עדכונים מעכבר העיר אונליין >
    cafe is going down
    ';
    0

    סלון הדחויים,צבע טרי, ומה שבאמצע.....

    20 תגובות   יום ראשון, 9/5/10, 17:42
     

    סלון הדחויים,צבע טרי, ומה שבאמצע.....

     

    פרטים מתוך עבודות המשתתפות בתערוכה

     

     

     

    אני אתחיל מהסוף.....

    אתמול, שבת , , שוק הפשפשים,

    השעה 18:00 אני מורעבת מחכה שהמלצרית תביא כבר את האוכל ,

     בזמן ההמתנה כמנהגי בכדי להעביר את הזמן ,אני מקשיבה לשיחות  בשולחנות לידי , הפעם ישבה משפחה , האבא מדבר בפלאפון בקולי קולות , הבת עושה לו סימנים של שש..................

    והנה קטע מהשיחה בפלאפון

    " מה העניינים ..................אלא כיפאק........היינו בצבע טרי ............

    היה יפה............. וגם היינו אח"כ בסלון הדחויים ..................היה ....... .היה אה........ אה רק אה ......................... מה אתה  רוצה הדחויים הם דחויים(צחק)..................

     

    אני להבדיל מאותו "אחד"כמה שעות לפני החלטתי להתחיל דווקא מה"דחויים",

    נכנסתי לחלל  הענק  של מרכז עמיעד  , פגשתי חברה אמנית "דחויה" שמציגה , סיפרה לי בשמחה רבה שהיה באחד הערבים ב" עמיעד "פאנל עם "חשובים" כמו גליה יהב , ו"אחראים-מנהלים"  מצבע טרי ש"מאוד תמכו",

     לא הבנתי את רעיון התמיכה.... שאלתי "במה  תמכו? ולמה תמכו? "...

    ואני צפיתי שהם קצת ירגיזו , למה הם מחפשים תמיכה "מהאויב"

    (אח"כ בהמשך היום בצבע טרי הבנתי ....)

     

    ב" עמיעד " בין היצירות ראיתי  אמנים שאני מכירה אישית , וכאלא שלא ,אני יכולה לזכור 10 עבודות ברמה אמנותית טובה ,שתים זכורות לי מפתיעות ומצויינות,אחת מהם של מרינה בן צבי .

    מבחינת האוצרות , הקשר בין היצירות לא היה ברור , לצערי לא ראיתי כתוביות (לייבלים)שכתוב או שיש התייחסות אבל אולי אני פספסתי ... אוצרות לא היתה שם.

    היה נידמה לי לרגע שכאילו בפתחי הדלתות של  שערי "עמיעד"  נכנסו ערב אחד כל האמנים ה"דחויים" מתלהבים על הזכות הגדולה שניתנה להם להציג קונטרה ל"גדולים-ולמקובלים  "

    ביד אחת אוחזים יצירה וביד שניה פטיש עם מסמר , ותוך מספר דקות  סיימו את העבודה,והנה לכם  תערוכה.

    יצאתי מ"עמיעד " עמוסה לטוב ולרע , המשפט ש"פאנל הביעו בתערוכה תמיכה " המשפט הידהד בראשי ולא הבנתי למה התכוונה  אותה חברה אמנית ,למה תמיכה ?????????................

     

    משם נסעתי ישירות ל"צבע טרי " פעם ראשונה שלי  ביריד.את הקודמים פיספסתי .

    בדרך לשם כבר הבחנתי בהמולה רבה , המוני מכוניות

    האויר היה רויי אנדרלין ועטף את השמיים מרחף מעל הסדרנים בכניסה ,

    זו אוירה של  פסטיבל ...,

    בכניסה, לרגע , הרגשתי שאני עושה סוויץ ואני בחו"ל , הרגשתי לונדון......

     

    אז, כשמו של היריד הוא בהחלט ניראה יריד,

    שטף של קירות עמוסים ביצירות אמנות , המוני נקודות אדומות , קהל בכל הגלאים , מוכרים וזרים ,

    עמך ישראל , לצד סלבים וסלביות, גלרסטיים ואמנים , בתי קפה,ים ברקע , אוירה מצויינת,

    ואפילו באותם רגעי חסד נדירים עלי , הופיעה השקיעה  במלוא הדרה.

     

    התחלתי לסייר בין הביתנים , אבל מרוב אמנות השעמום החזותי תקף אותי חזק אחרי התמונה ה-עשירית,

    הכל כבר ראיתי וזה משעמם , (דומה קצת לאיקאה,עוד ספה ועוד ארון), עוד יצירה ועוד ועוד ועוד ועוד ..........דייייי!!!!!!!!!!!!!!!!!

     

     

    מבחינה אמנותית המארגנים לא פסחו על שוב רמה אפשרית, מהאמנים ה-טובים וה-ידועים ,מיכל רובנר, לארי אמברסון , עד ציורי אוירה של "פנאי לי" .

     

     

    החלטתי לחפש את הגלויה שלי , בסוף המסדרון אמרו לי ששם נמצאות הגלויות הסודיות,

    מצא חן בעיני הארגון והעיצוב של החלל עם הגלויות . מצאתי את הגלויה שלי והמשכתי....

     

    בהיכנסי לאחד החללים של איזור הגלריות, החלטתי לראות מה קנו שם,בעודי מסתכלת על "האדומות" נעמדה לצידי בעלת הגלריה , וללא כל בקשה מצידי התחילה ללא שום התרעה לתאר לי את היצירה ולספר לי על האמנית , "האמנית הזאת היא באה מתחום המחול ....., כמעט כול העבודות שלה נמכרו" ..............הרגשתי שזה מנפולציה של מכירה ,קצת יותר מידי קרוב דביק ואינטימי מצידה ,מתאים לבוטיקים של בגדי מעצבים. הרגשתי מוזר,

     

    אני מורגלת  בחיבה/דחיה  רבה עם הקור האליטיסטי שמדיפים הגלריות בתל אביב .

    מה זה ????,

    מוזר השילוב של זבנית  כפייתית עם מכירת אמנות.

     

    חשבתי לעצמי מה קרה לעידן הגלרסטיות שמדיפות ריח סנוביזם , האם הם נעלמו מהעולם , האם "צבע טרי" , הצליח בנדיבותו למחק אותם מהעולם.אוי רק לא זה.

     

     

    בהמשך המסדרון ,פגשתי  אמנית , ששיכת לאחת מאותם גלריות חדשות שיוזמים קבוצות  אמנים יחד,

    גם שם לצד היצירות הרבות הופיעו   ה" אדומות "

    בשמחה אדירה סיפרה לי אותה אמנית שמכרה שלוש יצירות שלה , היא ניראתה לי פתאום יותר צעירה , יותר רזה , יותר  גבוהה,

    אך מה שהניחוח הכסף יכול לעורר....

    .....

     

     

     

    ......בעודי יושבת בבית קפה ,(זוכרים ? בשוק הפשפשים....)

     ניזכרתי בסלון הדחויים וניזכרתי שבאמת הם ניראים דחויים , קצת עלוב ,קצת עצוב , והבנתי סוף סוף למה התכוונה אותה אמנית "דחויה" ,למה היה צורך בעידוד ותמיכה "נפשית" לאותם דחויים .

     

     

    לדעתי

    כשרוצים לבנות רעיון ל"סלון הדחויים ", היה צריך להציב רף גבוה ואלנטרטיבה מובחרת,

    להתיחס  בכובד ראש אל  היצירות והאמנים,ולנסות לייצר ערך מוסף  באמצעות אוצרות ברמה ,

     וחשוב מכל שזה יהיה מוגש  לא פחות טוב ממה שראיתם שם אצל ה"מקובלים" , ולתת אלטרנטיבה במיטבה!

    אז ,

    רק למה ?למה ?  לא  התייחסתם לעצמכם בכבוד הראוי , למה  כל כך הרבה רגשי נחיתות?

    חברים "דחויים" פספתם את ממונתום קיבלתם באזז תקשורתי ענק, והכל בחינם ,ניסיתם לאכול את העוגה גם כמרירים עם תדמית של נחמדים,

     

     

    מצטערת , זה לא עובד .... תחליטו.

     

     

    חבל....התאכזבתי, 

     

     טיפ קטן....נכון שזה מבלבל שמצד אחד הממסד אוהב  את הנחמדים "המלקקים "

    אבל זה עולם של אבסורד והאמנות אוהבת את הטובים והמוכשרים .....

     

    אבל, אני מחכה כבר לשנה הבאה לראות איך תביאו אותה בנצחון אמיתי מול ה"מקובלים" של צבע טרי......

    דרג את התוכן:

      תגובות (20)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        24/2/12 08:20:
      "אני מורגלת בחיבה/דחיה רבה עם הקור האליטיסטי שמדיפים הגלריות בתל...." "חשבתי לעצמי מה קרה לעידן הגלרסטיות שמדיפות ריח סנוביזם , האם הם נעלמו מהעולם , האם "צבע טרי" , הצליח בנדיבותו למחק אותם מהעולם.אוי רק לא זה." I hope you are cynical with those sentences otherwise i can say that at least here, The snobistic art public is often the richest but Not the most knowledgable about art. This paublic is often a victim to the trend buying the "best investment" when it comes to art, insted of buying their own taste or quality. An artist gets his/her name out there, being worth alot of money and than being bought even more by other "snobic" art public. and most of the time it is sales at the galleris as well but it is covered with a lot of cheet chat and knowing each other. I agree that butik sales taktik is not the way to sell art but not everyone knowes all the right people and belongs to the group that calls each other and sale. I had being to very expensiv galleris where cheep pressure sales tactic was used in a "rich men way" and that scared me even more! at least the butic open way is less manipulativt .
        14/5/10 22:26:


      בת אל , יש בינהם גם אמנים מהשורה הראשונה שהציגו בגלריות ומוזאונים בארץ בעולם,

      ההאכזבה שלי היא , מההתיחסות הגישה , התליה המרושלת ,האוצרות ,

       

       

      שם כמו "סלון דחויים" זה שם מחייב מאוד, בכדי לא להפוך לפאטתי.


      בסוף לא הייתי ב"דחויים", והופתעתי לשמוע ממך שהתאכזבת,עמילי.

      גם אני ציפיתי מהם ל"יותר", חשבתי שלא התקבלו מסיבות שונות ליריד, אבל הם אמנים טובים.

       

        11/5/10 19:42:

      דניאלה -

      את חכמה על קטנים :)

      לא כל אחד מצליח להרים גימור תערוכות ותצוגה כמוך

       

        11/5/10 10:43:

      את ככ צודקת.. סלון דחויים זה שם נורא לסלון וקונספט מפגר. אמנם לא הייתי בסלון אבל שמעתי מספיק ביקורות גרועות על האוצרות התליה וגם על האמנים המציגים. מה גם שהבנתי שהגברות הנכבדות שיזמו את הסלון לקחו כסף מהאמנים שהשתתפו שזו בכלל שערוריה מה שגרם לעוד סלקציה כי אולי כמה אמנים טובים שלא יכלו להרשות לעצמם לא הציגו בשום מקום בסוף וכך נשארו רק כאילו שמבחינה כלכלית יכולים.

      תפסו טרמפ על צבע טרי אבל לא בהצלחה יתרה.. לפחות אם היה הגיון בתליה או משהו.

      לא יודעת.. אישית לא הייתי מוכנה שבקורות חיים שלי יהיה רשום " סלון דחויים"- זה ממש אדיוטי ולא סקסי

      בברלין למשל יש כמה ירידים שמתלווים ליריד הגדול והמשמעותי והיוקרתי.בדיוק באותם תאריכים והם אפילו יותר טובים מהיריד הגדול.. אף אחד לא קרה לעצמו סלון דחויים או משהו בסגנון..זאת פשוט בדיחה גרועה ומקווה שגם חד פעמית. למען כולנו.
      ירידים אלטרנטיבים הם מבורכים אבל אפשר לקרוא להם גם בשמות אחרים ולא מבזים וכדאי שהם גם יהיו טובים.. וזאת לא ממש בעיה למען האמת. צריך רק עין וכשרון אוצרותי מינימאלי.

        11/5/10 10:20:

      נראה לי שהבעיה עם התצוגה אינה היריד אלא התזמון ומשך הזמן,

      לטעמי האישי היה עדיף שיהיה איזה מקום שבו אפשר להציג ולמכור יצירות לא על בסיס של שבוע בשנה כתחרות מול ארוע אחר אלא כמו בנחלת בנימין - מקום קבוע לעבודות אמנות שאינן מהזרם המוביל או מהקליקה המובילה, 

      הבעיה כיום של אמנים היא מחיר התצוגה, לא כל אמן יכול לשלם 3000 ש"ח לשבוע תצוגה במקום "טוב", ומי שכן יכול - לא בהכרח יש לו מה להציג,

      היה לי פעם רעיון על בנית תערוכות במיבנים נטושים בת"א , לא כאלו בסכנת התמוטטות כמובן, אלא התארגנות קבוצתית על מקום כמו מיבנה גדול שלפני הריסה (איצטדיון אוסישקין),

      זה ידרוש קשרים בעיריה , ומידע מוקדם על מקומות כאלו (מיבנה ביה"ס פיטמן עדיין קיים?) 

       

       

        11/5/10 10:00:

       

       לוסי אני עונה לך בסגול,

       

       

      עמילי, יש בתגובתך סוג של ביקורתיות לא בונה. 

      אנילא התרשמתי כמוך משני האירועים. הצגתי בסלון הדחויים והרגשתי טוב.

      מצאתישהיו עבודות בינוניות ומטה בשני המקומות.

       

      לוסי יקירה,באופן מפתיע ,

      אני מצפה מהדחויים יותר מהמקובלים. המקובלים יקבלו אותם גם שהם מקששים

      ולעומת זאת  הדחויים צריכים לעבוד קשה יותר.

      (אני מקווה תמיד להרגיש מחוץ למסגרת כמו הדחויים , התסכול הוא חלק חשוב בעשיה האמנותית .)

       

       

       

      היהבצבע טרי עומס ויזואלי כמעט בלתי נסבל. ובכל זאת בזכות מאמץ להתרכז ורצון לראות

      ראיתיכמה דברים מסקרנים.

      גםבסלון הדחויים ראיתי עבודות שאהבתי, לפעמים אפילו עבודות קטנות וצנועות שמדברותציור נטו.

       

       

      למהלהתייחס לעניין במושגים של "אויבים"?

       אני חושבת שאיבדתם את הדרך , כי סלון הדחויים הוא קם מאותם סיבות של המושג כ"נגד"

       

      אנילא חושבת שעבודת האוצרות הייתה כל כך גרועה...

       

      אני בטוחה שכן , האוצרות חייבת להשתפר , לא כדאי לעשות הנחות פה,לא כדאי להסתפק ברמה נמוכה של אוצרות.

      היו מקבצים טובים, חבל לא רשמתי לייותר פרטים.

      אתמדברת במושגים של "לתת קונטרה", מלחמות, מאבקים וכו. למה? אנחנו משחקיםבחבורות?

       

       קונטרה חייב להיות ויזואלי שייך למושגים בתחום עולם  האמנות , לא מלחמות עם רובים.

       

       

      אנילא מבינה על איזה "קונטרה" את מדברת. אני הרגשתי "מקביל"לגמרי. יש שני ארועי אמנות, תוססים

      מלאיאנרגיות יצירה טובות. משכו הרבה מאוד קהל, מכל הסוגים וזה הישג גדול! לא פשוא לקרבאת האמנות

      לקהלהרחב.

      "בשמחה אדירה סיפרה ליאותה אמנית שמכרה שלוש יצירות שלה , היא ניראתה לי פתאום יותר צעירה , יותר רזה ,יותר  גבוהה,אךמה שהניחוח הכסף יכול לעורר...."טובשאת מתייחסת לעצמך בהומור...יש בך כנראה לא מעט קנאה.קנאה זה טוב כדרבון ליצירהחדשה של עצמך.

       

      קינאה , אני אבדוק את זה בשיחה הבאה שלי עם הפסכולוג שלי , בנתיים אני מרוצה ממצב המכירות היצירות שלי. 

       

      מהלגבי להציג כי חשוב להציג?להקטיןכמויות אגו?לתתכבוד לאמנות של אחרים? למה להיות ציניים ולהגיד שאמני סלון הדחויים זקוקים לתמיכהנפשית?לאהרגשתי שום נזקקות נפשית, שום נמיכות קומה, בטוחה במה שאני עושה.מהלגבי ליצור כי חשוב ליצור, כי זה בנפשנו?לזכורששמחת המכירה היא קודם כל בגלל שזה מבטא הערכה לאמנותינו?

      כלשנה זה יהיה, כי מין הסתם בכל שנה יהיו דחוייםאחרים, לא?

       

      לוסי סליחה  עם נפגעת ממני, אני מעריכה מאוד אותך כאמנית , לצערי בגלל גודש העבודות וגם בגלל שלא היו בתערוכה בעמיעד כתוביות לא ראיתי את העבודות שלך שם , ואני חושבת שהרעיון הראשוני של תערוכה אלטרנטיבית ל"צבע טרי" זה רעיון נפלא , ויש לבצע זאת שנה הבאה ואולי כמסורת כל שנה וחייבים להסיק מסקנות לתערוכה הבאה. 

       

       

        11/5/10 00:18:

      הולכת עם מה שאבימדיה כתב ומסיפה משלי:

      עמילי, יש בתגובתך סוג של ביקורתיות לא בונה. 

      אנילא התרשמתי כמוך משני האירועים. הצגתי בסלון הדחויים והרגשתי טוב.

      מצאתישהיו עבודות בינוניות ומטה בשני המקומות.

      היהבצבע טרי עומס ויזואלי כמעט בלתי נסבל. ובכל זאת בזכות מאמץ להתרכז ורצון לראות

      ראיתיכמה דברים מסקרנים.

      גםבסלון הדחויים ראיתי עבודות שאהבתי, לפעמים אפילו עבודות קטנות וצנועות שמדברותציור נטו.

      למהלהתייחס לעניין במושגים של "אויבים"?

      אנילא חושבת שעבודת האוצרות הייתה כל כך גרועה...היו מקבצים טובים, חבל לא רשמתי לייותר פרטים.

      אתמדברת במושגים של "לתת קונטרה", מלחמות, מאבקים וכו. למה? אנחנו משחקיםבחבורות?

      אנילא מבינה על איזה "קונטרה" את מדברת. אני הרגשתי "מקביל"לגמרי. יש שני ארועי אמנות, תוססים

      מלאיאנרגיות יצירה טובות. משכו הרבה מאוד קהל, מכל הסוגים וזה הישג גדול! לא פשוא לקרבאת האמנות

      לקהלהרחב.

      "בשמחה אדירה סיפרה ליאותה אמנית שמכרה שלוש יצירות שלה , היא ניראתה לי פתאום יותר צעירה , יותר רזה ,יותר  גבוהה,

      אךמה שהניחוח הכסף יכול לעורר...."

      טובשאת מתייחסת לעצמך בהומור...יש בך כנראה לא מעט קנאה.קנאה זה טוב כדרבון ליצירהחדשה של עצמך.

      מהלגבי להציג כי חשוב להציג?

      להקטיןכמויות אגו?

      לתתכבוד לאמנות של אחרים? למה להיות ציניים ולהגיד שאמני סלון הדחויים זקוקים לתמיכהנפשית?

      לאהרגשתי שום נזקקות נפשית, שום נמיכות קומה, בטוחה במה שאני עושה.

      מהלגבי ליצור כי חשוב ליצור, כי זה בנפשנו?

      לזכורששמחת המכירה היא קודם כל בגלל שזה מבטא הערכה לאמנותינו?

      כלשנה זה יהיה, כי מין הסתם בכל שנה יהיו דחוייםאחרים, לא? 

        10/5/10 23:06:

      וואו איזה יופי , תודה על התגובות,
      -לפטריסיה , תודה , כדאי לפי דעתי ללכת ליריד כזה .
      -לדינאלה ,הקשר לגלויות הסודיות, הם פנו אלי לפני 3 שנים ומאז אני קבוע מכינה גליות ליריד, לפי דעתי זה פתוח לכולם , אבל ,אני לא יודעת בדיוק.
      -ואטס - הצלחת להרגיע אותי " הגלריסטיות הסנוביות לא נעלמו מהעולם להפך" לרגע חששתי....
      שרית - איזה יופי של גישה חיובית.העיקר לא להפסיק לעולם.
      שבי- "מה שכן - זה נחמד בערב אחד לראות עבודות של הרבה מאוד יוצרים - אפשר אח"כ לדבר על זה המון בשיחות סלון " חשוב שיהיה לנו מעניין .
      mafalda-w - תודה לך.

      אוריתלנ - נכון השם "דחויים" די דוחה. גם לדעתי הרעיון של האמפסיונסטים רחוק מהרעיון של הדחויים 2010.
      עמית אחד- "גם כדי להוות אלטרנטיבה (אפילו במחיר של איכות),"
      אני חושבת שאם שם כמו "דחויים" חייבים לתת קונטרסט חזק לאיכות , אחרת הם הופכים את העצמם לדחויים אמיתיים.וזו לדעתי לא היתה הכוונה.
      אבי -בכל מקרה תודה.
      אבימדיה יקירי- הם השמיעו שם כל גדול ,עם הרבה רעש וצלצולים.

        10/5/10 19:31:


      עמילי,

      לא בקרתי באירועים הנ"ל,

      אני מברך על כל מקום שמציג אמנות,

      ושמח על כל אחד שמגדיר עצמו אמן  ונלחם להשמיע את קולו.

      זו זכות בסיסית.

        10/5/10 17:49:

      ואוו תיאור יפה קצת מתנשא. אבל בסדר. נו עצם העשייה והמפגש התל אביביהמיוזע  זה כשלעצמו כבר משהו. אני בטוח ששמונים אחוז מהנשים שישבו להתבטא על היריד נקטו באותו סגנון ובאותה לשון של כאילו לא מעורב כזה. זה חלק מהמשחק להפטיר נחירה של בוז ןלהגיד "המולה" ובאמת בסך הכל התיאור הזה הוא התוכן האמיתי של היריד. היריד זה הקרב בין המקובלים לדחויים. האומנות עצמה היא שולית וחסרת עניין. וכי מה כבר אפשר לצייר שלא ראיינו במקום אחר
        10/5/10 17:13:

      זה מה שכתבתי במסגרת דיון בקהילת עסקי אמנות:

       


       

      הייתי רק בסלון הדחויים, לא בצבע טרי עצמו. חבל שהזמן היה כל כך מצומצם, בארבעה ימים לא תמיד אפשר להספיק.

       

      רמת העבודות בסלון הדחויים היתה מעורבת. מצד אחד - עבודות באמת ראויות, מצד שני - עבודות שמזכירות תרגיל סיום של קורס (רעיונות שלא פותחו דיים ו/או הובעו ברמה טכנית נמוכה).

      ברמה העקרונית זה בסדר, שהרי זה "רק" סלון הדחויים, אבל נראה לי שגם כאן היה מקום להציב רף מעט יותר גבוה כדי לתת בימה ראויה לאותן עבודות ראויות (וכאמור - היו גם כאלו).

       

      לגבי האוצרוּת - העבודות נראות כמו מיש-מש אחד גדול, ללא קווים מנחים פנימיים וללא קו מנחה ראשי. גם כאן אפשר לומר שיכול להיות שזו הכוונה, אבל בעיניי גם את העבודות שנבחרו (אם הן נבחרו), למרות שמלכתחילה לא היה כל קו מנחה או נושא משותף, היה אפשר לארגן בצורה טובה יותר בחלל הנ"ל.

       

      התליה עצמה באמת בעייתית. כשחלק גדול מהעבודות כוללות שלטים מאולתרים, ובמקרים רבים תוך שינוי בטוש של שם העבודה, זה לא מכבד את המבקרים ובעיקר לא את האמנים. אין דבר שירגיז אותי יותר מאשר עבודה שלי שתהיה תלויה עם שם לא נכון (שלי או של העבודה).

      אולי אפשר להאשים את קוצר הזמן אבל אני רואה בכך חוסר רצינות של המארגנים.

       

      את החלל עצמו, למרות ביקורות אחרות ששמעתי, אני דווקא אוהב. יש בו שפע של אפשרויות. גם הכניסה החשוכה יחסית, ובעיקר הבלגן בכניסה, הם דברים פעוטים שאפשר לדאוג להם בקלות.

       

      והדבר העיקרי - עצם קיום התערוכה. לא רק שאני בעד, בעיני מאד חשוב שתהיה תערוכה כזו. גם כדי להוות אלטרנטיבה (אפילו במחיר של איכות), גם כדי להוות מעין כלב שמירה לאוצרי "הדבר האמיתי", וגם כדי שנוכל להכיר את הדברים "האחרים" שיוצרים כיום.

       

      אולי בשנה הבאה אני אגיש עבודות שלי לצבע טרי (הגיע הזמן, לא?) - אבל בכל זאת, את "סלון הדחויים" אני לא מתכוון להפסיד.

       

        10/5/10 14:11:

      עמילי תודה.

      סלון הדחויים היה צריך שם אחר. איך אפשר להציג תחת כותרת בעצם שלילית?

      אני בטוחה שהיו שם עבודות לא פחות טובות מאלו שכן נבחרו לצבע טרי.

      בעניין הנקודות האדומות אני תמיד תוהה אם אינפלציה שלהן היא לא משהו מגמתי ויזום

      שאין בו ממש?

      לטובת האמנים מקווה שהיה בהן הפעם  ממש.

        10/5/10 11:35:

      תודה על הסקירה המאלפת

      אני סומכת על התרשמותך

        10/5/10 11:02:

      לא היתי בשני הירידים, לא בדחויים ולא בטריים,

      יריד - כשמו כן הוא - מהיצרן לצרכן, במחירים ללא תיווך, מאנשים אנונימיים, 

      בישראל בירידים מנסים למכור לך סחורה עממית במחירים מופקעים, 

      אני מאמין שלפני סגירה יהיו גם "מחירי חיסול" "2 במחיר של 1" ואולי נגיע גם ל"מחירי סוף עונה" 

      אני לא יודע למה - אבל איפהשהוא ניראה לי שתמונות ובורקס זה לא אותו דבר ,

      ואם זה כן - אז לפחות שינגבו ידיים בין הנגיעה בבורקס לתמונה, 

      במצב היום - ביריד מוכרים בורקס עטוף בקנבס,

      ב"התחנה" העסקה הכדאית היתה קנית ספרים מצומת ספרים או מכירת בירה לעיפים המזיעים,

      אני מבין את האמנים שמנסים להתקיים, חלקם בכל תנאי, אבל גם זנות זה פרנסה - ואני לא צורך את מה שהיא מציעה,

      אגב - האחד הירידים יצא לי להיות ב"פגוש את האוצר", לא ממש היה לו מה לספר על היצירות או העבודות -

      משהו בסיגנון - "יש לנו פה את טובי האמנים של ישראל, עם מיטב העבודות שלהם, במחיר אטרקטיבי"

      אפילו לא טרחו לכתוב כמה עותקים ימכרו מכל "יצירה", 

      מה שכן - זה נחמד בערב אחד לראות עבודות של הרבה מאוד יוצרים - אפשר אח"כ לדבר על זה המון בשיחות סלון  

       

        10/5/10 10:51:

      תיקון- לכול קיר שמוכן לארח אותי במחיר סביר...........

       

       עם דגש אומנותי..... חשוב לי עד כאב

       

       

      מסכימה איתך בקשר לזבניות שהסתובבו שם בצבע הטרי, ברחתי מהן כמו מאש,

       

      אני רוצה להתיחד עם עבודות אומנות בשקט  עם עצמי ואין לי פשרות בשטח הזה של החיים

       

       

        10/5/10 10:28:


      אמילי היי

       

      אני שמחה לכול קיר שמוכן לארח את  העבודות שלי ונותן לי במה להביע את עצמי,

       

      היה לי ממש כייף להתארח בעמיאד ונכון ששכחו לכתוב את שם העבודה והייתי צריכה להוסיף בטוש שחור

       

      -הרחם- וגם מספר הפלאפון הלך לאיבוד, לא נורא

       

      הרגשתי באוירה הכיפית  שהיתה בכול פינה באולם, נזכרתי בימי הקצרים באקדמיה באמסטרדם...............

       

      פתאום אני לא לבד , אשליה  לכמה שעות

       

      אחר כך חוזרת לעצמי ולהמשך ההתמודדות........

        10/5/10 10:26:

      נהניתי לקרוא את מה שכתבת עמילי במיוחד  בסיורך בצבע טרי...לרגע הרגשתי שאני שם  בזכותך.

      גם אני שואלת במה אמני -מארגני צבע טרי תמכו "בדחויים"? הלא הם דחו אותם מלכתחילה!

       אני לא הצגתי וגם לא בקרתי בשתיהם משום שאני מתגוררת כרגע באילת ועוד סיבות אחרות...לצערי.

      אפשר להבין את השעמום החזותי  שחווית  לאחר עוד ועוד עבודות.  אולי כך מרגישים "ביריד"  [יריד=שוק ]  של כל דבר אחר כולל אמנות?!

       מעניין מי היתה בעלת הגלריה שניסתה למכור לך עבודה... :)))

      אל דאגה...הגלריסטיות הסנוביות לא נעלמו מהעולם להפך...מתווספות אליהן תמיד נוספות.

      גם לדעתי סלון הדחויים היה צריך להרים את הרף ולהוכיח שהם שווים יותר מצבע טרי. או לפחות שווים להם...אולי להציג בחלל שונה ואוצרות טובה ומכובדת יותר. אז נקווה באמת שכולם יצאו חכמים יותר ושנה הבאה  יהיה טוב יותר...הלוואי!! 

       

        10/5/10 06:49:

      לצערי לא הצלחתי להגיע לא לזה ולא לזה,  אז שמחתי לקרוא את התאור שלך,מלכתחילה עוד לא הבנתי איך ולמי מתקשרים בשביל להשתתף ביריד צבע טרי, בדחויים או בגלויות-אולי תוכלי לעדכן?
        9/5/10 19:53:

      אמילי שלום

       

      תודה רבה לך על התאור המפורט שתיארת כאן

      אני באופן אישי לא הצלחתי להגיע אל סלון הדחויים ולא אל היריד צבע טרי

      את הגלויות שלי ראיתי באתר של היריד

      כאשר קראתי את הפוסט שלך הרגשתי שלא פספסתי יותר מדי

      פרופיל

      a#mili
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין