בשבועיים האחרונים אני עסוק מעל הראש בהתמכרות החדשה שלי לאופניים.. כמעט 28 שנה חלפו מאז רכבתי על אופניים, עד שחידשתי פעילותי..כקדם דרך מנוי בתל-אופן של עיריית תל-אביב.
הפרוייקט המבורך מציב לאורך כ 150 תחנות עגינה כ 1500 זוגות אופניים לא-סטנדרטיות בצבע ירוק.. שכנראה מסמלות את השאיפה שעומדת מאחורי הפרוייקט להוריד אנשים מהרכבים ולהעביר אותם להנעה רגלית בריאה ונקייה.חלקי האופניים אגב הם לא סטנדרטים (מתוצרת חברת פנתר) כדי למנוע גניבה של חלקים. תחנת העגינה בכיכר דיזנגוף
מערך ההשכרה, שנבנה בשיתוף דויטשה באן, מורכב מעמדות מסוף ממוחשבות הממוקמות בתחנות העגינה, ומקושרות למערכת שליטה ובקרה המנהלת את המערך כולו. לצד המסופים מותקנים בתחנות עמודים עם כבלים מגנטים לחיבור זוגות האופניים. מחסור בזמינות האופניים בתחנה אחת ועומס באופניים בתחנה אחרת, מווסת ע"י צוות שמשנע את האופניים ממקום למקום. השכרת האופניים מתבצעת על ידי מפתח תל-אופן שהוא שבב (מנוי שנתי), או באמצעות כרטיס ברקוד שניתן להדפסה בתחנת העגינה לבעלי מנוי שבועי/ יומי. כרגע אני בטופ עושה סבב של שתי חצאי שעה , ומגיע מגיר זיעה,עייפות טובה, והרגשה נפלאה לבית. היות שעדיין לא רכשתי ציוד חובה לרכיבה כמו קסדה,כפפות רכיבה, אני מאוד מתון וזהיר ברכיבה שלי שמתבצעת רק על שבילי רכיבה שנסללו לאורך כמה רחובות באיזור המגורים שלי. בטח הזוג האחרון לא תקין..ליד בית האופרה
לפי ויקיפדיה עד לחודש מאי 2012 נרשמו כ-18,000 משתמשים כמנויים שנתיים בשירות, כ-85 אלף כמנויים יומיים וכ-2,000 כמנויים שבועיים.אך לא הכל ורוד, יש שמבטלים את השירות, לאחר התקלות באופניים לא תקינות, אך אני מעריך שהם טיפה בים המצטרפים. הפרוייקט מספק אופניים למנוי (שנתי/שבועי/יומי) על פי תעריף שבנוי על דמי מנוי+דמי שימוש, חצי השעה הראשונה היא בחינם, ואחר כך כל חצי שעה המחיר עולה בקצב די מדאיג.. מ 5 ש"ח לחצי שעה השנייה, עד ארבע וחצי שעות 150 ש"ח,ומי שלקח את האופניים ליממה שלמה ישלם 2150 ש"ח.. השעון מתאפס לאחר החזרה ,והמתנה של עשר דקות, כך שניתן לרכוש שעה לעצור בתחנת עגינה לנוח עשר דקות,ולהמשיך לעוד שעה בעלות כוללת של 10 ש"ח. בנתיים בזמן הקצר שאני מנוי על הפרוייקט, אני נתקל בונדליזים מחריד מצד חלק מתושבי העיר, אני מניח שאלו לא המשתמשים, פנסים שבורים, פעמונים עקורים,וברגים משוחררים. די מעצבן ומעלה את הדרישה לשמירה של העירייה על צי האופניים ותחנות העגינה. אולי כדאי להציב במקום מצלמות שיהיו מחוברות למוקד אבטחה עירונית שיטפל בחלק ממקרי ההשחתה. בנוסף התחזוקה של חלק מהאופניים היא לקוייה, הרבה זוגות עומדות בתחנות כשהן מוגדרות כלקויות, כמו במקרה שקרה לי לפני שבוע בתחנת לה-גרדיה גיל הזהב ,שם 2 הזוגות היחידות בתחנה היו לקויות. בחלק מהתחנות אין הדפסה פעילה ותקינה כמו שמתחייב מהאמור בצג בתחנת העגינה ,בבעיה הזאת נתקלתי (ודווחתי) בתחנות של בר-לב 186,ומח"ל 79. חלק מהתחנות בדרום-מזרח העיר
גם הידיות בחלק מבאופניים הם דביקות ממשתמשים קודמים,ולא יזיק לחברה המטפלת בעניין לנקות מידי פעם אותן. בסיכום ראשוני הפרוייקט מאוד כדאי, ובתוספת תיקון הליקויים וצעדי ההרצה הראשוניים, אני צופה לו עתיד ירוק, מומלץ מאוד. |
תגובות (20)
נא להתחבר כדי להגיב
התחברות או הרשמה
/null/text_64k_1#
תודה עמוס
:-)
תודה אחאב
:-)
מסתכלים על חצי הכוס המלאה
שבוע טוב
תודה אורית
:-)
מחזיקים לפרוייקט אצבעות..
שבוע טוב
תודה שטוטית
:-)
בנתיים זה דיווש עייף וירוק..
שבוע טוב
תודה אלכס
:-)
גם אני חושב שחייבים לחבר את הערים הקרובות, לקפוץ לפארק הלאומי בר"ג, או לסביח אצל עובד בגבעתיים..
שבוע טוב
תודה לבנה
:-)
צודקת,שבוע טוב.
תודה שוש
:-)
כל הכבוד לעירייה, ויש אומרים שכדאי שמחלקה עירונית תטפל בעניין במקום החברה.
שבוע טוב
תודה צבי
:-)
ליממה שאתה לא מחזיר..עדיף להחזיר כל פרק זמן קצר חצי שעה שעה ולשלם כמה שקלים.
שבוע טוב
תודה ורד
:-)
לצערי אני חייב להוריד משקל,והליכה בעייתית עבורי, אז אופניים בשטעות הערב,והבוקר המוקדמות הן ברירה לא רעה.
שבוע טוב
אילן,
אני חושבת שזה פרוייקט ענק !
יש חבלי לידה....
איזה כייף לך...
שבוע טוב (-: