עדכונים מעכבר העיר אונליין >
    cafe is going down
    ';

    אני וחיות אחרות

    הכל ולא כלום

    גזענות נאורה

    40 תגובות   יום שני, 15/12/08, 23:44

    גזענות היא מילה מגונה במחוזותינו הנאורים. כולנו יודעים למלמל "שוויון", "סובלנות" ו"מיעוטים" משל היו הבונטון
    מאז ולתמיד אבל הגזענות היא כמו מפלצת אנושית ארורה, שמרימה ראשה מעת לעת ובמקומות בלתי צפויים.

    פעמיים חשבתי על אותה גזענות בשבועות האחרונים. בפעם הראשונה לנוכח "מחאת ההתבהמות" המצוקצקת סביבי, השכם והערב בענייני האח הגדול. בשם כל החננות גבוהי המצח, מצאתי גם אני את עצמי מוחה על ההתנהגות הבובלילית ומהנהנת בכל איזכור עיתונאי על התופעה שניתן לה השם - הבובליליזם. ומהו אותו בובליליזם ואותו בובליל מייצג אם לא מישהו לא משכיל, שאינו אנין. לא מבין מחייו, מימינו ומשמאלו ב"איך צריך להתנהג", ששתלטנות וכוחניות הם לחם חוקו "ובכלל, תראו איך הוא גידל את הבת שלו"..."בושה שכך נראה העם שלנו". אה הא.
    מהצד השני, נחתו "הפרידמנים" - חננות מתרפסות, שיודעות לקרוא אך אינן יודעות את הילכות החיים או שמחת חיים. יש להם תחביבים, רחמנא ליצלן והם ממש מכירים שיר ילדים שלם בעל פה!

    וכך, משני צידיה של אותה נדנדה יושבים גבוהי המצח הטוענים לרדידות תרבותית ונמוכי המצח המבקשים בגרון חנוק שצדק הקיפוח סופסוף יעשה. כאילו לא חלף כאן בגין שהכיר לנו קיפוח וטופז על ה"צ'חצ'חים" שלו. כאילו לא למדנו כלום. כאילו לא חלפו 60 שנה של ביחד, באים כולנו ושופטים האחד את השני מאותו פדיסטול גבוה ו"יודע".


    בפעם השניה היה זה בשישי האחרון, ביומן סופ"ש של חדשות ערוץ 2. יצאו להם שני כתבים שגרים בצפון תל אביב לעשות כתבת תחקיר על, שימו לב, השתלטותה האיטית של תנועת חב"ד על שכונות רמת אביב. אללי. ואותה השתלטות מהי? מבנה אחד שהושכר "ב-17,000$ לחודש על ידי "תורם אלמוני"(הו, כמה קונספירטיבי) והסבתו לכולל של אברכי חב"ד והשני, מבנה של ההסתדרות שהושכר גם הוא על ידי התנועה והוסב לגן ילדים של חב"ד וכן, הוועדים המבוהלים של השכונה הגדולה הזו גם יודעים להצביע במפה על ריכוזי אוכלוסיה של משפחות חב"דניקיות שבאו לגור בשכונה. וואוו. ראיון במצלמה נסתרת הראה שבגן התמים נעשית עבודת החזרה בתשובה לעוללות שבויים, אללי. הם אפילו לומדים הפרדת בשר מחלב. 

    לפני שאני ממשיכה חשוב לי שתדעו כמה דברים: ראשית אני אתאיסטית. אין לי שום ישות שאני מאמינה שנמצאת, אי פה, אי שם. שנית, כפיה סמויה שנואה ומגונה בעיני ושלישית, כן, אני מכירה את שיטות הנועם שנוקטים אנשי חב"ד ב"חיזוק יהודים" נקרא לזה אבל וכאן האבל הגדול - 

    לא שמעתי בכל הכתבה על גזרה שכפו אנשי חב"ד על תושבי השכונה, לא ראיתי ילד חילוני בגן שהקימו, שנחטף לשם כנגד רצון הוריו ולא שמעתי לאחרונה על רחובות ברמת אביב שנסגרו לנסיעה או שנסקלו בהם מכוניות בשבתות. מה שאני שומעת כאן היא גזענות אליטיסטית לשמה ואל תגידו לי - היית מדברת אחרת אם זה היה קורה ליד הבית שלך. בשכונה שלי, לב תל אביב, חיים חרדים. במאות. מגדלים ילדים, לומדים במוסדות ואפילו סוגרים את רחוב אחד העם בשימחת תורה לצורך ההקפות. אני גרה בשכונה הכי חילונית בארץ ולידי חרדים רבים. לידי, ביני, מעליי בבניין ונחשו מה? לא קרה כלום. עולם כמנהגו נוהג בסטטוס קוו ושכנות טובה. אם בכתבה בערוץ 2 היו מחליפים את השם "רמת אביב" ב"וינה" ואת המילה "חב"דניקים" ב"יהודים", הייתם יוצאים כבר לרחובות במחאה.

    גזענות בשם הנאורות גרועה באותה המידה כמו אחותה הפרימיטיבית.  
    דרג את התוכן:

      תגובות (40)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        20/12/08 11:48:

      מסכים עם כל מילה, משפט, פסקה.
        20/12/08 11:38:


      לא ראיתי את הכתבה, אבל באמת לא ברור לי מה הבעיה, מה גם שכידוע, יש, לעתים, נטיה להגזים בקיומן של 'תופעות' כדי לייצר תמה לכתבה.

      עקרונית, עדיפה בעיני סביבה מעורבת אחת (חילוניים ודתיים יחד) מאשר שתי סביבות הומוגניות ומחופרות בתוך עצמן.

       

        19/12/08 19:44:

      צטט: אישון 2008-12-19 18:43:05


      קד קידה יקירתי .כתיבה מאוזנת ומנומקת.

       

      תודה יקירי

        19/12/08 19:43:

      צטט: shai.h 2008-12-17 21:16:55


      "וכך, משני צידיה של אותה נדנדה יושבים גבוהי המצח הטוענים לרדידות תרבותית ונמוכי המצח המבקשים בגרון חנוק שצדק הקיפוח סופסוף יעשה". האמנם???

       

      אני גבוה מצח ופיינשמעקר ואני גאה בכך. אני חושב שהמלחמה היום היא על התרבות ולאמלחמת  עדות.שום שד עדתי לא יצא יצא שד קטן תרבותי שהפסיד את הקרב מראש. המאבק אתמול היה  ביןהרוב שראה אתמול  את הגמר של המדינה ובין המיעוט שהלך להפגנה בעד תרבות "אלטרנטיבית". ובשני הצדדים  קרוב לודאי היה  מספר שווה של אשכנזים ומזרחים.

       

      אז המאמר יושב טוב באמצע ואיפה שנחמד וחמים ונעים.אבל  בחירת המערכת היתה ברורה: כל יום ויום - כן ל"אח הגדול" ולתרבות הרייטינג - כל יום ויום לא לתרבות. חבל שגבוהי המצח צריכים להתבייש. מצח גבוה זה יפה!  

       

      לא קראת שכתבתי אשכנזים או מזרחיים פעם אחת. זה הפרוש שאתה נתת והוא גרוע מכל השיפוטים כולם. גזענות היא לא על מוצא. לא רק. סורי.

      אין גם קשר לתרבות. כולם בטוחים שהם צודקים ושופטים את הצד השני באופן קיצוני. אני מתעבת את זה.

        19/12/08 18:43:

      קד קידה יקירתי .כתיבה מאוזנת ומנומקת.
        17/12/08 21:16:


      "וכך, משני צידיה של אותה נדנדה יושבים גבוהי המצח הטוענים לרדידות תרבותית ונמוכי המצח המבקשים בגרון חנוק שצדק הקיפוח סופסוף יעשה". האמנם???

       

      אני גבוה מצח ופיינשמעקר ואני גאה בכך. אני חושב שהמלחמה היום היא על התרבות ולאמלחמת  עדות.שום שד עדתי לא יצא יצא שד קטן תרבותי שהפסיד את הקרב מראש. המאבק אתמול היה  ביןהרוב שראה אתמול  את הגמר של המדינה ובין המיעוט שהלך להפגנה בעד תרבות "אלטרנטיבית". ובשני הצדדים  קרוב לודאי היה  מספר שווה של אשכנזים ומזרחים.

       

      אז המאמר יושב טוב באמצע ואיפה שנחמד וחמים ונעים.אבל  בחירת המערכת היתה ברורה: כל יום ויום - כן ל"אח הגדול" ולתרבות הרייטינג - כל יום ויום לא לתרבות. חבל שגבוהי המצח צריכים להתבייש. מצח גבוה זה יפה!  

        17/12/08 16:18:

      צטט: גלעד 2008-12-17 16:12:14


      נהניתי לקרוא

       

       

       

      תודה
        17/12/08 16:12:


      נהניתי לקרוא

       

        16/12/08 21:44:

      צטט: גירף אורבני 2008-12-16 21:23:10

      צטט: ליאת z 2008-12-16 21:07:57


      יותר גרוע זה לבוא עם כסף ולבנות שכונה סגורה בלב אוכלוסיה ערבית אבל על זה לא יקומו כתבי ערוץ 2 להתרעם כי קרוב לוודאי שהם יהיו דיירים באנדרומדה ולא דיירים בשכונות סביב או בהיפוך, שלא יהיו בערוץ 2 כתבים שגרים ביפו הערבית. זו סתם דוגמה ויש בכלל סיכוי שיש לי חבר שאמירותיי אלה יעלו לי בריב איתו :-) אבל זה כבר מסיפור אחר.

       

       לגבי אנדרומודה אני מסכים איתך ולאו דוקא בגלל אותם סיבות(כי מדובר בשטח של הכנסייה שגם היא היתה נטע- אבל כן בהחלט לא נעים....

      ושוב אני לא דיברתי על המקרה הספציפי אלא ל"חוצפה הישראלית" של להכנס בדלת האחורית

       

      החוצפה של "אנחנו" ו"אתם", "שלנו" ו"שלכם"

        16/12/08 21:43:

      צטט: rikyc 2008-12-16 21:18:34

      עד לא מזמן גרתי ברמת אביב, בדיוק בשכונה המדוברת.

      ראיתי את התושבים החרדיים, שמעתי את הדאגה, אבל לי הם לא הפריעו ולא ניסו לשבש את אורח חיי החילוני. 

      להפך, לדעתי הם הרגישו מותקפים, כי פעם אחת שהתלוננתי על חנות לחרדים שהדביקה לי פלייר שנדבק לי לשמשה, אמרה לי המוכרת שם, אם לא היינו חרדים לא היית אומרת כלום. 

       

      והיא כנראה צודקת ושלא תביני, אם זה היה הפוך היית מקבלת יחס דומה או גרוע מזה כי זה תמיד סימטרי. תמיד. 

        16/12/08 21:23:

      צטט: ליאת z 2008-12-16 21:07:57


      יותר גרוע זה לבוא עם כסף ולבנות שכונה סגורה בלב אוכלוסיה ערבית אבל על זה לא יקומו כתבי ערוץ 2 להתרעם כי קרוב לוודאי שהם יהיו דיירים באנדרומדה ולא דיירים בשכונות סביב או בהיפוך, שלא יהיו בערוץ 2 כתבים שגרים ביפו הערבית. זו סתם דוגמה ויש בכלל סיכוי שיש לי חבר שאמירותיי אלה יעלו לי בריב איתו :-) אבל זה כבר מסיפור אחר.

       

       לגבי אנדרומודה אני מסכים איתך ולאו דוקא בגלל אותם סיבות(כי מדובר בשטח של הכנסייה שגם היא היתה נטע- אבל כן בהחלט לא נעים....

      ושוב אני לא דיברתי על המקרה הספציפי אלא ל"חוצפה הישראלית" של להכנס בדלת האחורית

        16/12/08 21:18:

      עד לא מזמן גרתי ברמת אביב, בדיוק בשכונה המדוברת.

      ראיתי את התושבים החרדיים, שמעתי את הדאגה, אבל לי הם לא הפריעו ולא ניסו לשבש את אורח חיי החילוני. 

      להפך, לדעתי הם הרגישו מותקפים, כי פעם אחת שהתלוננתי על חנות לחרדים שהדביקה לי פלייר שנדבק לי לשמשה, אמרה לי המוכרת שם, אם לא היינו חרדים לא היית אומרת כלום. 

        16/12/08 21:07:

      יותר גרוע זה לבוא עם כסף ולבנות שכונה סגורה בלב אוכלוסיה ערבית אבל על זה לא יקומו כתבי ערוץ 2 להתרעם כי קרוב לוודאי שהם יהיו דיירים באנדרומדה ולא דיירים בשכונות סביב או בהיפוך, שלא יהיו בערוץ 2 כתבים שגרים ביפו הערבית. זו סתם דוגמה ויש בכלל סיכוי שיש לי חבר שאמירותיי אלה יעלו לי בריב איתו :-) אבל זה כבר מסיפור אחר.
        16/12/08 20:48:

      צטט: ליאת z 2008-12-16 20:05:32

      צטט: גירף אורבני 2008-12-16 19:17:53

       אבל בשכונה(וכאן אני מחזק את כנרת) שבה הרוב המוגני ואל רוצים ש"יחפרו לו לתודעה"

      ניתן להבין את זה ולא לפרש את זה כגזענות או "עליונות הפרידמנים"

       

      אם היית אומרת למשל שיש "בית לחיים" לאוטיסטים ודיירי השכונה מתנגדים לזה- זה היה יותר בעייתי..

      אבל צריך להזהר ולקטלג אנשים כשחורים או לבנים במקרים אחרים- יש גם הרבה אפור..................וטוב שכך.

       לא חופרים לאף אחד בשום דבר. האופציה למעשה, למקרה, היא המפחידה, דהיינו הפוטנציאל אבל כשאין ניגוד לחוקיות, כשכולם שומרים על החוק, מי שם אותנו, או במקרה זה את תושבי רמת אביב, כסלקטורים.

      אחי וגיסתי צילמו סרט תיעודי על בית חב"ד בסייגון לפני שנתיים. חודשיים הם בילו עם זוג בערך בגילם עם ילד. אחי וגיסתי שניהם חילונים גמורים אבל כמו בני אדם באשר הם, הכימיה נוצרה והם חברים טובים עד היום ובעצם, למה לא? מי אנחנו שנחליט למי "מותר" ולמי לא, מי "מסוכן" לקיומנו ומי לא.אגב, נסה את חילוף השמות שהצעתי בסוף האייטם. לא מצמרר אותך?

       

       ליאת,

      יש ארגון בשם לב לאחים שזה ארגון חרדי שנלחם במיסיון- ארגונים כמו היהודים המשיחיים נפרדים על ידיהם ואילו - כמובן בצורה עדינה ולגיטמית (וכאן המקום לאמר שאין לי בעיה עם חב"ד- להיפך. אבל עצם הכניסה שלהם לשכונה חילונית במהותה נועד על מנת להביא לקירוב אנשים לדת, בעיני יש בזה מין הבוטות...

      זה קצת כמו לבא עם פרסומת לתחבורה ציבורית במרוץ גראנד פרי, שלטים למרזי מורית במסעדת בשרים או לבא עם טישירט של אנכרוניסטים נגד הגדר לארוע סגור של כהנא...

       

       

        16/12/08 20:06:

      צטט: עמית אחד 2008-12-16 19:53:19

      צטט: ליאת z 2008-12-16 16:16:10

      גזענות בשם הנאורות גרועה באותה המידה כמו אחותה הפרימיטיבית.  

      וואלה.

      הבעיה שאותם נאורים לכאורה לא רואים אותה כגזענות.

      בעצם גם הגזענים הפרימיטיבים לכאורה לא רואים את שלהם כגזענות.

       

       זה בדיוק אותו הדבר בכסות אחרת.

       

        16/12/08 20:05:

      צטט: גירף אורבני 2008-12-16 19:17:53

       אבל בשכונה(וכאן אני מחזק את כנרת) שבה הרוב המוגני ואל רוצים ש"יחפרו לו לתודעה"

      ניתן להבין את זה ולא לפרש את זה כגזענות או "עליונות הפרידמנים"

       

      אם היית אומרת למשל שיש "בית לחיים" לאוטיסטים ודיירי השכונה מתנגדים לזה- זה היה יותר בעייתי..

      אבל צריך להזהר ולקטלג אנשים כשחורים או לבנים במקרים אחרים- יש גם הרבה אפור..................וטוב שכך.

       לא חופרים לאף אחד בשום דבר. האופציה למעשה, למקרה, היא המפחידה, דהיינו הפוטנציאל אבל כשאין ניגוד לחוקיות, כשכולם שומרים על החוק, מי שם אותנו, או במקרה זה את תושבי רמת אביב, כסלקטורים.

      אחי וגיסתי צילמו סרט תיעודי על בית חב"ד בסייגון לפני שנתיים. חודשיים הם בילו עם זוג בערך בגילם עם ילד. אחי וגיסתי שניהם חילונים גמורים אבל כמו בני אדם באשר הם, הכימיה נוצרה והם חברים טובים עד היום ובעצם, למה לא? מי אנחנו שנחליט למי "מותר" ולמי לא, מי "מסוכן" לקיומנו ומי לא.אגב, נסה את חילוף השמות שהצעתי בסוף האייטם. לא מצמרר אותך?

       

        16/12/08 19:59:

      צטט: איל נבו 2008-12-16 17:37:06

      הסיבה שבובליל נהיה סיפור היא לא הבורות והגסות שלו, אלא שבגלל שאנחנו לא יכולים לקבל אותו כחלק מסויים מהחברה, עשינו ממנו סיפור גדול יותר, והחלנו את הבעיה שלו על כל החברה. בגלל הפחד שלנו מהשתלטות הבובליליזם מחד או הדתיות מאידך, אנחנו לא נותנים להם מקום להיות חלק לא מכונן מהחברה שלנו, וכך אנחנו הופכים אותם לבעיה מכוננת. וכך דתיים ובובלילים מובילים אותנו לשים אותם בראש מעייננו, בראש רשימת הנושאים לדיון במדורת השבט שלנו.

      חב"ד לא מאיימת על רמת אביב, ובובליל לא מאיים על התרבות, אלא אם אנחנו מאמינים בכך, פועלים בעקבות זה, ובכך הופכים אותם לאיום.

       

       

       הפחד שלנו - זה מושג המפתח. הפחד שלנו מהאחר מנכס לו תכונות שלעיתים לא היו ולא נבראו.

      40% ממדינת ישראל הם לא נחותים, הם אולי גם קצת אנחנו וחב"ד לא עשו גם הם דבר, הם פשוט הווה. איזה פחד!

        16/12/08 19:53:

      צטט: ליאת z 2008-12-16 16:16:10

      גזענות בשם הנאורות גרועה באותה המידה כמו אחותה הפרימיטיבית.  

      וואלה.

      הבעיה שאותם נאורים לכאורה לא רואים אותה כגזענות.

      בעצם גם הגזענים הפרימיטיבים לכאורה לא רואים את שלהם כגזענות.

       

        16/12/08 19:17:

      ליאת אני אומר משהו שמרגיז גם אותי...

      גם לגזענים יש זכויות....

      ובלי ההקצנה- אם אני לא אוהב משהו ולא נעים לי איתו מותר לי לאמר את דברי....

      חב"ד הם מטיפים כמהות.....מעין משיחיות גלויה- שאנחנו אהבנו כשבאו עם טנק המצוות למחנות צהל

      והדליקו לנו נרות וקיבלנו סופגניה- אבל גם צהל הבין שיש כאן אמירה

      ומעבר לזה- יש ם את הקטע הפוליטי המדבר על שלמות הארץ שגם הוא מהותי.

      שיש בה המון טוב והמון חן- אבל בשכונה(וכאן אני מחזק את כנרת) שבה הרוב המוגני ואל רוצים ש"יחפרו לו לתודעה"

      ניתן להבין את זה ולא לפרש את זה כגזענות או "עליונות הפרידמנים"

       

      אם היית אומרת למשל שיש "בית לחיים" לאוטיסטים ודיירי השכונה מתנגדים לזה- זה היה יותר בעייתי..

      אבל צריך להזהר ולקטלג אנשים כשחורים או לבנים במקרים אחרים- יש גם הרבה אפור..................וטוב שכך.

        16/12/08 17:37:

      לצערי סרטן הגזענות שלח הרבה יותר גרורות ממה שנראה עלי פני השטח. הבובליזים מעורר גזענות אבל הוא גם גזענות בפני עצמה. כל הגסות השחצנית הזו, שמזלזלת בכל מה שקצה קצהו של מחשבה או נאורות או השכלה דבק בו, היא גזענית ממש כמו הזלזול והפחד של החילוני הצפוני מפני כל מי שחבוש כיפה.

      שנאת הדתיים באשר הם בארץ היתה מפורשת פה (בניו יורק) וברוב העולם כאנטישמיות פשוטה. השורה התחתונה, זו שלעולם לא תאומץ על ידי הישראליות, היא שצריך כבוד לשונה ולאחר גם אם הכבוד הזה הוא בניגוד לאמונה הבסיסית שלך. למשל- אני, באופן בסיסי ואמיתי ביותר, מזלזל בבורות. אבל אני חייב להפגין סובלנות מסויימת ולקבל בורות כחלק מהמרקם הישראלי הכולל. הסיבה שבובליל נהיה סיפור היא לא הבורות והגסות שלו, אלא שבגלל שאנחנו לא יכולים לקבל אותו כחלק מסויים מהחברה, עשינו ממנו סיפור גדול יותר, והחלנו את הבעיה שלו על כל החברה. בגלל הפחד שלנו מהשתלטות הבובליליזם מחד או הדתיות מאידך, אנחנו לא נותנים להם מקום להיות חלק לא מכונן מהחברה שלנו, וכך אנחנו הופכים אותם לבעיה מכוננת. וכך דתיים ובובלילים מובילים אותנו לשים אותם בראש מעייננו, בראש רשימת הנושאים לדיון במדורת השבט שלנו.

      חב"ד לא מאיימת על רמת אביב, ובובליל לא מאיים על התרבות, אלא אם אנחנו מאמינים בכך, פועלים בעקבות זה, ובכך הופכים אותם לאיום.

       

        16/12/08 16:55:


      כמה שזה עצוב לקרוא את ההסטוריה שלנו בתקופת בית שני ולראות ששום דבר לא השתנה

      פשוט עצוב..

       

        16/12/08 16:16:
      הו, כמה שהוא צודק
        16/12/08 16:00:

      צטט: ליאת z 2008-12-16 15:48:23

      צטט: ארול 2008-12-16 14:53:54

      האם מחאה נגד התנהגות קלוקלת נחשבת לגזענות?

       

      את המנה שלי קיבלתי בסופ"ש,

      היה מרתון גזענות בערוץ 33.

      צפיתי בפה פעור.

       מחאה נגד התנהגות קלוקלת? איפה כל היוצרים האלה ישנו בשנתיים האחרונות, כששודרו כאן כל מיני זוועתונים? מה הם חשבו לעצמם כשצילמו סרטים נגד גזענות?

      תראה כמה השתנה הקולנוע רק בגלל שהקימו לו קרנות בלתי תלויות. אף אחד, בטלוויזיה המסחרית הרי אינו אוכף את חוקי הרגולטור וכך, כל זכיין עושה מה בראש שלו. מצד שני, כמה אנשים לא היו עובדים אם ערוץ 2 לא היה רווחי? אני תמהה... 

       

       

      לאלאלאלא...

      לא התכוונתי להפגנה המטומטמת, אלא לבוז האישי שלי נגד כל מיני תופעות.

      והנה פוסט מופתי של גולדמונד בנושא.

       

        16/12/08 15:48:

      צטט: ארול 2008-12-16 14:53:54

      האם מחאה נגד התנהגות קלוקלת נחשבת לגזענות?

       

      את המנה שלי קיבלתי בסופ"ש,

      היה מרתון גזענות בערוץ 33.

      צפיתי בפה פעור.

       מחאה נגד התנהגות קלוקלת? איפה כל היוצרים האלה ישנו בשנתיים האחרונות, כששודרו כאן כל מיני זוועתונים? מה הם חשבו לעצמם כשצילמו סרטים נגד גזענות?

      תראה כמה השתנה הקולנוע רק בגלל שהקימו לו קרנות בלתי תלויות. אף אחד, בטלוויזיה המסחרית הרי אינו אוכף את חוקי הרגולטור וכך, כל זכיין עושה מה בראש שלו. מצד שני, כמה אנשים לא היו עובדים אם ערוץ 2 לא היה רווחי? אני תמהה... 

       

        16/12/08 15:43:

      צטט: ....! 2008-12-16 15:00:39

      צטט: ליאת z 2008-12-16 14:52:00

      צטט: ....! 2008-12-16 13:02:07


      ליאתי לצערי דברים הם לא שחור ולבן..

      בתור ירושלמית לשעבר.... משפחתי נשארה המשפחה החילונית היחידה בשכונה , וזה ממש לא מרנין .

      לכן ,יש כבוד לאוטופיה של שנקין ושות' אבל עם כול הכבוד...

       

      מה זה משנה? ברמת אביב אין סיבה למצלמה נסתרת וכתבת יום שישי רק בגלל שהנוף לגב' ויס ולאדון לוקאץ' פחות אסתטי לטעמם. באו כמה חרדים לגור בשכונה מעורבת. הכל חוקי. על מה בדיוק הכתבה? לא הבנתי.

       

      כפרה אולפן שישי אני לא רואה ששששש לא לספר... אין לי שמץ מה שטדר.

      דברתי על העקרון ...

      ובעיני האשם ( הוא המגיש ) שגר באזור....

       

       דווקא הוא ציין ב"נאורות" ש: הוא דווקא מבסוט: "הם" רואים קצת חנויות ספרים, קצת אופנה וקצת בתי קולנוע..."הם"...

       

        16/12/08 15:00:

      צטט: ליאת z 2008-12-16 14:52:00

      צטט: ....! 2008-12-16 13:02:07


      ליאתי לצערי דברים הם לא שחור ולבן..

      בתור ירושלמית לשעבר.... משפחתי נשארה המשפחה החילונית היחידה בשכונה , וזה ממש לא מרנין .

      לכן ,יש כבוד לאוטופיה של שנקין ושות' אבל עם כול הכבוד...

       

       מה זה משנה? ברמת אביב אין סיבה למצלמה נסתרת וכתבת יום שישי רק בגלל שהנוף לגב' ויס ולאדון לוקאץ' פחות אסתטי לטעמם. באו כמה חרדים לגור בשכונה מעורבת. הכל חוקי. על מה בדיוק הכתבה? לא הבנתי.

       

       כפרה  אולפן שישי אני לא רואה ששששש לא  לספר... אין לי שמץ  מה  שטדר.

      דברתי על העקרון ...

      ובעיני האשם ( הוא המגיש ) שגר באזור....

       

        16/12/08 14:53:

      האם מחאה נגד התנהגות קלוקלת נחשבת לגזענות?

       

      את המנה שלי קיבלתי בסופ"ש,

      היה מרתון גזענות בערוץ 33.

      צפיתי בפה פעור.

        16/12/08 14:52:

      כמה נוח לבעוט ולהשמיץ, כמה נוח להיות נדיב כלפי פליטי דארפור המסכנים. זה אופנתי ומעיד על סובלנות. אבל כלפי יהודים? חס וחלילה. אני יכולה רק לתאר לעצמי בית מגורים ברמת אביב שלאחת מדירותיו נכנסים לגור פליטים אלה במימון עצמי או תרומה ואת התנהלות התושבים מול התופעה.

      כל מה שרציתי לומר כאן הוא בעצם שאנחנו מאוד גזעניים וכנראה שאין למחלה הזאת תרופה.

       

       בול!

        16/12/08 14:52:

      צטט: ....! 2008-12-16 13:02:07


      ליאתי לצערי דברים הם לא שחור ולבן..

      בתור ירושלמית לשעבר.... משפחתי נשארה המשפחה החילונית היחידה בשכונה , וזה ממש לא מרנין .

      לכן ,יש כבוד לאוטופיה של שנקין ושות' אבל עם כול הכבוד...

       

       מה זה משנה? ברמת אביב אין סיבה למצלמה נסתרת וכתבת יום שישי רק בגלל שהנוף לגב' ויס ולאדון לוקאץ' פחות אסתטי לטעמם. באו כמה חרדים לגור בשכונה מעורבת. הכל חוקי. על מה בדיוק הכתבה? לא הבנתי.

       

        16/12/08 14:50:

      צטט: וודקה 2008-12-16 04:17:55

      קלעת בול.

      נוצר כאן בשנים האחרונות לופ שבו גזענות פרימיטיבית נותנת לגיטימציה לגזענות נאורה שנותנת לגיטימציה לגזענות פרימיטיבית שנותנת לגיטימציה נאורה וכו'...(בלי כוונה כמובן) כך מי שמעודד דעות קדומות בצד אחד נותן לגיטימציה לדעות קדומות בצד השני.

      הקיפוח שהיה טיעון בסיסי לקבוצה מצד אחד הפך להיות בסיס לטיעון של הצד השני, כשלשני מחנות ה"מקופחים" משותף עוד עיקרון, "עיקרון ההפרדה", לכל אחד מהשניים ברור שהוא והצד השני זה שני דברים שונים שלא באמת הולכים ביחד.

      גם הקריאה למחאה התרבותית הערב ברובה מתבססת בדיוק על זה - יש שני צדדים, האחד טוב השני רע, האחד הטוב מקופח אך ורק בגלל השני, כך יוצא שמאבק חשוב ומשמעותי שראוי וצריך להתקיים יוצא מופסד.


       הו, כמה שאתה צודק - ההפרדה מגדירה אותנו.

      והציטוט הזה - גם הקריאה למחאה התרבותית הערב ברובה מתבססת בדיוק על זה - יש שני צדדים, האחד טוב השני רע, האחד הטוב מקופח אך ורק בגלל השני, כך יוצא שמאבק חשוב ומשמעותי שראוי וצריך להתקיים יוצא מופסד. - הו כל כך נכון

       

        16/12/08 14:49:

      צטט: כנרת רוזנבלום 2008-12-16 00:27:29

      ליאת, בלי לראות את הכתבה, בלי לדעת מה קורה ברמת אביב, אני יכולה לומר לך, אפילו מכאן, שזה לא אותו דבר. זה לא דומה בכלל. מה שקורה בלב תל אביב הוא איזון עדין שבעדינים, יוצא דופן, שקוף, פלאי. התעלמות הדדית, שהיא אולי גם כבוד, אבל אולי גם איזה בוז מוחלט, שלא סופר האחד את השני. הם מפוזרים בינינו, אנחנו ביניהם.

       

      אין הדבר דומה להקמת כולל גדול איפשהו (האחרון ששמעתי שנלחמו בו היה הוא מול הבקו"ם, בקריית אונו).

       

      לא יודעת מה קורה שם, אבל לעתים עשיר יהודי שקונה קרקעות בלב שכונה ערבית עושה את זה בשביל הנוף ואיכות החיים ואולי בשביל הדו קיום, ולפעמים, תאומו הסיאמי, העשיר הגדול, עושה את זה כדי להכעיס, להטריד, לקבוע עובדות בשטח.

       

      כך או כך, לא דומה למה שקורה בלב העיר.

       לא הבנתי למה זה קשור, זו האמת.
      גם אם אנו מתווכחות על סמנטיקה לגבי הסטטוס קוו בשכונתנו, מי נתן למי את הזכות להתלונן על מי שגר בשכונתו? מהיכן החוצפה לקבוע מי יגור היכן כשהוא אזרח הארץ ואינו עובר על החוק?

      כשמציקים לערבים שעוברים לגור בשכונות יהודיות אי שם, בצפון הארץ, כולנו נזעקים על העוולה של אותם אנשים. כשמדובר ביהודים דתיים שמתיישבים היכן שהם רוצים אבל בחצרנו האחורית, זו אחריות לאומי? אותי הכתבה ביישה בעיקר בגלל שאף מתנגד לא הצליח להסביר ממה הוא נבהל, מפני שלא היתה כל פרובוקציה בין החרדים לחילוניים. שימי לב לתגובתה של בתיה. 

       


      יקירתי, נאורות כמו שיש לך שווה הרבה שכל שהתחילה אי שם בבית הורייך ובחינוך והתקיימה לאורך השנים בזכות הפתיחות והסובלנות שיש בך. אני לא מתכוונת להחמיא לך, יש עוד רבים כמוך. לצערי יש גם רבים אחרים שרואים בכל חובש כיפה שיקוץ משוקץ. בשביל להבין מהו לאום ומהי מסורת ואיך כל זה הוא חלק בלתי נפרד מיהדות אנחנו כנראה צריכים להיות תחת איום קיומי. כמה נוח לבעוט ולהשמיץ, כמה נוח להיות נדיב כלפי פליטי דארפור המסכנים. זה אופנתי ומעיד על סובלנות. אבל כלפי יהודים? חס וחלילה. אני יכולה רק לתאר לעצמי בית מגורים ברמת אביב שלאחת מדירותיו נכנסים לגור פליטים אלה במימון עצמי או תרומה ואת התנהלות התושבים מול התופעה.

      כל מה שרציתי לומר כאן הוא בעצם שאנחנו מאוד גזעניים וכנראה שאין למחלה הזאת תרופה. 

        16/12/08 13:02:


      ליאתי לצערי  דברים הם לא שחור ולבן..

      בתור  ירושלמית לשעבר.... משפחתי נשארה  המשפחה החילונית היחידה בשכונה , וזה ממש לא מרנין .

      לכן ,יש כבוד לאוטופיה של שנקין ושות' אבל עם כול הכבוד...

       

        16/12/08 10:50:

      עכשיו נראה לי יפתח טראנד חדש בעולם הניתוחים הקוסמטיים..להארכת המצח!!! חי חי חי...
        16/12/08 10:47:
      שנונה ומדויקת כמו תמיד. מתי קפה. אמיתי. לא מילולי?
        16/12/08 10:28:

      יפה!
        16/12/08 04:17:

      קלעת בול.

      נוצר כאן בשנים האחרונות לופ שבו גזענות פרימיטיבית נותנת לגיטימציה לגזענות נאורה שנותנת לגיטימציה לגזענות פרימיטיבית שנותנת לגיטימציה נאורה וכו'...(בלי כוונה כמובן) כך מי שמעודד דעות קדומות בצד אחד נותן לגיטימציה לדעות קדומות בצד השני. 

      הקיפוח שהיה טיעון בסיסי לקבוצה מצד אחד הפך להיות בסיס לטיעון של הצד השני, כשלשני מחנות ה"מקופחים" משותף עוד עיקרון, "עיקרון ההפרדה", לכל אחד מהשניים ברור שהוא והצד השני זה שני דברים שונים שלא באמת הולכים ביחד.

      גם הקריאה למחאה התרבותית הערב ברובה מתבססת בדיוק על זה - יש שני צדדים, האחד טוב השני רע, האחד הטוב מקופח אך ורק בגלל השני, כך יוצא שמאבק חשוב ומשמעותי שראוי וצריך להתקיים יוצא מופסד.


       

        16/12/08 00:27:

      ליאת, בלי לראות את הכתבה, בלי לדעת מה קורה ברמת אביב, אני יכולה לומר לך, אפילו מכאן, שזה לא אותו דבר. זה לא דומה בכלל. מה שקורה בלב תל אביב הוא איזון עדין שבעדינים, יוצא דופן, שקוף, פלאי. התעלמות הדדית, שהיא אולי גם כבוד, אבל אולי גם איזה בוז מוחלט, שלא סופר האחד את השני. הם מפוזרים בינינו, אנחנו ביניהם.

       

      אין הדבר דומה להקמת כולל גדול איפשהו (האחרון ששמעתי שנלחמו בו היה הוא מול הבקו"ם, בקריית אונו).

       

      לא יודעת מה קורה שם, אבל לעתים עשיר יהודי שקונה קרקעות בלב שכונה ערבית עושה את זה בשביל הנוף ואיכות החיים ואולי בשביל הדו קיום, ולפעמים, תאומו הסיאמי, העשיר הגדול, עושה את זה כדי להכעיס, להטריד, לקבוע עובדות בשטח. 

       

      כך או כך, לא דומה למה שקורה בלב העיר. 

        15/12/08 23:53:


      חותמת על כל מילה, ליאת.

      גם אני צפיתי בכתבה ולא הבנתי מאיפה הם שואבים את החוצפה שלהם. ויכול להיות שפספסתי את התשובה, מודה, הם כ"כ הרגיזו אותי שלא יכולתי להקשיב להמשך.

        15/12/08 23:52:


      ליאת צודקת במאה אחוזים

      כנראה שנינו חשבנו על המדינה

      היפה עלק שלנו

      אני גם כתבתי פוסט על נושאים אחרים**

       

      ארכיון

      תגיות

      פרופיל

      ליאת z
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין