עדכונים מעכבר העיר אונליין >
    ';

    תגובות (13)

    נא להתחבר כדי להגיב

    התחברות או הרשמה   

    סדר התגובות :
    ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
    /null/cdate#

    /null/text_64k_1#

    RSS
      20/2/11 19:33:
    שושן, אני מאוד מסכימה איתך שיש חשיבות במודעות לחוסר התחשבות, בביקורת עצמית ובמאמץ להביא תיקון ושיפור. גם אם כל חברות התעופה בעולם מתנהגות אותו דבר בסוחר התחשבות לנוסעיהן, זה לא נותן תירוץ להמשיך להתעלם מהרגשות אישיות, ולהפוך את המערכת לתוכנה קרה ורובוטית. אני מאמינה שעם תחרות מספיקה הדגש על התחשבות אנושית יהיה טרנד להתפתחות החברות האלה, זה יהיה יתרון גדול לקחת צעדים כבר עכשיו. לא פעם אחת שמעתי תלונות על אל-על אצל הסטודנטים הסיניים, כמעט כולם מעדיפים טורקיש וקוריאה איירליין גם אם זה באותו מחיר ויקח יותר שעות. אני חושבת שזה לא יזיק לאל-על אם הוא יקח קצת עצות קטנות.
    אותו דבר עם הנפצים והזיקוקים בראש השנה הסיני, האמת היא שיש המון וויכוחים בשמך כל השנים האלה בסין על האם יש לחרם על המנהג הזה. משנות ה-90 עד 2006 ברוב המקומות בסין היה אסור להדליק נפצים וזיקוקים, והיה תקופה ארוכה (רוב הנערות שלי) שבה היו דורכים על בלונים או מפעילים הקלטה של רעש נפצים במקום, אבל אנשים התחילו להתלונן: מה עם המסורת שלנו שהמשיכה יותר מאלף שנה? האם ראש השנה עדיין ראש השנה בלי נפצים וזיקוקים, בזמן המודרני כשהרוב המנהגים כבר נעלמו? ההתלהבות בהדלקת הנפצים וזיקוקים היא תוצאה של נוסטאלגיה אל העבר ואל המסורת ההולכת ונחלשת, והצורך לשמר על הזהות הסינית כאשר המודרניזם הופך את כל התרבויות ואת כל העמים ליותר ויותר הומוגניים. למרות זאת, אני מסכימה שזה מבטע חוסר התחשבות לסביבה וזה נחוץ למצוא דרך חלופית לשמור על המסורת ועל הזהות. זה יעזור לתהליך הזה אם העמים האחרים יכבדו יותר את השוני, את המוזרות, את האנשים שעוסקים בעבודה המלוכלכת שרוב האנשים בעולם לא ירצו לעסוק בה.
    מעיין
      20/2/11 18:07:
    הו, בשורות טובות, שף רועי רונן! תודה על התגובה ועל המידע. נעקוב אחרי ההתפתחויות. תחרות לא תזיק כאן. מחירי הטיסות הישירות בחברת אל-על בקו תל-אביב - בייג'ינג בלתי נסבלים.
      20/2/11 13:00:
    אני לא מסכים עם המגיבים שזה גם בחברות אחרות, כי בטיסות "טורקיש" לסין וחזרה ההסברים בשלוש שפות! אנגלית, טורקית וסינית...
    פורסם לאחרונה ששר התיירות נמצא במגעים עם "חינאן אייר ליינס" על הקו לישראל. השירות המעולה שלהם והמטוסים החדישים ישאירו את "אל על" מאחור...
      20/2/11 08:55:

    צטט: Lost in China :-) 2011-02-20 06:54:31

    אל תיקחי את זה אישית או תרבותית
    זה נכון גם בחברות תעופה אחרות

    אני לוקחת את זה אנושית וסינית, בעיקר. שלא ירגישו כמוך בסין, אבודים במרחבים ישראליים....

    מדברים על תקשורת רב-תרבותית, אבל היישום קשה. צריך קצת תשומת לב. לא הרבה יותר.

    תודה על התגובה   

      20/2/11 06:54:
    אל תיקחי את זה אישית או תרבותית
    זה נכון גם בחברות תעופה אחרות
      19/2/11 18:59:

    צטט: כותבת באפוק טיימס 2011-02-19 17:53:31

    פוסט מעניין. חשוב שהבאת לידיעה.

    תודה, כותבת ושנת ארנב טובה חיוך

     

      19/2/11 18:55:
    תודה על התגובה, טל.
    ההתנשאות והזלזול באים לביטוי בעיקר בהתעלמות מתקשורת בשפה הסינית במערכת הכריזה או באמצעות אנשי צוות דוברי סינית [בסיסית לפחות].
    לגבי התאמת המזון: רוטב חריף בכלי קטן לא מצריך שינוי בתפריט ומקלות אכילה אפשר להציע כאופציה ומחווה.
    נראה לי שאלו שני צעדים קטנים ומשתלמים לטווח ארוך.
      19/2/11 18:50:

    צטט: טל רשף 2011-02-19 17:13:43

    התנשאות וזלזול? אני לא בטוח.
    אל על גם לא עורכת שינוי על מנת להתאים את המנות והשירות שלה לקהל הגרמני, האיטלקי או ההודי בטיסות אחרות, ובעצם אף חברה בעולם לא עושה זאת, כולל החברות הסיניות כמובן.
    חברה בינלאומית שטסה לעשרות יעדים חייבת לשמור על אחידות בשירות וזה בלתי אפשרי לתת בכל טיסה שירות אחר על פי היעד.
    עובדה, גם אף אחד אחר לא עושה זאת

    כל חברת תעופה מקיימת שירות שעונה על טעם אנשי המדינה שלה ועל הטעם הבינלאומי המקובל

    טל

     

    פוסט מעניין. חשוב שהבאת לידיעה.
      19/2/11 17:13:
    התנשאות וזלזול? אני לא בטוח.
    אל על גם לא עורכת שינוי על מנת להתאים את המנות והשירות שלה לקהל הגרמני, האיטלקי או ההודי בטיסות אחרות, ובעצם אף חברה בעולם לא עושה זאת, כולל החברות הסיניות כמובן.
    חברה בינלאומית שטסה לעשרות יעדים חייבת לשמור על אחידות בשירות וזה בלתי אפשרי לתת בכל טיסה שירות אחר על פי היעד.
    עובדה, גם אף אחד אחר לא עושה זאת

    כל חברת תעופה מקיימת שירות שעונה על טעם אנשי המדינה שלה ועל הטעם הבינלאומי המקובל

    טל
      19/2/11 15:33:
    וואלה, תודה למדנית ואבו טהיר שטסתם אל-על :-)
    לא יזיק להפעיל לחץ תקשורתי על חברת אל-על. אולי מישהו יתייחס גם למחירים המופרזים של כרטיסי הטיסה ולגובה הקנס על משקל עודף. גוזרים כאן קופון כבד משקל...
      19/2/11 15:26:
    ולא בפעם הראשונה:
    נהנה לקרוא אותך
    ונושם דרכך נסיעות ותרבות שונה
      19/2/11 10:14:
    תודה על הפוסט המעניין.
    מנסיוני עם חברת אל-על : גם בישראלים הם לא מתחשבים. ההתנשאות והסנוביות של צוות הדיילים שלהם הותירו בי את חותמם הרע.
    0

    "טיסת רצפים, אחי" – טיסת "אל על" לבייג'ינג

    13 תגובות   יום שבת, 19/2/11, 04:23

    "טיסת רצפים, אחי", זה מה שאמר בסלולרי צעיר ישראלי, שישב בשורה 59 במושב N, רגע לפני ההמראה מנתב"ג לבייג'ינג. אחר כך הוא התפנה לשיחון עם עובד זר מסין, אדם צעיר שמקרין סוג של חוזק ועמידות, מבעד ליופי מחוטב שכבר מתקמט.

     

    N59 : "אתה עובד בישראל?"

    העובד הסיני: "לעבוד רצף"

    N59: "זהו? גמרת?"

    העובד הסיני: "הולך ולבוא"

    N59: "יש הרבה עבודה בתל-אביב ובהרצליה."

     

    זו הייתה עובדה סתמית? הצעה להעסקה עתידית כשהדובר הסיני "לחזור" לישראל? השיחה בין שני הנוסעים הסתיימה.   

     

    עברית אני מדברת אליך

    "אתה רוצה קפה?", שואלת דיילת אל-על בעברית נוסעים סיניים, מבחינה בין מילה למילה כדי שיבינו.

    "תה?", שואלת דיילת אחרת את הנוסעים הסינים באדיבות. משמישה בעברית גאה את המילה "צ'ה" שמקורה בסינית. מה איכפת, לא איכפת, מה-לי-נפקא-מינה?!

     

    עברית ואנגלית הן שפות חובה במערכת הכריזה בטיסות אל-על. שפות זרות רבות אחרות מושמעות בהקלטות, לפי הצורך וההקשר. סינית – אין. כלומר, כל מה שנאמר במהלך הטיסה אינו מובן לרוב הנוסעים הסיניים. בכל החברה יש רק שלושה אנשי צוות דוברי סינית!

    עוד דוגמה לקהות ולהתנשאות. מוזר שחברת תעופה – ישראלית ככל שתהיה – מנותקת מהמציאות שהשתנתה. מה, גם מנכ"ל אל-על שר לו "תה ואורז יש בסין בארץ הנידחת"?

     

    הפרדה במטוס

    רגע לפני ההמראה הם פתחו שולחן. שני סינים קילפו ביצים קשות [כן, יש להן ריח] וקינחו בפירות. ידעו מה לא מחכה להם בארוחה המתקרבת. זה לא היה עובר בשלום אילו ישבו בקדמת המטוס... זו הסיבה שבגללה מפרידים באל-על בין נוסעים סינים לנוסעים ישראלים? הזרים בסוף!

     

    ולארוחה – נקמה מתוקה

    הארוחה בטיסת אל-על לבייג'ינג כללה אורז ובקר בטעם פולני מתקתק משהו. "אה!, אמרתי לעצמי, "נקמה מתוקה על החריפות הבלתי מתחשבת של האוכל הסיני!". אבל לא יכול להיות שלחברת אל-על יש חשבון אישי כזה עם החריפות של האוכל הסיני. לא יכולים להתחשב בנוסעים הסיניים בקו תל-אביב בייג'ינג ולספק רוטב חריף בצד ושני מקלות אכילה קטנים?

     

    אור בקצה הפנסים

    כשנחתנו בבייג'ינג "קיבלנו רוח" [jie feng] שפירושו קבלת פנים. הספקנו להגיע ביום האחרון של חג האביב, לפסטיבל הפנסים. סצנות מרהיבות של פנסים צבעוניים וציוריים עיטרו את הרחובות, רעמים של זיקוקים נשמעו שעות ללא הפסקה. עוד ועוד ועוד זיקוקים צבעוניים נורו לשמיים כדי לגרש את רוע המזל. נראה לי שזה יעבוד בשבילם.

     

    ''

     

    ''

     

    ''

     

    ובשבילי?

    החלונות המוגפים של הדירה שלי לא הצליחו לחסום את זיהום הזיקוקים. כל רהיט ופריט בדירה כוסה באבקת פיח. האוויר בעונת החג הוא המזוהם בעונות.

     

    יש מצב שמליארד ושלוש מאות מיליון סינים [באפריל נדע את המספר המעודכן] יתחשבו בעולם למרות שבעולם לא מתחשבים בהם?

     

    דרג את התוכן:

      ארכיון

      פרופיל

      יסינראל
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין