עדכונים מעכבר העיר אונליין >
    cafe is going down
    ';

    פרסומות מפלסטיק נשים בשר ודם

    פוסטים אחרונים

    0

    ערעורים על ערש דרייב

    6 תגובות   יום שבת, 4/6/11, 11:31

    ''

    לאחרונה עזרתי אומץ והתחלתי לנהוג לבד, סמוך לחגיגות יום ההולדת התשיעי של רשיון הנהיגה שלי.

    תרמו לארוע העובדה שהייתי צריכה להחליף את הרשיון והתמונה שבו , שאמרה כולה : גיל 17, שיער קצוץ והפתעה גמורה מקיומן של מצלמות דיגיטליות שמצלמות אותך ברגע הכי לא מתאים.

    תרומה שניה לסיפור נבעה מהיבט הגיל, לקראת גיל 29 הבנתי שהגיע הזמן להתבגר ולהתמודד עם הפחדים שלי. ומה הם אותם פחדים? מורה הנהיגה השלישי שלי (זה שהגיע אחרי ההוא ששם לי יד על הכתף, גם כשלא היה צריך לנחם ואחרי זה שלא היה ניתן לקבוע איתו שיעורים ולימד חניה ברוורס לפי תחושת בטן, אחרי הטסט) קבע שאני מוטרדת גם מהבחור הטברייני שיושב בביתו, בשעת שיעור הנהיגה שלי, משקשק את מפתחות הרכב שלו ונפרד מאשתו. כן גם הוא היה מטריד אותי, בעיקר כי לא נעים לי שגם הוא יהיה בטור המכוניות שישתרך בעקבותי ויצמד לי לפגוש, אולי גם יצפצף, כמיטב המסורת הישראלית. וכך , רוב הנהיגה שלי בשנים האחרונות התאפיינה בפחד שמורכב מהשאלה מה הנהג מאחורי חושב על הנהיגה שלי ואיך פגעתי בו ככה, שהוא נצמד, מסנוור או עוקף אותי.

    מצד אחד כולנו היינו חשים בבטחון כלשהו על הכביש אם היינו יודעים שאנשים שלא נהגו כמעט ב9 השנים שעברו מאז שהוציאו את רשיון הנהיגה שלהם, מקבלים איזושהי תמיכה מהמדינה כשהם מחליטים לנהוג לבד. מצד שני אחרי מחקר מקיף שערכתי תוך המתנה אינסופית לאוטובוסים, המסקנה שלי היתה, שמה שלא יהיה אני נוהגת טוב יותר ממרבית הנהגים שאני רואה על הכביש.

    למי שגר בצפון ומרגיש שיתכן והוא עלול להיתקל ברכבי בשעת הבוקר או הערב, אומר כבר עכשיו, תוך שהוא מנגב את הזיעה ממצחו, שבטרם התחלתי לנהוג לבד, תרגלתי נהיגה במשך מספר ימים, בנסיעות ארוכות, עם מלווה, כפי שהחוק מעולם לא חייב אותי.

    הדבר המצחיק הוא שהחוק כן מחייב אנשים בגילי ללכת לקורס לרענון נהיגה, אחרי שמלאו שמונה שנים לרשיונם. ובתור בחורה עם זכרון פנומנלי  לתאונות ואסונות, הדברים היחידים שאני זוכרת מהקורס הזה הם סיפורי התאונות המזעזעות שהתרחשו בסביבת העיר רחובות בזמן שמדריך רענון הנהיגה שלי, היה בוחן תנועה. כן, אולי אפשר להוסיף את הקורס הנ"ל לרשימת הסיבות להמנעותי מהנהיגה...

    אחי שאל אותי לאחרונה אם העצמאות הזאת שהרכב מקנה לי לא מביאה איתה גם אושר?

    האמת שלא, כי לא משנה איזה דיסק אני שמה תוך כדי נהיגה אני לא נהנית מהכביש.

    למרות שאני מנסה לומר לעצמי תוך כדי נסיעה שאני צריכה לחשוב רק על הנהיגה, אני לא יכולה להימנע מהסקת מסקנות תוך כדי נהיגה:

    - צמתים שבהם הנהגים ת-מ-י-ד יפנו תוך חיתוך הנתיב שלי , כשאני ב80 קמ"ש, הם "צמתים מחונטרשים".

    - כינויים של צמתים בשם הגנאי "מחונטרש", אינו מוסיף להנאה שבנהיגה, אלא להבנה שאין המדובר בנהגים שבכוונתם ליקר לי את הביטוח בשנה הבאה, או לעקם לי את הפגוש, אלא בקורבנות של אותו צומת.

    - ביום שאחוש שאינני מסוגלת לבלום ושפגוש מכוניתי נושק לתאונה חזיתית, איישם את השיעור היחיד שלקחתי במדיטציה, אעצום את עיני ואחשוב על תכלת.

    - כשגברים עוקפים אותי, זה לא אישי נגד הלנה ויטמן, אלא כי אני אישה, כך שזה הופך לעסק אוניברסלי.

    - כשגברים עוקפים אותי רק כי אני אישה, זה גורם לי לתהות, מאיזה מרחק ובאיזו מהירות גבר יכול להבחין בקוקו של אישה.

     - אם גבר יוצא מחיפה חצי שעה לפני שאני יוצאת מביתי תוך כמה זמן אוכל לראות אותו עוקף אותי?

    - היחסים שלי עם ההילוך החמישי הם כמו היחסים שלי עם אלוהים, אני יודעת שהוא שם ולא מנסה לבחון את קיומו.

    - אני מעריכה את אלה שבחנו את קיומו של ההילוך החמישי, אך לא כשאלה נוסעים על הנתיב שלי ולעברי.

    - העובדה שבמשך שנים האקדמיה ללשון מעלימה עין מכך שאנשים חושבים שצומת זאת נקבה ומכך שמעגל התנועה ידוע כזכר (למרות שכל הסימנים מראים שהוא היה צריך להיות נקבה) מעוררת       חשד של הטעיה מכוונת של הציבור.

    - למרות העלאת נושא המגדר בהרהורי, כשאני נתקלת בבכיר בחברה גדולה שמפרסם בדף הפייסבוק שלו הערה שוביניסטית על נהיגה של נשים, זה לא מקומם אותי אלא מתסכל, כיצד הטמבל הזה מרוויח יותר ממני?

    - זה שאני נותנת זכות קדימה זה לא אומר שאקבל אחת כזאת.

    את אלו שזיהו את הצמתים והאזור, ארצה להרגיע, לא כל המחשבות הללו עולות בי תוך כדי נסיעה אחת.

    דרג את התוכן:

      תגובות (6)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        28/6/11 19:15:

      צטט: Design4U 2011-06-28 08:59:17

      יקירתי הכל עניין של בטחון עצמי. אם תשדרי בטחון על הכביש, אף אחד לא יתעסק איתך:)

      האמת שבשל החלפת מקום עבודה החלפתי גם מסלול והנהיגה הרבה יותר נעימה כשהנופים הם נופי הגליל המזרחי.

        28/6/11 08:59:
      יקירתי הכל עניין של בטחון עצמי. אם תשדרי בטחון על הכביש, אף אחד לא יתעסק איתך:)
        4/6/11 21:12:

      צטט: yftacherzog 2011-06-04 19:57:29

      צטט: הלנה ויטמן 2011-06-04 16:18:53

      צטט: yftacherzog 2011-06-04 11:57:41

      לכל סטיגמה יהיה בסוף היום איזה מישהו שיצדיק את הקיום שלה...

      אני שונא צופרים. אני גם לא חושב שהם מצילים יותר מדי חיים - מדהים אותי שבן אדם מסוגל להשקיע את מספר השניות, שהוא חושב שהוא בסכנת חיים מיידית, כדי לנסות לחנך מישהו אחר על הכביש בצפירה במקום לעשות את המהלכים שצילו לו את החיים. עוד יותר אני שונא שאנשים צופרים בצומת (אף פעם לא מצליח לזכור אם זה זכר או נקבה), במיוחד לפני שהרמזור מתחלף בכלל לירוק.

      בכלל, לאחרונה אני חושב שחיי אדם זה מחיר שאני מוכן לשלם תמורת ביטול הצופרים בכל המכוניות. או שאולי ישימו עליהם השהייה כזו בגודל לא ידוע.

      את יודעת שאם לא צפצפת הרבה זמן, אז יהיה לך איזה צפצוף או שניים, אבל ברגע שהשתמשת אז יש פרק זמן לא ידוע שבו הצופר לא עושה כלום - זה ילמד אנשים לצפור בחסכנות.

       

      אגב, למה בעברית - כיכר, או מעגל תנועה, ובאנגלית, זה דווקא square - מרובע?

      האמת שאני צופרת עם הצופר הקטן שלי בעיקר במקרים בהם איזו ילדה מחליטה להוריד את האופניים שלה בדיוק ברגע שאני מתקרבת עם המכונית, או שנהג מחליט להשתלב לתוך הנתיב בדיוק בזמן שאני נוהגת בו. מה שמדהים אותי מבחינת הצופרים הוא אנשים שצופרים בנסיעה איטית, זה גורם לי לשאול אותי אם יש איזה חוק פיזיקלי שאם אתה צופר המכונית עם התקלה הטכנית שגורמת לאיטיות התנועה, בעזרת גלי ההדף של הצופר שלך, תתחיל לנסוע מהר.

      לגבי שאלת הכיכרות האנגליים, קטונתי.

       

       

      היוזמה השנייה שאני מנסה לקדם בשנים האחרונות נקראת, הצעת חוק - היתר ירייה בנהגים מצפצפים. תהיה אחר כך קבוצה בפייסבוק: נגד הצעת החוק של הרצוג - היתר ירייה בנהגים מצפצפים.

      האמת שאני לא תכננתי על ירי בכדורים חיים, אלא בכדורי צבע, ולא ירי לגוף, אלא ירי לדלת הימנית, וזה גם יוגבל לשתי יריות בדיוק.

      יש לזה פוטנציאל להתדרדר לאנדרלמוסיה, אבל זה גם סיכון שאני מוכן לקחת.

      הבעיה עם כדורים היא שאתה צריך נוהל שלם, של עצור , עצור או שאני יורה, ירי לברכיים.... ועד שאתה מסיים המצפצף נעלם...אם לא היה על זה משחק מחשב כנראה שזה לא יתפוס. במשחקי מחשב זה יותר אירועי דריסה, רק שכאן יטענו לרקע לאומני. בכל אופן אפשר לנסות יום בלי נשים על הכביש ואחר כך יום בלי גברים על הכביש ולסיים סוגיות הרות גורל אחת ולתמיד-כשתהיה השוואה אמיתית כדי למצוא את הגורם לתאונות דרכים. 

       

        4/6/11 19:57:

      צטט: הלנה ויטמן 2011-06-04 16:18:53

      צטט: yftacherzog 2011-06-04 11:57:41

      לכל סטיגמה יהיה בסוף היום איזה מישהו שיצדיק את הקיום שלה...

      אני שונא צופרים. אני גם לא חושב שהם מצילים יותר מדי חיים - מדהים אותי שבן אדם מסוגל להשקיע את מספר השניות, שהוא חושב שהוא בסכנת חיים מיידית, כדי לנסות לחנך מישהו אחר על הכביש בצפירה במקום לעשות את המהלכים שצילו לו את החיים. עוד יותר אני שונא שאנשים צופרים בצומת (אף פעם לא מצליח לזכור אם זה זכר או נקבה), במיוחד לפני שהרמזור מתחלף בכלל לירוק.

      בכלל, לאחרונה אני חושב שחיי אדם זה מחיר שאני מוכן לשלם תמורת ביטול הצופרים בכל המכוניות. או שאולי ישימו עליהם השהייה כזו בגודל לא ידוע.

      את יודעת שאם לא צפצפת הרבה זמן, אז יהיה לך איזה צפצוף או שניים, אבל ברגע שהשתמשת אז יש פרק זמן לא ידוע שבו הצופר לא עושה כלום - זה ילמד אנשים לצפור בחסכנות.

       

      אגב, למה בעברית - כיכר, או מעגל תנועה, ובאנגלית, זה דווקא square - מרובע?

      האמת שאני צופרת עם הצופר הקטן שלי בעיקר במקרים בהם איזו ילדה מחליטה להוריד את האופניים שלה בדיוק ברגע שאני מתקרבת עם המכונית, או שנהג מחליט להשתלב לתוך הנתיב בדיוק בזמן שאני נוהגת בו. מה שמדהים אותי מבחינת הצופרים הוא אנשים שצופרים בנסיעה איטית, זה גורם לי לשאול אותי אם יש איזה חוק פיזיקלי שאם אתה צופר המכונית עם התקלה הטכנית שגורמת לאיטיות התנועה, בעזרת גלי ההדף של הצופר שלך, תתחיל לנסוע מהר.

      לגבי שאלת הכיכרות האנגליים, קטונתי.

       

       

      היוזמה השנייה שאני מנסה לקדם בשנים האחרונות נקראת, הצעת חוק - היתר ירייה בנהגים מצפצפים. תהיה אחר כך קבוצה בפייסבוק: נגד הצעת החוק של הרצוג - היתר ירייה בנהגים מצפצפים.

      האמת שאני לא תכננתי על ירי בכדורים חיים, אלא בכדורי צבע, ולא ירי לגוף, אלא ירי לדלת הימנית, וזה גם יוגבל לשתי יריות בדיוק.

      יש לזה פוטנציאל להתדרדר לאנדרלמוסיה, אבל זה גם סיכון שאני מוכן לקחת.

        4/6/11 16:18:

      צטט: yftacherzog 2011-06-04 11:57:41

      לכל סטיגמה יהיה בסוף היום איזה מישהו שיצדיק את הקיום שלה...

      אני שונא צופרים. אני גם לא חושב שהם מצילים יותר מדי חיים - מדהים אותי שבן אדם מסוגל להשקיע את מספר השניות, שהוא חושב שהוא בסכנת חיים מיידית, כדי לנסות לחנך מישהו אחר על הכביש בצפירה במקום לעשות את המהלכים שצילו לו את החיים. עוד יותר אני שונא שאנשים צופרים בצומת (אף פעם לא מצליח לזכור אם זה זכר או נקבה), במיוחד לפני שהרמזור מתחלף בכלל לירוק.

      בכלל, לאחרונה אני חושב שחיי אדם זה מחיר שאני מוכן לשלם תמורת ביטול הצופרים בכל המכוניות. או שאולי ישימו עליהם השהייה כזו בגודל לא ידוע.

      את יודעת שאם לא צפצפת הרבה זמן, אז יהיה לך איזה צפצוף או שניים, אבל ברגע שהשתמשת אז יש פרק זמן לא ידוע שבו הצופר לא עושה כלום - זה ילמד אנשים לצפור בחסכנות.

       

      אגב, למה בעברית - כיכר, או מעגל תנועה, ובאנגלית, זה דווקא square - מרובע?

      האמת שאני צופרת עם הצופר הקטן שלי בעיקר במקרים בהם איזו ילדה מחליטה להוריד את האופניים שלה בדיוק ברגע שאני מתקרבת עם המכונית, או שנהג מחליט להשתלב לתוך הנתיב בדיוק בזמן שאני נוהגת בו. מה שמדהים אותי מבחינת הצופרים הוא אנשים שצופרים בנסיעה איטית, זה גורם לי לשאול אותי אם יש איזה חוק פיזיקלי שאם אתה צופר המכונית עם התקלה הטכנית שגורמת לאיטיות התנועה, בעזרת גלי ההדף של הצופר שלך, תתחיל לנסוע מהר.

      לגבי שאלת הכיכרות האנגליים, קטונתי.

       

        4/6/11 11:57:

      לכל סטיגמה יהיה בסוף היום איזה מישהו שיצדיק את הקיום שלה...

      אני שונא צופרים. אני גם לא חושב שהם מצילים יותר מדי חיים - מדהים אותי שבן אדם מסוגל להשקיע את מספר השניות, שהוא חושב שהוא בסכנת חיים מיידית, כדי לנסות לחנך מישהו אחר על הכביש בצפירה במקום לעשות את המהלכים שצילו לו את החיים. עוד יותר אני שונא שאנשים צופרים בצומת (אף פעם לא מצליח לזכור אם זה זכר או נקבה), במיוחד לפני שהרמזור מתחלף בכלל לירוק.

      בכלל, לאחרונה אני חושב שחיי אדם זה מחיר שאני מוכן לשלם תמורת ביטול הצופרים בכל המכוניות. או שאולי ישימו עליהם השהייה כזו בגודל לא ידוע.

      את יודעת שאם לא צפצפת הרבה זמן, אז יהיה לך איזה צפצוף או שניים, אבל ברגע שהשתמשת אז יש פרק זמן לא ידוע שבו הצופר לא עושה כלום - זה ילמד אנשים לצפור בחסכנות.

       

      אגב, למה בעברית - כיכר, או מעגל תנועה, ובאנגלית, זה דווקא square - מרובע?

      תגובות אחרונות

      ארכיון

      פרופיל

      הלנה ויטמן
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין