עדכונים מעכבר העיר אונליין >
    ';

    לירן בודקת- המלצות מרחבי הארץ

    מרכז מהותי בתל אביב- פעילות ערכית מקסימה לילדים והורים

    0 תגובות   יום חמישי, 15/8/19, 12:17

    בשבת האחרונה לקחנו את הילדים לפעילויות מדהימות (לא פחות) במרכז מהותי בתל אביב.

    מרכז מהותי הוא מקום קסום עם תכנים יוצאי דופן וכל כך מתבקשים, איך אין עוד מקומות כאלו?!

    ''

    מרכז מהותי נוסד על ידי שרי אריסון (כך גיליתי כשהגעתי למקום) ולדעתי הוא נועד ללימוד ילדים (וגם הורים) על המהות שלנו כבני אדם ועל היחודיות של כל אחד ואחת מאיתנו.

     

    כשהגענו למרכז המבקרים, נהננו להמתין בלובי, כי יש שם כל כך הרבה מה לעשות, וזה עוד לפני שבכלל התחלתם פעילות כלשהי.

    יש בלובי:

    תחנת תנועה-

    יוגה לילדים, הכי כיף שהילד התחיל להגיד את השם של כל תנוחה ואז קלטתי שהם עשו השנה המון יוגה בגן (תודה לגננת;-)

    ''

     

    הילדים בפעולה

    ''

     

    תחנת שיתוף-

    ''

    הכי חמוד לקרוא את המשפטים שהילדים כתבו:

    ''

     

    תחנת התבוננות-

    הבחנה מהפרט הקטן להרבה פרטים (סוג של "זום-אין" ו"זום-אאוט")

    ''

     

    תחנת הדמיון -

    הילדים מקבלים דף קסם שחור וכאשר הם מציירים מתגלים צבעים מתחת 

    ''

     

    בנוסף תוכלו למצוא פינת יצירה (יש במקום דפי עבודה/דפי צביעה ועפרונות צבעוניים)

    ''

     

    ''

     

    קוביות דופלו

    ''

     

    יש גם פופים שסתם כיף לשבת עליהם ולהמתין 

    ''

     

    ואחרי שחיכינו הגיע הזמן לצאת לפעילויות.

     

    במקרה שלנו התפצלנו ל-2, כי הפעילויות מותאמות לגילאים שונים ולכן את הקטן לקחו להצגה (תכף כל הפרטים) ואת הגדול לקחתי לשתי פעילויות מהממות!

     

    אז מה היה לנו שם?

    זמן מהותי-

    פעילות הדגל של מרכז מהותי!
    את הפעילות העבירה שוהם, מדריכה מקסימה וסבלנית שהתחילה איתנו את המסע ב"באר הכדורים" שם כל ילד וכל הורה/מלווה התבקש לבחור לעצמו כדור. לאחר שבחרנו כדורים, שוהם ביקשה שכל ילד ומלווה יסבירו אחד לשני למה הם בחרו דווקא את הכדור הזה? ולאחר מכן התבקשנו לבחור כדור לבן הזוג ולהסביר לו למה זה הכדור שנבחר. הכדור שכל אחד בחר לעצמו, ליווה אותו במהלך כל המסע ב"ארץ מהותי" (כך נראה לי ראוי לקרוא למקום).

    ''

    לאחר מכן שאלו אותנו שאלה מסוימת שהתשובה אליה הובילה אותנו לחדר הבא (השאלה מאוד מתאימה לאופי המקום ולמסר שהוא רוצה להעביר). כשנכנסנו לחדר כל ילד הניח את הכדור שלו במקום ייעודי (דרך אגב- לאורך כל המסע, בכל תחנה שנגיע אליה, יהיה מקום ייעודי להניח את הכדור), והמשכנו לראות סרט שהמסר שלו הוא שכל אחד מאיתנו מיוחד ושונה וצריך להסתכל פנימה על עצמנו ולא על האחר.

    ''

    מיד לאחר הסרט קיבלנו שאלון העדפות, לדוגמה- מה תעדיף? חטיף מלוח או משהו מתוק?

    ''

    וכל אחד סימן את ההעדפות שלו ואחר כך השוונו בנינו

    ''

     

    משם המשכנו לחדר שנותן תחושה שאתם מסתובבים ברחבי הגלקסיה, וכל אחד תפס לו מקום ליד טאבלט

    ''

    נשאלנו שאלות ועבור כל שאלה בחרנו שתי תשובות שמתאימות לנו וכך הצלחנו לבנות לוח אישי

    ''

    בסיום הקרינו לנו את הלוחות האישים על המסכים, והיה יפה לראות איך כל אחד מביא את עצמו לידי ביטוי בצורה שונה.

    ''

    בסוף הפעילות כל אחד קיבל את הלוח האישי שלו מודפס על דף תמונה עם מגנט בגב, מזכרת מקסימה!

    ''

     

    אבל זה לא הסוף... התחנה הבאה הייתה ריקוד חופשי באמצעות קינקט (מכשיר שקולט תנועות גוף ומשדר אותם על המסך), אתנחתא כיפית ומקום לתת ביטוי אישי לגוף ולהראות שתנועה קטנה שאנחנו עושים יכולה להשפיע על הסביבה בגדול!

    ''

     

    לסיום ראינו סרטון מסכם שבסופו נשאלה ברומו של עולם (בעיניי):

    ''

     

    בדרך החוצה כל ילד החזיר את הכדור שלו לבאר הכדורים ואמר מה הוא היה רוצה לתת לעולם. הילדים אמרו דברים מאוד יפים כמו: הגינות, חברות, הכנסה, שלווה ועוד...

     

    פעילות זו מתאימה לילדים בכיתות א-ו (מיטבי לגילאי 8-12, אך תותר כניסה מגיל 7).

    משך זמן הסיור: כשעה ורבע


     

    לאחר הפסקה קצרה עברנו לפעילות הבאה:

     

     

    הרפתקה באי-

    גם בפעילות זו ליוותה אותנו המדריכה שוהם.

    היא הסבירה לנו את אופן המשחק והראתה לנו סרטון קצר, מיד לאחר מכן כל זוג קיבל טאבלט ויצאנו למסע באי!

    לאורך המסע היינו צריכים לפתור כתב חידה כיפי ולאורך הדרך נשאלנו שאלות אישיות, באמצעותן כל ילד יקבל מפת אוצר אישית  מודפסת למזכרת האופיינית לו.

    ''

     

    ב"אי" תחנות אקזוטיות שונות

    ''

     

    בכל תחנה יש כתב חידה שצריך לפתור באמצעות משימות כגון:

    פאזל

    ''

     

    ליפוף רצועת עור ע"ג מקל על מנת לקבל פתרון מילולי

    ''

     

    קליעת כדורים לסל

    ''

    ועוד...

    ''

     

    כתב החידה מפגיש את הילדים עם אתגרים מסקרנים, ערכים, חלומות ושאיפות.

    ''

     
    הפעילות מתאימה לילדים בכיתות א-ו

    הפעילות מתקיימת בשתי רמות קושי, לילדים בכיתה א-ב ולילדים בכיתות ג-ו בגילאי 7-12.

    משך הפעילות: כשעה ורבע


     

    לסיום אספר לכם על הפעילות לילדים צעירים יותר:

     

    מסע בארץ האור-

    הצגה חווייתית לקטנטנים המבוססת על הספר "מסע בארץ האור".

    זהו סיפור של אור וחברו הטוב, קופי הקופיף

    ''

     

    היוצאים יחד למסע ארוך בעקבות מפת אוצר מסתורי שמצאו.

    ''

     

    תוך כדי המסע אור וחברו לומדים להכיר את עצמם, את הייחודיות שלהם ואת היופי בשיתוף פעולה

    ''

     

    בהצגה משולבות משימות והפעלות המזמנות אפשרות ביטוי

    ''

     

    עד למציאת תיבת האוצר

    ''

     

    ''

    בסוף ההצגה התקיימה פעילות יצירה בעקבות הסיפור. 
     

     

    הפעילות מתאימה לילדי גן בגילאי 4-6 בלבד.

    משך הפעילות: כשעה

     

     

    יש להתעדכן באתר בשעות הפעילות המדויקות, הביקור בתיאום מראש בטלפון

     03-7181333  או באתר: www.mahuti.co.il

    כתובת: מרכז מהותי, רח' שאול המלך 21 (ברחבת  הקאמרי).

     

    מוזמנים לבקר גם בעמוד הפייסבוק

     

    לסיכום: הייתה חוויה מאוד מחברת בין הורה לילד, משמעותית מבחינת המהות שלנו ואיך אנחנו רואים את הדברים, מעמיק וקסום! כן ירבו!

    דרג את התוכן:

      תגובות (0)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      אין רשומות לתצוגה

      ארכיון

      פרופיל

      לירן ז
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין