עדכונים מעכבר העיר אונליין >
    ';

    שכיר עט

    רעיונות והערות על מה שניתן לתקן וכיצד.
    ועוד על דברים שמעניינים אותי ותקוותי שגם אתכם.

    ארכיון

    0

    מי קובע

    1 תגובות   יום שישי , 16/10/15, 12:47

    ''

    הקומיקס סטריפ של דילברט נראה לפעמים כתיעוד של המציאות.


    בחודשים האחרים היינו עדים למספר אירועים (לא ביטחוניים) עמו ההשקות של אפל, גוגל ומיקרוסופט ופרשיית הדיזל של פולקסווגן.

    מבט על האירועים האלו מאפשר לנו לראות מי קובע, מי מקבל את ההחלטות בחברה.

     

    באפל של סטיב ג'ובס היה ברור מי קובע - סטיב ג'ובס. ג'ובס התמקד בעיצוב ובחוויית משתמש וגם אם טעה (כמו במחשבה שמישהו ירצה להפריד בין השמעת מוזיקה לבין הטלפון) היה ברור מה הקו, לקיחת מוצר או שירות שהפוטנציאל שלו לא ממומש ומימוש הפוטנציאל. אפל שאחריו פועלת בדרך אחרת. דרך שניתן להגדיר אותה כדרך מיקרוסופטית.

     

    הטאבלט החדש עם מקלדת ועט ומסך גדול עומד בניגוד לתפיסתו של ג'ובס, אבל הוא מנסה להכניס רוח חדשה בשוק רווי, לקחת נתח מהנישה של טאבלטים גדולים עם מקלדת ומהשוק של מקלדות ועטים לאייפד ולמנוע זליגה של לקוחות לתחליפים. ברור שטלפונים וטאבלטים גדולי מסך הם פרי החלטה של אנשי שיווק ומכירות שרוצים להגדיל את המכירות בהתבסס על המוניטין של אפל וציבור האוהדים של מוצריה.


    גוגל הציגה גם היא טאבלט עם מקלדת וטלפונים חדשים. נראה שמה שגוגל ניסתה לעשות הוא להתוות את הדרך ליצרניות מוצרים מבוססי אנדרואיד, מוצרים נקיים יותר מתוכנות המכבידות על מערכת ההפעלה ופוגעות באטרקטיביות של המוצרים. להראות היא עדיין שחקן מוביל בשוק.

     

    במרכז האירוע של מיקרוסופט עמדו שני מכשירים Surface Pro 4 ו- Surface Book. מיקרוסופט הציגה מוצרים שהם לא רק שיפור של מוצרים קודמים, אלא גם מתקדמים ביותר טכנית. מחירו של Surface Pro 3 לא היה שווה לכל נפש, אבל מיקרוסופט הוסיפה עוד 200 דולר למחירו של הדגם החדש. המחשב הנייד/טאבלט החדש Surface Book זוכה למחיר מזעזע לא פחות שמעמיד אותו ברמת מחיר של מחשבים ניידים לגיימרים, שמחירם נובע מהמפרט הטכני המטורף שנועד לעמוד בדרישות המוגברות של המשחקים.

    קשה לי לחשוב שאנשי השיווק והמכירות קבעו כאן. על אף שהדגמים החדשים אזלו מהחנות של מיקרוסופט, אני מניח שגם עם מפרט מתקדם פחות הם היו נמכרים יפה בייחוד במחיר נוח יותר לכיס. לכן אני מניח שאנשי העיצוב והצוות הטכני היו הדוחפים להשקת מוצר מתקדם ללא קשר למחיר. אגב ההשקות של אפל וגוגל סייעו למיקרוסופט בכך שקבעו שהתפיסה של טאבלט עם מקלדת היא נכונה.

     

    ולסיום פרשיית הדיזל של פולקסווגן. חברת פולקסווגן התקינה במכוניות הדיזל שלה תוכנה שנועדה להפחית את הפליטות בעת בדיקות כדי להשיג ערכים טובים יותר. בבירור נראה שהיוזמה הגיעה מאנשי המכירות. זהו פתרון מהיר שבא למיצוב של רכבי הדיזל של פולקסווגן כרכבים חסכוניים בדלק.

    מה שמגביר את החשד שידם של אנשי המכירות בדבר היא העובדה שלפולקסווגן יש דגמים היברידיים ומערכת ניהול מנוע המשתקת צילינדרים, בעת שאין צורך במלוא עוצמת המנוע, וכך חוסכת בדלק. מה שנדרש הוא להתאים את הטכנולוגיה שבידי פולקסווגן לדגמים המועדפים על השוק האמריקני.  אני משער שלו היו פונים למהנדסים אלו היו הפתרונות שהם היו ממליצים אליהם.

     

    מה המסקנה (חוץ מ"לא להתפתות לעסקאות בשטח" כדברי בראבא כרפי גינת)?
    שכאשר אתה צריך פתרון עליך לפנות לאנשים הנכונים.
    פתרון טכני אמור להיפתר ע"י אנשים טכניים ופתרון שיווקי ע"י אנשי השיווק.

    דרג את התוכן:

      תגובות (1)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        18/10/15 12:45:
      לחלוטין מסכים עם המילים האחרונות

      פרופיל

      Naftali G
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין