עדכונים מעכבר העיר אונליין >
    ';
    0

    דרכים יצירתיות להרוס לי את השבת- ארוחת בוקר בביסטרו דוד המלך

    11 תגובות   יום שבת, 28/4/12, 17:18

    אני לא נוהגת לכתוב ביקורות אוכל, פשוט כי אני לא כזה אוהבת לאכול (החלטתי שאם אני אגיד את זה הרבה פעמים אני אצליח לשכנע את עצמי... ). אבל ברצינות, בדרך כלל כשאני כבר מתיישבת לכתוב ביקורת על מקום בו סעדתי, זה בגלל שיצאתי נפעמת ומאושרת. לא כך הפעם. הביקורת הבאה היא יותר בגדר אזהרה, שכן, חזרתי משם לפני שלוש שעות ועדיין האצבעות מקלידות בזעם.

    הכל החל בשובר (עצוב, אבל אני יכולה אשכרה לסכם חצי ממאורעות חיי בשנה האחרונה בצורה הזו). הפעם, בית קפה חדש שנפתח בכיכר רבין, על חורבות "פביאנה" (טוב, אולי חורבות זו מילה קצת דרמטית, בקיצור- איפה שפעם היה את פביאנה, המסעדה האיטלקית החביבה). כחלק ממסע השיווק, נמכרו שוברים לארוחת בוקר זוגית במקום בחצי מחיר. העובדה שמדובר בכיכר רבין, מקום מגוריה של חברה שכבר שלושה חודשים ניסינו לתאם פגישה ללא הצלחה, ידעתי שזו תהיה דרך אפקטיבית להצליח במשימה. החברה אישרה, השובר נרכש ותואם מועד, לשבת שעברה. אממה, הגענו למקום והיה מפוצץ. המארחת המאוד לא נחמדה הסיקה אוטומטית שכל העומדים בתור אוחזים בידיהם קופונים (מה שנכון) ואמרה שאין מה לחכות עבור ארוחות הבוקר (כארבעים דקות לפני מועד הסיום הרשמי של ההגשה). אכן, המקום היה מלא עד אפס מקום, אך מקומם מאוד שהיא אפילו לא אפשרה לנו להירשם, מסיקה מראש ששום שולחן לא יתפנה בחצי שעה הקרובה ואי לכך, אין בכלל מה לדבר על ארוחת בוקר. היא כן הואילה בטובה לרשום את כולם לתאריכים אחרים. כן, כאילו שלא הגענו במיוחד. בצר לנו, החלטנו שאין טעם להתווכח אתה ולהרוס לעצמנו את השבת השמשית, נרשמנו לשבת שלאחר מכן ופנינו לארוחת הבראנץ' המעולה בבראסרי, מופתעות ששם דווקא היה מקום.

    שבוע עבר, הגיעה השבת המיוחלת ושבנו למקום מניחות מאחור את העלבון מהשבוע הקודם ורעבות לארוחת בוקר טעימה. אבל כבר בכניסה הדברים לא נראו חיוביים במיוחד. אמנם המארחת הביצ'ית מהפעם האחרונה לא עמדה בכניסה (פלוס רציני, אולי פיטרו אותה לאחר שהוכח מעל לכל ספק שהיא לא שירותית בעליל?!) אבל, בעצם, אף מארחת לא עמדה בכניסה. 'זה מעניין', חשבנו לעצמנו, בעיקר על סמך העובדה שכן דאגנו להזמין מקום אך לא היה גורם רלוונטי שעובד במקום שהיה אמון לוודא זאת. השולחנות היו מלאים ופנינו לאחד המלצרים, מדגישות שדאגנו להזמין מקום שבוע מראש. מבלי להניד עפעף הוא הפנה אותי לשבת על הבר (בהחלט לא מה שביקשנו) מה שמראה כמה חשיבות שמים שם על סדר וארגון. זה ממש ביאס אותי שכן, ארוחת בוקר אני מעדיפה דווקא לאכול על שולחן מבלי לחטוף פחד גבהים כל אימת שאני בולסת את האומלט שלי. אבל ניחא, העיקר שיהיה טעים.

    ארוחת הבוקר שלהם סטנדרטית ומשעממת להחריד. ייאמר לזכותם אמנם שהתוספות לאומלט הן ללא תשלום נוסף (בצל, פטריות, עשבי תיבול), אך היה יכול להיות נחמד אם אכן היו דואגים להוסיף אותם לביצים לאחר שביקשנו מפורשות. כך, זוג שישב לידינו החזיר את החביתות שלו לאחר שקיבלו אותן נטולות פטריות ובאורח פלא וצירוף מקרים מחשיד, נאלצתי לעשות כן גם אני, כמה דקות לאחר מכן, אחרי בחינה מיקרוסקופית של החביתה שלא חשפה אפילו לא פטריה אחת לרפואה.

    הסלט הקצוץ מגיע ללא בצל. אני אוהבת בצל ורגילה תמיד לבקש ולקבל מעט בצל בסלט. תמיד נעניתי בחיוב. הפעם לא. גם לא לבקשה לשנות חלק מממרחי הגבינות (אותם אני לא אוכלת) למשהו אחר. ניחא. בהחלטה ידידותית סיכמתי עם חברתי שהיא תאכל את הגבינות ואני את השאר. לא שהשאר היה כזה מרנין- סלמון, סלסה וטחינה. זו רק אני שכנראה מגזימה אם היא מצפה גם לטונה או פסטו? אגב, גם חמאה לא הייתה. אולי זה קונספט חדשני של ארוחת בוקר ואני המיושנת שצריכה להתעורר למציאות חדשה, אבל באמת, נו, תשקיעו קצת יותר.

    המלצר הבטיח לנו שמיץ התפוזים נסחט במקום. לא ראיתי עדויות למסחטה אבל כן ראיתי את הברמן מוזג את המיץ מבקבוק מחשיד. אני מכירה את טעמו של הסחוט במקום. זה ממש לא היה סחוט במקום. לא לדבר על כך שהמשקה היה עמוס לעייפה בפאלפ ואת התימהון שאחז בברמן שביקשנו קשים על מנת להיאבק בסערה בכוס שהחלה גועשת.

    אגב, ארוחת הבוקר הנ"ל עולה 98 ₪ לזוג, אך היא קטנה משמעותית מארוחות בוקר אחרות ולטעמי, המחיר גבוה ביותר ולא מוצדק. כן כן, למרות שהם לא גובים על התוספות באומלט. גם ככה לא כולם אוהבים את הביצים שלהם כאומלט או מקושקשת.

    שיחת הבנות קלחה למרות כל הבאסה מהשירות והארוחה המאכזבת (בכל זאת, אנחנו שתי בנות די קשקשניות), ולכן התעצבנתי אף יותר כשהברמן קטע אותנו בשלב מסוים בשאלה אם נרצה להזמין עוד משהו ובעצם לתזכר שעברנו את מכסת הזמן שאפשר לקשקש מבלי להזמין חשבון/להזמין דבר נוסף. הזמנו חשבון. מיד הוא שאל אם במקרה הזמנו משהו אקסטרה מעבר לניתן בשובר. השבנו בנימוס שלא, למרות שבשלב הזה כבר בהחלט התחשק לי להכניס לו איזו ברכיה לאזור שבדרך כלל יש לנהוג בו בעדינות ובאהבה רבה.

     

    אמנם למקום הזה לא נחזור לעולם (אני גם לא אתפלא אם ייסגר חיש מהר) אבל 2 דברים חיוביים יצאו מהשובר: 1. הספקתי להתעדכן עם חברתי פעמיים (!) בשבוע אחד כשבדרך כלל כמות המפגשים שלנו עומדת על ממוצע של מפגש אחד לחודשיים 2. אכלנו ארוחת בוקר מפנקת וטעימה מאוד בבראסרי.

    מה שמביא אותי, אגב, לשורה התחתונה של הביקורת לפני שאני פורשת לשנ"צ: אם אתם בכיכר רבין בסופ"ש וחשקה נפשכם בארוחת בוקר טעימה ושווה- עזבו שטויות, כנסו לבראסרי!

     

    דרג את התוכן:

    הציון שלי: 2 מתוך 5

      תגובות (11)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        16/6/12 15:50:

      ולי דווקא זכורים אין ספור דיווחים מהללים ( עוד לא כל כך מזמן'  בסמוך לפתיחה... ) על ניפלאות המקום ועל האוכל.

      תנחשו מי אלה שכתבו אותם ? לא אמתח אתכם : קבוצת בלוגרים מוזמנים, מהקפה.

      i rest my case !

        13/5/12 09:41:
      ברור שבראסרי!....ואכן,להיזהר ממבצעים...:-)
      שבוע שעבר אכלנו שוב בבראסרי אבל לא ארוחת בוקר , תודה על ההמלצה לארוחת בוקר בבראסרי , והביקורת החושבה.
        4/5/12 09:38:
      שבת שלום.
        3/5/12 12:45:
      מזל שאת א הבוקר שלי עושה לרוב בעצמי בבית או בטבע... על מקומות כאלו צריכים לומר " ביקרנו שם פעמיים... ראשונה ו - אחרונה... !"
        30/4/12 18:36:
      תודה על העידכון, חשבנו לבקר במקום הזה אבל עבר לנו לגמרי..
      וואו, חבל.
        29/4/12 09:29:
      זה לא יהיה מקרה ראשון של מסעדה שמפרסמת קופונים ללא שום היערכות והכנה מוקדמת. לרוב זה סימן למצוקה ולכך שהיא לא תאריך ימים.
        28/4/12 18:19:
      מבאס לשמוע. אני חושב שזה מצביע בעיקר על אי יכולת להתמודד עם הקופונים. ובכלל, לשירות ואירוח לא טובים אין שום כפרה (כפרה כמו כפרות, אל כמו מותק/מאמי/כפרה של היום-יום).
        28/4/12 17:49:
      נשמע מבאס (למרות שמקום שמסרב להגיש בצל מקבל אצלי נקודת זכות)
        28/4/12 17:38:

      אכן נשמע כמו מקום שאין סיבה ללכת אליו ולו בלבד בגלל היחס ללקוח...
      הם פתחו בסערה עם שני סשנים של ארוחות בלוגרים, אבל כנראה שהאזרח הפשוט זוכה ליחס קצת יותר קר (הייתי אולי נמנע מלקבוע כך, אבל העובדה שהגעת לשם פעמיים וזכית ליחס לא מתאים, מדברת בפני עצמה).

      בקשר לטונה ופסטו, ייתכן שרק את מצפה לזה, זה לא חובה בכל ארוחת בוקר, ואם היו טורחים לתת את התוספות עם האומלט אז גם הייתי אומר שזה יפה מאוד שזה ללא תוספת תשלום (למרות שיש מספר מעט מקומות שלא מחייבים על תוספת הבצל ועשבי התיבול)