עדכונים מעכבר העיר אונליין >
    ';

    יסינראל

    תגובות (16)

    נא להתחבר כדי להגיב

    התחברות או הרשמה   

    סדר התגובות :
    ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
    /null/cdate#

    /null/text_64k_1#

    RSS
      13/7/14 09:05:

     

     

    תודה רבה, פיליה. התגובות שלך מחזקות ומעודדות להמשיך למרות....

     

    צטט: philia 2014-07-13 00:56:03

    הגעתי ישר מהחלק הראשון. מרתק! גם בחירת העבודות שאת מביאה. מיצב הפיברגלס, העבודה של אינרי ורונג רונג והצילום מתוך הוידאו. פשוט נפלא! תודה רבה.

      13/7/14 00:56:

    הגעתי ישר מהחלק הראשון. מרתק! גם בחירת העבודות שאת מביאה. מיצב הפיברגלס, העבודה של אינרי ורונג רונג והצילום מתוך הוידאו. פשוט נפלא! תודה רבה.

    נושאים ששייכים לתרבות הסינית כמו הלחץ על תלמידים, אבל בעצם מעוררים מחשבה לגבי כל אחד בכל חברה.
      4/7/14 17:04:

    תודה עמוס על התגובה ועל ההרחבה.

    הצילום המבוים של וואנג צ'ינגסונג באמת מרתק ומעורר מחשבה ואסוציאציות.

    קראתי חלקים נהדרים מהספר שלך שפרסמת בשנים האחרונות בבלוג. אל הספר אגיע בקרוב.

    בהשוואה למפגשים שלי, נראה שאתה הגדלת ראש. את הדלאי לאמה בכבודו ובעצמו לא אזכה לפגוש.

     

    צטט: עמנב 2014-07-04 16:02:26

    שושן, את ממש מעורה בחיים של הסינים וזוכה לראות דברים ולפגוש אנשים, שלא כל מבקר בסין זוכה בשכמותם. התיאור של ההמונים הבודהיסטים הסוגדים הזכיר לי את פגישתי עם הדלאי לאמה הגולה של טיבט. להלן קטע מהשיחה שניהלנו: עד לאותו רגע לא פציתי פה והעדפתי להתבונן ולהקשיב. אולם, כשראיתי שהשתיקה מתארכת, הפניתי אל הדלאי לאמה שאלה בנושא אמונה. "הבודהיזם", אמרתי, "גורס שכל ההוויה היא ריק - "שוּנְיָטה" - אין־סופי. בריק אין־סופי אין הבחנה בין ישויות נפרדות. כל ההבחנות האמפיריות נעלמות, כולל ההבחנה בין אדם לאל, והכול הוא אין־סוף אחד של 'אָיִן'. כיצד, אם כן, ניתן ליישב את הסתירה שבין תפישה זו לבין הפרקטיקה הרווחת בבתי התפילה הבודהיסטים, שבהם מתפללים לבודהה כאל?" הדלאי לאמה השיב שקיימים הבדלים ברמה הרוחנית בין בני האדם, ובשלבים הראשונים, שבהם אין תופשים את המופשט, זקוקים לאל מוחשי. התפתח בינינו דיון על מהותה של ההוויה, על אפשרות האדם להגיע אל האמת המוחלטת ועל הדרכים להשגת נירוואנה. כמו כן, דנו בהבדלים בתפישה הדתית־פילוסופית בין הבודהיזם לאסכולת אדוואיטה ודאנטה בהינדואיזם. הקטע לקוח מספרי "אל מקורות הגנגס" והחלק המעניין יותר של השיחה נגע לשאלת הישרדותו של העם היהודי והשמירה על הזהות היהודית בעודינו בגלות. כל טוב ושבת שלום, עמוס.
      4/7/14 16:52:

    תודה לך, באבא יאגה, על התגובה.

    על חלק מהשאלות יש תשובות בחלק א של הפוסט.

    אני עונה לך כאן על שאלות שלא התייחסתי אליהן: אין תמיכה ממשלתית באומנות ובאומנים עכשוויים שפועלים מטעם עצמם. האומנים בצאוצ'אנגדי נאבקים על מקומם ועל פרנסתם, ואפילו על ביטחון המשך מגוריהם במתחמי האומנים, כי כל הזמן מרחף עליהם איום של הרס לטובת בנייה עירונית מסיבית. כן, גם על המקום הציורי והיפה הזה.

    האומנים שגרים בכפר הזה הם, כאמור בחלק א', כוכבים. חלקם אמידים למדיי. אומנים מתחילים גרים בכפרים אחרים, בחלק מהמתחמים שהצגתי בסוף הפוסט הנוכחי.

    לגבי האומן חה יון-צאנג, הוא חי, כמובן! ואיתו אימא שלו והילד הצעיר והיפה-להלל שלו. האומן הזה ערך מיצגים אמיצים, קשים לצפייה ופורצי דרך. ראי גם בפוסט על מתחם 798... לצערי, מה שיהרוג אותו זה כמות הסיגריות שהוא מעשן.

    ===

    לגבי טיול ואומנות בבייג'ינג באמצעות חברת "בריזה", תוכלי להתקשר לטלי זיו,

    טל': 054-4267329

    מקווה שעזרתי.

     

    צטט: באבא יאגה 2014-07-04 15:19:31

    תודה רבה, מעניין מאד עניין הגודל, אני יודעת שהאמנים הסינים הם סחורה לוהטת בשוק האמנות של הייום. התחלתי מחלק ב', האם צאוצ'אנגדי זו עיר של אמנים או מתחם? מה גודלו של המתחם. האם יש תמיכה ממשלתית באמנות?. כדי ליצור עבודת גדולות יש צורך במשאבים, איך מגיעים לכך האמנים שבתחילת הדרך? אני מצטרפת לשאלה של מכבית, האם החיתוך הסתיים במוות או ש"הסתפקו" בחיתוך ופציעה, האם הפציעה היא מין מיצג בנוסח מרינה אברמוביץ? אשמח לקבל אינפורמציה על סיורי "בריזה" לבייג'ין.
      4/7/14 16:19:
    תיקון: התמונה המרכזית והתמונה העליונה מציגות עבודה אחרת. בתמונה המרכזית: המיצב המלא. בתמונה העליונה - פריט בתקריב.
      4/7/14 16:15:

    ''
    ''
    ''

     

    תודה על התגובה. אני שמחה על היכולת להראות את המורכבות של החיים בסין ואת הצדדים האנושיים והכואבים של האנשים שחיים בה. אחרי הכול אנחנו חיים באותה יבשת ויש לנו עומק תרבותי, ולפעמים גם היסטורי, דומה.

    קיבלתי תגובות מתעניינות בנוגע לעבודה "סיוט לילה", ולכן אני מצרפת עוד שלוש תמונות שצילמתי בתערוכה: אחת של הילדה מקרוב; השנייה של ערימת המחברות, המבחנים והמטלות שסוגרת עליה; והשלישית: עבודה נוספת [ומעולה] של LI ZHANGYANG, שבה רואים עפרונות דמויי כלי נשק מחודדים ומסוכנים, עטורים במטפחות אדומות [חלק מתלבושת אחידה מחייבת בסין].

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    צטט: bonbonyetta 2014-07-04 09:56:26

    עלי להודות שהאמנות הסינית זרה לי לחתולין. לצערי אני מכירה צד אחר אכזרי ולא סימפטי שקיים באזור, ושמחתי לראות צד של אמנות.
    המיצג של התלמידה דיבר אלי מאד.

      4/7/14 16:02:
    שושן, את ממש מעורה בחיים של הסינים וזוכה לראות דברים ולפגוש אנשים, שלא כל מבקר בסין זוכה בשכמותם. התיאור של ההמונים הבודהיסטים הסוגדים הזכיר לי את פגישתי עם הדלאי לאמה הגולה של טיבט. להלן קטע מהשיחה שניהלנו: עד לאותו רגע לא פציתי פה והעדפתי להתבונן ולהקשיב. אולם, כשראיתי שהשתיקה מתארכת, הפניתי אל הדלאי לאמה שאלה בנושא אמונה. "הבודהיזם", אמרתי, "גורס שכל ההוויה היא ריק - "שוּנְיָטה" - אין־סופי. בריק אין־סופי אין הבחנה בין ישויות נפרדות. כל ההבחנות האמפיריות נעלמות, כולל ההבחנה בין אדם לאל, והכול הוא אין־סוף אחד של 'אָיִן'. כיצד, אם כן, ניתן ליישב את הסתירה שבין תפישה זו לבין הפרקטיקה הרווחת בבתי התפילה הבודהיסטים, שבהם מתפללים לבודהה כאל?" הדלאי לאמה השיב שקיימים הבדלים ברמה הרוחנית בין בני האדם, ובשלבים הראשונים, שבהם אין תופשים את המופשט, זקוקים לאל מוחשי. התפתח בינינו דיון על מהותה של ההוויה, על אפשרות האדם להגיע אל האמת המוחלטת ועל הדרכים להשגת נירוואנה. כמו כן, דנו בהבדלים בתפישה הדתית־פילוסופית בין הבודהיזם לאסכולת אדוואיטה ודאנטה בהינדואיזם. הקטע לקוח מספרי "אל מקורות הגנגס" והחלק המעניין יותר של השיחה נגע לשאלת הישרדותו של העם היהודי והשמירה על הזהות היהודית בעודינו בגלות. כל טוב ושבת שלום, עמוס.
      4/7/14 15:19:
    תודה רבה, מעניין מאד עניין הגודל, אני יודעת שהאמנים הסינים הם סחורה לוהטת בשוק האמנות של הייום. התחלתי מחלק ב', האם צאוצ'אנגדי זו עיר של אמנים או מתחם? מה גודלו של המתחם. האם יש תמיכה ממשלתית באמנות?. כדי ליצור עבודת גדולות יש צורך במשאבים, איך מגיעים לכך האמנים שבתחילת הדרך? אני מצטרפת לשאלה של מכבית, האם החיתוך הסתיים במוות או ש"הסתפקו" בחיתוך ופציעה, האם הפציעה היא מין מיצג בנוסח מרינה אברמוביץ? אשמח לקבל אינפורמציה על סיורי "בריזה" לבייג'ין.
      4/7/14 09:56:

    עלי להודות שהאמנות הסינית זרה לי לחתולין. לצערי אני מכירה צד אחר אכזרי ולא סימפטי שקיים באזור, ושמחתי לראות צד של אמנות.
    המיצג של התלמידה דיבר אלי מאד.

      3/7/14 22:32:

    כן-כן, מכבית. ללא הרדמה. הוא ביצע אקט קיצוני מאוד של אומנות אקטיביסטית באמצעות הגוף שלו. גם באירופה ובארצות הברית היו אומנים שהפכו את גופם למדיום קורבני, אבל המעשה של חה ביטא מחאה פוליטית ברמה לאומית. זה לא עבר ללא תגובה, כמו שאת יכולה לנחש, אבל אני לא מרחיבה במקומות שבהם הולכים על חבל דקיק. עם זאת, בשנה האחרונה הוא נכלל בין האומנים שייצגו את סין בביאנלה בוונציה. כולנו אקרובטים...

     

     

     

    צטט: מכבית- coach לכתיבה 2014-07-03 16:10:09

    לא הבנתי לגבי

    He Yunchang - One Meter Democracy

    חתכו את בשר האיש ללא הרדמה?

     

    זוועה...

     

    פוסט מרתק, זה כן. מקוה שתגיבו ואקבל תשובה...

      3/7/14 22:24:
    תודה לכן תכשיט, למדנית, מכבית ודוקטורלאה. התגובות שלכן תמיד משמחות.
      3/7/14 20:49:
    תודה. החכמתי.לא ידעתי כלום קודם לכן.

    לא הבנתי לגבי

    He Yunchang - One Meter Democracy

    חתכו את בשר האיש ללא הרדמה?

     

    זוועה...

     

    פוסט מרתק, זה כן. מקוה שתגיבו ואקבל תשובה...

      3/7/14 10:40:
    תודה, שושן, על הפוסט העשיר והמרתק! לא ידעתי שבסין הציירים הגדולים הם גם משוררים. זה נפלא בעיני! המיצג של הצלוב זעזע אותי. אהבתי מאוד את המיצג של תלמידת בית הספר ואביה.
      2/7/14 19:35:
    שאפו על פוסט מושקע ומעניין...
    0

    אומנים בקוביות אפורות – צאוצ'אנגדי בפאתי בבייג'ינג [חלק ב]

    16 תגובות   יום רביעי, 2/7/14, 18:04

    צאוצ'אנגדי. תחנה שמינית: אומנות סינית עכשווית

    מי שהתפרסמו בשנים 2008-2003, בשנות הגאות של פריצת האומנות הסינית העכשווית לעולם, בנו לעצמם כאן בתי סטודיו במידות אקסטרה-לארג' סיניות.

    על קירותיהם תלויות עבודות ענק שמעלות את השאלה החוזרת: למה העבודות גדולות כל כך? התשובה מורכבת: אולי בגלל צורך לבטא בגדול את תחושותיהם החזקות והנסערות מהמציאות העכשווית הגדולה? אולי תגובת היפוך לעוני שהגביל אותם בכל מובן: בחלל, בחומרים, אפילו בגודל הקנבס, אם היה בנמצא? אולי כי בסין בעידן הנוכחי, כמו בעידנים אימפריאליים אחרים של האומה, גדול הוא מראית עין מוסכמת לתיאור אפי של אפיזודות חיים במגילות ציור? ואולי יצר תחרותי לבלוט ולהבליט במקום שבו מצטופפים אלפי רבבה.

     

    מביאה כאן מבחר של עבודות במרחב צאוצ'אנגדי.

     

    ''

    Wang Qingsong – Temple, 2011

    בבית הסטודיו של וואנג צ'ינגסונג וז'אנג פאנג. ממדי העבודה [צילום מבוים] במקור: 180X300 ס"מ. בתמונה: חיים ואומנות בכפיפה אחת. בודהא בגובה שמונה מטרים, מוקף בעשרות ראשים של פסלי גבס מערביים הלקוחים מעולם הלימודים של האומנים, עדת כורעים בקוטר עשרה מטרים, מאתיים ניצבים ערומים [כי גם בודהא ערום] בכסות בוץ, אדוקים, כורעים ומשתחווים. למי בדיוק? סצינה חזקה מרפררת לעולמות אמונה ופרקטיקות עתיקות ועכשוויות: בודהיסטיות, קיסריות, מפלגתיות, מערביות, חומריות.

     

    ''

    He Yunchang - One Meter Democracy

    מיצג, 8.8.08 [!]. חיתוך באורך 1 מטר, ללא הרדמה, לעיני קהל שקיבל הזדמנות להצביע בהליך דמוי בחירות דמוקרטיות. צלוב סיני בן זמננו. כוח הרוח והגוף של היחיד האוטונומי ומוחה. 12 הצביעו בעד ההליך, 10 התנגדו, 3 נמנעו. אירוע מתוח וכואב לכל המשתתפים ולצופים בתמונה. צילמתי את התמונה בבית הסטודיו של חה יון-צ'אנג. בית גדוש בעבודות מרעישות.

     

    ''
     

    Li Zhanyang – The Nightmare (schoolgirl and Li Zhanyang), 2011-2012  

    מיצב. פסלי פיברגלס של תלמידת בית ספר [130X50X40 ס"מ] ושל אביה [175X60X36 ס"מ]. בתאורה העמומה הם נראים ממשיים; ילקוטים ושלושה טון של דפי מבחן ומחברות. בגלריה אורס מיילה [Galerie Urs Meile, Beijing-Lucerne]. צולם ב-3 במרס 2012.

    חישוק המצוקה של תלמידים במערכת החינוך בסין: ערמות של מבחנים ומטלות. תחרות אכזרית, אין-אונים ילדית והורית, מלכודת חסרת מוצא. 

     

     

    ''

    Zhao Zhao – Nothing Inside, Alexander Ochs Gallery, Beijing, 2012 

    הקובייה – גיבורת אומנות במאה שעברה –  "מתגלגת" לאומנות סינית עכשווית וכואבת. ראו באתר: http://www.randian-online.com/np_event/zhao-zhao-nothing-inside-ii/ 

    הקובייה הריקה של דזאו מרמזת גם על עמדתו ביחס לתכולה האומנותית של הקוביות האפורות, קרי: בתי הסטודיו – בתנאים הנוכחיים, במתחם צאוצ'אנגדי שבו מתגורר האומן. 

     

    מה נוכח בעבודות של האומנים העכשוויים בסין?

    חומרים סיניים ייחודיים: היסטוריה בת אלפי שנה שלא מפסיקים ללמוד ולשנן; גיאוגרפיה וטופוגרפיה לאומית: נהרות, הרים, אגמים, בקעות, חופים, ערים, פסולת אתרים; תוצרים של מפעלים הנדסיים גרנדיוזיים: הו החומה הארוכה, סכרים, מקדשים, פסלי ענק, האיצטדיון הלאומי בפארק האולימפי ואייקונים ארכיטקטונים רבים המוכרים לכל סיני-מקומי; אקלים ומזג אוויר: עונות השנה, וגם זיהום אוויר; צמחייה כמו אורן, שזיף, משמש ואפרסק; בעלי חיים [ציפורים, חזירים, סוסים, כלבים]; תוצרת חקלאית: אורז, תירס, מוץ תירס מעורב בצבע; עץ [WOOD] עתיק, כבד משקל ומחיר; כלי עבודה של תרבות חקלאית בת אלפי שנה; אבק שרפה של זיקוקים [המצאה סינית כידוע]; חרסינה שלמה ובשברים; אוריינות של קליגרפיה סינית וחומריה: נייר, משי, דיו, מברשות, קסתות, חותמות, סימניות; מסורת-מסורת-מסורת; טקסטים קאנוניים ופורמליסטיים בני מאות ואלפי שנים שמוליכה לחקר האסתטיקה של הפורמליזם, למשל אצל האומן Cheng Puyun; צבעים סמליים: אדום, צהוב, כחול, לבן וכך הלאה טעונים בקונוטציות תרבותיות; סגנונות לבוש סיני לשושלותיו ולדורותיו; שלל מנהגים בתחומי משפחה, חגים, אכילה, עבודה, ריהוט... מצבים חברתיים-פוליטיים: הגירה פנימית וחיצונית, הדרה, הזדקנות, התעשרות, זנות, צרכנות, תחרותיות, חטיפות, צפיפות, דחיסות, הרס, זיהום, בדידות, נטישה, עוני.

    את כל העומק הזה אפשר לחקור, לצטט, לרפרר, ללוש, לשבש, לפרק. למשל: לקחת מיטה לחומה הגדולה ולערוך עליה מיצג של ריקוד סיני ומערבי, כמו בעבודת וידיאו של האומן Feng Cheng. על זה נוספים אומנים המזוהים עם דתות שונות המוסיפים שכבות תרבותיות והדים מכל הסוגים: קונפוציוניסטיים, בודהיסטיים, דאואיסטיים, מוסלמיים, נוצריים ועוד.


    והשפעות של אומנות מערבית?

    גם היא מחלחלת מאז המפגש במאה ה-19 בארבע חטיבות מובחנות של זמן: הראשונה, סוף המאה התשע-עשרה ותחילת המאה העשרים בעקבות מלחמות האופיום, החדירה המערבית ליפן ולסין ובניית הרפובליקה של סין החדשה; השנייה, אמצע המאה העשרים עם הקמת הרפובליקה העממית של סין בשליטת הקומוניסטים והעתקת האומנות האדומה הסובייטית כאמצעי תקשורת חזותית בזמנים שבהם מיליוני אנשים היו אנאלפביתים ו/או קורבנות תעמולה; השלישית, לאחר מות מאו עם הפתיחות והרפורמות של שנות השמונים: דיאלוג ערני עם אומנות אמריקאית ואירופית; הרביעית, העשור הראשון של שנות האלפיים: אוונגרד מצד אחד ושילוב ישן בחדש.  

    המפגש הבין-תרבותי נוכח בדימויים: ליאונרדו דה-וינצ'י, בוטיצ'לי, מונה, ואן גוך, מאטיס, פיקסו, פולוק, ווהרהול, דמיין הירסט והרבה אחרים.

     

    ''

    מימין האומן וואנג צ'ינגסונג  Wang Qingsong  לידו האומן וו די  Wu D משועשעים מצילומים שצילמה חברתי בריגיטה דה-מאס ושהודבקו על הקיר בבית הסטודיו של צ'ינגסונג. ברקע עבודת הצילום המבוים של צ'ינגסונג –  Fotofest, 2005 – חמש נשים ערומות רוקדות במעגל, מוקפות בעשרות צלמים-זוללים. מחווה סינית-צינית למאטיס [צולם ב- 24.4.13].

     

     

    ''

    Inri and Rong Rong, Untitled, Beijing, no. 25, 2008, gelatin silver print, 138 x 147 cm, from Still Life. 

    התמונה לקוחה מאתר: http://www.arttattler.com/archivechinainbelgium.html 

    אינרי ורונג רונג – יוקו אונו ולנון או קצת מרינה אברמוביץ' ואוליי. זמן לעשות אהבה, להתפנות ליופי, לארוג חלומות בגוף יחיד-זוגי. כיוון חריג בנוף האומנותי של סין. סביבם אנשים ואומנים חוו בום כלכלי אבל לא ערכי. התאווה ממוקדת באובייקטים, בחפצים: טלפונים, בתים, מכוניות, רהיטים, כלובי ציפורים. חלום בורגני ותהילת התעשרות. המתח משכפל זיופים, רמאויות, גניבת זכויות קניין רוחניות וטכנולוגיות, חטיפות, סמים, זנות, הפקרת פצועים ועוד פשעים נגד האנושות. לא נותר לאומנית היפנית אינרי ולבן זוגה הסיני רונג רונג אלא לאהוב, להקים בית, להרות וללדת ילדים, כפי שתיעדו בצילומים המבוימים שלהם.

     

     

    ''

    Shen Shaomin - ונוס, 2007. מונה ליזה, 2007. צולם בבית הסטודיו של האומן, 16.12.12.

    האלה הרומית עטורת שיער ראש וערווה ומצולקת בגדם ידיה. לידה אייקון מערבי נוסף ומעוך: מונה ליזה. התכתבות סינית בוטה ופשטנית עם אותות ומופתים באומנות המערבית. עושים חשבון, מנפצים אלילות/ים.

     

    ''
     

    Ai Weiwei – Fountain of Light, 2007

    בבית הסטודיו של האומן – Fake Sudio – בצאוצ'אנגדי. פלדה וזכוכית קריסטל על בסיס עץ, 700X529X400 ס"מ. הצילום לקוח מהאתר ht11/11/21/louisiana-museum-of-modern-art-opens-ai-tp://museumpublicity.com/20weiwei-exhibition/

    איי ווי-וויי חותר למגע. מחזון לחזיון מפתה, תאטרוני, קורן, נועז, חיובי, אוורירי, שביר, שימושי כנברשת [שנדליר]. דימוי מבריק למלכודת אוטופיה. אסתטיקה מעולם האדריכלות והעיצוב. אובייקט מואדר, משועתק וממותג שמעצים את הפירוק ואת האמירה על המתח בין נראות למהות, בין גירוי לרעש, בין אמונה לאומנות.

    מיצב שמתכתב עם שתי עבודות אומנות נודעות. האחת: Model for Monument to the Third International 1919-1920

    מודל של אנדרטה שאפתנית, שביקשה לגמד את מגדל אייפל ואת המודרניות המערבית שהוא סימל. המונומנט תוכנן על ידי האדריכל הרוסי ולאדימיר טאטלין [Tatlin], שתכנן לאחר המהפכה הבולשיביקית מגדל שאמור היה להתנשא בפטרוגרד לגובה 400 מטר ולשמש מטה ונס לאינטרנציונל הקומוניסטי – האיגוד הבין-לאומי של המפלגות הקומוניסטיות, ובכלל זה גם המפלגה בסין. ראו את המודל באתר: http://www.wikiart.org/en/vladimir-tatlin/model-of-the-monument-iii-international-1920 

     

    עבודה שנייה: 39 עבודותיו של דן פלאבין [Dan Flavin Monument for V. Tatlin, 1964-1990]. חלקן מוצגות גם כיום ב- DIA Art Foundation בעיירה ביקון [Beacon] מצפון לעיר ניו יורק, אחרות כלולות באוספים של מוזיאון MOMA בני יורק, Tate בלונדיון ועוד. העבודות מדמות באופן מינימליסטי מגדל והן עשויות מצינורות אור פלורסנטי, שרוקנו את ההילה המונומנטלית אך עם הזמן יצרו הילה חוזרת.

      עבודתו של איי וויי-וויי נעה בשדות בין-תחומיים של מחוות, אמירות מושגיות, אקט חברתי-פוליטי ועיצוב. חוכמתו, עברו ועוצמתו של אי וויי-וויי משלחים חצי שכל ויצירתיות מחודדים המכוונים לסין ולעולם.

         

     

    ''

     Li Bo – I Can Only See Your Heartbeat, 2013   [וידיאו, 12’00’’]

    גוף וזהות בווריאציה של דיוקן פנימי. נוכח פנים בלתי מפוענחים ונוכח קשיחות לב, האומן לי בו מתעניין בשפת הלב המשודרת במכשיר קרדיוגרף [אק"ג] ומשורטטת על הגוף כאלקטרוקרדיוגרם.

    העבודה הוצגה במסגרת הביאנלה הבין-לאומית הראשונה לצילום בבייג'ינג: Aura and Post Aura באוקטובר-נובמבר 2013. האוצרים מייחסים לעבודה אימפקט של הילה מחודשת Re-Aura הודות ליחסים החדשים שנוצרים בין מדיה, טכניקות וחברה. מושגים רווחים בשיח האומנות המערבי חודרים גם לבייג'ינג.

     

     צאוצ'אנגדי. תחנה תשיעית: תמונות של מבחר גלריות

     

    ''

     [Pékin Fine Arts [Gallery

    הוקמה ב-2005 בבעלותה של Meg Maggio, אמריקאית שחיה שנים ארוכות בסין. ארכיטקט: אי וויי-וויי. 600 מ"ר בשני חללי תצוגה + חצר ציורית המשמשת גם כגן פסלים. 

     

    ''

    Beijing Shanghart Gallery  – מבט למשרד הגלריה.

    משמאל בצהוב עבודתו של Pu Jie  בשם:  Girls Are Beautiful Cars Too, אקריליק על קנבס.

    גלריה נודעת ומבוססת בשאנגחאי, בבייג'ינג ובמקומות נוספים.

     

    ''
     

    Galerie Urs Meile

    בבעלות שוויצרית. חוגגים יום הולדת לאומן במתחם ופתיחה לתערוכה של ש'יא ש'ינג. מרס, 2011. מרכז מקומי ובין-לאומי המפגיש אומנים, אוצרים, אספנים, אנשי תקשורת ושוחרי אומנות. הגלריה מייצגת אומנים כמו:

     Ai Weiwei, Wim Delvoye,  Xie Nanxing, Qiu Shihua, Not Vital, Wang Xingwei, Cheng Ran, Li Gang, Christian Schoeler, Julia Steiner, Yan Xing. 

     

    ''

     White Space, Alexander Ochs Galleries Berlin / Beijing 

    קובייה לבנה וחריגה בצאוצ'אנגדי. לא אפורה ולא מלבנים בסגנון אותנטי לבייג'ינג.

    אבל בקומה השנייה תלו את העבודות על כלונסאות במבוק "ילידיים":

      

    ''
     

    Wu Jianan [Andy Mo] – Mountain River Water 

     

     מצאוצ'אנגדי והלאה: כפרים שקטים של אומנים

    יש כפרים ומתחמים נוספים באזור בייג'ינג, שבהם חיים ופועלים אומנים מובילים בסין. כעשרים אלף אומנים פועלים בבייג'ינג וסביבותיה, מזינים יצירתיות ותחרות מפרה של העכשווי במסורתי. הבולטת במושבות האומנים היא Songzhuang [סונג וויליג'], נושקת לטבעת השישית, מורכבת משבעה כפרים קטנים שהתלכדו. בסונג וויליג' חיים כ- 7000 אומנים!  גם במושבה זאת ניתן לבקר באופן עצמאי, כיוון שיש בה מספר גלריות פתוחות לציבור. ארוחה מומלצת ב- Mina’s Restaurant. אוטובוס 808 מגיע לכפר האומנים, אבל מומלץ לשכור מונית ליום שלם, כי הגלריות פזורות במושבה הגדולה ונחוצים מכונית ונהג סיני נאור שיעזור לכם למצוא אותן. בכפרים אחרים, כמו Shang Yuan  [אוטובוס 856 מגיע לכפר במרחק 3-2 ק"מ ממזרח  לטבעת השישית], במתחם Qiaozi Art Community ניתן לבקר בסיורים מאורגנים בלבד. מרכז התרבות CCC – China Culture Center – מארגן מדיי פעם סיורים כאלו עם הדרכה באנגלית. ראו: http://www.chinaculturecenter.org/. עוד כפרים: Langxinzhuang  שבו נמצא בית הסטודיו המעניין של Jiang Shuo  ובעלה Wu Shaoxiang, הכפר Hiechaocun שבו פועל כיום בין השאר האומן    Feng Lianghong שמצייר מופשט בשמן על קנבס במגע סיני משלו ועוד.

     

     

    ''

    ביקור עם אלכסנדרה גרימר – Alexandra Grimmer [רביעית מימין; אוצרת תערוכות של אומנות סינית באוסטריה ובגרמניה] בבית הסטודיו של האומן Wang Ai  [שלישי מימיןובת זוגו המשוררת והציירת Yu Xiang [מוסתרת על ידי האהיל]. איתם המשורר Sun Lei [ראשון מימין] שמלמד אומנות באקדמיה לאומנות הנודעת CAFA [שני מימין]; Zhao Ye משורר וסופר נודע בסין. למעשה, כמעט כל צייר סיני בכיר הוא צייר ומשורר, כי ככה זה בסין מקדמת דנא.

     

    ''

    Moca Beijing

    למה המוזיאון רחוק כל כך מבייג'ינג של חיי יומיום? ולמה סגור? מבנה מרשים, עבודות אומנות מעניינות במעין פארק של אומנות מסביב למוזיאון. עבודות מאסטר-פיס בתוכו. פותחים לנו את דלתות המוזיאון באופן פרטי. רק בסין, כבר אמרתי... בטקסט ביקורתי במיוחד התלוי על קיר המוזיאון כתב המבקר Wu Zhenhuan: "האומנות העכשווית בסין נמצאת שמונה עד עשר שנים אחרי המערב בתחומי אידיאולוגיה, אסתטיקה, שיטות הערכה, יצירה ... האומנים מפורסתמים ... לא יצרו שום עבודה שהשפיעה על העולם או שקידמה את האנושות". נחוץ לדבריו:

    .A great man of vision on China’s contemporary art will

    מסכת הגילויים נמשכת. מהמוזיאון ממשיכים בשביל כפרי לבית הסטודיו הפרטי והעשיר כל כך של האומן Qin Feng. שלושה אגפים, שתי קומות. עיצוב מעורב סיני ומערבי. וואו לכל עבר. הקים לעצמו מוזיאון בעודו בחיים. לפני כל הטוב הזה, חי שתים עשרה שנה בניו יורק, חצי מהזמן ברחוב!  24 באוקטובר היום. 4 מעלות צלזיוס בחוץ. קר לי גם בבתים מופרזים בבייג'נג.

     

    תוכנית קיץ בכפרי אומנים בבייג'ינג: הצעה לאומנים ישראלים, לסטודנטים לאומנות ולשוחרי אומנות

    מתארגנות קבוצות קטנות [8-5 משתתפים] של אומנים ישראלים צעירים,  סטודנטים לאומנות ושוחרי אומנות שרוצים לגור, במשך שבועיים, בבתי סטודיו של אומנים סינים במהלך הקיץ והסתיו. בתוכנית: ביקורים במתחמי אומנים ברחבי בייג'ינג ובבתי סטודיו של אומנים נודעים, סיורים מודרכים במתחמי אומנות, בכפרי אומנים ובמוזיאונים, הרצאות על אומנות סינית עכשווית ומסורתית. המעוניינים יכולים לפנות אליי בדואר אלקטרוני: shoshanv@tau.ac.il .


    סמינר תרבות ואומנות בבייג'ינג

    חברת הטיולים "בריזה" בירושלים מארגנת ביקורים של קבוצות קטנות בבייג'ינג בסתיו ובאביב הבא. החברה מציעה סיור מיוחד בן 9 ימים בבייג'ינג שיתמקד במגוון תחומים תרבותיים שיש לעיר המחוז להציע: ציור, מיצבים, מיצגים, פיסול, קליגרפיה, קרמיקה, קלוייזונה, ג'ייד, ארכיטקטורה, גנים, תלבושות, אומנויות הבמה, אוכל, מפגשים עם אומנים ועם אוצרים ועוד. כל זאת בשילוב עם ביקורים באתרים היסטוריים ובאתרים ייחודיים מחוץ למפת התיירות.

    המעוניינים יפנו אליי ואפנה אותם למארגני הטיול. אולי ניפגש...


    שימושון


    הגעה לצאוצ'אנגדי באוטובוסים

     402, 418, 688 [מדונגז'ימן-צפון [Dongzhimen-bei, 851, 854, 909, 973. ירידה בתחנה Caochangdi (草场地‎) או בתחנה Nangao (南皋‎).

     

    סיור והתמצאות

    בקשו את מפת הגלריות של צאוצ'אנגדי בגלריה הראשונה שתבקרו בה. יום לא יספיק להכיר את מכמני המקום.

    גלריות טובות ממוקמות בשלושה אזורים:

    1. האזור הצפוני המרוחק ממרכז הכפר: הליכה מתחנת נאנגאו לגלריות:

    F2 Gallery , Platform China ,  ו- Three Shadows Photography Art Centre. לכו בעקבות השלטים הכחולים המובילים לגלריות. המרכז לצילום Three Shadows כולל גם בית קפה עם אפשרות לשבת בחוץ וחנות לממכר אלבומי צילום.

    2. אזור המרכז: Galerie Urs-Meile, Chambers Fine Art, Ink Studio .

    3. האזור המזרחי: White Space, ShanghArt Gallery, ArtMia Gallery, Pekin Fine Art Gallery, Egg Gallery.


    אוכל

    בשעות הצהריים [12:00] והערב [18:00] ניתן לקנות אוכל מדוכנים ברחובות הכפר. הוא טעים מאוד וזול מאוד. יש בכפר מספר מסעדות סיניות למקומיים שישמחו לארח גם אתכם. במרכז הכפר פועלת כיום A+Cafѐ – מסעדה חדשה, נאה וטובה, עם תפריט באנגלית ואוכל סיני ומערבי טעים! כתובת המסעדה: [הועתקה מהאתר]:

    101国道辅路 S 50 Bei Wu Huan, 111国道 S 12 Ji Chang Gao Su, China Beijing, Chao Yang Qu

    טל': 1064332569.


    סרטונים על אומנות סינית: The Rising Tide  - ראו למשל:  https://www.youtube.com/watch?v=mA3enB0G2sM

     

    _____________________________

    © כל הזכויות על הטקסט ועל התמונות שייכות לד"ר שושן ברוש-וייץ. הפוסט על צאוצ'אנגדי נכלל בספרי "למה האדום עז כל כך?" [בהכנה].

    * הרשומה מוקדשת באהבה לחברתי האוסטרית בריגיטה דה-מאס ולחברתי הסינית ז'אנג פאנג שגרה בצאוצ'אנגדי.

    דרג את התוכן:

      ארכיון

      פרופיל

      יסינראל
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין