עדכונים מעכבר העיר אונליין >
    ';
    0

    אין שמאל ואין ימין – יש פנטאזיות

    4 תגובות   יום שלישי, 19/2/13, 16:01

    במצע "יש עתיד" נמצא פתרון לכל עניין ודבר, אולם בסיכומו של דבר אינו אלא אוסף של הגיגים ורעיונות שעלו בעיתונות במשך שנים, לוקטו ועודכנו על פי טעמו של היו"ר.

     

    1.    למשל: דיור להשכרה, "בניינים אלה, שייועדו מראש להשכרה, ייבנו במקבצים של 300 דירות לפחות כדי להקל על ניהולם. כמו כן, ייבנו מינימום סוגי דירות ומפרטים בכל מבנה, דבר המוזיל מאד את עלויות הבנייה ומאפשר מערכות קלות לתחזוקה שוטפת (מעליות, חימום וכו'. הדירות להשכרה יוצעו במחירים מפוקחים וברי-השגה, בגדלים שונים (החל מדירות סטודיו של 30-35 מ"ר שטח נטו ועד לדירות 4 חדרים של 80-85 מ"ר"..." כחלק מהפרויקט ייבנו מגרשי משחקים.... מלונית קטנה לאורחים ..... חדרי כביסה, חדרי תרבות וכנסים של הדיירים". אז דע לך מר עתיד, my home is my castel קודם אתה דוחס לדירה שלא ניתן לזוז בה ואז אתה מחייב אותי לחיות בקומונה ללא פרטיות; לדווח לאח הגדול מתי ומי מגיע מישהו לביקור.....כשלב ראשון, קח את הדירה שלך וחלק אותה לדירות של 80 מ"ר,
    2. חינוך ולמידה:  " מפלגת "יש עתיד" תפעל לגיבושו של "סל החינוך", הכולל את התכנים והכלים להם זכאי כל ילד בישראל. ..מערכת החינוך תפעיל תכנית מתאימה להעמקת החינוך לערכים ולרכישת ידע נרחב, הכולל: הפנמתם של אוצרות התרבות של העם היהודי והמסורת היהודית, הערכים האוניברסאליים העוסקים בכבוד האדם ובחירותו, האחריות החברתית והנשיאה בנטל". "מפלגת "יש עתיד" תפעל לצמצום מספר בחינות הבגרות לכדי ארבע בחינות חיצוניות בלבד: שפה (עברית/ערבית, הבנת הנקרא), מתמטיקה, אנגלית ומקצוע בחירה אחד",  

    2.1       אז למה 4 בחינות בגרות? לא ברור איך בחינות אילו אמורות לשקף את "הערכים", "ידע נרחב" "אוצרות התרבות של העם היהודי ומסורת ישראל", "אחריות חברתית".

    2.2        הבנת הנקרא כמקצוע? הרי זה כלי שמשמש בכל מקצוע וכל פעילות  שאנו עושים, איך בדיוק ילמדו את המקצוע , האם יקחו מאמרים מהיקב ומהגורן יקראו והמורה ישאל מה הבנת? הרי זה שיעמום שלא מוביל לשומקום.

    2.3      ויתור על לימודי עברית השפה הרשמית הראשונה, ברור שזה מגביה את החיץ בין האוכלוסיות.

    2.4      התוצאה של חזון לפיד הוא, שבפועל ניתן לסיים את הבגרות בגיל 15, מתמטיקה מעבר ל 3 יחידות  -  לא ניתן לחייב מעבר לכך ואת השאר ניתן להשלים דרך אגב.

    2.5  הבנת הנקרא יש לא מעט בני 15 שהבנתם מצויינת ואילו אחרים, שעבורם תוספת של 3 שנות חריש בשדה 'הבנת הנקרא' לא תוסיף הרבה. הבנת הנקרא אמור להיעשות במקביל לכל מקצוע נלמד אחר. ואגב, מה עם הבנת הנשמע?

    2.6  אנגלית ויש לא מעט שאחרי summer school  או חוג אנגלית יהיו מוכנים לבגרויות כבר ב י"א.

    2.7  מקצוע בחירה? אז שוב חזרנו ל255 בחינות בגרות.

     

    הביקורת של לפיד על מערכת החינוך היא: ".....כך הופכת הלמידה מחוויה מעוררת סקרנות והשראה, ללמידה מוכוונת בחינות".

    מה שלפיד מציע זהו מערכת חינוך משעממת שכולה מכוונת לבחינות PISA ודומות, בשיטות של  fuck the system.

    מה שהוא לא יודע זה שה system   יותר מתוחכם ממנו. ואי אפשר לעבוד על המבחנים האילו, גם אם ילמדו 12 שנה הבנת הנקרא. 

     

    בכל המצע, אין קו אין מדיניות אין כיוון אין עקרונות יסוד – יש פרגמטיזם.

    ועל כך אמרה הסופרת בהקשר של קבלת החלטה בעינן מועמדים לבחירה:


    "היות ואדם יכול לשפוט בין האפשרויות המוצעות לו ולחזות את התנהלותם העתידית רק בעזרת עקרונות, קמפיין פוליטי המנוהל על ידי התייחסות לנושאים קונקרטיים בלבד משמעותו כי המועמד מבקש מכם אשראי פתוח לשימוש בכוח. ממשלה בעלת אופי פרלמנטרי אינה יכולה לפעול בהצלחה ולא לאורך ימים בחברה שמאבדת או דוחה את ההבנה של עקרונות יסודיים".

     

    דרג את התוכן:

      תגובות (4)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        7/3/14 10:18:

       

       

      החופש מזין את התרבות ואת הלמידה !  


      בכנס השנתי של "האגודה למען קידום המדע" אשר התקיים לאחרונה, נאמר רבות על הרעות של הבורות המדעית שקיימת באוכלוסייה בכללותה. מנהיגים רבים הדגישו שהידע המדעי האוניברסאלי הוא דבר מכריע בקביעת מדיניות ציבורית נבונה בדמוקרטיה, כמו כן הוא מכריע בשמירה על העליונות במדע ובטכנולוגיה.

      ההאשמה על חוסר העניין שמפגין הנוער כיום הוטלה על בתי ספרינו ועל האוניברסיטאות, בכל הרמות. בזה, יתכן שרוב האנשים יכולים להסכים. זה ברור שבתי הספר היום עושים עבודה איומה בחינוכם של ילדים ברוב התחומים -- אופי, אחריות חברתית, ואזרחות טובה, כמו כן קריאה, כתיבה, היסטוריה, ומדע. ככל שיותר כסף מוציאים, נראה שהתוצאות הן יותר עלובות. כיתות יותר קטנות, מתקנים חדשים, ציוד יותר יקר, וצבא אמיתי של צוות תמיכה שנראה שאינו עוזר.

      אולם הפתרון המוצע על ידי המרצים בכנס של "האגודה למען קידום המדע" * היה רק חזרה על אותן הנוסחאות הישנות אשר לעתים כל כך קרובות נכשלו בשנים האחרונות יותר שיעורים במדע, יותר דרישות, יותר מדריכים מוסמכים המתווספים לתכנית הלימודים החל מכיתה א´ ועד האוניברסיטה. מה שהמנהיגים האלה כנראה שוכחים, הוא הניסיון השורשי שהוא הבסיס של הדמוקרטיה: המקורות של הדמוקרטיה נובעים מהאמונה, שכפיה היא היפוכה של צמיחה אישית. האופן הבלתי רגיל בו צמחו הדמוקרטיות המערביות, מוכיח שככל שהאנשים נהנים מיותר חופש בתוך החברה, כן החברה בכללותה נהנית מיותר קידום אינטלקטואלי ומוסרי. הדמוקרטיות הליברליות נבנו על בסיס עקרון מאוד חשוב זה, אולם מנהיגינו בתחום החינוך, נראה שהם כל כך לא מודעים לעובדה זו, ממש כמו כל ילד בור !

      התרופה לבעיית הבורות המדעית, לכל בורות אחרת -- וגם לאלימות -- היא, לעקור אחת ולתמיד את המחלה אשר ביסודה: כפיה בבתי הספר. הטבע האנושי בחברה החופשית נרתע מכל ניסיון להכניס אותו בכוח לתוך איזושהי תבנית. ככל שיותר דרישות אנחנו מערימים על הילדים בבית הספר -- ועל הסטודנטים באוניברסיטה -- כך בטוח יותר שנרחיק אותם מהחומר אותו אנחנו מנסים לדחוף דרך גרונותיהם. התשובה האמיתית היא חופש בבית הספר -- חופש לכל ילד ונער, מכל גיל, לבחור את הפעילויות אשר סקרנותו הטבעית מובילה אותו אליהן ! ככלות הכול, הדחף של הילדים לשלוט בעולם מסביבם הוא אגדי. על בתי ספרינו לשמור את הדחף הזה חי על ידי הזנתו בחופש שהוא זקוק לו כדי לצמוח.

      נחוצות פחות פעילויות חובה, לא יותר -- למעשה, עדיף שלא תהיה פעילות חובה בכלל. אנשים אשר תוהים באם יש הגיון לדבר, עליהם להביט בניסיון של בתי-הספר הדמוקרטיים, אשר מוקמים ממש על בסיס עקרונות אלה. התוצאות הן בסך הכול מצוינות, כפי שהיינו מצפים.  

      בתי הספר להם מדינתנו זקוקה נואשות, כדי להבטיח חברה בת קיימא של אזרחים יצירתיים, בעלי יוזמה, וחופשיים, הם בתי ספר המאפשרים לתלמידים חופש לעסוק בכל דבר שמעניין אותם. דגמים אחדים של בתי ספר כאלה קיימים בעולם כיום, והם מבשרים עולם חדש של חינוך.

      -----------------
      * ראו: דו"ח ועדת הררי, בראשותו של פרופ' חיים הררי - "מחר 98" (שימו-לב, שנת  1998 !!). 

       

        21/2/13 21:17:

      צטט: moran.m 2013-02-21 09:58:52

      ובקשר להצעתו של לפיד לגבי בחינות הבגרות .. מזעזע לקרוא ,

      אם הוא יהיה שר החינוך באמת יהיה אסון להשכלת הדור הנוכחי ,

      אבל מה אפשר לדרוש מאדם שאין לו אפילו תעודת בגרות ?

      ---

      הוא מציע לשלוח 6000 (איך הגיע, למה לא 600 או 16000) מאנשי השרות האזרחי למד"א ולהעביר אותם קורס של חובש בכיר או של פרמדיק.

      אז לידיעתו, קורס פרמדיק הוא קורס שמשכו נטו הוא שנה וחצי, עם תנאי קבלה חמורים,


      זו לא פליטת קולמוס, אילו הגיגים של מי שרואה את העולם כחלטורה וניתן למרוח את כולם עם מילים.

      וכך ניתן לקחת סעיף אחר סעיף במצע שלו, ולהבחין ב דמגוגיה, סיסמאות שווא, פתטיות, חנופה, וסטריאוטיפים.

       

      ''

       

       

      ''

        21/2/13 09:58:

      ובקשר להצעתו של לפיד לגבי בחינות הבגרות .. מזעזע לקרוא ,

      אם הוא יהיה שר החינוך באמת יהיה אסון להשכלת הדור הנוכחי ,

      אבל מה אפשר לדרוש מאדם שאין לו אפילו תעודת בגרות ?

        20/2/13 09:35:

      ברור שאין שמאל ואין ימין ורק פנטזיות ..

      וברור הוא שרוב בוחריו הצביעו לו כי לא היה להם למי  להצביע.

      בבחירות הבאות הוא לא ישרוד

      במצע "יש עתיד" נמצא פתרון לכל עניין ודבר,

      אולם בסיכומו של דבר אינו אלא אוסף של הגיגים ורעיונות שעלו

      בעיתונות במשך שנים, לוקטו ועודכנו על פי טעמו של היו"ר.

       

      כתבת מדוייק !!!

       


       

       


      ארכיון

      פרופיל

      הולה הופ
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין