עדכונים מעכבר העיר אונליין >
    ';

    אדום של גד

    אני כותב על טיולים, ספורט, סיורים בארץ וקולנוע ואוכל.מצלם הרבה טבע,חיות,אתרים בארץ.מקווה שתהנו .

    ארכיון

    פרופיל

    אילן גד
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    0

    מהפכה וקוץ בה

    30 תגובות   יום שישי , 15/7/11, 22:10

    ''

     

     

    15 יום לאחר מהפכת התחבורה של ישראל שנערכה בגוש דן, ניתן לפסוק שלמרות קווים טובים ששופרו והוספו למערכת התחבורה במטרופולין הגדול, יש הרבה תחלואים ושגיאות שעולות ביוקר לנוסעים בתחבורה מסוג זה שהם בעצם האזרח הקטן (קשישים, תלמידים, עובדים זרים, מעמד הבינוני-נמוך).

     

    לא פעם אני שומע שאלות כמו "איך אתה נוסע באוטובוס , אתה נראה דווקא נורמלי?"

    "מה אין לך רכב?", דווקא יש לי רכב, אך לצערי אני עובד במקום (לב-העיר) שבו חנייה היא מצרך נדיר שנמכר בכסף לכל המרבה במחיר (500-1000 ש"ח בחודש), ואני מעדיף לשלם את הכסף הזה לבנק כהחזר משכנתה..

     

    תחבורה ציבורית נאותה, היא לא דבר מותרות, זה הכרח המציאות של המדינה רווית הרכב, אך ממועטת בכבישים. במקום שכולם יסעו ברכב הפרטי, וישרפו זמן, ודלק, ועצבים (הרבה עצבים), על המדינה לדאוג לתחבורה נאותה ומכובדת שתסייע למשק שלנו לצמוח עוד ועוד, כמו בכל מדינה מתוקנת בעולם.

     

    ''

     

    היום התבשרנו שמשרד התחבורה החליט להוסיף קווים נוספים לתיקון חלק מהמעוות שהצטרף ליישום הרפורמה.

    צעד מבורך, שמעיד על נכונות לתקן שגיאות שנעשו.

     

    במקרה של השכונה שלי (כפר שלם שהיא למעשה רצף של שכונות נווה-אליעזר, ניר-אביב,נווה-חן,כפר שלם מזרח)

    ביטלה הרפורמה 3 קווים שעברו באותה מתכונת כמעט , קו 15, קו 41, קו 32, והחליפה אותם בקו אחד קו 16, שהפך לעמוס במיוחד, ובתדירות נמוכה יחסית ל 3 קווים שקדמו לו.

     

    בקו שמשרת בנוסף את אוכלוסיית יד אליהו, שכונת התקווה,שכונת שפירא,שכונת עזרא,שכונת הארגזים, ופלורנטין ונווה-שאנן, אני שומע טענות קשות של הנוסעים בקו, שלא בדיוק יודעים איך להתלונן בכתב בטלפון ובאינטרנט, כצפוי מאוכלוסיה חלשה שכזאת.רוב הטענות מוטחים בנהגים שהופכים למרבה הצער כשק החבטות של הציבור המתוסכל וחסר האונים.

     

    ''

    אני מציע למי שמפקח על הרפורמה להגיע לאוטובוס שחוזר מכיוון הכרמלית לעבר שכונות המזרח-דרום בשעות הצהרים, ולראות את הצפיפות בקו, אות העובדה שנוסעים בו הרבה קשישים (עם עגלות הקניות שלהם מהשוק) שאין להם מקום ישיבה.

     

    המהפכה התפרצה לחיינו די במפתיע, אני במקרה הייתי ער לשינוי הנ"ל בזכות הידע שלי באמצעי התקשורת וברשת, אך רבים אחרים הופתעו. משרד התחבורה שלח לתחנות האוטובוסים השונות תלמידים וצעירים שלא בדיוק ידעו לכוון את הציבור. ולא פעם מצאתי את עצמי מסביר אני לנער הנבוך את מסלול הקו, והיכן הוא מוביל.

     

    אני מקווה שמי שמפקח על העניין יעשה את השינויים הדרושים גם בקו הזה, ולא רק יראה לנו את דב נבון ושאר הדובים שמציגים רק דברים חיוביים  שרחוקים מהמציאות.

    דרג את התוכן:

      תגובות (30)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        21/7/11 17:05:

      צטט: דליה מ. 2011-07-21 09:29:49

      לא ניתן להגיע מתחנה מרכזית לקרית שרת חולון.

