cafe is going down

תל אביבה

היי בולגריה (סופש בסופיה)

0 תגובות   יום שישי , 18/11/16, 14:49

איפה עוד לא יצא לי להיות באירופה? החלטתי לטוס לסופש רומנטי בסופיה.. :) האמת שממש היה בא לי על סלט עם גבינה בולגרית.. אז למה לא? עם הטיסות הזולות של ראיין אייר בתוך אירופה מצאתי טיסה ב20 יורו וטסנו לסופיה.

סופיה בירת בולגריה והעיר הגדולה ביותר בבולגריה. אגריכלות בסגנון קומוניסטי ויש בה הרבה כנסיות אורטודוקסיות. ההר הקרוב הוא VITOSHA שאפשר לראות אותו מהעיר. בעונת החורף הוא משמש כאתר סקי.. בקיץ אפשר לעשות שם טרקים...

אוקיי.. זול שם ממש!! גם המוניות.. מונית מהשדה למרכז היא בסביבות 4 יורו...

אנחנו ישנו במלון central hotel ושידרגו אותנו ברגע שהגענו לחדר גדול יותר עם מטבח. החדרים נעימים ארוחת בוקר טובה אבל לא ואוו יש הרבה מבחר ויש גם סאונה וגקוזי חופשי, רק צריך להזמין ופתוח עד השכה 21. הצוות מאוד נחמד ועוזר.

אם בא לכם יש את המלון הזה Sofia Hotel Balkan. שהוא בסגנון ארמוני :) הלכנו לשם לקזינו. ומצאנו שם מלא ישראלים כמובן :)

ואת המלון הבא יצא לי לראות כשהסתובבתי בעיר.. Arena di Serdica Residence הוא מהמם ויש בלובי ארנה מקורית!!

אנחנו התחלנו מסיבוב בעיר לכיוון הרחוב הראשי Vitosha Boulevard. השופינג זה לא הצד החזק שלהם. אבל יש מבחר חנויות איטקליות. הרבה בתי קפה!! וכולם יושבים ב6 בערב לשתות פרפה (קפה קר).. כמו ביוון!! (באיטליה צוחקים עלי שאני שותה קפוצינו ב6 בערב בבר, במקום אלכוהול)

St. Aleksander Nevski Cathedral מהממת, גם רק מבחוץ. לא הספקנו להכנס פנימה :(

כיף ללכת לרוץ בבוקר בפארק הענק nyazheska Garden‏k.

''

ליום חורפי אפשר ללכת לקניון הגדול.. אותי זה לא הלהיב  115 Tzarigradsko Shose Blvd יש חנויות ומשחקים לילדים.

בית הכנסת מהמם מבפנים. היינו שם בערב סוכות והתארחנו בסוכה :)

Zhenski Pazar שוק חמוד ממש של ירקות, פירות ואוכל.. ממש כדאי ואותנטי.. לא מהשווקים האלה שמיועדים לתיירים. פתוח מדי יום 9-18.. המאפים נראו שווים.. כבר לא היה לי מקום

מסעדה מומלצת

*Мома.. רשום הרבה עליה באנטרנט.. והיא באמת טובה.. לא רק תיירים באים לשם. הלחם עם הממרחים היה מעולה!!!

הרחוב של המסעדה ממש חמוד ויש בו כל מיני ברים.

*עוד מקום שאהבתי Memento.. בויטושה בולברד.. לשתות קפה עם די ג'יי ברקע.. ויש חלב סויה!! היחיד שמצאתי בעיר :)

* Moskovska 15 עוד מסעדה שראיתי בדרכי לאחת הכנסיות.. והמיקום מקסים http://moskovska15.com/ רשום שהיא מסעדה טובה ברמה גבוהה..

כדאי לטעום

banitsa

shopska salata כמו סלט יווני

lyutenitsa כמו סלט תורכי

פלפל ממולא או כרוב ממולא... אני אסתפק בזה של אמא כשאחזור הביתה:)

ולאוהבי הבשר לא חסר לכם מה לאכול ואומרים שטעים :)

גם היין לא רע.. אני גרה באיטליה... קשה להשוות עם ברולו וVALPOLICELA

''

**אם אתם רוצים לאכול פלפל ממולא (כן כן.. כל כך רציתי פלפל ממולא :( ).. רק במהלך השבוע אפשר למצוא אותו בכל פינה בעיר.. בסופי שבוע זה לא מאכל שמכינים במסעדות... זה היה כל כך עצוב לגלות את זה.. טסתי לשם גם בגלל זה

** בNational Historical Museum לא ביקרתי אבל אני חושבת שהוא מעניין ושווה ביקור.. בפעם הבאה..

לסיכום, זאת עיר חמודה.. יש לה פוטנציאל :) אין הרבה מה לראות והיא צריכה לעבור שיפוץ מסיבי... אז כדאי לקחת רכב ולנסוע לטייל בטבע מסביב ובכפרים עד העיר בנסקו..

ממש זול שם ועדיין מרגיש אירופה :)

blagodary שזה אומר תודה.. המילה היחידה שלמדתי :)