עדכונים מעכבר העיר אונליין >
    cafe is going down
    ';

    מאיה פה

    כוכב במאני טיים

    0 תגובות   יום שישי , 6/5/11, 19:20

    בעונה הנוכחית של כוכב נולד, ההפקה החליפה חלק מהשופטים, והביאה את יאיר ניצני. ואחרי שגמרו בתכנית להתלהב מזה שהוא תיסלם-ברז-על-הראש, ואחרי שהוא הספיק להזיל דמעה באודישן של חגית יאסו, הוא פתאום נהיה איש עסקים: איש המאני טיים. האיש מחברת התקליטים שמסתכל על המועמדים גם בפוטנציאל הכלכלי של המועמדים לשנים קדימה.

    בתכנית של יום רביעי למשל, הוא ממש חתך כמה מועמדים רגע לפני שכבר הריחו נבחרת, בתואנה שהם: "משעממת", "לא יביא קהל", "לא הייתי שם עליו כסף" וכדומה.

    עידן הריאליטי שבו אנחנו נמצאים הוא ריאליטי פוסט כישרון. ז"א- אתה לא צריך לדעת לשיר/לרקוד או להיות בעל יכולת מופלאה כדי להישאר בתודעה של הציבור ולהגיש אחרי זה רצועת שידור שלמה בערוץ 24. אתה צריך לעשות באז אישיותי (אלירז), לשדר משהו סקסי (ליהיא), או להיחשב למחדש שפה עילג, אבל חינני (ג'קי ובנות היפה והחנון).

    ובמציאות כזו, יודעים פרנסי כוכב נולד, שכבר לא ניתן לבחור מועמדים ולבסס תכנית על סמך כישרון השירה בלבד. לגלות מישהו עם קול של זמיר זה כבר לא מספיק, צריך גם לחשוב אם הוא זמיר עם סיפור ועם פרסונה שיכולה להטיל ביצי זהב לאורך שנים.

    בדיוק כאן הליהוק של ניצני הוא כל כך משמעותי לתכנית: כאיש מקצוע שפוסק אם הוא מחתים מישהו בחברת התקליטים, הוא מנסה להתייחס בהתאם אל המועמדים:  כמעוררי עניין ("חסרה לנו אחת עם צבע קול כזה בעונה") או כמשעממים פחד ושומר נפשו ירחק ("היא לא תביא קהל, היא לא מעניינת"). המיקוד הוא במי שיביא טראפיק. לייקים.

    אלו שיקולים שגם אם נדונו עד כה בכוכב נולד, סביר להניח שנעשו מאחורי הקלעים, ולא מול עיני הצופים. הדיון מאחורי הקלעים הוא ודאי יותר כלכלי ובוטה, אבל לפתע נותנים לנו לראות חלק מזה בשידור.

    זה לא אומר שכל המועמדים שהתקבלו לעונה מפוצצי כישרון ובעלי פוטנציאל כלכלי ברור, אבל עצם ההתמקדות המיוחדת והקדשת הטיים למאני, היא המעניינת, וניצני כמו כלב בעל שלושה ראשים ששומר על דלת הכניסה לתכנית מכל מיני "משעממים" שהיו בטוחים שהם כבר בפנים- מספקת עניין לעונה ולתכנית שכל כך קשה לחדש בה.

    נראה שכל המאמץ הזה נעשה כדי שלא נמצא את עצמנו בגמר לפתע עם מועמדים כמו ישראל בראון, כרמל אקמן ושיר ביטון. זמרים שבעונה זו או אחרת הקהל דחף לראש הטבלה באמצעות סמסים, אבל לא עניינו רגע לאחר שנסתיימה התכנית.

    ויש תמיד את היוצאת מן הכלל: רוני דלומי, ששיעממה בביצועיה לאורך כל העונה ובגמר, אבל הקהל אהב אותה ודחף קדימה משבוע לשבוע. ואחרי שזכתה בכוכב, היית מצפה שהיא תתאדה מדפי ההיסטוריה כמו רפאל מירילא, אבל טדי דחפו אותה יפה קדימה וגרמו לה להצליח. היא עדיין לא ממש מעניינת מוזיקלית, אבל היא מותק והילדים מתים עליה, וזה = כסף.

    כי בגמר הגדול יש רק שלושה מקומות, ואולי פרט לגמר של כוכב 1 (נינט-שירי-גבסו) וכוכב 2 (מויאל-סקעת-עדי כהן) הרבה מקומות בגמר התבזבזו על מועמדים שרובם התאדו יום אחרי שכבו שם האורות. כל כך הרבה מקומות בגמר בוזבזו על חסרי פונטציאל לרוץ למרחקים ארוכים, ויש לזה אפקט מצטבר, לא חינני ובטח שלא כספי. היש מצב שהשנה אמרו בטדי "לא עוד?"

     

    דרג את התוכן:

      תגובות (0)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      אין רשומות לתצוגה

      ארכיון

      פרופיל

      mayapo
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין