתו, שזה משהו אחר בעיניי) ומביע זאת בדרכים לגיטימיות (לפחות עד היום) כעיתונאי.

      עם כל השאר מסכימה איתך ומוסיפה, שנאמנותו לנשים בחייו, או יותר נכון, המוכנות שלו לתמוך בהן ולהיות איתן, פגומה ביותר.

      הנאמנות למולדת עולה, כך נראה, על הנאמנות לדבר ההרבה יותר אינטימי ואישי, שזאת הזוגיות.

      באופן כללי, מצאתי שגם סיפור חייו ודמותו שלו, מרתקים ביותר. החיים הלא קלים וההתמודדויות השונות בהם.

       

      סה"כ נהניתי מאד מהסדרה וגם אהבתי לקרוא את הביקורת שלך.

      מחכה לעונה הבאה (של הגברים. הנשים עד היום משום מה, לא עניינו אותי יותר מידי). 

        22/9/12 02:28:

      צפיתי ברוב הסדרה והבטחתי לשוב. מקיימת.

       

      תראי, אין עניין של נכון או לא נכון ולכן אי אפשר לומר שנתת הגדרות אובייקטיביות לכל משתתף בסדרה.

       

      מסכימה עם חלק מהגדרותיך ועם חלקן פחות. גם אצלי, כמובן, מראות עיניי.

       

      לא אעבור את כולם. אתן 2 דוגמאות:

       

      חנוך דאום – אני לא חושבת שהוא חי דרך אשתו.

      אני ראיתי אדם מלא חרדות ופחדים, חלקם טמונים בעבר וחלקם קשורים לאופי. בהסתמך על אלה, כך הוא חי באופן כללי את חייו וכחלק בלתי נפרד הוא אכן נתמך בזוגתו, אבל בעולמו המקצועי הוא לגמרי אישיות שלמה (כשעולמו המקצועי הוא כידוע חלק נכבד ממי שהוא).

      ההשוואה המתבקשת לעונה שעברה, היא שי גולדן, שגם הוא עיתונאי, גם אצלו החלק "המתבטא" הוא החלק החזק וגם הוא נתמך באשתו עד מאד. באופן כללי, גולדן הוא איש דומיננטי יותר, אבל גם אשתו ולכן בהקבלה וביחס, יש לנו כאן השוואה מתבקשת.

       

      גדעון לוי – האיש, עד כמה שנסכים או לא נסכים עם דעותיו, נאמן לדרכו, נאמן למולדתו (בדגש על מולדתו ולא על מדינתו, שזה משהו אחר בעיניי) ומביע זאת בדרכים לגיטימיות (לפחות עד היום) כעיתונאי.

      עם כל השאר מסכימה איתך ומוסיפה, שנאמנותו לנשים בחייו, או יותר נכון, המוכנות שלו לתמוך בהן ולהיות איתן, פגומה ביותר.

      הנאמנות למולדת עולה, כך נראה, על הנאמנות לדבר ההרבה יותר אינטימי ואישי, שזאת הזוגיות.

      באופן כללי, מצאתי שגם סיפור חייו ודמותו שלו, מרתקים ביותר. החיים הלא קלים וההתמודדויות השונות בהם.

       

      סה"כ נהניתי מאד מהסדרה וגם אהבתי לקרוא את הביקורת שלך.

      מחכה לעונה הבאה (של הגברים. הנשים עד היום משום מה, לא עניינו אותי יותר מידי). 

        10/9/12 07:36:
      הסדרה עברה חלפה לה ואנימרגישה שעשיתי עוול לאמירם בן טובים שהתגלה כאדם שבאמת מפרנס את משפחתו. בכל השאר, גם אם התאהבתי ונולד בי רגש החמלה כלפיהם הרי שאין בו כדי לערפל את הניתוח הראשוני מאחוריו אני עומדת בגאון.
        8/7/12 20:21:

      צטט: תודנה 2012-07-08 11:21:22

      אכן ניתוח מעניין ודי קולע. מפריע לי להתחבא מאחורי ההאשמות לגברים אלו. בנות הזוג הן אלו שהביאו עצמן למקומות אלו והן אלו שאחראיות על המקום שבו הן נמצאות לגבי סקאזי - לזכותו ניתן לומר שהוא אומר את האמת בפרצוף וזכותו לחיות את חייו כפי שהוא מוצא לנכון. לגבי גדעון לוי - אין ספק שהוא מאוהב קשות בחברתו והוא זה שכרוך אחריה, לא קל לו איתה ונראה שהוא לא מרגיש שהקרקע יציבה במערכת היחסים הזאת. אבל אולי עוד נופתע.. מי יודע?

       

      אהבתי את תגובתך. עצם העובדה שאנחנו כחברה מציבים את הדמויות הללו כדמויות לחיקוי ולהתייחסות עלולים לייצר מצב בו נחליט שהתנהגותם רצויה. בחיים הרגילים מה שאת אורמת וכותבת נכון מאוד. נשאלת השאלה אם גם בעריכה יהיה מקום לתחושתן של הנשים? לתגובותיהן האסרטיביות?

        8/7/12 11:21:
      אכן ניתוח מעניין ודי קולע. מפריע לי להתחבא מאחורי ההאשמות לגברים אלו. בנות הזוג הן אלו שהביאו עצמן למקומות אלו והן אלו שאחראיות על המקום שבו הן נמצאות לגבי סקאזי - לזכותו ניתן לומר שהוא אומר את האמת בפרצוף וזכותו לחיות את חייו כפי שהוא מוצא לנכון. לגבי גדעון לוי - אין ספק שהוא מאוהב קשות בחברתו והוא זה שכרוך אחריה, לא קל לו איתה ונראה שהוא לא מרגיש שהקרקע יציבה במערכת היחסים הזאת. אבל אולי עוד נופתע.. מי יודע?
        6/7/12 21:18:

      צטט: row 2012-07-06 11:25:09

      די שטחי לאפיין אישיות על פי מספר דקות טלוויזיוניות ערוכות, לא?

       

      כן.

        6/7/12 11:25:
      די שטחי לאפיין אישיות על פי מספר דקות טלוויזיוניות ערוכות, לא?
        5/7/12 18:56:

      סגרנו חיוך

        5/7/12 18:39:

      צטט: Irisb0 2012-07-05 17:03:31

      עשית לי חשק לראות.

      אחרי שתצפי ספרי לי מה דעתך

        5/7/12 17:03:
      עשית לי חשק לראות.
        5/7/12 09:50:

      צטט: שוש חזן גרינברג 2012-07-05 09:29:23

      עושה רושם שאוספים אנשים בשביל "פריק שואו", לטובת מציצנות הקהל.

      יחד עם זאת אולי זו הדרך להציג באופן אחר נורמות שמתפתחות כאן...

        5/7/12 09:50:

      צטט: rossini 2012-07-05 08:20:10

      צודקת .תוכניות הראליטי הן עלבון לאינטלינציה . זה הכל חוץ מריאליטי .

      הכל מבוים להפליא .

      הביום מכאיב בעין

      עושה רושם שאוספים אנשים בשביל "פריק שואו", לטובת מציצנות הקהל.
        5/7/12 08:20:

      צודקת .תוכניות הראליטי הן עלבון לאינטלינציה . זה הכל חוץ מריאליטי .

      הכל מבוים להפליא .

        4/7/12 21:05:

      צטט: עמנב 2012-07-04 07:28:08

      אינני רואה את הסדרה, איילת, אך הניתוח שלך מעניין. השפה שנקטת מושפעת כנראה מרמת התוכן בסדרה. כל טוב, עמוס.

      בהחלט, תנסה ולא תאמין למראה עינייך

        4/7/12 21:04:

      צטט: עדי_רימל 2012-07-04 00:49:32

      ניתוח מעניין, סדרה ממכרת.

      כן

        4/7/12 21:04:

      צטט: דורית שירים 2012-07-03 21:47:09

      לא ראיתי אפילו פרק אחד מהעונה הזו. אך העונה הקודמת הייתה גדושה בגברים המתעללים בבנות זוגם. כיום ידוע יותר ויותר שרוב מערכות היחסים מושפעות מיחסי הכוחות המעוותים בחברה, כלומר מזלזול חברתי בנשים, וכוח, כוחנות וזכויות יתר של גברים בחברה בכלל ובמערכות יחסים בפרט. הדברים נכתבים לא בכעס, אלא בעובדתיות מצערת. המפתיע הוא לא ההתנהלות בעונה זו (כנראה) ובעונה הקודמת (בה צפיתי) הקשה כלפי רוב הנשים בסדרה, אלא השתיקה הרועמת של רובנו, כחברה, על מה שמשתקף לנו במראה הטלוויזיונית הזו. הדמויות ב"מחוברים" אולי מוקצנות במיוחד, אך יחסי הכוחות הבעייתיים הינם בעיה חברתית רחבת היקף וכואבת.

       

      הבעיה האמיתית היא אכן הבעיה הסוציולוגית שהסדרה מציגה.

        4/7/12 15:53:
      אהבתי את התיאורים שלך. בפרק שאני ראיתי סאקזי אמר לחברתו מפורשות שהוא מעמיד את המוסיקה לפני הזוגיות. בחורה שיש לה קצת שכל בראשה לקחת את רגליה והולכת מיד לחפש בן זוג שיעמיד אותה במקום ראשון.או כמו שהפולניות אומרות - בשביל שידרכו עליך את קודם צריכה לשכב על הרצפה. אז אין להלין עליו שהוא מנצל אותה, גם לה יש חלק בכך.
        4/7/12 07:28:
      אינני רואה את הסדרה, איילת, אך הניתוח שלך מעניין. השפה שנקטת מושפעת כנראה מרמת התוכן בסדרה. כל טוב, עמוס.
        4/7/12 00:49:
      ניתוח מעניין, סדרה ממכרת.
        3/7/12 21:47:
      לא ראיתי אפילו פרק אחד מהעונה הזו. אך העונה הקודמת הייתה גדושה בגברים המתעללים בבנות זוגם. כיום ידוע יותר ויותר שרוב מערכות היחסים מושפעות מיחסי הכוחות המעוותים בחברה, כלומר מזלזול חברתי בנשים, וכוח, כוחנות וזכויות יתר של גברים בחברה בכלל ובמערכות יחסים בפרט. הדברים נכתבים לא בכעס, אלא בעובדתיות מצערת. המפתיע הוא לא ההתנהלות בעונה זו (כנראה) ובעונה הקודמת (בה צפיתי) הקשה כלפי רוב הנשים בסדרה, אלא השתיקה הרועמת של רובנו, כחברה, על מה שמשתקף לנו במראה הטלוויזיונית הזו. הדמויות ב"מחוברים" אולי מוקצנות במיוחד, אך יחסי הכוחות הבעייתיים הינם בעיה חברתית רחבת היקף וכואבת.
        3/7/12 21:02:

      צטט: עדישדה-פז 2012-07-03 12:23:48

      איזו מלכה! ניתוח מרשים, חד - בלי למצמץ. ראיתי ארבעה פרקים וממש ממש מחכה לראות את השאר.

      תודה חמודה

        3/7/12 12:23:
      איזו מלכה! ניתוח מרשים, חד - בלי למצמץ. ראיתי ארבעה פרקים וממש ממש מחכה לראות את השאר.