עדכונים מעכבר העיר אונליין >
    ';

    Gifted

    הבלוג שלי מתעסק ודן בנושאים שסובבים ומעניינים אותי - אמנות ועיצוב על היבטיהם לחיוב או לשלילה, צרכנות אלטרנטיבית, תרבות, תרבות הרשת, צילום, ידע ומידע, ושאר ירקות....

    מקווה שתהנו - אשמח לשמוע תגובות.
    \"we all have been Gifted - we just need to be this way now!\"

    אם אתם מעוניינים לרכוש חלק מזמני וכישוריי או אולי אחד מצילומי אתם מוזמנים ליצור איתי giftedesign@gmail.com
    או להתקשר לסטודיו בשעות העבודה המקובלות 03-5185125 begin_of_the_skype_highlighting              03-5185125      end_of_the_skype_highlighting begin_of_the_skype_highlighting              03-5185125      end_of_the_skype_highlighting begin_of_the_skype_highlighting              03-5185125      end_of_the_skype_highlighting
    קפה ראשון עליכם (וזמני שלי עלי...).

    פרופיל

    אמן סודי
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    איטליה בראי האמנות - חלק ה' - הביאנלה בוונציה והאלימות הפוליטית בעולם

    0 תגובות   יום שלישי, 23/8/11, 11:33

    זהו פוסט אורח מאת ליאורה רוזנמן - אמנית סופרת ועיתונאית בעלת "סטודיו פלורנטין".

    ----------------------------------------------------------------------

    הערה: כל הנאמר ביומן מסע זה הנו מחוויותי האישיות ומתייחס למסע שנערך ביולי 2011 לדרום איטליה ולוונציה. מכיוון שמדובר בפרספקטיבה אישית על אמנות הרי שקיימות ביקום עוד אינסוף נקודות ראייה שונות משלי בעניין.

     עם זאת- הערותיכם יתקבלו בשמחה. - ליאורה 

    -----------------------------------------------------------------------

     

    מעולם לא נראה הקונספט של הביאנלה- אותו הכתיבה האוצרת הראשית BICE CURIGER יותר תלוש ואירוני. השם שניתן לתערוכה הרשמית של הביאנלה בונציה הוא: ILLUMInazioni- איחוד המילים באיטלקית "הארה" או האור, עם ה"נאציוני" הלא הם המדינות.

    כאשר קוריגר מדברת על כך שהאמנות היא האור הבוקע מנפשות האמנים ומאחד בין כל המדינות - האם היא התכוונה לאלימות, לברוטאליות, לאמירות פוליטיות קיצוניות או אנטי- ממשלתיות באשר הם בימים אלו ??

     

    רבים מהאמנים המייצגים מדינות שונות בחרו להציג עוולות מדיניים, פוליטיים ואלימות כלפי אזרחים, או מיעוטים בחברה.


    רציתי לפתוח עם הבחירה האמיצה של מצרים. מדינה שזה עתה נפטרה מהממשל הדיקטטורי בהסוואה של דמוקרטיה ועדיין אינה יודעת לאן פניה מועדות, בחרה להציג עבודה אחת בלבד. מיצג מתועד של האמן אחמד באסיוני שבמשך שלושים יום כלא את עצמו בכלוב שקוף במוזיאון בקהיר בו הוא רץ במקום במשך שלושים יום. מיצג זה היה עבודתו האחרונה של באסיוני אשר נהרג בהתקוממויות האזרחיות בכיכר תחריר השנה !

     

    ''בתמונה מוצג צילום של אחמד באסיוני מוחה עם שלט באחת ההפגנות, צילומו האחרון לפני מותו. (צולם במצלמת חובבים)

     

    גרמניה  הציגה צילומים שונים של הצלם קריסטוף שלינגנזיף – חלק ניכר מהצילומים הראו אברים מדממים והתעללויות ותסלחו לי אם ברחתי מתוך זעזוע וזאת מבלי לצלם למענכם...

     

    ארה"ב מציגה זווית של מנצחת. אירוני מאוד גם לאור המציאות הכלכלית של היום.  "גלוריה" פירושו נצחון מזהיר. ספורטאים מנוסים רצים על מכשיר ריצה מעל טנק (אפגניסטן?), מפגינים כישורים אקרובטים בתוך פנים של חללית (כיבוש החלל?). אמריקה מיוצגת כאן על ידי אמניה בקריצה אירונית דקה של מדינה שחייבת לנצח. שהניצחון הוא תפארתה.

     

    בתמונה: עבודות חוץ ופנים של האמנים האמריקאנים-לטיניים- ג'ניפר אלורה וגיג'רמו קאלזאדייה "גלוריה".


    ''

     

     

    ''

     

    באחד מביתני הארצות (אני חושבת שהוא  של דרום אפריקה שגם היא הציגה אינסטאליישן של דימויים צבאיים והתבטאויות גזעניות – אבל אל תתפסו אותי במילה) קלטה את עיניי סדרת קריקטורות אנטישמיות מזעזעות שבהחלט הזכירו לי את גרמניה בתקופה שלפני עלות היטלר לשלטון.

     

    ''


    כמובן שהמסר של האמן כפי שהסבירו האוצרים הוא למחות על הגזענות והאלימות הבוטה המילולית שיכולה לגלוש לאלימות פיזית – ועדיין, יש מבקרים שקוראים את כותרת הקריקטורה ומהנהנים לאות הזדהות עם הכותרת...

     

    ממדינת אסטוניה מגיעה האמנית ליאינה סייב- המציגה שישה מיצבים ותמונות ובכולם הצגת הקיפוח של האישה- דימוי- בנטל העבודות\עבדות שעל כתפיה, האישה כמארטיר באסטוניה. האלימות לא מורגשת אך היא לטנטית באופן שבו הנשים תופסות את עצמן כפונקציה של התייחסות הסביבה.


    ''Liina Siib- Estonia לפרטים גילשו ל: www.cca.ee

     

    בביתן של בריטניה האמן מייק נלסון בחר לעבוד במשך 3 חודשים על הפיכת הביתן למיצב בונקרים.הבונקרים אמיתיים ככל שניתן- מחניקים עם שקי חול, נטול חלונות ושמיכות צבאיות בפינה, מכשירי קשר מהמהמים ומחרטה פיראטית של כלי נשק. ארגזי תחמושת הפוכים ועליהם צלחות מתכת וארוחת קרב.בקיצור, המבקר נכנס לקלאוסטרופוביה ותחושה אמיתי שהוא מסתתר בקרב כלשהו מפני התקפה דמיונית. כישראלים אנו מייד נזכרים במלחמות השונות ובמקלטים.

     

    ''

     

    אותנו הישראלים עניין במיוחד להיכנס לביתני המדינות הזוממות להשמידנו.

    האם גם האמנים שלהם מאיימים להחריב את העולם המערבי בלהט הדתי-פנאטי של מנהיגיהם?


    ובכן- הביתן האירני הפתיע לטובה. כבר נתקלתי באמנים איראנים מובילים והעבודות אכן טובות ויחד עם זאת מציגות פן שאירן בוחרת להבליט בפני העולם- פן תרבותי המקושר למקורות האיראנים אך אינו גזען ושוחר שלום.


    בחרתי להציג בפניכם את עבודתו שגם היא "SITE SPECIFIC " של האמן האירני Morteza Darenbaghi. להבדיל משני האמנים הנוספים מאירן שהציגו צילומים ואובייקטים נייטרלים (אחד מהם הוצג כאמן יחד עם אשתו), מורטזה, שהוא פרופסור לאמנות ועטור פרסים בינלאומיים, מציג מיצב המכסה את כל שלושת החדרים שהוקצו לו- ובהם 240000 קדושים מעונים (שאהידים או מרטירים אם תרצו) שנהרגו במלחמת אירן-עיראק.. כל תמונה שמופיעה במיצב היא תזכורת עבורנו- אומר מורטזה, שמשפחה שלמה איבדה את היק לה ולעולם חייה לא ישובו להיות כפי שהיו. הוא מציג כאן רק 2400 תמונות עקב חוסר המקום-. בגובה של ילדים הוצבו תצלומי ילדים ובגובה מבוגרים תצלומי מבוגרים. מראות גורמות להכפלות  ולתחושה של גודש אינסופי.

    למה זה מזכיר לי את "יד ושם"? – האם אחמדינאג'אד הציץ במיצב והבין את השלכותיו גם על עמים אחרים שיתקוף שאינם העם האירני???

     

    ''

     

    ההתייחסויות לאלימות, הן מילולית והן פיזית, הן פוליטית והן מגדרית, מאפיינת תערוכות רבות נוספות בביאנלה. כמובן שהמסר של כולם דומה: "אנחנו מציגים כאן אלימות כדי להזהיר ולגרום להבנה שהעולם צריך לצעוד לדרך של שלום".


    אבל אני תוהה. לא נראה לכם שהתלהבות האוצרים  והקהל מהתצוגות הללו ובמיוחד מהסאדיסטיות ומדממות שבהן (שאותן בחרתי לא להציג בפניכם)- לא מצביעה על נטייה הפוכה???? חישבו על זה...

     

    על הביאנלה בהיבט אינטראקטיבי- בפוסט הבא.

     

    לפוסטים הקודמים במסגרת סקירת "איטליה 2011 בראי האמנות:"

    חלק א' - לצ'ה.

    חלק ב' - חם, חם רותח בונציה ! 

    חלק ג' - יעל ברתנא - לאומיות מול בינלאומיות

    חלק ד' - הביתן הישראלי - סיגלית לנדאו

     

    דרג את התוכן:

      תגובות (0)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      אין רשומות לתצוגה