עדכונים מעכבר העיר אונליין >
    cafe is going down
    ';

    בית ספר לפסנתר של ורד שנקר מוזיקאית ויוצרת בוגרת האקדמיה למוזיקה 03-7524415

    השלמת השכלה מוזיקלית

    למוזיקאים - נגנים זמרים ולעוסקים במוזיקה על כל תחומיה.

    *
    הכנה למוסדות המוזיקה השונים
    תיכונים שונים עם מגמות למוזיקה,
    תלמה ילין ,
    רימון ,
    והכנה לבחינות לאקדמיות
    למוסיקה תל-אביב וירושלים.

    *
    מלמדת ענפים ותחומים שונים ומגוונים במוסיקה.

    לימוד פסנתר ומקצועות המוסיקה:

    רפרטואר מגוון בסגנונות שונים בלימוד נגינה בפסנתר :

    מוסיקה קלאסית מוסיקה קלה שירים עבריים ולועזיים על

    פי דרישה, תאוריה הרמוניה הלחנה יצירת שירים וכתיבת

    מילים נגינה מקריאת תווים מול נגינה משמיעה והתבטאות

    ספונטנית בנגינה, כמו כן הכנה למוסדות המוסיקה : תיכונים

    עם מגמות תלמה ילין רימון והכנה לבחינות לאקדמיות

    למוסיקה תל-אביב וירושלים

    *

    תקשורת של הילד האוטיסט עם העולם בחוץ דרך נגינה-
    לימוד נגינה בפסנתר לנוער וילדים אוטיסטים.
    ורד שנקר 052-8787-404
    03-7524415
    *

    לימודי פסנתר לגיל הרך

    לימודי פסנתר לגיל הרך החל מגילאי 4
    על ידי מורה מנוסה בעלת נסיון רב,
    בטכניקות ומתודות הוראה שונות.

    התאמה לצרכים ויכולות בהבחנה שבין נגינה מקריאת תווים
    אל מול נגינה משמיעה והתבטאות ספונטנית בנגינה.

    0

    אמנות הנגינה בפסנתר ותובענות.

    6 תגובות   יום שבת, 22/9/12, 13:16

    אמנות הנגינה בפסנתר ותובענות.

    האם חינוך מוזיקלי למצויינות בכל מחיר משאיר מקום לזהוי עולמו הרגשי של האדם -הפסנתרן "שבדרך".

    ''


    צפייה בסרט ניצוצות שמטפל בנושא הנ"ל עורר אצלי סימן שאלה גדול כמחנכת למוזיקה, ורציתי לשתף אתכם בסיפור העלילה.

    *
    ...דייוויד הלפגוט הוא פסנתרן יהודי שגדל באוסטרליה להורים ניצולי השואה. אביו, אדם קשוח ושתלטן שנוטה להלל את עצמו, שהיה כנר בצעירותו, מלמד את דייוויד לנגן על פסנתר ומחנך אותו לוותר על הכול לטובת הנגינה. דיוויד גדל בחששות גדולים מפני העתיד, ביגיעה בלתי פוסקת לרצות את אביו ותוך קושי בזיהוי רגשותיו שלו. הוא לא נגמל מעולם מהרטבת המיטה בלילה.
    דייוויד, שמתקדם בנגינה ומתפרסם רואה את פסגת חייו ומטרתו המוזיקלית לנגן את הקונצ'רטו מס' 3 של רחמנינוב שאותה מגדיר אביו כיצירה הקשה ביותר לנגינה. לאחר מופע בו דייוויד מרשים נציג המחפש כשרונות צעירים מלונדון מגיע דייוויד ללמוד מוזיקה בלונדון. שם אומר עליו הפרופסור שמלמד אותו לפרופסור אחר שהוא רואה בדייוויד "ניצוצות של גאונות" (מוזיקלית) (ומכאן שם הסרט). לקראת תחרות מוזיקלית מבקש מהפרופסור שילמד אותו לקראת התחרות את הקונצ'רטו מס' 3 של רחמנינוב, הפרופסור, שניגן לפני רחמנינוב עצמו, מסכים.
    דייוויד מנגן את היצירה בתחרות ובסופה מתמוטט נפשית. את שתים עשרה השנים הבאות מבלה דייוויד בבית חולים פסיכיאטרי ונאסר עליו לנגן. דיוויד לא חוזר לעולם להיות אדם בעל שיקול דעת סביר, אבל במהלך שיקומו הוא זוכה בשמחת חיים שמעולם לא הייתה לו, בנינוחות ובחוש הומור. לאחר שיוצא דייוויד מבית החולים הוא חוזר לנגינה ומוצא במקרה עבודה כפסנתרן במסעדת דגים. הוא נפגש עם אסטרולוגית בשם גיליאן ומתחתן איתה. היא מעודדת אותו להופיע בפני קהל גדול, באולם קונצרטים והוא עומד היטב במשימה. הסרט מסתיים עם ביקורו של דייוויד בבית הקברות ליד קברו של אביו והשיחה שלו עם אשתו שם. שיחה נינוחה וחסרת אותו פחד שהיה מקבל בנוכחות אביו.

     

    דרג את התוכן:

      תגובות (6)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        23/9/12 09:24:

      תודה על תשומת ה''יונה

      http://cafe.themarker.com/post/2726926/

      אופק חדש ךתשע

        22/9/12 20:41:

      ני חושבת שכל התובעים שלמות חסרת פשרות הם סוג של מטורפים אנוכיים חסרי מנוח. להוולד להורים כאלו, זה סוג של גהנום. לו הם היו תובעים זאת רק מעצמם הייתי מוחלת, אך לתבוע שלמות כזו מילדהם זה רוע לב אמיתי. זו עריצות. שטלתנות. טירניות. חולניות נפש. להסוות את בהשכלה זה הכי מסוכן אפילו. :( מצער ומעציב.

        22/9/12 17:08:

      צטט: דאז 2012-09-22 13:34:53

      מה את חושבת? האמנם ה-3 של רחמנינוב היא היצירה הקשה ביותר? ומה דעתך באשר לשאלה שהיצגת?

      הקונצרטו לפסנתר השלישי של רחמנינוב הוא בהחלט ברמה הגבוהה והמאתגרת פסנתרן,

      במקרה דנן על פי סיפור חייו של הפסנתרן האוסטרלי האבא מאתגר את בנו שעדיין לא בשל ויכול להתמודד עם הדרישות האמנותיות והפסנתרניות שדורש הקונצ'רטו של רחמנינוב.

      לגבי השאלה שהצגתי כאן דעתי היא " חנוך לנער על פי דרכו" הווה אומר

      לתת ל"אחר" את מה שדרוש לו, 

      באופן המדויק שזה דרוש ומתאים לו, 

      ולאו דווקא כמו שנוח לי לתת או בא לי שיתאים לו.

        22/9/12 16:05:
      לשאלתך האם חינוך כזה משאיר מקום או לא - לא יודעת אם יש תשובה אחת. יכול להיות... שיש תשובות כמספר האנשים שהתחנכו כך.... החל באנשים שהתמוטטו כמו הדוגמא שהבאת בקצה האחד, כלה באנשים שנסקו הכי גבוה שאפשר בקצה השני, וכל הגוונים הדקים שבין שני הקצוות הללו.... אך עדיין - חומר למחשבה על דרכי החינוך המוסיקלי. בהחלט.
        22/9/12 13:34:
      מה את חושבת? האמנם ה-3 של רחמנינוב היא היצירה הקשה ביותר? ומה דעתך באשר לשאלה שהיצגת?
        22/9/12 13:33:
      תודה

      תגובות אחרונות

      פיד RSS

      ארכיון

      פרופיל

      ורד שנקר
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין