עדכונים מעכבר העיר אונליין >
    ';

    יסינראל

    תגובות (9)

    נא להתחבר כדי להגיב

    התחברות או הרשמה   

    סדר התגובות :
    ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
    /null/cdate#

    /null/text_64k_1#

    RSS

    פוסט משביע, תמונות מדהימות.

    תודה על השיתןף.

      10/10/19 16:20:

    צטט: יסינראל 2019-10-10 15:48:49

    צטט: תכשיט 2019-10-09 17:47:00

    מרתק... גמרחתימה טובה וסוכות שמח...

     

     

    תודה, שנה טובה ומועדים לשמחה גם לך. אגב, יש עבודת וידיאו מעולה שעוסקת בבניית סוכה. ראיתי אותה הקיץ בגלריה P8. שם העבודה: "חיימון בונה סוכה". שם האמנית: רקפת וינר.

      10/10/19 15:48:

    צטט: תכשיט 2019-10-09 17:47:00

    מרתק... גמרחתימה טובה וסוכות שמח...

     

     

    תודה, שנה טובה ומועדים לשמחה גם לך. אגב, יש עבודת וידיאו מעולה שעוסקת בבניית סוכה. ראיתי אותה בגלריה "המקרר". לא זוכרת כרגע את שם האמנית. חבל...

      9/10/19 17:47:
    מרתק... גמרחתימה טובה וסוכות שמח...
      9/10/19 12:58:

    צטט: יסינראל 2019-10-08 14:56:05

    צטט: bonbonyetta 2019-10-06 22:11:50

    *

     

    אהבתי, סקירה מצוינת.

    יש מצב שתעשי לנו פוסט סקירה על אמנות המחאה הסינית?

    מכמה בחינות: מוסיקה סינית כמחאה

    ציור

    ריקוד

    כל התחומים, ולגבי כל סוגי המחאה

    מחאה פוליטית

    מחאה אקלימית

    מחאה נגד אכזריות לבעלי חיים

    יש סיכוי?

     

    תודה בונבונייטה. 

    אני אוהבת אמנות סינית באשר היא. גם אמנות שיש בה ביקורת ומחאה, אבל אני לא מתמקדת בזה. 

    הבלוג נכתב כבר עשר שנים, מאז 2009, ובין השאר הזדמן לי לכתוב בו גם על אמנות מחאה, כמו למשל בשירי ראפ סיניים וכן ביחס למאבק על הצלת כלבים מידי בני האדם-אוכליהם.

    שנה טובה לך, אישה-נשמה, וכן ליקום :-)

      

    תהיי מוכנה לתת לי לינק ישיר לפוסטים שלך על אמנות מחאה סינית בשירי ראפ ובנושא המאבק להצלת כלבים?

    יש איזה דף בפייסבוק על אמנות המחאה בכל הנושאים, כשהשפעה, ואני רוצה לשים את זה שם.

     

      8/10/19 14:56:

    צטט: bonbonyetta 2019-10-06 22:11:50

    *

     

    אהבתי, סקירה מצוינת.

    יש מצב שתעשי לנו פוסט סקירה על אמנות המחאה הסינית?

    מכמה בחינות: מוסיקה סינית כמחאה

    ציור

    ריקוד

    כל התחומים, ולגבי כל סוגי המחאה

    מחאה פוליטית

    מחאה אקלימית

    מחאה נגד אכזריות לבעלי חיים

    יש סיכוי?

     

    תודה בונבונייטה. 

    אני אוהבת אמנות סינית באשר היא. גם אמנות שיש בה ביקורת ומחאה, אבל אני לא מתמקדת בזה. 

    הבלוג נכתב כבר עשר שנים, מאז 2009, ובין השאר הזדמן לי לכתוב בו גם על אמנות מחאה, כמו למשל בשירי ראפ סיניים וכן ביחס למאבק על הצלת כלבים מידי בני האדם-אוכליהם.

    שנה טובה לך, אישה-נשמה, וכן ליקום :-)

      

      8/10/19 14:48:

    צטט: גילהסטחי 2019-10-08 12:47:50

    ד"ר שושן ברוש-לויט היקרה. תודה על משוב מפורט לרוחב ולעומק, ועל שהנגשת לנו הסטוריה אמנות ותרבות בגובה העיניים. הכתיבה שלך קולחת ומרתקת, ומעוררת רצון לחוות מקרוב את האנרגיה שבוקעת מבין השורות של מילותייך.

     

    תודה רבה, גילה, על המשוב המעודד שכתבת לפוסט. נעים למיתר לפגוש את תיבת התהודה :-) 

    שנה טובה


      8/10/19 12:47:
    ד"ר שושן ברוש-לויט היקרה. תודה על משוב מפורט לרוחב ולעומק, ועל שהנגשת לנו הסטוריה אמנות ותרבות בגובה העיניים. הכתיבה שלך קולחת ומרתקת, ומעוררת רצון לחוות מקרוב את האנרגיה שבוקעת מבין השורות של מילותייך.
      6/10/19 22:11:

    *

     

    אהבתי, סקירה מצוינת.

    יש מצב שתעשי לנו פוסט סקירה על אמנות המחאה הסינית?

    מכמה בחינות: מוסיקה סינית כמחאה

    ציור

    ריקוד

    כל התחומים, ולגבי כל סוגי המחאה

    מחאה פוליטית

    מחאה אקלימית

    מחאה נגד אכזריות לבעלי חיים

    יש סיכוי?

     

    0

    לחיות בזמנים מעניינים – אמנות סינית בביאנלה בוונציה 2019

    9 תגובות   יום ראשון, 6/10/19, 21:32

    הסינים שוב באים


    "הסינים באים!", אמרו באירועי אמנות גדולים בעשור הראשון ובמחצית של העשור השני של המאה העשרים ואחת.  בביאנלה של וונציה משתתפת הרפובליקה העממית של סין רק מאז 2005. באירועים האלו הפגינו האמנים הסינים יצירתיות רעננה, ממדים גדולים, טכניקות מושקעות ואומץ נחוש. קהילות אמנים, אוצרים, שוחרי אמנות, אספנים וסוחרים רעשו אז. נראה היה ששוב לא ניתן להתעלם מנוכחות של צלע נוספת ומרכזית בסצנת האמנות הגלובלית. אבל לא כך נראים פני הדברים בתקשורת המדווחת עליה ב-2019 או בתורים שלא משתרכים בכניסה לביתן של סין.

    הגעתי השנה לביאנלה חפה מכל ידיעה על מופע האמנות הסינית בביאנלה 58 בוונציה 2019. לא יודעת למה התעלמו בתקשורת מהעבודות הסיניות החזקות והטובות שמוצגות בה. האוצר של הביאנלה ראלף רוגוף – Ralph Rugoff – הכיר באמנות הסינית ונתן לה מקום מרכזי, אבל מבקרי אמנות שתקו. לדעתי [המשוחדת קמעה, לא מכחישה], האמנות הסינית בתערוכות בג'ארדיני ובארסנלה מטלטלת, מהדהדת ובלתי נשכחת.


    רקע לרגע: צעד אחד אחורה


    בארט באזל הונג-קונג, במרס 2019, קיבלנו הצהרה ציורית על המפגש הבין-תרבותי בין אירופה לאסיה. האמן התאילנדי Natee Utarit ששקד על לימוד תולדות האמנות הקלסית באירופה, בעיקר באיטליה, התייחס בעבודות שלו ל"מצב המנטלי" (Cetasika) המתרחש במפגש הבין-תרבותי. שם העבודה והדימוי החזותי מביעים יחס של חיפוש מוסרי אחר הטוב והתרחקות מרע קודם. הכתום עז מאוד על רקע השיש הלבן האיטלקי העשיר. הנזיר מרכין ראש, אבל שומר הסף נוכח כשלד דאשתקד.


    ''

    Natee Utarit (b. 1970, Bangkok), Cetasika, 2018

    Oil on canvas, 100x80 cm

    אמן זורח בשמי המזרח. ציורים שלו הוצגו  על קיר ארוך מאוד בארט באזל הונג-קונג 2019, ואף על פי כן טרם נכתב עליו ערך בוויקיפדיה.

     

     

    "שתחיו בזמנים מעניינים" - May You Live In Interesting Time


    שם התערוכה מיוחס לאמירה [ברכה במשמעות של קללה] סינית. זה פייק-מידע אבל בוונציה וכיום היא התממשה בלשונה הפשוטה. ואולי לא פשוטה.

     

    ''

     

     

    חמש אמניות וחמישה אמנים סינים הציגו בג'ארדיני ובארסנלה:

    SUN Yuan & PENG Yu, Liu Wei, Nabuqi, YIN Xiuzhen, YU Ji, CHEN Qi, FEI Jun, GENG Xue, HE Xiangyu.  סון יואן, יין ש'יוג'ן, נאבוצ'י, ייא ג'י ו- גאנג שווּיי הן נשים אמניות.

     

     

    לא יכול לעזור לעצמי / לא יכולה להימנע מ...


    את דקירת העניין קיבלנו מעט אחרי הכניסה לתערוכה בביתן המרכזי בג'ארדיני. סגור בקובייה שקופה ואטומה [ 710X710X500 ס"מ] באמצעות קירות אקריליק עם מסגרות אלומיניום, ניצב רובוט תעשייתי נישא עשוי פלדה וגומי. הוא נראה כמנוף-מגב, עמל על גירוף מעגלי של נוזל אדום, עשוי מתאית אתר ומים בצבע דם-אדום. מעל פני הרצפה, ובאופן סיזיפי, טורח הרובוט לרכז את הנוזל סמוך לרגל שעליה הוא ניצב. אחרי סבב של גריפת "דם" אל המרכז, מזדקף המגב הממונף אל על, והוא משתולל בתנועות רועשות במרחב שלו תוך שהוא משפריץ ומתיז על הקירות ועל זרועו את שאריות הנוזל האדום שדבקו בו. הרובוט מתוכנת לשלושים ושתיים תנועות ומחוות, כמו השתחוות ולחיצת יד, גירוד, נענוע אחוריים ועוד.

    המיצג  Can’t Help Myself משנת 2016 הוא של סון יואן ופאנג ייא – SUN Yuan & PENG Yu. סון יואן נולדה בשנת 1972 וחיה בבייג'ינג; פאנג ייא צעיר ממנה בשנתיים, נולד בג'יאמסה וחי בבייג'ינג. הם עובדים יחד מאז שנת 2000. העבודות המשותפות שלהם טורדות מנוחה.

    קטנה במרחב, מחוץ לכלוב השקוף, עמדתי במקומי, סופגת סמלים ומייצרת משמעויות ותהיות. לא חשבתי בהתחלה על החיבור בין האורגני למכאני או על המתח בין "ביוטק" ל"אינפוטק", בלשונו של יובל נוח הררי ["21 מחשבות על המאה ה-21", הוצאת דביר, 2018, למשל בעמוד 15]. חשבתי על כיכר הדם שיוצר הנוזל האדום במהלך המיצג ועל הניסיון הנואל לגרוף אותו ולנקות אותו. לא ייתכן שאירועי כיכר טיינאנ'מאן משנת 1989 נדדו לוונציה 2019. אבל מי יכול לבטל את האסוציאציה הזאת שלי? כוח לא-רצוני [אימפולסיבי] וכפייתי נדד מבייג'ינג לאירופה [ומשם למנהטן?]. אומנים שִׁינְּעוּ אותו כמו שמשנעים חיילים וטנקים. זה אולי הסיפור הסמוי שמעצים עבודות אמנות. הוא נתקע במחשבה ומסרב להרפות. Can’t Help Myself.

    אם מוטו מרכזי בתחום האמנות גורס שייעודה של האמנות לשבש את השלווה – העבודה הזאת בוונציה זוכה במקום הראשון. מיד יבוא תיאור של הזוכה השני, מבחינתי.

     

    ''

    SUN Yuan & PENG Yu, Can’t Help Myself, 2016  

    at Venice Biennial, 2019.       Photo by Michael Levitt

     

    DEAR – יקיר, יקירה, יקרים

    מיצג שֵׁנִי של זוג האמנים סון יואן ופאנג ייא, נמצא בתערוכה המרכזית בארסנלה. שוב קובייה גדולה ושקופה מגינה ומציבה גבול. כיסא [כס] דמוי שיש לבן במרכזה ושוט גומי מצליף יוצא ממרכז המושב. וריאציה מוקצנת של עבודה קודמת שלהם בשם DEAR משנת 2015, שבה הכורסה עשויה מעור חום ישן. אחת לכמה דקות פורץ השוט במחזורים מטורפים ולא נשלטים של הצלפות אלימות באוויר, ברצפה, בכס ובקירות השקופים. ההצלפות מונעות על ידי לחץ חזק של אוויר. הקירות החבוטים שרוטים לאורך, לרוחב ובאלכסון. העינוי נמשך כשתי דקות, נפסק וחוזר חלילה. הכס הכמו-מְשויש, עשוי מסיליקון לבן, מחקה את כסאו של אברהם לינקולן באנדרטת הזיכרון בוושינגטון הבירה, שמחקה את המושבים האימפריאליים הרומיים. בהפוגה שבין ההצלפות מקרין הכס המרומם שלווה ועומק היסטורי שקפא בזמן.

    בול בפוני הצהוב-כתום של היושב כיום על כס השלטון בוושינגטון, וביושבים בבייג'ינג, בירושלים ובכל מקום וזמן. המוזר הוא הנורמלי.

     

    ''

    SUN Yuan & PENG Yu, Dear 2015, at Venice Biennial, 2019

     

    עד כאן על שתי עבודות בעלות צורת מבע ייצוגית נהירה.

    ועכשיו לביתן הסיני בקצה ארסנלה.

     

    הסינים פה אבל המבקרים פחות


    בסוף מתחם ארסנלה, אחרי הביתן האיטלקי, נמצא הביתן הסיני. ממליצה להתחיל בביתן זה את הסיור שלכם, בשעה שרוב המבקרים גודשים בבוקר את החלקים שבקדמת המתחם. ככה – בסיור מהסוף להתחלה – תגיעו לתערוכה המרכזית שבכניסה, בשעתיים האחרונות של היום ותזכו לחוויית ביקור וצפייה עם מעט אנשים מסביבכם. אל הקצה המרוחק במתחם ניתן להגיע בהסעה ממונעת [חינם]. יפה ונעים שם בקצה ובקפה.

    נכנסתם לביתן מושקע. הסינים רציניים ביחס למופעים גלובליים. האמנים המשתתפים: CHEN Qi, FEI Jun, GENG Xue, HE Xiangyu.

    אוצר: WU Hongliang  - וו הונגליאנג, יליד בייג'ינג, 1973. בוגר האקדמיה המרכזית לאמנות  CAFA, מכהן כסגן נשיא האקדמיה, מנהל מוזיאון CAFA ועומד בראש ארגוני אמנים ואוצרים. ראשון משמאל בתמונה.

     

    ''

     

    משמאל לימין: ווּ הונגליאנג האוצר; האמן צ'ן צ'י, יליד נאנג'ינג, 1963, דמות פעילה באמנות ובקהילת האמנות בסין ובמערב. נחשב לרב-אמן באמנות הדפס חיתוך עץ; האמן פיי ג'וּן, יליד חוביי, 1970. בוגר אמנות משולבת באלקטרוניקה בניו יורק, מלמד אמנות וטכנולוגיה בקאפה. חוקר את המרחב ההיברידי שנוצר משילוב העולם הממשי והווירטואלי באמנות; האמנית גאנג ש'וויי, ילידת ג'ילין, 1983. מלמדת בקאפה במחלקה לפיסול. עבודותיה מוצגות בתערוכות נחשבות ברחבי העולם; האמן חה ש'יאנגייא, יליד ליאונינג, 1986. עבודותיו נעשות במרחב של ניסויים בחומרים ובמושגים, על רקע של תמורות והמרות. הן נושאות מטענים אישיים, חברתיים ופוליטיים. יצירותיו משתתפות בתערוכות בולטות בסין וברחבי העולם.

     

     

    שם הביתן נושא את הכותרת RE כתגובה לתֶּמָה של הביאנלה הנוכחית, שתחיו בזמנים מעניינים. RE היא קידומת רווחת בשפה המערבית שכורכת את העבר ["אחור"] במילה חדשה. RUI בסינית – 睿 – היא סימניה בעלת הגייה דומה ומובנה חוכמה. לנוכח הבעיות בהווה אנו זקוקים לקבל תובנות מהעבר וחוכמה מבעד להסתכלות לאחור. דברי האוצר.

     

    אני עוצרת כאן לרגע, כי האוצר ווּ הונגליאנג ביטא כאן את תמצית הפרקטיקה של מופעי האמנות – מכל הסוגים – הנוהגת כיום בסין. העָבַר בכל עֵבֶר. מה ניתן לחדש? בעיקר טכניקות וחומרים. ביקורים במוזיאונים לאומיים עצומים ואדירי ארכיטקטורה, כמו למשל בשאנגחאי או בצ'ונגצ'ינג [ואיפה לא?], חושפים למבקרים עוד ועוד RUI שהוא RE. יש אונס ואין פוצה קול. ואולי זה ה"סיפור" של הסינים...

     

    ואף על פי כן עמדנו זמן ממושך מול העבודות שבביתן הסיני והתקשיתי לעזוב ולהיפרד ממנו. הוא כמו גן סיני ו/או מגילה בתלת-ממד, פרושה אופקית, המשתרעים על שטח קטן ומכילים הרבה ובטוב טעם מאורגן.


    העבודה הראשונה שצדה את העין מוקרנת על מסך ונמתחת אל מסכי הנייד של המבקרים. שמה  “Re-search” מאת FEI Jun והיא רלוונטית מאוד. פיי יצר אפליקציה עבור מכשירי טלפון ניידים שמחברת בין הווירטואלי לממשי, בין האני שעומד וצופה בעבודה לבין מופע ההקרנה על המסך הענק. חוויה של 'רה-' במובן של מטמורפוזה פיזית ומחשבתית ובהקשר לעתיד דווקא. לא תמיד יש קשר בין הטקסט האוצרותי לעבודות. גם זאת פרקטיקה אוצרותית...


    Re-search מבוססת על חיפוש בגוגל. לא ייאמן. אתרי גוגל החסומים בסין ידידותיים כאן ומסמנים תקווה לגישור. המילה הזאת תחזור מיד. המבקרים עומדים לפני המסך ורואים את עצמם מצולמים ומוקפים בקווי מתאר אדומים. התוכנה מחפשת אותנו במאגרי המידע שבה ומציעה זהות ושייכות. כך "זוהיתי" [בינתיים] כסַפָּרִית, והמסך הפליג ושייך אותי למרחבים גיאוגרפיים, פעם בדרום אפריקה ופעם באירופה. יצאתי מחויכת ולא מאוימת מטכנולוגיית האינטליגנציה המלאכותית - AI - העכשווית. עבודה רבה לפניה.

    אם אתם מסכימים להוריד את האפליקציה לסלולרי הנייד שלכם באינטראקציה עם העבודה הנוספת של פיי ג'ון "עולם מעניין", מזומנת לכם חווית גישור על סף הפרסומת: תמונות של גשרים בוונציה הדומים לגשרים ברחבי סין.

    גימיק? ריגוש? פלטפורמה? צעד חזותי ב"מיזם חגורה ודרך" או בשמה הקודם "חגורה אחת דרך אחת"? צעד שאפתני של סין להרחיב את השפעתה באמצעות "עוצמה רכה" [סופט-פאור]?

    לא פשוט לתקשר עם התפיסה הרשמית של הרפובליקה העממית של סין, שלפיה "אמנות היא צורה של חוכמה ומטרתה לפתור סתירות וקונפליקטים חברתיים", כדברי האמן צ'ן צ'י בטקס הפתיחה, ב-9 במאי 2019.

     

    ''

    FEI Jun, Re-search, 2019

    "וככל שהטכנולוגיה השתכללה [...] נעשה מסוכן יותר לערער את הסדר החברתי" [יובל נח הררי, שם; 308].

     

    ''

     

    ''

    FEI Jun, Interesting World, 2019

    מיצב אינטראקטיבי. מסר פוליטי של מי שרוצים לתקשר ולחבר ולא להשתלט.  

    הושטת יד סינית למיצב המונומנטלי הסמוך "בונים גשרים" - Building Bridges  - של האמן האיטלקי Lorenzo Quinn [ממליצה להתסכל בגוגל על המיצב הענק והמרשים שלו.] 


     

     

    גם העבודה השנייה בביתן של הרפובליקה העממית של סין "שם הזהב" - The Name of Gold - של האמנית Geng Xue צדה את תשומת הלב במשך דקות ארוכות. היא כללה עבודת וידיאו רובה בשחור-לבן [אנימציה מבוססת על פיסול בחֵמָר] שהוקרנה על הקיר, אגנים מוזהבים עם עבודות וידיאו המוקרנות על משטח פנימי [במקום מים] שהונחו על הרצפה, וקובייה עם לב, עורקים וזהב ניגר. מסע של החיים הקשים מלידה למוות. כן, יש בהם גם קטעים מוזהבים שצופנים ברכה ו/או קללה, ואולי גלגול נשמות. בשם הזהב או בשם אלוהים. המצלול באנגלית מסגיר סוג של קשר. קיצור חיי האדם או תולדות האנושות.

     

    ''

     

    ''

     

    ''

    Geng Xue, The Name of Gold, 2019

    עבודה נוגעת לעין וללב. 

     

     

    עבודה שלישית בביתן כוללת שנים-עשר מסכי ענק. שם המיצב: The Born and Expansion of 2012 ושם האמן: Chen Qi. נוף-גריד כאילו מחזורי של ים. חידוש נועז במסורת הציור המסורתי של ציורי "הרים-מים" - shan shui – אפקט נטורליסטי ומופשט, דינמי וסטטי, שמעלה את הצופים לשיט על גלי הים, באור ובחושך. עד סחרחורת. ויזואליה שנוגעת בקיום ובאי הקיום, בלהיות או לא להיות. עד שורשי החוכמה עבור חילוניים, עד שורשי הרוחניות עבור רוחניים, עד שורשי האמונה – עבור דתיים.

    למעלה משתי שנות עבודה הושקעו ביצירה, והן כללו עבודה עם תוכנת AI ועם מכונת גילוף באמצעות קרן לייזר וכן עבודה ידנית בטכניקה סינית עתיקה של הדפסה. סרט וידאו מעניין מציג את תהליך העבודה.

     

    ''

    Chen Qi, The Born and Expansion of 2012

    Woodblock Print, 380 X 185 cm X 12 pieces 

    זה פשר אמנות סינית עכשווית: הווה עם עבר. נשארים נטועים בתוך תרבותנו.

     

     

    ועכשיו למתחם הוורוד והאינטימי של העבודה הרביעית והאחרונה בביתן הסיני – Everything We Create is Not Ourselves של האמן He Xiangyu. חולצים נעליים ונכנסים למרחב מסוג אחר: ורוד, רך, שקט. מרחב אוהב ומגן. אפשר לשבת ולהיטמע בו. בהסבר המלווה את המיצב נכתב שהאמן יצר את העבודה כששהה בברלין, והוא ביטא בה את השיתוק שחש כאדם מוקף בשפה לא מוכרת [לכן יש מי שחושבים על המרחב כעל פֶּה]. הפסלים המעטים המפוזרים בחלל הם מימוש חזותי וחומרי של תפיסות האמן ביחס למה שמישש בגופו, למשל, נגיעה בלסתו העליונה בלשונו תורגמה לפסל ברונזה, וכן מימוש של דברים ששמע או רצה לומר בשפה זרה. תוצרים עמומים.

     

    האמן הקדיש שנים לחקר הוויזואליזציה של האינטואיציה האישית, והשתמש באינטואיציות שלו כאב-טיפוס ליצירה-מחדש של העצמי. נושאים בלתי נראים מומרים לצורות ממשיות במאמץ לחשוף "מה הם רגשות" ולהציג את נקודת מבטו של האמן ביחס לאופן שבו בני אדם תופסים את עצמם. מוזר, אבל למרות ההסבר המפותל ולמרות שם המיצב, זה מקום מכיל. כאן מרגישים טוב ונעים, וקשה לעזוב את המקום.

     

    ''

    He Xiangyu, Everything We Create is Not Ourselves, Venice 2019

     

     

    ***

    צילומים מקצועיים וסרטוני ווידיאו של כל העבודות הסיניות בביאנלה 2019 - גם אלו שלא הצגתי כאן - ראו ב-   https://www.designboom.com/art/chinese-artists-venice-art-biennale-liu-wei-nabuqi-yin-xiuzhen-yu-ji-sun-yuan-peng-yu-05-17-2019/ 

    [תפגשו באחד הסרטונים את סמדר שפי, שצולמה באופן אקראי, מתבוננת ומצלמת].

     

    ***


     

    ''

    דוחפים את מגבלות האמנות. תיאטרון האבסורד בביאנלה וונציה.

    הציבו קפיטריה לאנשים שבעים אל מול הקטסטרופה של סירת מהגרים משוספת, שיצאה מלוב וטבעה ב-18 באפריל 2015 בים התיכון ועליה בין 700 ל-1,100 ילדים, נשים וגברים. 28 בלבד ניצלו. ספינת הדיג הטרופה קיבלה את השם Barca Nostra – הסירה שלנו. היא הובאה למתחם ארסנלה בוונציה במחיר עתק, בשם "חופש הניידות" וכמחאה נגד מדיניות ופוליטיקה שמחוללות סוג כזה של אסונות.

    צילום: שושן ומייקל לויט.

     

     

    ***

     

    ''

     אמנות התפאורה בממלכת הטבע ובני האדם – יפה השקיעה בוונציה

     

     


    ___________________________

    © כל הזכויות על הטקסט ועל הצילומים שמורות למחברת הפוסט ד"ר שושן ברוש-לויט.

     

    דרג את התוכן:

      ארכיון

      פרופיל

      יסינראל
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין