סל התרבות של יפיתוש

נא להתחבר כדי להגיב

התחברות או הרשמה

סדר התגובות :
    ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
    /null/cdate#

/null/text_64k_1#

אין רשומות לתצוגה

טיול משפחתי מקסים באירופה

0 תגובות   יום שלישי, 30/7/13, 13:05

''
    הקיץ הזה החלטנו ללכת על טיול לחו"ל ברגע האחרון ולכולנו ביחד וזה אומר, רפי,אני, אור, טל ויעלי. ילדים גדולים כבר ,אבל למה לא בעצם. אנחנו אוהבים לטייל איתם גם בארץ והם עצמם מאוד אוהבים להיות ביחד, לטייל ולהנות.

זה התאפשר לנו מבחינת הזמן הפנוי של כולנו וקפצנו על המציאה.

גם לא יקר, גם עד יומיים לפני לא ידענו לאן טסים בכלל - שזה מקסים בעיניי. נשאר רק זמן ולא הרבה לסדר את ענייני הביטוח של הנסיעות, את המזוודות ורישיון בינלאומי דאגנו להוציא כמה ימים לפני שידענו לאן, (ידענו שזה יהיה אירופה, אבל לא מעבר לכך).

עבדנו "קצת קשה" בימים שלפני - מבחינת החיפושים באתרים השונים ובאפליקציה של חוליו בדקנו כל ערב כזה קפץ לנו באייפון וכך ידענו למה לצפות פחות או יותר מבחינת המחירים ולאילו מדינות יש דילים טובים.

גם את החיפוש עצמו עשינו בשיתוף פעולה. יגענו ועמלנו ויצא טוב עם וואלה טורס וזה יכול להיות עם כל חברה או אתר אחרים. לא בהכרח וואלה טורס.

אז ככה נפל הפור ורצה הגורל שנוסעים להולנד,בלגיה וצרפת. צ'יק צ'ק הזמנו רכב מיורופקאר, הזמנו פג'ו גדולה ומפנקת- קיבלנו פיאט 500 L - לא קטנה! אבל לא מה שרצינו. וזה המינוס כנראה שמזמינים ברגע האחרון וחוצמזה שלא אהבנו בכלל את היחס והטיפול של יורופקאר בכלל.

נפלנו על שעת טיסה מאוד נוחה בהלוך;בשעה 5 בבוקר, כך לפני כן מרוב התרגשות מי שהצליח להרדם- עשה זאת ומי שלא - אז ישן בטיסה. והגענו לאמסטרדם בשעה מאוד נוחה והיה לנו כמעט יום שלם לבלות בעיר המקסימה שכולנו אהבנו מאוד (למרות שהיינו בהרכב לא מלא שם לפני 8 שנים בערך) וזה שונה להיות כולם ביחד וכשהם בוגרים יותר הצאצאים.

המלון שלנו vijaya ממוקם על שפת התעלות במקום מרכזי מאוד, ובכלל העיר לא ענקית וכיף לעשות אותה ברגל, או עם אופניים.

ממליצה בכל פה- תרי משמע- לאכול הרבה צ'יפס הכי טעים בעולם ורק אחר כך שהיינו בבלגיה ונאמר לנו שהבלגים מומחים לצ'יפס הבנו שלא הם המומחים- אלא ההולנדים.

בירה טובה מהמבחר וצ'יפס טוב ואתם בפסגת העולם.

קנינו לנו גבינות טובות, נכנסנו לגינות אקראיות וישבנו לעשות פיקניק משפחתי.

את הרכב אספנו ממש לפני היציאה מאמסטרדם ויצאנו בשמחה ובצהלה להארלם החביבה ומשם לגאודה - עיר קטנה וקסומה, עם כיכר יפה וגדולה, ולשכת תיירות שהפקידה שם כל כך עזרה לנו, ממש יצאה מגידרה, עזרה לנו בחיפוש אחר צימר ועשתה זאת בסבלנות רבה ובחיוך. שם כדאי להכנס לחנות גבינות ענקית בכל המובנים עם כל המעדנים הטובים וממוקמת ממש מול הכיכר.

בגאודה הופתענו לצעוד ברחוב ירושלים ואצרף תמונה גם של אנדרטה קטנה בגינה עם כיתוב בעברית לזכר היהודים שנספו בשואה.

עזבנו את גאודה ומשם הגענו לצימר בבית חוה בדרום הולנד. אישה מקסימה ושמה האני, היא מתחזקת את הצימר המקסים ואילו בעלה מחזיק שם חנות אופניים להשכרה- 4 יורו לחצי יום להשכרת זוג אופניים לטיולים באיזור.

הם ממוקמים כחצי שעה נסיעה על אופניים מאתר השימור העולמי עם טחנות הרוח. איזור מדהים ואל תפספסו אותו. (תציצו אח"כ גם בתמונות היפות).

משם יצאנו לכיוון ברוז' בבלגיה- עיר של תחרה , שוקולד וכרכרות עם סוסים- יופי של מקום.

אל תצפו לשמוע שם צרפתית כי השפה השלטת שם היא פלמית וזה מעניין

נקלענו לפסטיבל בירות ומוסיקה מקומי והיה ממש חביב.

אל תוותרו על חנויות השוקולד- מחזה מרהיב ומתוק. אין ספק ,הגעתי למסקנה . השוקולד הבלגי הוא הטעים מכולם. אפשר להצטייד למתנות ליקרים בארץ בשוקולד במשקל - 16 חתיכות של שוקולדים מכל הסוגים והמינים ב- 4 יורו ממש כדאי - עדיף על טבליות שוקולד שהן יקרות יותר. ומאוד מגוון.

טיילנו שם וכמו שאומרים ונציה של הצפון ,עיר בונבוניירה. אוכל טעים, קפה משובח בבתי הקפה ואפילו שוק לא קטן שיש בו הכל מכל בימי שבת. אוכל, כמו מאפים, עופות צלויים, גבינות, ירקות, פירות .ממש כדאי להצטיייד שם ולטעום מהמעדנים. כיף של שוק.

עד כאן מזג האוויר היה מקסים ,24-25 מעלות נוח מאוד לטייל.

יצאנו לפריז והכל בכביש נוח מאוד ,שעתיים נסיעה.

בפריז היה חם מאוד וללא מזגנים- יודעים מה ,אפילו ללא מאווררים ברוב המקומות. מאוד לא נעים.

מצאנו את עצמנו מתקררים במי האגם היפה בגני לוקסמבורג, שם צפינו בסירות מפרש קטנות ששטות וברווזים מתוקים. אפשר לתפוס ספר ולשבת על כיסא בצל. יופי של מקום.

יעלי השלימה חוסרים ועלתה עם אבוש לאייפל - והפעם למעלה למעלה.

בינתיים עשינו שופינג ברחוב ריבולי השוקק.

מי שרוצה WIFI שיכנס לקנות משהו בסטארבקס - רק לא קפה דלוח! ויש חיבור לרשת.

בפריז התמזל מזלנו ואחותי שגרה שם כבר הרבה שנים ועוסקת במחול מודרני וכו' , נידבה לנו דירה של חברתה שהייתה בחופשה במרסיי, הדירה לא רחוקה מהבסטיליה מיקום מעולה!

יכולה להגיד שהחופשה הייתה נהדרת, מלאת חוויות, צחוקים, פשרות וויתורים -שחובה לעשות שנמצאים כולם ביחד 24 שעות ביממה.

תודה לכם משפחתי, משפחת ארז היקרה ושיהיו לנו עוד הרבה טיולים טובים כאלה ביחד, בארץ או מחוצה לה.