אתמול קראתי את האייטם הזה. אמנות רחוב, גרפיטי. הרבה אפשר לכתוב אבל אני כאן בשביל להציג את מה שגיליתי על האמן האנגלי בנקסי ועבודתו. זה מה שמצאתי בינתיים. זו תערוכה של האמן בארה"ב שהתקיימה לפני שנה וקצת על פועלו. זו יצירה שנעשתה עבור העטיפה לאלבום"Thank Think" של בלר ונמכרה בסכום שהפתיע גם אותה. אז בטח תגידו: "טוב, לנו יש את רמי מאירי" אבל הי, זה ממש לא דומה. אם כבר אז נראים ניצנים בדמות האמן קלון ותערוכה שלו שהוצגה לאחרונה וחנות הגרפיטי שנפתחה לפני כמה זמן ברחוב גאולה בתל אביב אבל עדיין אין מה להשוות. תודו (נו, מה אתם מתעצלים, כנסו ללינק לאתר שלו שצרפתי קודם).
אה...ויש גם פן ישראלי ואקטואלי שקשור לגדר ההפרדה, לא פחות. ומי הוא בנקסי? מי יודע. אבל הוא חתרני ואנרכיסט ומוכשר.
תיהנו |
תגובות (20)
נא להתחבר כדי להגיב
התחברות או הרשמה
/null/text_64k_1#
אתה יודע, גם הביקורת הזו חבוטה. יש איזו נטיה לכסח כל מי שמיחצ"ן את עצמו ומצליח, כל אמן שעושה כסף (ראה את קבלת הפנים הצוננת בה קיבלו בארץ את תערוכתה של מיכל רובנר, המצויינת במוזיאון תל אביב).
אתה לא חושב שהוא הצליח למסד אמנות שנחשבה עד אז כ"עבודה עממית מוזמנת" או כ"פירחחות ילדותי"? אמנות שניכנסה לדלת הראשית של כל גבוהי המצח?
ועוד דבר, לכנות את כל האנגלים כסטלנים ותלושים זה קצת מוגזם. נדמה לי שיש להם תרומה כלשהי לתרבות המאד רלוונטית...זה שבאירופה לא חושבים עלינו מי-יודע-מה בעניין המדיני זה לא חדש בכלל, הרי.
תרשו לי...
נכון , הוא מוכשר (לא יודע בדיוק איך הוא עובד) ונכון, יש לו כמה יציאות ממש מגניבות(דווקא אלו שבהם הוא לא אלק מתקומם: כמו החתול והעכבר , הצייר של הזין, ושומר בית המלוכה המשתין) אבל ההילה סביבו היא בעיקר בגלל הפרווקציות שהוא מעורר. הוא מאוד ברור "במסרים" שלו וזה משום שהוא מתעסק בקלישאות די רדודות ולעוסות, הוא בוחר איקונות מוכרות ומחבר באסתטיות בינהן באופן שיוצר תגובה אמוציונלית חזקה ( נו באמת , מונה ליזה עם טיל כתף? בית המלוכה פורנוגרפי במשכב נקבה?ילדה בריטית מוכרת כלי לחימה ?- זה רמה של סטודנט מחתרת שנה א')
חוסר הרלוונטיות שלו(מעבר למימד הקישוטי המגניב) בהקשר לחומה של גדר ההפרדה היא העובדה שאותם ציורים בדיוק היו יכולים להתקיים על חומת ברלין או על קיר בית הכלא ואפילו על קיר בית הספר- המשמעות תהיה זהה לגמרי.בעיני הייתה מטופשת ההתבטאות שלו כשהשווה את הטינופת בעבר הגדר לפסטיבל גלאסטנברי, בכלל אנגלים הם עם סטלן ותלוש , כל מה שאמר שם היה תרגיל יחצון זול לנכס לעצמו מעמד של מתקן עולם.
אכן הברנש הוא אומן כישרוני ויש הרבה מקום לעשיה שלו , אפשר למצוא עניין בתכנים שלו ורק בשל העובדה שהיא מבוצעת להלכה והנושאים מטבעם מעניינים
זה מצוין!!!
תראי מה כתב על זה ברק למעלה
פוסטון.
תודה :-)
אחלה פוסט יקירתי, לבנקסי אני מפרגנת בגדול!
והנה תוספת קטנה: בנקסי במוזיאון
שבת טובה
חחחח....
מצויינים שניהם, האמת.
פעם היה בכביש החוף: אופנוענים מכורים לגבס
גם אליעזר זוננשטיין ניסה לעשות את זה במוזיאון תל אביב.
זה שבתל אביב כבר יש חנות ובה מאות צבעים והדרכה לציורי גרפיטי, כבר אומר שהעניין חצה את גבול משובת הנעורים בלבד, לא?
תיכנסי ללינק האחרון. קטע מחדשות צ'אנל 4 האנגלי - בנקסי בצילום מאחור מצייר דברים מדהימים על גדר ההפרדה בשוואפת. הוא ולא שרף :-)
מממממ..........
המעניין אצלו זה שהוא חדר לכמה מוזיאונים והשאיר יצירות שלו כאילו חלק מתערוכות קיימות.... ואחרי שהן התגלו המוזיאונים הנ"ל ניכסו את היצירות המחתרתיות הנ"ל לאוספים שלהם.
גם בארץ יש כמה גראפיטי מוצלחים מאד. אחד האהובים עלי :
MAKE BEAUTIFUL CHILDREN - MARRY AN ARAB
או, הבנקסי הזה הוא ממש סיפור בלשי. הלוואי שהיה פה אחד כזה, די עלובים פה ובסוף הרחובות נראים סתם מג'וייפים.
וגם מבזבזים סיסמאות די דביליות על קירות יפים. חבל.
צ'יקות
ראשית, זה רמי מאירי ובאמת סיור קצר באתר שלו, מרתק למדי...
מגומגם בשעה הזו זה ממש בסדר :-) ו...תודה