עדכונים מעכבר העיר אונליין >
    cafe is going down
    ';

    מועדון ארוחת הבוקר בגיליז - בוקר של אכזבה

    17 תגובות   יום שני, 4/1/10, 11:53

          

     

    על המקום      

     

    מסעדת גיליז היא מוסד ירושלמי ותיק, אשר מתמחה בבשר, שהסניף שלו בנמל תל-אביב, הסניף בו אכלנו, נפתח בשנת 2003. לפני כחודש, החלטנו ללכת לבראנץ' בגיליז לכבוד יום הולדתי. כבר יצא לנו לאכול שם כמה פעמים בעבר ואהבנו גם את האוכל וגם את האווירה. באופן מפתיע, למרות המיקום מול הים, אנחנו אוהבים את המקום בעיקר בחורף, כשהזכוכיות של המקום מלאות בטיפות והאווירה במסעדה חמימה. הפעם, לא זכינו לגשם אבל הקור בהחלט עשה את שלו והאווירה הייתה דומה. בכלל, נמל תל-אביב הוא אחד המקומות האהוב עלינו ובחורף, לא כל-כך עמוס שם בשבתות, אבל אל תספרו לאף אחד, כדי שזה יישאר כך.      

     

    התמונה לקוחה מהאתר הרשמי      

     

    בוקר בוקר בוא      

     

    ארוחות הבוקר של גיליז, אותן הם מכנים במקום "ברקפסט רויאל", מוגשות שבעה ימים בשבוע בין השעות 10:00-17:00 וכוללות קוקטייל שמפניה לפתיחה (מימוזה, פינק בליני או קיר רויאל), סלסלת לחמים ומאפים, לצד זיתים, חמאה, ריבה, גבינות וסלט ירקות אישי ומנה אחת לבחירה מתפריט ארוחות הבוקר. בנוסף אפשר להזמין תה או קפה. לא זכרתי את זה מהפעם הקודמת שלנו במסעדה אבל הקונספט של התפריט הוא כזה שלא משנה מה מזמינים, מחיר הארוחה הוא 68 שקלים. אז נכון, שיש גם ארוחות בוקר בשריות (לכיוון הבראנץ') שהופכות את הדיל למשתלם למדי (אם לוקחים בחשבון קפה וקוקטייל לפתיחה, בלי להיכנס כרגע לשאלה אם אתם רוצים קוקטייל או לא) אבל למי שלוקח רק אומלט עם תוספת כמו פטריות, גבינה צהובה או עשבי תיבול, הדיל לא משתלם בכלל. ברבים מהמקומות מחירה של ארוחת הבוקר משתנה לפי המנה העיקרית עליה מבוססת ארוחת הבוקר וההרגשה שמחיר אחיד נותנת, היא פשוט לא טובה ואני בהחלט חושב שזה יכול לקומם חלק מהלקוחות וחבל. אין שום סיבה להגיע למחיר כזה על ארוחת בוקר של ביצים, אפילו אם זה כולל קפה וקוקטייל אישי לפתיחה. מכיוון שאנחנו אישית, ממילא משתדלים להזמין את הארוחות היותר מיוחדות בכל מקום, הסתדרנו עם המחיר האחיד, אבל עדיין, לדעתי אין מקום למחיר אחיד כזה.      

     

    אוכלים      

     

    אשתי הזמינה שקשוקה עם נקניקיות פיקנטיות - השקשוקה הגיעה ואשתי שהזמינה אותה אמרה שהנקניקיות ממש לא טעימות ומאוד פשוטות, ניסיתי גם אני וחשבתי בדיוק כמוה. נקניקיות זוגלובק עוף על המחבת בבית, יוצאות יותר טוב מהנקניקיות שקיבלנו, שנראו כמו אותן נקניקיות שמבושלות במים ונמכרות לילדים בירידים, רק טיפה יותר עבות. בכלל התבשיל עצמו הזכיר לנו את תבשיל הנקניקיות ברוטב שהיינו אוכלים בצבא. מקום שמתגאה בהתמחות שלו בבשר, לא יכול להרשות לעצמו להגיש נקניקיות כאלו. נקודה. ביקשנו להחליף את המנה הזו.      

     

    מנת ה פרנץ' טוסט מבריוש שהגיעה במקום השקשוקה, הייתה מנה חביבה ותו לא. השילוב של הבריוש המתקתק כפרנץ' טוסט היה נחמד רק לצערנו הבייקון הקלוי היה צמיגי והגיע בגושים יותר מאשר ברצועות יפות וקריספיות כמו שבייקון צריך להיות. השילוב של הבייקון והפרנץ' טוסט מבריוש הוא שילוב טעמים טוב, אם כי לא מדובר במנה מפילה ושוב, לא במנה שצריכה להיות חלק מארוחת בוקר בעלות של כמעט שבעים שקל. כן אני יודע שזה קצת קטנוני לעשות את החשבונות האלו, אבל לאור זה שברוב המקומות מפרידים את המחירים לפי עלויות המרכיבים במנה, זה מתבקש.      

     

    אני הזמנתי את אחת ממנות הדגל של המקום - ביצים ברוטב בשר ירקות שורש ויין. מנה זו כוללת שלוש ביצים, ונתח בשר שפונדרה עסיסי שבושל באיטיות יחד עם ירקות שורש ויין ונהיה רך וטעים. הוזהרתי מראש שזו לא מנה ייצוגית במיוחד ושהצבע שלה סגול ואכן כך היה. זה משהו שחשוב להיות מודעים לו, המנה בהחלט יכולה להרתיע רבים במראה שלה, אבל הפעם החלטתי לוותר על זה ולתת עדיפות לטעם. כמו שאמרתי הבשר שבושל ארוכות היה רך וטעים וגם הרוטב והשילוב עם הביצים היה מוצלח, בסה"כ מדובר במנה טובה. לצערי, במקרה שלי, הם פישלו שוב. ירקות השורש הפכו לרוטב ולא היה שום זכר לירקות במצבם המקורי. אני יודע שככה זה במנה הזו אבל חבל. אני מאמין שהמנה הייתה גם יותר טעימה וגם יותר ייצוגית אם הירקות היו נשארים במצבם המקורי, כלומר שהיו נשארות חתיכות ולא רק רוטב. זה עוד נסלח במסגרת משהו שנופל תחת הקטגוריה, "בחירה של השף", מה שלא נסלח זה שהעצם של הבשר התפוררה ובשלבים היותר מתקדמים של אכילת המנה, מדי פעם קיבלתי חתיכות עצם בהפתעה יחד עם הביצה, או יחד עם הרוטב של המנה. זה בעיני בלתי נסלח כמו גם מסוכן. מכיוון שהייתי בשלבים מתקדמים מאוד של המנה ומכיוון שכעבר קצת התייאשנו, לא החלפנו את המנה, שתינו את הקפה, שילמנו והלכנו, די מבואסים יש לומר.      

     

    אגב, התוספות שבאו עם הארוחה היו טובות ברובן, הסלט היה טעים, גם הגבינה והזיתים שהיו מרירים ומשובחים. גם הלחמים היו טעימים מאוד אבל המאפים, מיני קרואסונים, הושארו בתנור יותר מדי והיו קצת שרופים וקשים מדי. שוב, אפשר היה בקלות לבקש חדשים, אבל ממקום ברמה הזו וממחיר כזה של ארוחת בוקר, הייתי מצפה ליותר הקפדה.       

     

    לסיכום     

     

    הביקור שלנו בגיליז לארוחת בוקר הסתיים באכזבה רבתי - החלפנו מנה אחת שהייתה ברמה מבישה, אלו לא נקניקיות שראויות להיכלל בתפריט של מקום כזה, המנה שהחליפה אותה הייתה בסדר, אבל לא מרגשת. המנה השלישית הייתה טעימה אבל כללה חתיכות עצמות, משהו שהוא לא רק לא נעים, אלא גם מסוכן. גם מבחינת ההקפדה של המטבח על המנות חווינו חוסר אחידות בעיקר בצליית הבייקון ובאפיית יתר של המאפים והשירות במקום היה איטי. מה אני אגיד לכם, לא ככה צריך היה להיראות בוקר יום ההולדת שלי, כנראה שלגיליז כבר לא נחזור.  

    דרג את התוכן:

      תגובות (17)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        12/1/10 22:26:

      מסכימים ברור , שורה תחתונה יצאת מאוכזב ולא זיהו את זה

      בשביל זה יש אחמ"ש ובתקווה מלצר ותיק שאמור לזהות בפניך ולו שמץ קטן

      של היסוס/אכזבה..

      סתם רציתי להביא קצת ידע(אמנם לא "אטומי" בחשיבותוצוחק) אך כזה

      שלא תמיד לוקחים בחשבון אלו שלא יצא להם לעבוד בתחום... 

        11/1/10 15:34:

      צטט: GSUS 2010-01-11 15:20:12

      אל דאגה , אני עובד באחת המסעדות שבפריפריה..הייתי שם כמה פעמים..

      זה הקשר היחיד שלי לגיליז..

      ותשמע , אם נדבר על שורה תחתונה , יצאת לא מרוצה וזה לא צריך לקרות..

      גם אחרי פשלות אפשר לתקן , ולא רק בדמות קינוח על חשבון הבית 

       

      אז אנחנו מסכימים. המקום הקודם שהתאכזבתי בוף גם נפל ברמת היחס לטעויות

      יש לזה בהחלט השפעה חזקה על הסיכוי שאחזור

       

      מצטער על הבלבול. כתבת כעובד במסעדה ופירשתי את זה כעובד שם בגיליז.... סילי מי

        11/1/10 15:20:

      אל דאגה , אני עובד באחת המסעדות שבפריפריה..הייתי שם כמה פעמים..

      זה הקשר היחיד שלי לגיליז..

      ותשמע , אם נדבר על שורה תחתונה , יצאת לא מרוצה וזה לא צריך לקרות..

      גם אחרי פשלות אפשר לתקן , ולא רק בדמות קינוח על חשבון הבית 

        11/1/10 13:59:

      צטט: GSUS 2010-01-11 13:46:18

      גם לי חבל לשמוע שהתאכזבת..אבל שוב , יכול להיות שנפלתם על יום ספציפי..מבחינת הלקוח זה לא משנה 

      והוא רוצה יציבות , אני לא אומר שהטחת האשמות , אבל כמי שעובד במסעדה אני יכול להגיד שגם אם

      זה אותו מתכון ואותו טבח ואותה סחורה , אתה אף פעם לא יכול להוציא בדיוק את אותה מנה... 

      בנוסף , מבלי לסנגר על אף אחד , כל בעל עסק שהוא יודה בעובדה שהוא לא מכוון אל 100% לקוחות מרוצים

      כי זה פשוט לא אפשרי , החוכמה היא לשאוף לאחוזים גבוהים ככל הניתן ולטפל בזמן אמת בשאר הלקוחות

      שלא מרוצים מכל סיבה..

      הגישה הזו שיחררה אותי כשאני בא לכל מסעדה , אומנם יש גבול לכל פשלה , ולא על כל דבר צריך

      לעבור בשתיקה..אך יהיה לכולנו יותר קל אם נחשוב על זה כשאנחנו באים למסעדה בידיעה שסך הכל

      למסעדה יש מטרה אחת - ל"אסוף" כמה שיותר לקוחות חוזרים , ובמקרה הזה לרושם הראשוני יש תפקיד

      בעל משמעות רבה..

      שיהיה לכולנו בתיאבון , ושלא ניחשף לעיכובי מנות , עצמים זרים ושירות קר/ מתנשא/חובבני...

      קריצה 

       

      תשמע, שירות גרוע או מנה לא בדיוק זה דבר אחד (כמו למשל הבייקון הקצת צמיגי או האובר אפיה של המאפים)

       

      צירוף של כל כך הרבה פאשלות קריטיות - נקניקיות ברמה נמוכה + חתיכות עצם מסוכנות

      ועוד בחירה תמוהה לתת מחיר אחיד לכל ארוחות הבוקר

      זה דברים שלא אמורים לקרות.

       

      אם אתה עובד שם, אתה מוזמן להעביר את המסר. אני הייתי מהלקוחות החוזרים !

      לא עוד.

        11/1/10 13:46:

      גם לי חבל לשמוע שהתאכזבת..אבל שוב , יכול להיות שנפלתם על יום ספציפי..מבחינת הלקוח זה לא משנה 

      והוא רוצה יציבות , אני לא אומר שהטחת האשמות , אבל כמי שעובד במסעדה אני יכול להגיד שגם אם

      זה אותו מתכון ואותו טבח ואותה סחורה , אתה אף פעם לא יכול להוציא בדיוק את אותה מנה... 

      בנוסף , מבלי לסנגר על אף אחד , כל בעל עסק שהוא יודה בעובדה שהוא לא מכוון אל 100% לקוחות מרוצים

      כי זה פשוט לא אפשרי , החוכמה היא לשאוף לאחוזים גבוהים ככל הניתן ולטפל בזמן אמת בשאר הלקוחות

      שלא מרוצים מכל סיבה..

      הגישה הזו שיחררה אותי כשאני בא לכל מסעדה , אומנם יש גבול לכל פשלה , ולא על כל דבר צריך

      לעבור בשתיקה..אך יהיה לכולנו יותר קל אם נחשוב על זה כשאנחנו באים למסעדה בידיעה שסך הכל

      למסעדה יש מטרה אחת - ל"אסוף" כמה שיותר לקוחות חוזרים , ובמקרה הזה לרושם הראשוני יש תפקיד

      בעל משמעות רבה..

      שיהיה לכולנו בתיאבון , ושלא ניחשף לעיכובי מנות , עצמים זרים ושירות קר/ מתנשא/חובבני...

      קריצה 

        11/1/10 11:59:

      צטט: psychojr 2010-01-11 08:56:43

      צטט: Elinorik 2010-01-10 15:08:08

      אני שם כל שישי בוקר. כל שישי. ושמעתי שיש באז כזה שהם מתדרדרים, אבל אולי כלקוחה קבועה אני מקבלת יחס ואוכל טעים פלוס...האומלט טיפה התכווץ, אבל אין לי מילה רעה אחת להגיד.

      הכל היה סופר טעים, סופר נדיב...חבל לי שהתאכזבת.

       

      יכול להיות שאת מקבלת יחס אחר

      אבל זה לא צריך להיות ככה

       

      אם שמעת באזז, סביר להניח שהוא לא נולד משום מקום ולא רק אני חשתי כך

      אגב, אומרים שבסופ"ש זה הרבה פחות טוב מה שרק מאשר את טענותי

      אין שום סיבה שמקום ברמה כזו לא ישמור על אחידות

       

       

       אני מסכימה שזה לא צריך להיות ככה. אבל מצד שני, תמיד תמיד תמיד מלא שם. אנשים ממשיכים לחזור (גם אני)... אז אני מניחה שהם כן עושים משהו נכון.

        11/1/10 08:58:

      צטט: al060563 2010-01-04 20:17:54

      שלום

      הייתי בשבת בבוהריים לפני 3 שבועות.

      היה המוני, בלגן,לא נקי,שירות רע.

      לא value 4 money .

      אבי

       

       

      נו, אז כנראה שאני לא היחיד שהרגיש כך
        11/1/10 08:57:

      צטט: איבי מלכת האור 2010-01-04 17:01:03


      חבל שהם מתנהגים ככה, הם היו פעם ממש בסדר, אבל הם מתדרדרים כל הזמן וחבל.

      המון מזל טוב יקירי.

      קדימה, מסעדת פיצוי טובה, דחוף.

      *

       

       

      תודה

      זה כבר היה לפני כמה זמן כבר היו תיקונים מאז...

        11/1/10 08:56:

      צטט: Elinorik 2010-01-10 15:08:08

      אני שם כל שישי בוקר. כל שישי. ושמעתי שיש באז כזה שהם מתדרדרים, אבל אולי כלקוחה קבועה אני מקבלת יחס ואוכל טעים פלוס...האומלט טיפה התכווץ, אבל אין לי מילה רעה אחת להגיד.

      הכל היה סופר טעים, סופר נדיב...חבל לי שהתאכזבת.

       

      יכול להיות שאת מקבלת יחס אחר

      אבל זה לא צריך להיות ככה

       

      אם שמעת באזז, סביר להניח שהוא לא נולד משום מקום ולא רק אני חשתי כך

      אגב, אומרים שבסופ"ש זה הרבה פחות טוב מה שרק מאשר את טענותי

      אין שום סיבה שמקום ברמה כזו לא ישמור על אחידות

       

        10/1/10 15:08:

      אני שם כל שישי בוקר. כל שישי. ושמעתי שיש באז כזה שהם מתדרדרים, אבל אולי כלקוחה קבועה אני מקבלת יחס ואוכל טעים פלוס...האומלט טיפה התכווץ, אבל אין לי מילה רעה אחת להגיד.

       

      הכל היה סופר טעים, סופר נדיב...חבל לי שהתאכזבת.

        8/1/10 08:05:
      I ate there 2 days ago - we returned the appetizer, which was not edible, and the rest of the meal was so so.
        4/1/10 20:17:

      שלום

      הייתי בשבת בבוהריים לפני 3 שבועות.

      היה המוני, בלגן,לא נקי,שירות רע.

      לא value 4 money .

      אבי


      חבל שהם מתנהגים ככה, הם היו פעם ממש בסדר, אבל הם מתדרדרים כל הזמן וחבל.

      המון מזל טוב יקירי.

      קדימה, מסעדת פיצוי טובה, דחוף.

      *

       

        4/1/10 14:01:

      צטט: כריסטינה 10 2010-01-04 13:48:59


      מישהו מהמקום צריך לקרוא את הביקורת הזו דחוףףףףףףףף!

      היי כריסטינה

      השמועות אומרות שאת מקושרת... תשלחי להם

      :-)

       

        4/1/10 13:48:

      מישהו מהמקום צריך לקרוא את הביקורת הזו דחוףףףףףףףף!
        4/1/10 13:03:

      צטט: odelia76 2010-01-04 12:11:42

      לפני שנתיים הייתי שם ביום הולדתי וביום סגרירי :-)

      האוכל, השירות והיחס האישי לכל הבקשות שלי היה מעולה.

      גם כשביקשתי להזמין תוספת ולקחת הביתה, קבלתי מנה גדולה ולא חייבו אותי.

      חבל לקרוא על ההתדרדרות.

       

      גם אנחנו כאמור היינו בעבר ונהנינו

      לא יודע אם זו התדרדרות קבועה, זה מה שחווינו וספק אם אחרי זה נחזור שוב

        4/1/10 12:11:

      לפני שנתיים הייתי שם ביום הולדתי וביום סגרירי :-)

      האוכל, השירות והיחס האישי לכל הבקשות שלי היה מעולה.

      גם כשביקשתי להזמין תוספת ולקחת הביתה, קבלתי מנה גדולה ולא חייבו אותי.

      חבל לקרוא על ההתדרדרות.