עדכונים מעכבר העיר אונליין >
    ';

    Gifted

    הבלוג שלי מתעסק ודן בנושאים שסובבים ומעניינים אותי - אמנות ועיצוב על היבטיהם לחיוב או לשלילה, צרכנות אלטרנטיבית, תרבות, תרבות הרשת, צילום, ידע ומידע, ושאר ירקות....

    מקווה שתהנו - אשמח לשמוע תגובות.
    \"we all have been Gifted - we just need to be this way now!\"

    אם אתם מעוניינים לרכוש חלק מזמני וכישוריי או אולי אחד מצילומי אתם מוזמנים ליצור איתי giftedesign@gmail.com
    או להתקשר לסטודיו בשעות העבודה המקובלות 03-5185125 begin_of_the_skype_highlighting              03-5185125      end_of_the_skype_highlighting begin_of_the_skype_highlighting              03-5185125      end_of_the_skype_highlighting begin_of_the_skype_highlighting              03-5185125      end_of_the_skype_highlighting
    קפה ראשון עליכם (וזמני שלי עלי...).

    פרופיל

    אמן סודי
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    "התמונה הגדולה" - על שהות אמנים באיטליה, וחלקי בתערוכה שם.

    44 תגובות   יום חמישי, 17/7/08, 22:29

      ההזמנה לתערוכה - עיצוב אמן סודי

     

    אחד הנושאים שכל אמן ויוצר מתעסק איתו והוא לדעתי אחד מאבני היסוד בתהליך היצירה הוא הנושא של התקשורת עם הצופה. 

     

    רציתי לכתוב על כך מנקודת מבטי דרך הסיפור של מייצב הצילום (photo installation) שיצרתי בתום סדנת האמנים אליה נבחרתי בקיץ שעבר (גם אתם יכולים להגיע אליה אם אתם אמנים ויוצרים בקיץ הבא - קישור בסוף הפוסט).

     

    כשהודיעו לי שנבחרתי לסדנא שהנושא שלה הוא "אחריות לשינוי חברתי" והיא מתקיימת בפונדציונה צי'טה דל ארטה בעיירה ביילה שבאיטליה ובראשה עומד האמן מיכאלאנג'לו פיסטולטו (שגם הציג בתערוכה קבוצתית של אמנים איטלקים במוזיאון ת"א בקיץ שעבר, וזכה בפרס קרן וולף הישראלי כהוקרה על עבודתו). ניסיתי לברר לאן אני נוסע ואיפה לכל הרוחות העיירה הקטנה הזאת ביילה שמלבד העובדה שהיא נמצאת בצפון איטליה בין מילאנו לטורינו ומדברים שם איטלקית לא ידעתי עליה כלום - באותה מידה היו יכולים להגיד לי ששולחים אותי לאיזה כפר בסין או בכל נקודה אחרת בעולם בה מעולם לא הייתי ושאיני דובר את שפת המקום או מכיר את תרבותו.

     

     

     אחד מחללי העבודה בפונדציונה

     

    נחתתי באיטליה, הגעתי לביילה ופגשתי את שאר 16 האמנים שהייתי עתיד לבלות בחברתם את ארבעת חודשי הסדנא. האמנים מגיעים משלל ארצות ומדינות (קולומביה, ניגריה, ארה"ב, בלגיה, הרשות הפלסטינאית, פולין ועוד וממגוון תחומי יצירה ועשייה (וידאו, כתיבה, קולינריה, אוצרות, ניו מדיה וכ"ו). אחד הנושאים שהתמקדנו בו בעבודתינו ובתהליך הלמידה שלנו הוא הנושא של "אמן הטריטוריה" - (artist of the territory ) כיצד האמן דרך יכולת ההתבוננות האישית שלו, דרך הפילטרים והכלים איתם הוא מגיע מהבית, מציג את החוויה שלו, את המציאות אליה הוא הגיע בטרטוריה בה הוא פועל ונותן אותה חזרה לצופה בעבודתו האמנותית.

     

    במקביל לעבודת הצילום המשכתי לעבוד על הרעיון "של האמן של הטרטוריה" - פירקתי את המושג "טרטוריה" למרכיביו הראשוניים - שלא משנה לאיזה מקום מיושב בעולם תגיע מרכיבים אלו חייבים להתקיים - ואילו הם: אנשים, טבע, עבודה, תרבות וסביבת המגורים.

     

    אנשים (people)- כאדם זר שמגיע למקום חדש אתה לא מכיר אף אחד, אבל זה נותן לך הזדמנות להכיר ולפתוח בשיחה עם אנשים שבדרך כל לא היית מדבר וללמוד מהם ועליהם - בעבודתי כצלם אמן אני לא עובד עם דוגמנים - אני עובד עם חברי והאנשים שמסביבי ובעזרת היכולות שלי חושף ומגלה את היופי שכבר טמון בהם. 

     

     

    "What do you listen to ?" from the series "People"
     
     
    "We are same but different - from the series "People
     
    עבודה (factories) - בכל מקום אנו זקוקים לעבוד בכדי לפרנס את עצמנו - בביילה המפעלים הם דוגמא מעניינת מאוד לשינויים הגלובליים שחלו בעולם בשני העשורים שאחרונים - מצד אחד מפעלים רבים נטושים שהפכו למגרשי אימונים לגרפיטי וסקיטבורד והם מעיין שלדים יפים בהם האור והצללים משחקים להם להנאתם. מצד שני ביקרנו  גם במפעלים משגשגים שהצליחו ללמוד וליצור חדשנות בעולם שהופך שטוח ועם התחרות העזה מסין.
     
    "Beauty in the emptiness - from the series "Factories

     

     

     

    "Take a good look - from the series "Factories

     

     

     

    טבע (river and natuer) - הטבע הוא חלק בלתי נפרד משורשינו כתרבות אנושית. בביילה בעיקר מצאתי אותו בנהר שזורם בקירבתו, הנהר אליו היינו הולכים לשחות ולנוח עם שאר התושבים המקומיים, הנהר שמימיו הזכים דרושים לתעשיות הטקסטיל (שמזהמות אותם בתהליך הצביעה של הבדים), מפעלי הלבד שעדיין קיימים מראשית המאה ועובדים בדיוק באותן טכנולוגיות ומפעל הבירה (כי בירה טובה עושים ממים טובים....).

     

     

      "Love and hate - from the series-  "River and nature
     

     

    "Untitle" - from the series-  "River and nature

     

     

     תרבות (party and culture) - שבלעדיה אי אפשר - החוויה שלי מהביינלה לאמנות בוינציה דרך תערוכות במילאנו (ויויאן וסטווד, דיויד לשפאל)  ועד פסטיבל טראנס במרכז איטליה ופסטיבל רגאיי, תרבות הגרפיטי בביילה אליה הגענו (וגם לה בעצמנו קצת תרמנו) דרך התחברות לאמנים מקומיים.

     

     

      "Will we party like kids forever ? - from the series-  "Party and culture

     

      

     

      "Untitled - from the series-  "Party and culture

     

     

     

    והסביבה האורבנית (Biella , italy and city poetry) -הארכיטקטורה של איטליה, מבנים נטושים אותם גילינו וחקרנו, הפואטיקה האורבנית. 

     

     

      "I'm in the mirror - from the series-  "Biell, Italy and city poetry
     

    "one of the city monsters garbage - from the series-  "Biell, Italy and city poetry

     

    בשלב זה היו בידי 2200 תמונות אותן צילמתי במהלך השהות ומאוד התחבטתי איך להציג אותן במסגרת הזמן והתקציב המוגבל שעמד לרשותי - הייתי יכול לבחור כמה תמונות שלי להגדילן ולהדפיסן ולשים לידן תג מחיר נחמד אולם החלטתי שלא. 

     

    בחרתי 500 - 100 תמונות לכל קטגוריה ואת כל התמונות העלתי לאתר הפליקר שלי ממוינות לפי הקטגוריות הנ"ל. הדפסתי אותן על כרטיסים קטנים כשעל כל כרטיס יש תמונה שונה (סה"כ 500 תמונות שונות)  ומצידו השני לאיזה קטגוריה הוא שייך ואת כתובת האתר בה כל התערוכה נמצאת באופן וירטואלית.

     

     

      ככה התמונות נראות לפני התלייה

     

    את כל הכרטיסים הללו תליתי כמובייל ענק (בחלל של 5X4X5 מטרים) בו גם היה הטקסט של כל התערוכה באנגלית ובאיטלקית בו הסברתי את כל הרעיון של התערוכה ואיך פיתחתי אותו. סיפרתי שכאמן אני מעוניין מצד אחד לתת ולהעניק לאנשים מעצמי כמה שביכולתי - ועל כן הם מוזמנים למצוא את הכרטיס שהם הכי אוהבים ומתחברים אליו ולקחת אותו איתם הביתה. בנוסף כתבתי שאני מעוניין גם להתפרנס מעבודתי ועל כן אם הם מרגישים שהם קיבלו משהו בעל ערך הם מוזמנים לתת משהו משל עצמם חזרה ולשים משהו בקופה.

     

     

     

    וככה נראתה התערוכה -הצבתי את המראה בחלל כמחווה למיכאלאנג'לו פיסטולטו שמתעסק במראות עם חלק ניכר מעבודתו.

     

    פלסטלינה עשתה עבודה נהדרת בהדבקת התמונות
     

     

    כאמן "עכשווי" - המילה "עכשווי" מגלמת בתוכה את המושג זמני ועל כן רציתי גם לבחון את הנושא הזה - אם עבודתי טובה לא ישאר ממנה מאום בסוף התערוכה.....

     

    בחרתי לקרוא למייצב - "התמונה הגדולה" -מכיוון שאני הוא האדם היחידי המחזיק ב"התמונה הגדולה" שיודע איך כל התמונות הללו מתחברות יחד, קשורות יחד ומהוות את חווית חיי באותו הקיץ  (אני הוא היחיד בעל "התמונה הגדולה" אבל אמור בסיום התערוכה לחזיק במאום בידי) - זאת לעומת הצופה שמחזיק בידו רק תמונה קטנה (אולם יכול לראות את התמונה הגדולה ואת כל התערוכה והתמונות שכבר "נילקחו" ממנה באינטרנט). 

     

     עד כאן מה עשיתי - ומה קרה בתערוכה - איך היא תיקשרה עם הצופים ?


    ובכן זה היה בשבילי מאוד מעניין - התגובות היו מצויינות אולם מסתבר שבימינו אנשים רבים כבר לא קוראים ולכן מי שאני לא פגשתי בחלל שלי, או לא קרא את הטקסט לא ידע שהוא יכול לקחת איתו חלק מהתערוכה ועל כן נשארתי בסיומה עם סביבות 300 כרטיסים אותם אני עדיין מחלק ככרטיס ביקור שלי. (אני הייתי בטוח שזה מובן מעליו שאם נותנים בחינם אז לוקחים - כנראה שלא כתבתי את זה מספיק בגדול.... או שמה יכולה להיות שטוב שעשיתי כך מכיוון שרק האנשים שהיו צריכים באמת לקחת לקחו). מנקודת מבט של הצופים היה מעניין ללמוד שלעיתים קרובות קהל האמנות "מקדש" אתה ורואה באמנות משהו שניתן רק לראותו ואין לגעת בו.

     

    היה גם מעניין לראות את בחירת התמונות של האנשים והתגובות שלהם אליהן (חלק מהתמונות אבסטרקטיות או הזכירו לצופה משהו אחר לגמרי ממה שאני צילמתי שם, למרות שאני מכיר כל תמונה ויודע מה מאחוריה).

     

    והיה גם מעניין לראות את הנדיבות וההערכה של אנשים (שרובם הגדול הגיעו מהעיירה עצמה והם אינם מחובבי האמנות הטיפוסיים) שנתנו לי כסף והבינו את מה שעשיתי.

     

     הלינק לכל התערוכה - פה - אפשר ללחוץ על התמונות הקטנות ולהגדילן (ניתן גם לראות אותה מתוייגת לפי הנושאים שלה פה: אנשים, טבע, מפעלים, תרבות, פואטיקה עירונית ).

       

     ולגיבורים שקראו עד פה (או ריפרפו בתמונות.... היום לצערינו יש יותר מדי מידע ואנשים פחות מדי קוראים...)

     אם אתם מעוניינים לנסות להתקבל לשהות האמן בקיץ הבא (המילגה לישראלי היא במימון זוג יהודים שלהם גלריה בניו יורק והיא מכסה טיסות, 4 חודשי מגורים מגורים במקום די מדהים, כלכלה ותקציב קטן לפרוייקט בתום השהות) הנה הלינק של שהות האמן Unidee.

     

     


     

    ולאילו שמעוניינים להמשיך ולקרוא - עבודה נוספת שלי מתערוכת "צבע טרי" שבין היתר בחנה את התקשורת עם "קהל היעד" /צופה.

     

     

     

     





    דרג את התוכן:

      תגובות (42)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        9/12/10 05:18:

      צטט: ORלי 2010-06-25 04:45:19


      מרתק אוהבת את הגישה וההתיחסות לצופה

       

      תודה אורלי 

      במידה מסויימת הצלם הוא הצופה הראשון שמשמש כמעיין כלי להביא את המראות לשאר הצופים - Happiness only real when shared :)

        25/6/10 04:45:

      מרתק אוהבת את הגישה וההתיחסות לצופה
        14/6/10 22:27:

      צטט: חנה נחמני לוי 2010-06-08 23:19:16

      לגמרי במקרה נתקלתי בפוסט הזה שסיקרן וסחף אותי בגלל אופן הכתיבה שלך.

      ואני בהחלט ממעטת מאוד לקרוא ברשת. מצאתי שאתה מאוד אותנטי, פשוט, ישיר ולשם שינוי לא רוצה למכור לי כלום:).

      תודה.

       היי - המון תודה - סה"כ זאת המטרה בלעשות אמנות ולשתף איתה עם אחרים :)

       

        8/6/10 23:19:

      לגמרי במקרה נתקלתי בפוסט הזה שסיקרן וסחף אותי בגלל אופן הכתיבה שלך.

      ואני בהחלט ממעטת מאוד לקרוא ברשת. מצאתי שאתה מאוד אותנטי, פשוט, ישיר ולשם שינוי לא רוצה למכור לי כלום:).

       

      תודה.

       

        18/12/09 15:38:

      צטט: eila3 2009-12-14 22:15:02

      תודה על החוויה זה היה טיול יפה................................אלה 

       בכיף ! בשביל אנשים כמוך (ותגובות כאלה) אני משקיע את זמני  וכותב - אז תודה רבה :)

       

        14/12/09 22:15:

      ביליתי נפלא עם התאורים שלך את החויות שעברת. עכשיו אתה יכול לקחת את החויות של כל אלה שהשתתפו איתך ולהמשיך הלאה.בעידן שלנו כשהכל רחוק ומנוכר חשוב שנוכל לפחות להתחלק על גבי המסך או הנייר.איני מכירה אותך אבל דרך הפוסט האישי שגלגלת לרשת ובמקרה קראתי אותו  יש לי הרגשה שיצרנו הכרות כמו עם ספר טוב. נסחפתי לתוך ספור הרפתקאות שחוית והעברת לרשת. תודה על החוויה זה היה טיול יפה................................אלה 
        28/1/09 20:24:

      צטט: אמן סודי 2009-01-28 17:42:25

      צטט: yochiy 2009-01-28 17:24:15

      צטט: אמן סודי 2009-01-28 15:15:05

      בשמחה, אני גם קצת מתגעגע לאיזה אספרסו טוב וקרפצ'יו...

       או פיצה, פסטה, אנטיפאסטי, ברזאולהCOME DIO COMMANDA....

       רבע טון של מוצרלה.....

       

       

       MOZZARELLA DI BUFALA 

      אוכל ישמח לבב ואיטלקי כפליים

      :-)

        28/1/09 17:42:

      צטט: yochiy 2009-01-28 17:24:15

      צטט: אמן סודי 2009-01-28 15:15:05

      בשמחה, אני גם קצת מתגעגע לאיזה אספרסו טוב וקרפצ'יו...

       או פיצה, פסטה, אנטיפאסטי, ברזאולהCOME DIO COMMANDA....

       רבע טון של מוצרלה.....

       

        28/1/09 17:24:

      צטט: אמן סודי 2009-01-28 15:15:05

      צטט: yochiy 2009-01-28 14:33:34

      תודה רעי, על שיתוף בתהליך ועבודה מרתקת

      *

      בשמחה, אני גם קצת מתגעגע לאיזה אספרסו טוב וקרפצ'יו...

       

       

       או פיצה, פסטה, אנטיפאסטי, ברזאולהCOME DIO COMMANDA....

        28/1/09 15:48:


      תודה ששיתפת ונתת לנו להרגיש קצת.

      אהבתי את הסיפור והצילומים.

      ולשאלתה של דבי.

      בטח שצריך לחשוב על הצופה או הקורא.סופר כותב לא לעצמו בלבד- הוא הרי מת שיקראו אותו.

      פעם הציור שלי היה תהליכים שלי עם עצמי בלבד

      וכיום אני מרגישה צורך לתת ולהשפיע.

        28/1/09 15:15:

      צטט: yochiy 2009-01-28 14:33:34

      תודה רעי, על שיתוף בתהליך ועבודה מרתקת

      *

      בשמחה, אני גם קצת מתגעגע לאיזה אספרסו טוב וקרפצ'יו...

       

        28/1/09 14:33:

      תודה רעי, על שיתוף בתהליך ועבודה מרתקת

      *

        15/1/09 09:10:

      צטט: גיא פריבס 2009-01-14 10:55:38

      מדהים

      נראה שהייתה לך חוויה מטורפת, תודה ששיתפת.

      ממש נהנית לקרוא ולראות את התמונות המיוחדות שיצאו לך

      מתחיל את היום עם חיוך, תודה חיוך

       בכיף - דרך אגב כתבתי את זה אנמי חושב גם קודם לכן בתגובות - הנושא הזה לא "שהות אמן" לא כל כך מוכר בארץ אבל מאוד נהוג בחו"ל וישנם לא מעט מלגות או הזדמנויות בנושא - גם אתה- גיא יכול לנסות את כישוריך בנושא (וכן, גם כלכלה קשורה לאמנות - הנה קישור לאתר מעניין wage - working artist for the greater economy 

       

        14/1/09 10:55:

      מדהים

      נראה שהייתה לך חוויה מטורפת, תודה ששיתפת.

      ממש נהנית לקרוא ולראות את התמונות המיוחדות שיצאו לך

      מתחיל את היום עם חיוך, תודה חיוך

        20/12/08 13:17:

      צטט: שרשירית 2008-11-27 11:46:40

      איזו חוויה מדהימה עברת. כיף לך.

      נהניתי מהכתוב, אפילו ללינקים נכנסתי. התמונות מעוררות קנאה - חוויה.

      היי תודה - התערוכה נקראה "התמונה הגדולה" כסוג של בדיחה - הצופים בה יכול לקבל רק תמונה קטנה (זאת אומרת לקחת איתם הביתה אחת מהתמונות הקטנות שהוצגו בתערוכה ואני הוא היחידי עם "התמונה הגדולה" - החוויה בת 4 החודשים שעברתי). אני מקווה שבקרוב אני אציג את התערוכה גם בארץ אז אשמח להזמינך.

      וכן, אמת ממחוייבויות האמן היא להעביר חוויה - לא משנה עם האמן הוא זמר, פסל, או טבח.....

       

        27/11/08 11:46:

      איזו חוויה מדהימה עברת. כיף לך.

      נהניתי מהכתוב, אפילו ללינקים נכנסתי. התמונות מעוררות קנאה - חוויה.

        27/11/08 11:38:

      צטט: marom-design 2008-07-17 22:53:38


      תודה על השיתוף

      נראה לי אחלה תערוכה

       את מוזמנת לנסות כי כישורייך גם כן - ההרשמה לקיץ הבא - 2009 נפתחה ולדעתי עדיין יש מלגה גם לישראלי הדד ליין הוא 29 בפבואר.

       

       

        6/11/08 02:42:

      צטט: לא בא לי ניק.... 2008-11-05 11:32:40


      רעי

      תודה

      נהניתי לקרוא

      נהניתי לראות

      אהבתי את הדרך שבה האמנות מתקשרת עם ה"עם"

      והזדהיתי עם כל מילה שכתבת כתגובה על אי ההבנה לפעמים

      הקיימת גם בי כשיוצאת מתערוכה כזו או אחרת

      תודה על הכל

      עדנה

       בשמחה - אחד מיעודיו של כל אמן הוא לתת מעצמו (אז תודה על התגובה....) ואני שמח שנהנית (וגם התחברת..)

       

        5/11/08 11:32:


      רעי

      תודה

      נהניתי לקרוא

      נהניתי לראות

      אהבתי את הדרך שבה האמנות מתקשרת עם ה"עם"

      והזדהיתי עם כל מילה שכתבת כתגובה על אי ההבנה לפעמים

      הקיימת גם בי כשיוצאת מתערוכה כזו או אחרת

      תודה על הכל

      עדנה

        22/7/08 09:56:
      תודה גם לכל שאר המגיבים שהשקיעו רגע מזמנם !
        22/7/08 02:31:

      צטט: סטודיו אמן 2008-07-21 21:38:27


      פוסט מושקע ונהדר,

      תודה על חוויה מיוחדת,

      בהערכה,

      אנטון

       

       היי תודה אנטון, כיף לדעת שיש עוד אנשים שקוראים גם כשמדובר בטקסטים קצת יותר ארוכים.

       

        22/7/08 02:24:

      טוב אז בסדנה איתי חואן פאבלו - למרות שהוא שף קולומביאני למד קצת בישול איטלקי - אז נתחיל בארוחה - שגם היא היית בתערוכה

       

       

       
      ובסוף הארוחה - יש באיטליה אפשרות רק לדבר אחד - קפה !
      מה שלא סיפרתי בפוסט - כי כבר הכברתי במילים זה שבערב פתיחה של התערוכה כחלק מהתערוכה הכנתי לאורחים פניני (סנביצים איטלקיים למי שלא מכיר) - הפניני הכי טוב באותה העיירה - לפעם אחת ומיוחדת בלבד - הכנתי פניני עם גבינת פרמזן ונקניקים מובחרים (ועם אופציה למיונז,חרדל או קטשופ שבזה בד"כ הוא לא מאמינים) והכנתי שני סטנסלים מאלומניום שעל אחד כתוב "Dubbio" - "ספק" ועל השני "Piacere" - "נאים מאוד" - עם ברנר של קרם בורלה והסטנסלים עשיתי גרפיטי על הפניני וכששאלו מדוע בחרתי את המילים הללו עניתי להם: "ספק" - כי כולנו צריכים ספק בשביל להמשיך לתהות על חיינו (אבל עלינו לאכול אותו ולהתגבר עליו), או "Piacere, sono Rei un artista isrealiano" - "נאים מאוד" אני רעי - אמן ישראלי וברוכים הבאים לתערוכה שלי- ההצלחה הייתה גדולה למדי ואנשים תרמו מכספם בעין יפה. 

       

        21/7/08 23:11:

      בתור חצי איטלקיה, חסר לי רק דבר אחד. מה עם האוכל האיטלקי. לא זה שיש לנו חיקוי זול שלו בארץ. אלא האוכל האיטלקי האמיתי. הלחם, העוגות, הגלידה הפסטה?

      יכול להיות שלא טעמת את איטליה?

        21/7/08 21:38:


      פוסט מושקע ונהדר,

      תודה על חוויה מיוחדת,

      בהערכה,

      אנטון

       

        20/7/08 12:50:

      דרך אגב - זוהי הייתה הנחת היסוד - התקשרות עם הצופה-  כשבאתי להציג את העבודה - פה בבלוג שלי ובתערוכה הפיזית עצמה.

      אני רציתי להעביר ולתת לצופה (שרובם היו תושבי העיירה) את החוויה האישית שלי, לגרום להם גם לאהוב יותר לחיות שם בעיירה (רובם לא ממש אוהבים לגור שם בביילה...), ולראות את מה שקיים מול עיניהם אבל הם לעיתים קרובות לא רואים.

       

        20/7/08 12:44:

      תודה דבי על התגובה - אכן זהו נושא שאני חושב עליו לא מעט.

       

      הנושא גם עלה לא מעט בראשי בשבוע שעבר כשהזדמן לי לראות כמעט את רוב התערוכות בגלריות בת"א. 

      כשיצאתי מגלריית גורדון בה מציגות בימים אלו שתי תערוכות אחת של פיליפ רנצ'ר- "אז, מה אתה רואה עכשיו ?"

      ושל גלעד אופיר - "עשן" - יצאתי די מבולבל. 

      כאדם חושב וכצרכן אמנות ותרבות "כבד" העבודות בתערוכה עשו את עבודתן - הן גרמו לי לחשוב ולהתעניין ולנסות לחקור את פשר האובייקטים של פיליפ או את העבודות של גלעד ולנסות להבין את עולמם והשפה בה משתמשים ומתבטאים כיוצרים וכבני אדם (העבודות של פיליפ ממוספרות והעבודות של גלעד ללא שם) וגם לנסות לתהות על האמן ועל עבודתו הקודמת בכדי להבין את עבודותיו הנוכחיות (בגלריה היו סיפרי האמן של שני האמנים אולם ללא כל טקסט).

       

      לצערי אני יוצא לא מעט מתערוכות בתחושת תיסכול - אם אני כאדם "אינטליגנטי" לא מבין מה האמן רוצה ממני וגם העבודה לא מספיק מעניינת או מעוררת השראה אז מה יהיה עם האדם שבד"כ לא נכנס לגלריות או רגיל לצרוך אמנות ותרבות "ראויה" ?אני מרגיש לעיתים קרובות שהאמנות מדברת בשפה אליטיסטית וגבוהה מדי. 

      נכון, כיוצר אני לא מעוניין להאכיל את הצופה בכפית של זהב, אלא לגרום לו לחשוב ולהרגיש 

       

      אולם אינני מעוניין להעמידו מול קיר לבן ריק ולתת לו הרגשה ששמים אותו ללעג. 

       

      אני גם מאמין בגישה השארת הפרשנות לצופה, אולם חשוב לי להשאיר בידיו מפתח (בצורת טקסט העבודה, שמה, מפגש עם היוצר וכ"ו) שיש לו האפשרות להשתמש בו (במיד והוא מעוניין).

       

      לעיתים מתגנבת לה התחושה שהיוצר "התעצל" או "התבייש" לספר לנו מה הניע אותו ליצור את מה שיצר ואז מה שנותר לנו כצופים לעשות זה לבדוק אם העבודה - מושכת, יפה, אסטתית ואם אני קונה או לא קונה. (בהקשר הזה הפתיח לאתר של גלריית גורדון מאוד משעשע - בסוף מה שנשאר מכל סירטון הפתיחה והכניסה לאתר זוהי הנקודה האדומה שמופיע גם על דלת הגלרייה- שמשמע - נמכר).

       

      אני רואה את תפקידה של האמנות ככלי אלטרנטיבי להראות את המובן מעליו (או לערער על מעמדו), לעורר השראה, להעיר (ולהאיר) המקומות החשוכים מן האפלה ולהזכיר את הנשכח - כל יוצר עם ארגזי כליו הוא.

       

      ישנו מאמר מרתק בשם "the idea of design" מאוניברסיטת MIT שמתעסק בנושא מנקודת מבט של יצירה ומתנות וביקורת על החברה הנוכחית כשאפשר בקלות להתייחס לאמנות בתור "עיצוב לא פונקציונלי".... 

        20/7/08 08:52:


      הי רעי,

      היה מעניין לקרוא ולראות את התוצרים.

      אהבתי את רעיון "התמונה הגדולה".

      דבר אחד מטריד אותי והיא הנחת היסוד שעליה אתה מבסס את כל העבודה והיא הצורך לתקשר עם הצופה.

      האם אמנם אמן צריך להיות עסוק בצופה? האם הצופה הוא חלק מהעשייה?

      האם סופר שכותב ספר, חושב על הקורא?

      חומר למחשבה.

        20/7/08 00:56:

      תודה, היה לי מרתק ומלמד ומעורר השראה.
        19/7/08 21:32:

      צטט: א.אלה 2008-07-18 16:16:27


      לרעי, תודה על השיתוף בחווית השהות באיטליה.

      בעיקר נהניתי מהצילומים במפעל הריק, הגרפיטי והדמויות האנושיות העכשויות לעומת היישן.

      עשית לי חשק לצלם!

      בצעירותי עבדתי במפעל "ידוע" בארץ שנסגר והוא שומם כיום, הלוואי והיו מאפשרים לי לצלם שם.

      השילוב עם הזכרונות שיש לי היה בטח עושה טוב לצילום.

       

       מעניין מה שאת אומרת ישראלה - מכיוון שבמהלך שהותי באיטליה נתקלתי בלא מעט מנעולים (פיזיים, קונספטואליים, טובים ורעים) תפקידינו כאמנים הוא הרי לבדוק את הגבולות, לפרוץ מחסומים.... בהזדמנות אשמח להצטרף לסיור צילומים במפעל שנסגר - לעיתים לא צריך לשאול יותר מדי שאלות אלא לעשות ! מה כבר יעשו לך - יעצרו אותך על השגת גבול ? (אלא אם עבדת במקרה בכור בדימונה....).

       

      הנה שתי תמונות מהתערוכה של המפעל טקסטיל הנטוש שהפך למקום לגרפיטי ופארק סטייקבורד - ככה נראת הכניסה

       

       

      והתמונה הבאה היא של מנעולים טובים - ישנה מסורת באיטליה לרשום את שם הזוג והתאריך על מנעול לנעול אותו על הגשרים מעל הנהרות ולהשליך את המפתח לנהר - ככה זה נראה - "נעולים למנצח" 

       

       

      ומנעול שאני אף פעם לא ראיתי לפני השהות באיטליה - מנעולים/לוקרים למטריות בכניסה למוזיאון במילנו

       

       

       

       

        19/7/08 14:23:

      תמונות יפיפיות
        19/7/08 12:09:


      פוסט נהדר *

      שמחה על מה שחוית

      והרעיונות שלך

        19/7/08 12:07:

      נהדר!
        19/7/08 11:57:

       רועי,

      זה נשמע ונראה מרתק.

      תודה  על השיתוף

      * אלה

        19/7/08 08:07:

      המון תודה, מרתק :-)
        18/7/08 19:01:


      רעי,

      יופי של חוויה והתנסות אמנותית הצלחת להעביר כאן.

      בהצלחה גם בהמשך!*

        18/7/08 17:24:
      הי רעי אהבתי..אני מאד מתחברת לצילום שלך :) תמשיך לעדכן בכל יצירה
        18/7/08 16:16:


      לרעי, תודה על השיתוף בחווית השהות באיטליה.

      בעיקר נהניתי מהצילומים במפעל הריק, הגרפיטי והדמויות האנושיות העכשויות לעומת היישן.

      עשית לי חשק לצלם!

      בצעירותי עבדתי במפעל "ידוע" בארץ שנסגר והוא שומם כיום, הלוואי והיו מאפשרים לי לצלם שם.

      השילוב עם הזכרונות שיש לי היה בטח עושה טוב לצילום.

        18/7/08 15:54:
      תודה על השיתוף בתכני הסדנא. מעניין ביותר ועשוי מצוין.
        18/7/08 15:52:

      מעניין מאד

      תודה על השיתוף

      אילנה

        18/7/08 11:04:

      שלום רעי

       

      נהניתי לקרוא

      כלטוב

      שולמית

        18/7/08 07:12:

      נ ה ד ר

      נהניתי לקרוא את הפוסט

      להגיע איתך לביילה,

      ולחוות קצת איתך ודרכך את הכיף שנראה שחווית

      נשמע תענוג ואהבתי את רעיון ואופי התצוגה

      בהצלחה :) 

       

        17/7/08 22:53:


      תודה על השיתוף

      נראה לי אחלה תערוכה