לירן בודקת- המלצות מרחבי הארץ

פעילות משפחתית לשבת ברמת הנדיב, זכרון יעקב

1 תגובות   יום שבת, 12/5/18, 19:32

פארק רמת הנדיב שבזכרון יעקב מהווה אתר הנצחה מקסים לברון בנימין (אדמונד) דה רוטשילד.

בחודש מאי יש מזג אוויר יפה כל כך והמקום מציע פעילות משפחתית מאוד יפה ומלמדת בימי שבת ה- 12.05 (שהתקיימה היום, בה אנחנו השתתפנו), וה- 26.05 בשעה 09:30, תחת הכותרת "בשביל המעיין".

הטיול הוא במסלול מעגלי מודרך (לנו הייתה מדריכה מקסימה- גלית), וכל ילד קיבל (בעלות של 5 ש"ח) חוברת משימות ופעילויות המלווה את הטיול.

כמו כן, גלית נתנה לכל משפחה מגדיר פרפרים, גללים ועקבות של חיות.

''

התחלנו את הסיור בנקודת המפגש (חנות המידע של רמת הנדיב) שם קיבלנו הסבר שקשור לשבועות בו גלית הראתה לילדים כברה (מסננת לחיטה), שיבולים, מגל ודגם מוקטן של אבני ריחיים.

''

לאחר מכן המשכנו לצעוד במסלול שאורכו 2.5 ק"מ (זמן הליכה של כשעתיים, תלוי בקצב של הקבוצה).

בדרך כמובן נהננו מהטבע, ראינו נופים, פרפרים ופרחים יפים.

''

לדוגמה-ראינו גולם של פרפר או צרצר שממש מוסווה על שיח בצידי הדרך ובקלות היינו מפספסים אותו כיוון שהפרי של השיח ממש נראה כמו גולם, רק בצורה יותר מוקטנת.

''

עוצרים להסבר וברקע נוף מדהים! אחד היפים בארץ!

משם המשכנו לכיוון המעיין, בדרך עברנו דרך בית בד קדום, שם קיבלנו הסבר מגלית

לאחר מכן קיבלנו הסבר על צמח הצבר או בשמו הערבי- סברס

''

הגענו לנקודת עצירה בה הילדים פתחו את החוברת ונתבקשו למצוא אילו פריטים בציור הנוף שבחוברת אינם קיימים בנוף שאנו רואים במציאות, פעילות מאוד נחמדה!

''

לבסוף הגענו לגולת הכותרת של הטיול- המעיין עין צור.

שם תוכלו לשבת ולעשות פיקניק בחורשה מקסימה בה שולחנות עם ספסלים

''

באזור זה יש כמה וכמה בריכות שכשוך שם הילדים יכולים לטבול רגלים ולהנות מהמים הקרירים

אנחנו ויתרנו על השכשוך, אך השתתפנו בינתיים בסדנת בישול סוכריות צמחים מן הטבע

''

המתכון: כוס סוכר, חצי לימון סחוט ועלי צמחי תבלין (מליסה בעיקר), מרתיחים הכל בסיר

טובלים במקל עץ, מקררים בכוס מי קרח

''

ואוכלים את אחת הסוכריות הכי טעימות שיש!

''

אחרי שנהננו מהפעילות ניגשנו לראות פינות ארכאולוגיות שיש במקום (מרחק של חצי דקה הליכה)

''

בסיום, נערך טקס בו הילדים הקריאו שבועת סיירים מן החוברת שקיבלו ולכל ילד העניקו ט סיכת "סיירים צעירים"

''

היה טיול מהמם! נהננו מכל רגע! ממליצה בחום לכל המשפחות באשר הן, לעזוב את הספה הנוחה בבית ואת מסכי הטלוויזיה והטלפון, ולצאת להנות מהטבע המקסים שיש למדינתנו להציע!