      העבירו את התחנה רחוק מאוד מהתחנה

      המרכזית ומסוכן מאוד להסתובב שם בשעות

      מאוחרות בלילה.
      יש בעיות תחבורה קשות ביותר וצריך לשלם

      עוד 200 מיליון שקל על מנת לסדר את התחבורה

      כמו שצריך!
      אין קשר בין האינפורמציה באינטרנט או בחוברות או

      בלוחות המודעות ששמו בתחנות האוטובוסים.
      זמן ההמתנה ארוך מהמקובל!אטום

       

       

      תודה דליה

      מה שצריך זה להתלונן בלי סוף ,ולעורר אחרים לעשות זאת , עד שיפנימו וישנו וישפרו את הקו

      :-)

       

        21/7/11 09:29:

      לא ניתן להגיע מתחנה מרכזית לקרית שרת חולון.

      העבירו את התחנה רחוק מאוד מהתחנה

      המרכזית ומסוכן מאוד להסתובב שם בשעות

      מאוחרות בלילה.
      יש בעיות תחבורה קשות ביותר וצריך לשלם

      עוד 200 מיליון שקל על מנת לסדר את התחבורה

      כמו שצריך!
      אין קשר בין האינפורמציה באינטרנט או בחוברות או

      בלוחות המודעות ששמו בתחנות האוטובוסים.
      זממן ההמתנה ארוך מהמקובל!אטום

        18/7/11 14:02:

      צטט: בניp 2011-07-18 11:22:11

      נכון, יש גם צדדים שליליים במהפכה זאת שראוי שיידעו עליהם...

      תודה בני.

      אחרי תיקון השגיאות, יש סיכוי למהפכה מוצלחת. 

        18/7/11 11:22:
      נכון, יש גם צדדים שליליים במהפכה זאת שראוי שיידעו עליהם...
        17/7/11 21:18:

      צטט: Vered c 2011-07-17 13:44:21

      מדינת חלם- כבר אמרנו ,לא ? אז נגיד שוב.

       

      תודה ורד.

      לצער כולנו החלמאות לא משתנה עם ממשלה זאת ,ומפלגה זו, כאילו כולם נדבקים בזה שם למעלה, מלבד יחידי סגולה (השר כחלון).

        17/7/11 21:17:

      צטט: שוש חזן גרינברג 2011-07-17 13:32:57

      כדאי שיקשיבו לתלונות הציבור. מדובר באוכלוסיה של מבוגרים, של ילדים, של עובדים זרים, הרבה כאלה שלא יכולים להתלונן.

      תודה שוש

      אגב בשכונה שלי , הרפורמה יעדה קו אוטובוס שיעבור כל לילה עד 12:30 , במקום פרצה הפגנה ספונטנית (שלבושתי לא השתתפתי בה) הכביש נחסם, ניידות הגיעו, ולבסוף המשטרה הורתה לחברת האוטובוס להעביר את הקו בשעות הערב המאוחרות לכביש הראשי מחוץ לשכונה.

      לפעמים גם מחאות בלי אינטרנט עובדות..

      :-) 

        17/7/11 21:14:

      צטט: אם החיטה 2011-07-17 11:36:55

      צטט: כחלון2 2011-07-17 05:31:35

      הכי טוב אופניים או קטנוע.. במקרה של אופניים תרויח פעמיים...

      איך בדיוק יחזור הביתה אותו קשיש עם עגלה מהשוק על אופניים?

      לי, אישית נמאס ללכת על המדרכה וכל שנייה לזוז ימינה או שמאלה כי רוכב אופניים דורש באי-זכות לפנות לו את הדרך.

      שכחת לציין את המחיר שעלה, הרבה ילדים מן השכונות הדרומיות לא זוכים להסעה מסודרת לבתי הספר ה"טובים" בצפון העיר ונאלצים לנסוע בתחבורה ציבורית לבית-ספר ולחוגים אחרי הצהריים. התוצאה של הרפורמה הזו היא הפיכת דרום העיר לגטו סגור מסוגר ומנותק מן המרכז.

      תודה סמולינה.

      מסכים איתך בכל מילה.

      שכונת הדרום שבנוסף לאוכלוסיה החלשה שבה, זכתה לתיגבור עוני , באמצעות העובדים/פליטים הזרים ,שלהם באמת אין כסף לרכב פרטי, ושכונות כאלו חייבות לקבל תיגבור קווים ותדירות, ואפילו בניית נת"צ על חשבון כבישים לרכבים פרטיים. 

        17/7/11 21:09:

      צטט: יובלש 2011-07-17 07:47:34

      אני חושב שבתל אביב הכי טוב להתנייד באופניים או בקטנוע

      אבל זה מנקודת מבט ירושלמית :)

      הפרסומת עם דב נבון היא הברקה אמיתית (הסיומת שלה)

      אבל אני מסכים שהיא בזבוז כסף ללא תועלת.

       

      תודה יובל

      הרבה מסכימים איתך, אך אני חושש לאור כל התאונות שהספקתי לראות בחיי או לשמוע עליהן של רכבים דו גלגליים ממונעים או לא, לעלות על רכבים כאלו, זאת פשוט סכנת חיים.

      אופניים בחלק מהעיסוקים שלי בהחלט באים בחשבון, לעבודה ולקניות לא נראה לי..

      :-)

        17/7/11 21:03:

      צטט: כחלון2 2011-07-17 05:31:35

      הכי טוב אופניים או קטנוע.. במקרה של אופניים תרויח פעמיים...

       

      תודה עמוס.

      אופניים לא יועילו לי, אני נוסע בבוקר לעבודה ולקניות ברכב.

      ועם אוטובוסים לפנים העיר,ולחלוקה של הדואר, אני לא רואה איך עגלת דואר גדולה מתמקמת על אופניים.

      :-)

        17/7/11 21:01:

      צטט: Design4U 2011-07-16 22:43:46

      יותר יעיל לכתוב לחברת האוטובוס לא?

       

      תודה מיכל.

      הרמתי את הכפפה ושלחתי עתק מהפוסט לפניות הציבור של משרד התחבורה, המחלקה לרפורמת האוטובוסים.

      :-)

        17/7/11 13:44:
      מדינת חלם- כבר אמרנו ,לא ? אז נגיד שוב.
      כדאי שיקשיבו לתלונות הציבור. מדובר באוכלוסיה של מבוגרים, של ילדים, של עובדים זרים, הרבה כאלה שלא יכולים להתלונן.
        17/7/11 11:36:

      צטט: כחלון2 2011-07-17 05:31:35

      הכי טוב אופניים או קטנוע.. במקרה של אופניים תרויח פעמיים...

      איך בדיוק יחזור הביתה אותו קשיש עם עגלה מהשוק על אופניים?

      לי, אישית נמאס ללכת על המדרכה וכל שנייה לזוז ימינה או שמאלה כי רוכב אופניים דורש באי-זכות לפנות לו את הדרך.

      שכחת לציין את המחיר שעלה, הרבה ילדים מן השכונות הדרומיות לא זוכים להסעה מסודרת לבתי הספר ה"טובים" בצפון העיר ונאלצים לנסוע בתחבורה ציבורית לבית-ספר ולחוגים אחרי הצהריים. התוצאה של הרפורמה הזו היא הפיכת דרום העיר לגטו סגור מסוגר ומנותק מן המרכז.

        17/7/11 07:47:

      אני חושב שבתל אביב הכי טוב להתנייד באופניים או בקטנוע

      אבל זה מנקודת מבט ירושלמית :)

      הפרסומת עם דב נבון היא הברקה אמיתית (הסיומת שלה)

      אבל אני מסכים שהיא בזבוז כסף ללא תועלת.

        17/7/11 05:31:
      הכי טוב אופניים או קטנוע.. במקרה של אופניים תרויח פעמיים...
        16/7/11 22:43:
      יותר יעיל לכתוב לחברת האוטובוס לא?
        16/7/11 19:36:

      צטט: shabat shalom 2011-07-16 18:21:42

      אני לא יכול בלי פוליטיקה אז אגיד לך ככה. שר שממנה חברים שלו וחברי מפלגה שלו להיות אחראים על הרכבת או על פרוייקט התחבורה שלא יתפלא אם זה מה שהם יכולים להוציא. מבחינה ניהולית כל הפרוייקט הזה גילה את מבושי הממשלה שלא איכפת לה האזרחים אלא הג'ובים לאנשים לא מתאימים. איך אפשר לשגות כה ולהוציא ללא בדיקות אמיתיות את ההסדר התנועה החדש הזה?

       

      תודה יוסי

      יש פה בהחלט כשל ממשלתי, ולצערי הכשל הוא של כל הממשלות האחרונות.

        16/7/11 19:33:

      צטט: א ח א ב 2011-07-16 16:18:03

      ככה לא בונים חומה..!!

       

      תודה אחאב

      בהחלט

      :-)

        16/7/11 18:21:
      הוספת תגובהני לא יכול בלי פוליטיקה אז אגיד לך כה. שר ששממנה חברים שלו ןחברי מפלגה שלו להיות אחראים על הרכבת אוט על פרוייקט התחבורה שלא יתפלא אם זה מה שהם יכולים להוציא. מבחינה ניהולית כל הפרוייקט הסה גילה את מבושי הממשלה שלא איכפת לה האזרחים אלא הג'ובים לאנשים לא מתאימים. איך אפשר לשגות כה ולהוציא ללא בדיקות אמיתיות את ההסדר התנועה החדש הזה?
        16/7/11 16:18:
      ככה לא בונים חומה..!!
        16/7/11 14:30:

      צטט: kimchid 2011-07-16 14:24:13

      כמו בהרבה ארגונים גדולים ומסורבלים, הולכים לביצוע ההמלצות ( אולי בגלל החלטות של דרג פוליטי שרוצה להראות הישגים ומהר!!?)לפני שלב תכנון ארוך ומפורט. הזמן שמוקצב לביצוע ארוך יחסית לשלב התכנון המחויב על כל השלכותיו והיבטיו. חבל!!

      תודה דניאל,

      משרד התחבורה מתמחה בזה, ראה את הרכבת המסוכנת עם שיאיי תאונות, וכל חצי שנה משביתים את הקווים לדרום (מדרום לת"א) דבר של מעיזים לעשות לתושבי מדינת ת"א.(אני אגב תושב ת"א).

      חייבים לקבוע תוכנית חומש או יותר ארוכה שלא כל שר שיצוץ לשנה שנתיים עקב אי יציבות פוליטית ישנה.

      שבוע טוב

       

        16/7/11 14:24:
      כמו בהרבה ארגונים גדולים ומסורבלים, הולכים לביצוע ההמלצות ( אולי בגלל החלטות של דרג פוליטי שרוצה להראות הישגים ומהר!!?)לפני שלב תכנון ארוך ומפורט. הזמן שמוקצב לביצוע ארוך יחסית לשלב התכנון המחויב על כל השלכותיו והיבטיו. חבל!!
        16/7/11 14:23:

      צטט: הזמרת הקרחת 2011-07-16 10:55:33

      הזמרת הקרחת מעולם לא האמינה ממש במהפכות גדולות או במהפכים. באותה מידה שהזמרת לא מקשיבה למנהיגים.

      הזמרת כן מקשיבה לנהגי המוניות שעומדים בפקקים.

       

      תודה,

      מהפכות לא תמיד מצליחות , את צודקת

      אך חייבים להקשיב למנהיגים ולגלות מה הם זוממים או במה הם שוגאים

      ומנהגי מוניות צריך להיזהר, שיפעילו מונה.. ולשלא יטחנו את המוח...

      :-)

      שבת טובה

       

        16/7/11 14:19:

      צטט: Naftali G 2011-07-16 08:36:57

      זה בדיוק כמו שר החינוך שעוסק בקיצור החופש הגדול זו הבעיה של המערכת?!

      והאיום להשבית את הרכבת אם הבטיחות לא תשתפר זה יפתור את הבעיה?!

       

      ומה זה 90 דקות שניתן להחליף קווים?

      יש זמנים של עומס שמקזזים מה-90 דקות אלו. מדוע לא 3 שעות? (גם היו תלונות שהמערכת חייבה גם בתוך ה-90 דקות) יש ערים בעולם שניתן לקנות כרטיס משולב לאוטובוס ולרכבת תחתית לכל היום (אני לא בטוח שמחיר חופשי יומי משתלם)

       

      הקיצור שבוטל של קווים לתל השומר ושינוי אזור שהפך נסיעה שהייתה קודם עירונית לנסיעה בינעירונית (כמו ברמת השרון שהייתה באזור ת"א והעבירו אותה לאזור השרון), מראה שלא חשבו על זה. זו סתם שליפה מהמותן.

       

      כל הרפורמה בתחבורה ציבורית מנוהלת גרוע ראה השביתהשפרצה בב"ש בגלל תנאי העבודה והשכר של הנהגים, תלונות על ירידת רמת השירות לאחר מעבר חברה, במודיעין החברה שזכתה במכרז הראשון פשטה את הרגל והוחלפה באחרת.

      הפריטו את הקווים מבלי ליצור תחרות מה שידוע שלעולם לא משפר את המצב. אם יש מספר קווים דומים מדוע לא מסרו אותם לחברות שונות במקום לחברה אחת ואז אם אתה נותן שירות גרוע הנוסעים יעברו לנסוע בקו המקביל.

       

      תודה נפתלי,

      מסכים איתך שהרבה מהקווים נראים כמו שליפה מהמותן, נראה לי שמי שיצר אותם לא נוסע בהכרח באוטובוס, ובטח לא התנסה בקווים שפסל/יצר/תיכנן.

      באמת חייבים להגדיל את הזמן ל 3 שעות עם הפקקים שיש כל בוקר וערב.

      לגבי התחרות הרפורמה ניסתה לבטל קווים כפולים, אך כנראה בלי מדידה וניטור של מספר הנוסעים בפועל.

       

        16/7/11 14:16:

      צטט: צבי קירשטיין 2011-07-16 09:48:57

      כבישים יש מספיק.אך החנייה זו הבעייה.

      תודה צבי

      אך אתה טועה, כבישים לכמות הרכב שמתווספת כל שנה, בהחלט אין מספיק.

      ישראל היא אחת מהמדינות הצפופות בעולם.

      ובנוסף אנחנו לא רוצים שכל פיסת אדמה וירק תכוסה באספלט ובטון.

      כך שהפיחות חייב לבוא מצד כלי הרכב, והתיגבור מצד התחבורה הציבורית.

      :-) 

        16/7/11 14:11:

      צטט: levana feldman 2011-07-15 23:23:23

      אילן,

      אני חושבת שמשרד התחבורה צריך להיות קשוב לציבור.

      יש מס' שינויים מוזרים בריפורמה הזאת, במיוחד העניין שצריך להחליף אוטובוסים.

      גם אני, כמוך, מעדיפה לנסוע בתחבורה הציבורית.

      ולמעשה בעיית החנייה בת"א תפתר רק ע"י תחבורה ציבורית טובה !

      תודה לבנה,

      מסכים איתך שבעיית האין חנייה בתל-אביב תיפתר באמצעות תחבורה ציבורית טובה.

      זאת בנוסף ליצירת נתצ"ים (כבישיים בלעדיים לאוטובוסים), שיתנו עדיפות למי שמשאיר את הרכב בבית.

      לגבי הקווים הכפולים ,חייבים להתלונן במשרד התחבורה.

        16/7/11 10:55:

      הזמרת הקרחת מעולם לא האמינה ממש במהפכות גדולות או במהפכים. באותה מידה שהזמרת לא מקשיבה למנהיגים.

      הזמרת כן מקשיבה לנהגי המוניות שעומדים בפקקים.

        16/7/11 09:48:
      כבישים יש מספיק.אך החנייה זו הבעייה.
        16/7/11 08:36:

      זה בדיוק כמו שר החינוך שעוסק בקיצור החופש הגדול זו הבעיה של המערכת?!

      והאיום להשבית את הרכבת אם הבטיחות לא תשתפר זה יפתור את הבעיה?!

       

      ומה זה 90 דקות שניתן להחליף קווים?

      יש זמנים של עומס שמקזזים מה-90 דקות אלו. מדוע לא 3 שעות? (גם היו תלונות שהמערכת חייבה גם בתוך ה-90 דקות) יש ערים בעולם שניתן לקנות כרטיס משולב לאוטובוס ולרכבת תחתית לכל היום (אני לא בטוח שמחיר חופשי יומי משתלם)

       

      הקיצור שבוטל של קווים לתל השומר ושינוי אזור שהפך נסיעה שהייתה קודם עירונית לנסיעה בינעירונית (כמו ברמת השרון שהייתה באזור ת"א והעבירו אותה לאזור השרון), מראה שלא חשבו על זה. זו סתם שליפה מהמותן.

       

      כל הרפורמה בתחבורה ציבורית מנוהלת גרוע ראה השביתהשפרצה בב"ש בגלל תנאי העבודה והשכר של הנהגים, תלונות על ירידת רמת השירות לאחר מעבר חברה, במודיעין החברה שזכתה במכרז הראשון פשטה את הרגל והוחלפה באחרת.

      הפריטו את הקווים מבלי ליצור תחרות מה שידוע שלעולם לא משפר את המצב. אם יש מספר קווים דומים מדוע לא מסרו אותם לחברות שונות במקום לחברה אחת ואז אם אתה נותן שירות גרוע הנוסעים יעברו לנסוע בקו המקביל.

       

        15/7/11 23:23:

      אילן,

      אני חושבת שמשרד התחבורה צריך להיות קשוב לציבור.

      יש מס' שינויים מוזרים בריפורמה הזאת, במיוחד העניין שצריך להחליף אוטובוסים.

      גם אני, כמוך, מעדיפה לנסוע בתחבורה הציבורית.

      ולמעשה בעיית החנייה בת"א תפתר רק ע"י תחבורה ציבורית טובה !