עדכונים מעכבר העיר אונליין >
    cafe is going down
    ';

    הרושם של רותם

    על תרבות וכל מה שטוב - קולנוע, מוזיקה, אוכל, ספרות, תיאטרון

    0

    נו אז איך החדש של נינט טייב?

    24 תגובות   יום רביעי, 9/9/09, 11:34

     

     

    תכירו, נולדה זמרת חדשה בעיר. זמרת רוק, סמי-גותית. היא צורחת, היא נוהמת, היא כועסת. היא בועטת. קוראים לה נינט טייב. זמרת חדשה כאן. טוב, ככה לפחות היא היתה רוצה- שתמחקו כל מה שידעתם על נינט טייב ההיא שבינה לבין הנוכחית אין דבר משותף מלבד העטיפה החיצונית (שגם היא בתהליכי שינוי). אבל לצערה של נינט, אי אפשר לראות אותה ולשכוח את כל מה שאנחנו יודעים עליה ואולי גם לא כדאי...היא היתה רוצה להיות נערת רוק, אבל אין דבר כזה...

     

     

     

    אז בואו נתחיל מהתחלה, אחרי שעה ועשר דקות איחור, משל היתה מדונה, עלתה נינט לבמה. הבארבי היה מלא כמעט עד אפס מקום בקהל הטרוגני מאין כמוהו. כולם אוהבים את נינה. אני אוהב את נינה. כולם עוטפים אותה בחום אבל לפחות בתחילת המופע קור עז נושב מהבמה לקהל. בליל לא מובן של מילים, גיטרות שנשמעות חזק מדי, המון רעש, מעט מדי רגש, נביחות וצרחות- לא עוזרים לשני השירים החדשים מתוך האלבום החדש להסעיר. נינט טייב? לא מה שחשבתם! נראה שהיא עסוקה מדי לשבור את הסטיגמה. להיות קצת יותר רעה ולהרוג את המאמי הלאומית. אבל אז הגיע השיר השלישי- מדברים וסופסוף אפשר היה להתחיל לשמוע את נינט, ההיא, של פעם. ביצוע קולי מושלם בשיר מושלם, מילים לא פשוטות ושיר חזק למדי הפיחו חיים בפתיחה החלשה הזאת. היא אפילו מחייכת ואני נמס. ושוב מיד אחר כך, שוב חוזרים לצרחות ונדמה שכל ההופעה הזאת לא ממש ממריאה לכיוון טוב. יותר מדי קישקושים ופחות מדי שירים. לכל פליטי כוכב נולד שהיו בקהל, הנה לכם שיעור חשוב- הנה זמרת אדירה עם קול ענק הולכת ומתפזרת ובעיקר מתבזבזת על בחירת שירים בעייתית במקרה הטוב וגרועה במקרה הרע (לא סתם רוני דלומי, שעמדה מטר ממני, נראתה רוב ההופעה מבוהלת).

     

     

    בחלק השני של המופע הקצר ניכרת השתפרות של ממש, משהו נרגע בה קצת והיא מתחילה לפתוח גרון. בשקטים היא הורסת, בנביחות (פשוט אי אפשר להסביר את זה אחרת) היא פשוט מזויפת ומזייפת. מתחשק להגיד לה: כן את מגניבה ואת מה זה תל אביבית, אבל זה מה זה מסריח מזיעה. תרגיעי קצת, את לוחצת טיפה יותר מדי על כפתור הרוקרית להביך, וזה עובד רק באופן חלקי. שמישהו יסביר לה שגם לרוקרים יש נקודה שבה הם מפסיקים לחיות את הדימוי ומביאים את עצמם ופחות את הסצנה- ופה שוב הולכת לאיבוד הנינט הזאת וזה כל כך חבל. כי כשהיא שרה, ממש שרה ולא עסוקה בלהגניב כל הזמן ובלכעוס כל הזמן זה קסום ומרגש. אגב, מי שחיפש את ים של דמעות קיבל כתחליף זהה את הללויה בגרסת ג'ף באקלי וכל הבארבי שואג איתה. נדמה לי שהקהל הכי אוהב אותה ככה, אבל מה זה הקהל...רק אנשים שמדברים ומדברים ומדברים...

     

     

    אחרי הדיסק הראשון שרוב הביקורת עליו היתה שנינט נשמעת יותר מדי אביב גפן ופחות מדי נינט, נדמה שגם כאן המגמה הזו קצת נמשכת, זה לא נשמע כמו נינט זה נשמע יותר מדי רוקפור בלחנים ויותר מדי נינט בטקסטים (אבל סחתיין על האומץ, רק על זה מגיע לך כבוד! אני תמיד בעד חיפוש הדרך ולמידה). אבל אם מניחים רגע למוזיקה של חברי רוקפור ומקשיבים למילים,  (במקרה שזה מתאפשר, כי לרוב אי אפשר היה להבין מילה ממה שהיא שרה) גם אם היא לא תהיה המשוררת הלאומית הבאה, נדמה שמשהו מאוד לא טוב עובר על נינט: הרבה בדידות, יותר מדי אנשים דעתנים, כעסים, אכזבות וכאבים והרצון לחזור לשלווה ולשקט. גם כשהיא מצהירה שהיא מאושרת, זה לא עובד. אפילו הקהל מרגיש שעבדו עליו. מאמי את שוב מנסה למכור לנו פוזה? די עם זה.

     

     

     

    אני מעריך אותה מאוד ואני בטוח שזה מאוד לא פשוט לעשות את כל הבדיקות הפנימיות האלה וזה צעד חשוב ומבורך להמשיך וללמוד ולהתפתח. להתנסות ברוקנרול בועט, לשבור מוסכמות (אם כי גם זה מרגיש שבלוני מדי, כמו בספרים), אבל לפחות ממבט מבחוץ, זה עדיין לא נשמע אמין ואמיתי. לכן, לאחר שהדיסק השני ייכשל (כי מי יקנה אותו מחוץ לתל אביב), סביר להניח שנינט תתכנס פנימה ותעשה בדק בית ותחקור שוב ותמצא את השביל הנכון לה, את אמצע בין הדביקות האביב גפנית לרוקנרול הבועט של רוקפור. אז אז היא תוציא את יצירת המופת שכולם מחכים לה. אבל גם במדברים, תנסו לשמוע אותה בלי דיעה קדומה ותבינו- היא לא אמרה את המילה האחרונה.

    לסיום, אפשר להגיד שגם לנינט יש ביקורת עלי:

    "אנשים לא באמת יודעים
    מהי משמעות מילה
    הם מבקשים להשמע חדי לשון
    יודעי דבר שמבינים
    ומדברים ומדברים..."

    אבל מה אני מבין? אני רק יודע שאני אוהב את נינט ואומר לה - בואי חזרי אלי.

     

     

    צילום: שני קוג'מן

    דרג את התוכן:

      תגובות (24)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        13/9/09 13:42:

      כמו שהיא שרה "אני מעדיפה לשתוק" אולי כדאי שהיא באמת תשתוק (סליחה כל מעריצי נינה)

      ההופעות שלה נראות לא אמיתיות, מזוייפות, היא מנסה לחקות משהו/ מישהו שהיא בעצמה כנראה לא ממש יודעת מה.

      אין ספק שיש לה קול אבל כנראה שהיא מאוד מבולבלת.

        13/9/09 13:14:


      החדש של נינט טייב- דבש*

       

      היא אחת הזמרות שאני אוהבת.

        12/9/09 22:54:

      נינט היא רק התירוץ לראות את "להקת הליווי" שלה שהם ה-רוק בארץ!!!!
        12/9/09 13:06:
      יפה אהבתי צוחק
        12/9/09 10:11:

      כשהיא תגמור לחפש את עצמה, אולי אז זה יתחיל להיות שווה התעניינות.

       

      כרגע זה אפקט הפרפר בכל הדרו: כל גורם סביבתי, כל אדם ברחוב, כל גורם הפקה, כל איזה כתב עיתון נידח....כל אחד כזה גורם לסיחרור הקריירה, הרצונות והנטייה האומנותית שלה. בכל רגע היא מקבלת צורה ואופי בהתאם לסובב אותה.

      זה ממש מביך.

       

       

        12/9/09 02:34:


      אני עדיין מוקסם מנינט, ולמרות שעדיין היא לא מספקת את הפוטנציאל הגלום בה, אני בטוח שהוא יבשיל ויפרוץ מתוכה בהמשך, אין על נינה.

      *

        11/9/09 21:59:

      האמת אני אוהבת את השירים שלה (לפחות מה ששומעים ברדיו, לא שמעתי מעבר). בדיסק הראשון היתה לי רק הבעיה שהיא לא השתמשה בקול העוצמתי שלה שזכרתי בכוכב נולד. בדיסק השני זה יותר טוב לדעתי וגם שירים יותר מעניינים.
        11/9/09 20:42:

      צטט: בנש"ק 2009-09-11 01:23:19

       

      צטט: rotemmon 2009-09-10 08:41:19

      צטט: הנסיכה אן 2009-09-10 01:42:26


      אני חושבת שזו אחת הבעיות של יוצאי כוכב-נולד. שהם למעשה שרים קאברים ואין להם עדיין זהות מוזיקלית.  בתכנית מנסים להתאים לכל מתמודד ז'אנר מסוים, ונינט באמת הלכה על החם והמזרחי ( שלשום אצל גל אוחובסקי ב-24 נתנו ביצוע ישן שלה ל'אין אהבה בעולם....כמו אהבה של אמא....' ).  נכון שהיא מבצעת זאת מדהים - אבל זה לא אומר שזו 'היא האמיתית'.  הרבה פעמים הציבור אוהב דמות מסוימת בתדמית מסוימת, ואם אותה דמות לא 'מספקת את הסחורה' ישנה אכזבה, ואני חושבת שזה מה שקורה לנינט.  אנשים אוהבים לתייג.  זה עושה להם סדר בראש.

       

       

      אני דווקא לגמרי בעד חיפושי דרך מתמידים וגם הדיסק הקודם שלה תייג אותה אחרת מכוכב נולד והנוכחי בכלל שונה לגמרי...

      חבל שלא ראיתי את התכנית עם גל אוחובסקי,

      מעניין איך היא הגיבה לאותו ביצוע...

       

      בראיון בעבר (בחדשות ערוץ 2 או בתוכנית עובדה) גיחכה נינט בלעג ובזלזול עצמי (כביכול בנימה בגרותית) בהזכירה ביצוע זייפני שלה את "ים של דמעות" באותם רגעים מרגשים ובלתי נשכחים. תהית איך היא הייתה מגיבה למשמע עצמה בכוכב נולד, היא היתה כנראה מבקרת באופן נוקב (כי כך המליצו לה מחליטיה?) בניגוד לדעת מעריציה ואוהדיה שמתרגשים שוב ושוב בשומעם את ביצועיה דאז.

      אז אולי ע"פ החלטת "יועציה" ומארגניה היא לא מעוניינת שיזכרו את התחלתה, אבל מה לעשות, הציבור כנראה ממשיך לאהוב ולפרגן לה דווקא בגלל ההתחלה שלה.

       

      גם אני מסכים עם עיקרון מסע החיפוש, מאחר שבכוכב נולד משגעים אותם בכוח להתחבר לכל הסוגים לכן הם מתבלבלים לגמרי ומתקשים להתכוונן לז'אנר מסויים, אז לא קורה כלום שהיא עדיין מחפשת ומנסה כל הזמן.

      מחפשת? בודקת? אין בעיה, רק בבקשה תחזירי משהו מהנינט האהובה ההיא, מהחן והטוהר הזה. קבעה סגנון? בחרה כיוון? עכשיו הביצוע. מה שהיא לא בוחרת שרק תיתן את כולה על הבמה, החיות והטוטאליות, בלי יותר מדי פוזות ומסכות, כמה שיותר נקי.

       

       


      אתה צודק לגמרי. הנינה כאילו 'התפדחה' מבחירת השיר, ואף ציינה 'דווקא בזה מסיימים?'. למרות שהביצוע יפיפיה והיא ממש יפה שם ( ורואים שעדיין ילדה ).  אני מכבדת את בחירתה של נינט לא ללכת לכיוון הים-תיכוני על אף בחירותיה בכוכב הנולד,  אבל נראה לי לפעמים שנינט מנסה יותר מדי להתכחש למוצא שלה ולעבר שלה - כאילו אפילו מתביישת בכך. 'מתאשכנזת' לא יהיה חריף מדי לומר - וזה למרות שאני בסה"כ כן בעדה, אני חושבת שהיא מתוקה ויפה ומוכשרת - אבל לא צריך להתבייש או להתכחש למקום ממנו באת.  להיפך. היא טובה בז'אנר הזה ואם תצליח לשלב שם משהו - זו לדעתי תהיה הנוסחא המנצחת שלה. 
        11/9/09 13:04:


      קודם כל נינט לא יכולה ולדעתי גם לא צריכה להתנער מהעבר שלה. זה רק הופך את העניין לעוד פחות אמין. אין צורך להתכחש לכך שהיתה בכוכב נולד (מביך ככל שיהיה).

      הבעיה איתה שהיא רוצה לרקוד על שתי החתונות. מצד אחד היא רוצה להופיע במועדונים אפופי עשן,  מצד שני היא לא מפספסת שום הזדמנות להגיע לאירועי יחצנו"ת כאלה ואחרים (כמו הקאבר המטופש שהיא עשתה למדונה באיזה מועדון).

      בעיה נוספת היא האנשים שהיא בוחרת לעבוד איתם. רוקפור להקה אדירה, אחת הגדולות שיצאו ממדינתנו, וזו בדיוק הבעיה.

      אני מסכים שנינט צריכה, לפחות בתחילת דרכה, מוזיקאים מוכשרים לצידה אבל רבאק, קודם אביב גפן ועכשיו רוקפור? למה שלא תיקח מוזיקאים אחרים, קצת פחות מפורסמים ובעלי שם (ויש הרבה מוכשרים). כל העסק הזה זועק תשומת לב.

      בקיצור, אם היא רוצה שייקחו אותה ברצינות היא צריכה לבחור דרך ולדבוק בה עד הסוף. היא לא רוצה להיחשב סלברטית שרק מחפשת תשומת לב? בוא נראה אותה חודש לא מופיעה באיזה אירוע נוצץ רווי כוכבים.

        11/9/09 10:01:

      ועוד דבר.

      ההופעה של מדונה התחילה בזמן. המקרה שלה לא דוגמא טובה.

        11/9/09 09:58:

      היא צריכה להיות שם כדי לדעת שזה לא מקומה.

      יעבור לה ונקבל אותה בחזרה.

      יופי של ביקורת : )

        11/9/09 03:02:

      אם אתה  תמיד בעד חיפוש הדרך ולמידה אז איך זה ש

      אין לך סבלנות?

       

      האם אתה רוצה שיעורי בית שנגמרים ביום?

       

      או עבודת בית שלקחה שנים ודם ויזע ודמעות?

       

      בקיצור אהבתי את הביקורת אבל חסר לי קצת חומר אמיתי

      כזה שמעמיד את עצמך במקומה

      כזה שהולך עד הסוף

       

      קצת כמו נינט

       

      שלפעמים היא לא מכויילת בול

      כי היא עוד מסביב

      אבל תמיד היא מתחדשת

      ללא הרף

      ולא מרפה

      אף לא לשניה

       

      אני מתה על נינט על האומץ שלה

       

      ורק רוצה לשמוע אותה עוד עוד עוד

      גדלה ומתפתחת

        11/9/09 01:23:

       

      צטט: rotemmon 2009-09-10 08:41:19

      צטט: הנסיכה אן 2009-09-10 01:42:26


      אני חושבת שזו אחת הבעיות של יוצאי כוכב-נולד. שהם למעשה שרים קאברים ואין להם עדיין זהות מוזיקלית.  בתכנית מנסים להתאים לכל מתמודד ז'אנר מסוים, ונינט באמת הלכה על החם והמזרחי ( שלשום אצל גל אוחובסקי ב-24 נתנו ביצוע ישן שלה ל'אין אהבה בעולם....כמו אהבה של אמא....' ).  נכון שהיא מבצעת זאת מדהים - אבל זה לא אומר שזו 'היא האמיתית'.  הרבה פעמים הציבור אוהב דמות מסוימת בתדמית מסוימת, ואם אותה דמות לא 'מספקת את הסחורה' ישנה אכזבה, ואני חושבת שזה מה שקורה לנינט.  אנשים אוהבים לתייג.  זה עושה להם סדר בראש.

       

       

      אני דווקא לגמרי בעד חיפושי דרך מתמידים וגם הדיסק הקודם שלה תייג אותה אחרת מכוכב נולד והנוכחי בכלל שונה לגמרי...

      חבל שלא ראיתי את התכנית עם גל אוחובסקי,

      מעניין איך היא הגיבה לאותו ביצוע...

       

      בראיון בעבר (בחדשות ערוץ 2 או בתוכנית עובדה) גיחכה נינט בלעג ובזלזול עצמי (כביכול בנימה בגרותית) בהזכירה ביצוע זייפני שלה את "ים של דמעות" באותם רגעים מרגשים ובלתי נשכחים. תהית איך היא הייתה מגיבה למשמע עצמה בכוכב נולד, היא היתה כנראה מבקרת באופן נוקב (כי כך המליצו לה מחליטיה?) בניגוד לדעת מעריציה ואוהדיה שמתרגשים שוב ושוב בשומעם את ביצועיה דאז.

      אז אולי ע"פ החלטת "יועציה" ומארגניה היא לא מעוניינת שיזכרו את התחלתה, אבל מה לעשות, הציבור כנראה ממשיך לאהוב ולפרגן לה דווקא בגלל ההתחלה שלה.

       

      גם אני מסכים עם עיקרון מסע החיפוש, מאחר שבכוכב נולד משגעים אותם בכוח להתחבר לכל הסוגים לכן הם מתבלבלים לגמרי ומתקשים להתכוונן לז'אנר מסויים, אז לא קורה כלום שהיא עדיין מחפשת ומנסה כל הזמן.

      מחפשת? בודקת? אין בעיה, רק בבקשה תחזירי משהו מהנינט האהובה ההיא, מהחן והטוהר הזה. קבעה סגנון? בחרה כיוון? עכשיו הביצוע. מה שהיא לא בוחרת שרק תיתן את כולה על הבמה, החיות והטוטאליות, בלי יותר מדי פוזות ומסכות, כמה שיותר נקי.

        11/9/09 00:26:


      הבעייה היא לא נינט,

      נינט היא עדיין בובה

      מפעיל הבובה הוא טדי

      ואנחנו עדיין הקהל שצופה במושכים בחוטים

       

      אז לפעמים היא שרה רוק

      ולפעמים היא שרה שיר נוגה

      לפעמים היא צובעת לסגול

      לפעמים עושה קרחת

       

      אז לפני שתצבע את השיער לירוק

      ותשנה את הופעתה

      שוב

      ושוב ושוב ושוב ושוב

       

      כדאי שנבין כולנו שהתאהבנו ואנחנו עדיין מחפשים את ההלהבות הראשונית

      והיא כבר באמת מחפשת משהו אחר, לפיסגה היא כבר הגיעה,

      עכשיו היא רוצה להגיע לפיסגה בזכות עצמה. משימה יותר קשה מלזכות ברגע אחד של תהילה שנמשך כ7 שנים

      אולי המזל שלה שכוכבת חדשה נולדה והפוקוס יעבור אליה

       

      פעם, כשנינט התחילה, בובה אחרת הייתה במקומה

      יעל בר זוהר שמה

      אומנם היא לא צבעה את השיער - כי מי מחליף צבע בלונדיני

      ואומנם לא שינתה לבוש - טוב היא הייתה לרוב כמעט ללא לבוש

      אבל היא הייתה בשיא ואז נינט הגיעה וכבשה את הפיסגה ואת יודה

       

      אז גם נינט תוחלף

      כלומר לפחות הבאזז סביבה ירד

      ואז היא תהיה חייבת את המוזיקה

      או את המשחק, או לצבוע שיער

       

      ....

        10/9/09 20:34:

      מאמר יפה.

       

      אגב "למכור לנו פוזה" - נו אז אני שואל אותך רותמון וכפי שחווית ב"הופעה",ומה יש בבחורה הזו חוץ מפוזה!?

       

      מאחל לך להבא הופעות כיפיות וחוויות אותנטיות יותר :)

        10/9/09 19:27:

      שתתחבר ליהודית רביץ

       ליוצרים של גלי עטרי

      שתחזור לעילאי בוטנר שיכתוב לה מוזיקה

       

      למה לחפש אם יודעים כבר מה טוב...

        10/9/09 14:04:

      צטט: ליבית 2009-09-10 13:50:41

      ממש, ממש, ממש אהבתי את הביקורת שלך!!

      בלי לדעת מה היה שם בהופעה, אני שותפה לאהבה שלך לנינט ולבקשה - תחזרי!!!!

       

      ליבית היקרה,

      תודה רבה על תגובתך החמה!!!!!

        10/9/09 13:50:

      ממש, ממש, ממש אהבתי את הביקורת שלך!!

      בלי לדעת מה היה שם בהופעה, אני שותפה לאהבה שלך לנינט ולבקשה - תחזרי!!!!

        10/9/09 08:41:

      צטט: yael_as_dv 2009-09-10 08:14:12


      בקורת מעניינת.

      אני אשמח לשמוע את הדיסק הזה.

       

      תודה...

      גם אני!

        10/9/09 08:41:

      צטט: הנסיכה אן 2009-09-10 01:42:26


      אני חושבת שזו אחת הבעיות של יוצאי כוכב-נולד. שהם למעשה שרים קאברים ואין להם עדיין זהות מוזיקלית.  בתכנית מנסים להתאים לכל מתמודד ז'אנר מסוים, ונינט באמת הלכה על החם והמזרחי ( שלשום אצל גל אוחובסקי ב-24 נתנו ביצוע ישן שלה ל'אין אהבה בעולם....כמו אהבה של אמא....' ).  נכון שהיא מבצעת זאת מדהים - אבל זה לא אומר שזו 'היא האמיתית'.  הרבה פעמים הציבור אוהב דמות מסוימת בתדמית מסוימת, ואם אותה דמות לא 'מספקת את הסחורה' ישנה אכזבה, ואני חושבת שזה מה שקורה לנינט.  אנשים אוהבים לתייג.  זה עושה להם סדר בראש.

       

       

      אני דווקא לגמרי בעד חיפושי דרך מתמידים וגם הדיסק הקודם שלה תייג אותה אחרת מכוכב נולד והנוכחי בכלל שונה לגמרי...

      חבל שלא ראיתי את התכנית עם גל אוחובסקי,

      מעניין איך היא הגיבה לאותו ביצוע...

        10/9/09 08:14:


      בקורת מעניינת.

      אני אשמח לשמוע את הדיסק הזה.

        10/9/09 01:42:

      אני חושבת שזו אחת הבעיות של יוצאי כוכב-נולד. שהם למעשה שרים קאברים ואין להם עדיין זהות מוזיקלית.  בתכנית מנסים להתאים לכל מתמודד ז'אנר מסוים, ונינט באמת הלכה על החם והמזרחי ( שלשום אצל גל אוחובסקי ב-24 נתנו ביצוע ישן שלה ל'אין אהבה בעולם....כמו אהבה של אמא....' ).  נכון שהיא מבצעת זאת מדהים - אבל זה לא אומר שזו 'היא האמיתית'.  הרבה פעמים הציבור אוהב דמות מסוימת בתדמית מסוימת, ואם אותה דמות לא 'מספקת את הסחורה' ישנה אכזבה, ואני חושבת שזה מה שקורה לנינט.  אנשים אוהבים לתייג.  זה עושה להם סדר בראש.
        9/9/09 23:14:

      צטט: ממש ממש מתוקה 2009-09-09 18:20:54

      ממי ! איך שאתה כותב - להתחתן איתך !!!!!!!!!

      ממ"מ יקרה- אני תפוס :)

       

        9/9/09 18:20:
      ממי ! איך שאתה כותב - להתחתן איתך !!!!!!!!!