עדכונים מעכבר העיר אונליין >
    ';

    BARND NEW DAY

    בירבור חיים אמיתיים ובדיוניים בעירבוביה

    0

    סרט: שיטה מסוכנת או לא כל כך

    7 תגובות   יום חמישי, 19/4/12, 19:43

    קרוננברג הביא לקולנוע סרטים מטרידים להפליא, שמותחים את גבולות הדמיון והמעשה (כמו: הזבוב, קראש, ארוחה עירומה), ואילו הסרט הזה לא חדשני, נושאו נדוש, שמו תמוה, התרחשותו בתחילת ה-20, אז נותר רק לפרשנות להציל אותו.

    הסרט מביא את ראשית עידן הטיפוליים הנפשיים - שיטת תרגום החטא הנוצרי (מחשבה) למעשים משחררים. כוכבי השיטה הם יהודים ותלמידם הארי.


    גולת הכותרת היא בתובנה שמיניות אמיתית מצריכה הרס האגו מסיבות אנוכיות ולא חברתיות.


    מגיעה סבינה שפילריין המשוגעת מרוסיה לטיפול אצל דר' קראל יונג.

    ''


    היא מספרת על הנאה מינית ממכות ושניהם מתקשים לעכל את זה


    ''



    דר' יונג עד כה, הוא איש משפחה שמרן ומהוגן הנשוי לאשה קטנה ועשירה, שאיתה הוא עושה ילדים

    ''



    דר' זיגמונד פרוייד הוא המנטור של דר' יונג באותם ימים, וזה מתייעץ איתו בענינה של סבינה, ולמרות שאצל פרוייד הכל קשור למיניות,  הם לא מוצאים תובנות מיוחדות אז הם מסיקים שהיא לוקה בקטע רוסי...

    ''



    יום אחד, שולח פרוייד ליונג את דר' אוטו גרוס (המפגשים בניהם הם אבן הראשה של הסרט). זה פותח בפניו גישה לא מוסרית ומשוחררת שעיקרה: לעולם לא להדחיק כלום, חירות היא חירות, אז תזרום עם המטופלת, תפרק לה ת'צורה, אל תחסוך ממנה את התענוג...  ואילו דר' יונג מתקשה לקבל זאת ומאמין בריסון עצמי כדי לא לשחרר מיני כוחות מסוכנים והרסניים...דרוש ריסון מסויים אולי כתרומה לסיביליזציה, הוא חובה בעבור חברה הגיונית....

    ''



    אבל למרות דבריו, דר' יונג מנסה אותה בעדינות, משחרר את סבינה מבתוליה... ומיד מתחרט, מה שמוביל לזניחתו את סבינה שאגב כבר בשלהי סיום לימודיה במדעי הנפש

    ''



    עוברים הימים, יונג מסתכסך עם פרוייד, סבינה חוזרת אליו כדי שיהיה מנחה הדוקטורט שלה, והיא מביאה את התובנה לשחרור המיניות בהסברים מושכלים ודר' יונג משתכנע. הם מיישמים את התובנה בחידוש הסקס והפעם משוחררים, נטולי עכבות, ויונג מתפרע בספנקינג על הטוסיק של סבינה הגונחת בהנאה רבה - עולם חדש !

    ''


    בסוף באו מלחמות העולם והנאצים שלוחי הרסן, השיטה אולי אלגוריה.... אוטו גרוס היהודי מת מרעב בברלין 1919, פרוייד היהודי מת מסרטן בגלות באנגליה 1939, סבינה שפילריין היהודיה העמידה דור פסיכאטרים מוצלחים ברוסיה ונרצחה עם בנותיה ע"י הנאצים 1941, ודר' יונג הארי מת בשלווה רק בשנת 1961.

     

    בימינו דר' יונג היה מגיע לכלא ורשיונו היה נשלל. 

    דרג את התוכן:

    הציון שלי: 3 מתוך 5

      תגובות (7)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        26/11/12 22:23:
      איך אומרים בניסוח אקדמי? הסרט פלצני.
        2/9/12 17:38:
      כמה הרבה השקעת וכמה הרבה היינו כחברה צריכים לעבור בשביל להגיע למשפט האחרון
        2/9/12 17:38:
      כמה הרבה השקעת וכמה הרבה היינו כחברה צריכים לעבור בשביל להגיע למשפט האחרון
        26/5/12 22:10:
      סרט סתמי ורדוד. הפגנת משחק מזעזעת- בעיקר של נייטלי. אסור לאמריקאים לעשות סרט כזה. קרוננברג צריך להתרכז בעולם הקינקי שלו. הפסיכואנליזה כבדה ומורכבת מדי עבורו.
        24/4/12 00:33:
      ראיתי את הסרט, קירה נייטלי רצחה אותו עם המשחק המזעזע שלה, אבל הגברים עשו עבודה משובחת. מעבר לזה התסריט היה שטחי וחבל, כי זה נושא מרתק. והוא לא עוסק במיניות של הרוסיה אלא הוא עוסק ביותר מדי נושאים, וכל אחד מהם בשטחיות יתרה וזה מה שפוספס בסרט. גם נושא המיניות בפסיכואנליזה, גם מערכת היחסים של כל צמד מן הדמויות וגם הטיפול בתיאוריות פסיכואנליטיות ופרשנות חלומות. סרט עם פוטנציאל ענקי שפוספס.
        23/4/12 19:27:
      אזלו כוכביי.. אז אחזור מחר.. בכ"א.. נשמע חביב , אך לא ממש מביא בשורות חדשות לקולנוע או ל"שיטה" ..
        21/4/12 18:00:
      נראה מעניין