עדכונים מעכבר העיר אונליין >
    cafe is going down
    ';
    0

    אז היכן הקינוח? - 'צלחת האוכל' החדשה(פירמידת המזון OUT)

    3 תגובות   יום שישי , 3/6/11, 09:05

    פירמידת המזון אשר ייצגה תזונה בריאה קרוב ל 20 שנה היא Out במקומה נחשפה השבוע ע"י משרד החקלאות האמריקאי  'צלחת האוכל' . הגברת הראשונה מישל אובמה חשפה לעולם את הצלחת והסמלים החדשים. מהיום אמרו MyPlate לא עוד פרימידת המזון. צלחת מזון הצבעונית מחולקת לארבע חלקים המייצגים : פירות,ירקות, דגנים וחלבונים. לצד הצלחת תמצאו מעגל קטן המייצג מוצרי חלב. ה'צלחת' פשוטה ומדגימה באופן חזותי כמה קל לאמץ הרגלי אכילה בריאים בזמן הארוחה.

    PHOTO: USDA unveils the new food icon, MyPlate, a simple reminder for healthy eating.

    MyPlate  מדגים בפשטות ובאופן חזותי רב עוצמה כמה קל לאמץ הרגלי אכילה בריאים בזמן הארוחה .

    באתר MyPlate, מדגיש משרד החקלאות האמריקאי את חשיבותם של אכילת מנות קטנות יותר, אכילת ירקות ופירות בכמות של לפחות מחצית הצלחת והימנעות משתיית משקאות ממותקים. מומחי תזונה מאמינים שאכילה ע"פ הצלחת החדשה היא בחירה טובה. כך נוכל לתכנן ביתר קלות כל ארוחה.

    פירמידת המזון המקורית פורסמה לראשונה בשנת 1992 וכללה ארבע קבוצות מזון שנערמו בצורת פרימידה עם המלצה כמותית לצריכה יומית מכל קבוצת מזון. בשנת 2005 תוקנה פירמידת המזון עם סימול חדש שכלל 6 קבוצות מזון וגם אדם העולה במעלה המדרגות על מנת להדגיש את הצורך בפעילות גופנית לצד אכילה נכונה.

    מומחי תזונה טוענים שהפירמידה הישנה לא היתה מובנת לכולם והיתה קשה יותר ליישום. יחד עם זה שהמידע היה מכליל (כמו שכל השומנים 'רעים' לבריאות) והמידע בלבל את הציבור. בעוד הקמפיין של צלחת האוכל צובר נקודות זכות גם בזכות פשטותו המסר העיקרי הוא : דאג שמחצית צלחת האוכל שלך תכיל פירות וירקות. והסיבה לכך היא שפירות וירקות מכילים סיבים, ויטמינים חיונייים וחומרים נוגדי חימצון .

    חשיבות גודל המנה אפילו במזונות הנחשבים בריאים היא רבה. גודל המנה מסייע לנו לשלוט על משקל תקין וסיכוי להפחתת סיכון של מחלות כרוניות מסויימות. ההמלצה היא לאכול בצלחת בגודל קטן מהרגיל .הצלחת תראה 'מלאה' באוכל ותכיל פחות קלוריות. על מנת להיות בריא בצורה אופטימלית חייבים לשלב בחיינו פעילות גופנית .

    אתר צלחת האוכל החדשה מדגיש מספר כללים:

    הנאה ממזון בכמות מופחתת

    הימנעות ממנות מזון גדולות מדי

    הגדלת מנות פרי וירק

    הגדלת צריכת דגנים מלאים

    צריכת מוצרי חלב דלי שומן (1%)

    איזון צריכת כמויות המלח במרקים,לחמים,מזון מוכן קפוא

    שתיית מים במקום משקאות ממותקים.

    -

    אתר צלחת האוכל מספק מגוון רעיונות לכל חלק שבצלחת . לדוגמא, מה נכלל בקבוצת הפירות:

    ''

    מקור

    כל פרי או משקה המכיל 100% פרי בלבד. הפרי יכול להיות טרי/משומר/קפוא או מיובש. שלם/חתוך או בצורת מחית. למשל-

    תפוחים, מישמש, בננה,תות שדה ,דובדבנים,אשכוליות,ענבים,קיווי,לימון,מנגו,מלון, קנטלופ ,אבטיח, נקטרינות,תפוזים,אגסים,פפאיה, אננס,שזיפים,צימוקים .

    מיצים עשויים מ 100% פרי: תפוזים, תפוחים,אשכוליות,ענבים.

    באתר צלחת האוכל ניתן ללחוץ על כל חלק בצלחת על מנת לקבל את פירוט המזונות המומלצים, כאן.

    סרטונים ומידע נוסף ומקור הצלחת החדשה

    כתבה נוספת - כאן

    כתבה מורחבת נוספת כאן

    דרג את התוכן:

      תגובות (3)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        6/6/11 13:47:
      שלום חני היקרה, עוד שידרוג של פירמידת המזון תמצא באתר שלי www.fatgetslim.com
        4/6/11 07:20:
      תודה
        4/6/11 07:14:

      את מביאה חומרים מעניינים .

      תודה.

       

      ארכיון

      פרופיל

      בלוג אוכל
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין