עדכונים מעכבר העיר אונליין >
    cafe is going down
    ';

    מחרוזת

    תגובות (2)

    נא להתחבר כדי להגיב

    התחברות או הרשמה   

    סדר התגובות :
    ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
    /null/cdate#

    /null/text_64k_1#

    RSS
      17/6/10 14:22:

    צטט: גדגדים 2010-06-16 20:29:09

    אהבתי את הסרט.

    סופ"ש טוב

    :-) 

    גם אני אהבתי בעיקר את המוסיקה ואת הרעיון רגוע

    האם אתה יודע מהו שמו האמיתי של הבמאי?

    יום טוב.  

     

      16/6/10 20:29:

    אהבתי את הסרט.

    סופ"ש טוב

    :-) 

    התבלין המנצח של "הקונצרט"

    2 תגובות   יום רביעי, 16/6/10, 19:01


     

     

    הפער המשמעותי בין הביקורת על "הקונצרט" לבין הנאת הצופים הוא למעשה השחקן המרכזי המסתתר מאחורי הקלעים של הסרט.  

     

    "בתום הקרנת הבכורה הריע הקהל הצרפתי במשך דקות ארוכות.  לאחר הקרנתו במוסקבה, הוכתר "הקונצרט" על ידי הצופים שם בתואר "הסרט הרוסי הפטריוטי ביותר בשנים האחרונות". בנובוסיבירסק, בירת סיביר, זכה הסרט למחיאות-כפיים במשך 10 דקות רצופות..." ("Viata Noastră"  תרגום – "ארגון יוצאי רומניה")  

     

    גם במהלך הצפייה שלי בסרט הקהל מחא כפיים בהתלהבות מספר פעמים. 

    ראדו מיכאליאנו משמש גם כתסריטאי וגם כבמאי. הרעיון העומד בבסיס התסריט נוגע ללב וגורר הזדהות, אך הביצוע שלו הוא דידקטי ומתיימר לתאר סטריאוטיפים של יהודים, צוענים ורוסים בהגזמה, נוטה להמחיש דעות קדומות ונוקשות ומשאיר טעם לוואי.  

    בראיון עם השחקנית מלאני לורן שמגלמת בכישרון רב את  אן-מארי הכנרית המוכשרת ב"הקונצרט", היא מעידה על אופי העבודה עם הבמאי ופותחת חלון להבנת המגרעות  בסרט.  

    אבנר שביט:  איך היה לעבוד עם ראדו מיכאליאנו?  

    "לא מדהים. הוא יוצר תובעני ודקדקן מאוד, שיודע בדיוק מה הוא רוצה ולא מסוגל לקבל שום אופציה אחרת. בגלל זה, קשה לעבוד איתו, ולפעמים אמרתי לעצמי שאני לא יכולה יותר ..." 

     

    יתכן ששאיפת הבמאי לנהל את המערכות לפי רצונו המדויק והעדר אפשרות של קבלת  ביקורת והפריה הדדית גורמות לנוקשות ולהגזמה בעיצוב הדמויות והארועים. 

     

    מלאני לורן העדיפה לשחק תחת שרביטו של קוונטין טרנטינו בסרט "ממזרים חסרי כבוד", בו גילמה את שושנה הנערה היהודייה שנלחמת בנאצים ומחסלת את היטלר:  "...ההערצה שלי לטרנטינו הייתה כה גדולה, שלא האמנתי כי מישהו יצליח למלא את החלל שהותיר..." 

     

    הפער בין שיטות העבודה של שני הבמאים מקרין גם על הסרטים שהם יוצרים. 

     

    ראדו מיכאליאנו נולד בבוקרשט כבנו של העיתונאי היהודי הנודע יון מיכאליאנו (ששינה את שמו הקודם - מרדכי בוכמן).  בשנת 1980 עזב את רומניה ועלה לישראל, ומאוחר יותר השתקע בצרפת, שם למד במכון הגבוה ללימודי קולנוע והחל את דרכו כעוזר במאי. התחנות הרבות בחייו משתקפות בדמויות ובאירועים של הסרט. 

     

    הסרט זכה להערכה בצרפת והיה מועמד לשישה פרסי סזאר וקיבל בצדק את הפרס על מוסיקה וצליל. במהלך הסרט משולבות להנאת הקהל מוסיקה צוענית ומוסיקה קלאסית ובסיום - הקונצ'רטו לכינור ולתזמורת של צ'ייקובסקי המשדרג את מצב הרוח וההנאה מהסרט.  

    המוסיקה הנפלאה והתלהבות הצופים מניצחון הטוב ומתיקון עוולות שנעשו בעבר הן כנראה התבלין המנצח בסלט הבלתי הומוגני שמגיש לנו התסריטאי והבמאי ראדו מיכאליאנו.

    דרג את התוכן:

      ארכיון

      תגיות

      פרופיל

      מחרוזת
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין