עדכונים מעכבר העיר אונליין >
    cafe is going down
    ';

    שכיר עט

    רעיונות והערות על מה שניתן לתקן וכיצד.
    ועוד על דברים שמעניינים אותי ותקוותי שגם אתכם.

    ארכיון

    0

    בטוח להיות עשיר

    1 תגובות   יום ראשון, 29/5/11, 10:58

    שר התחבורה החליט להעניק הקלות מס למכוניות חדשות שיותקנו בהן מערכות בטיחות נוספות על אלה שדורש החוק. לכאורה נראה שהשר דואג לבטיחותינו אך מתברר שהשר בעצם דואג לעשירים.

     

    מכוניות חדשות מחויבות כיום במערכת ABS - מערכת למניעת נעילת בלמים ומערכת בקרת יציבות-  ESP. ברוב המכוניות יש מספר כריות אוויר ועיגוני ISOFIX. בעלובות שביניהן יש 2 כריות אוויר אך ברבות אחרות יש 6. אין מדובר במשפחתיות בלבד, אלא גם בסופר מיני ובמיני שכוללות גם מערכות אחרות כגון מערכת סיוע לבלימה (BA, EBA, BAS) מערכת לחלוקת עוצמת בלימה (EBD) מערכת בקרת משיכה, קדם מותחנים. אנו רואים שכיום גם במכוניות בסיסיות מתחת ל-100 אלף שקל מקבלים חבילת אבזור טובה. למשל מכונית מיני שמפורסמת בימים אלה ועולה פחות מ-80,000 ₪, כוללת בנוסף ל- 6 כריות אוויר גם ABS, ASR, EBA, ESP, EBD ועיגוני ISOFIX .

     

    אם כן מה ניתן להוסיף על מערכות אלה? ניתן להוסיף רדאר שמתריע על התקרבות למכונית שלפניך ומתחיל לבלום. חיישנים במראות המציגים האם נוסעת מכונית בנתיב לידך. תאורה שבפניות מאירה את הפנייה (כיוון שפנסי הרכב הרגילים מאירים ישר), בקרת לחץ אוויר בצמיגים, חיישן גשם, חיישן תאורה, חיישני חניה מצלמות חניה ועוד. ברור שמערכות אלו עולות כסף וחלקן חייבות להיות משולבות במחשב הרכב מה שדורש מחשב רכב משוכלל יותר. במכונית יוקרתית שבין כה וכה יש השקעה במערכות מתוחכמות כגון GPS ומערכת שמע ומיזוג משוכללות, הכנסת חלק, רוב או כל מערכות הבטיחות האלו לא רק אפשרית אלא לעתים הכרחית כדי להצדיק את המחיר ואת האיכות שהצרכן מצפה מרכב יוקרתי.

     

    הבעיה היא שרוב הרכב נמכר לחברות ולא לשוק הפרטי והן מעדיפות מחיר זול. אם שר התחבורה חושב שצריך לעודד רכבים בטיחותיים יותר, אזי שר התחבורה צריך לאסור עליהן לדרוש הסרת ציוד בטיחות כדי להוזיל את הרכב. ואם יש שני דגמים שההבדל ביניהם הוא האבזור הבטיחותי לצמצם את ההפרש במחיר על ידי הטלת היטל על הרכב הפחות בטיחותי.

     

    כפי שהזכרתי כיום גם מכוניות מיני חדשות מצוידות במערכות בטיחות. אין כל ביטחון שהוספת מערכות נוספות על המערכות הקיימות תגדיל את הבטיחות ייתכן שהבטיחות תגדל רק בשברירי אחוזים. (הדבר דומה לחוק תועלת שולית פוחתת בכלכלה. תופעה כזו ידועה גם בסטטיסטיקה, הגדלת המדגם מגדילה את הדיוק עד גודל מסוים ממנו הגידול בדיוק הוא זניח ולא כדאי).

     

    נראה לי שזה אחת משליפות מהמותן של שר התחבורה כמו ששרים נוהגים לעשות לעתים. לדוגמה, שר החינוך מזיז ימי חופשה בלוח השנה כאילו זה יפתור את הבעיות במערכת החינוך.

    דרג את התוכן:

      תגובות (1)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        29/5/11 15:30:
      כרגיל הקלות מס לעשירים או לאמידים לפחות.

      פרופיל

      Naftali G
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין