עדכונים מעכבר העיר אונליין >
    cafe is going down
    ';

    שכיר עט

    רעיונות והערות על מה שניתן לתקן וכיצד.
    ועוד על דברים שמעניינים אותי ותקוותי שגם אתכם.

    ארכיון

    0

    מחכירים את העתיד חלק ב'

    0 תגובות   יום רביעי, 5/1/11, 13:10

    לאחר שברשימה הקודמת הצגתי את המגרעות של הרכב הצמוד מהליסינג. אציג ברשימה הזאת את הפתרון.

     

    צמצום הליסינג אפשרי על ידי מתן הטבות מס לעובד שמקבל החזר הוצאות על תחבורה ציבורית כדי שהוא יעדיף את האפשרות זאת.  כולל נתינת זיכוי מס על הוצאות אתו בדומה להפרשה לפנסיה.

     

    כמו כן לעודד חברות לקיים הסעות מאורגנות על ידי מתן הטבות.

    החזרת קריטריון הנסועה (קילומטראז'). כלי רכב שאינו נוסע כמות מסוימת של קילומטרים בשנה לא יוכר התשלום עבורו לצורכי מס.


    בד בבד לא תהיה הכרה בליסינג למכוניות מעל מחיר מסוים. כך תימנע הכרה עבור  מכוניות גדולות התופסות יותר שטח, מזהמות יותר ומהוות רכבי סטטוס. חברה שרוצה לתת למנהליה רכבי מנהלים תעשה זאת על חשבונה (וחשבון המשקיעים במניותיה). מחיר המכונית שמעליו לא תתבצע הכרה יהיה מחיר שמעל מחיר המכוניות שמקבלים חברי הכנסת. הסיבה היא פרגמטית גרידא, יש סיכוי להעברת ההצעה רק אם חברי הכנסת לא ייפגעו ממנה. לולי סיבה זו הייתי קובע שכל מכונית שנכללת בקבוצה 4 ומעלה (לשעבר) לא תוכר לצורכי מס. 

    באופן מעשי יוכרו רק מכוניות בקטגוריות: מיני, קטנות, קומפקטיות ומשפחתיות. כלי רכב מסחריים טנדרים, וואנים וג'יפים יוכרו רק בהתאם להוכחת צורך, וגם כאן ההכרה תהיה בדגם פחות יוקרתי.
    (יש לזכור שרכבים אלו אינם רק צורכים יותר דלק ותופסים שטח רב יותר אלא גם בנויים בצורה מסיבית מעצם הגדרת תפקידם ולכן בעת תאונה יגרמו לנזק רב יותר ולפציעות חמורות יותר לנוסעי מכוניות קטנות מהם ולהולכי רגל). 

     

    גם במסגרת המכוניות המוכרות לצורכי ליסינג ראוי ליצור הבחנה בין רכבים המונעים בדלקים מזהמים פחות: ביו-דיזל, גז או חשמל ומכוניות היברידיות יזכו בהכרה גבוהה יותר בהוצאות. כלומר חכירת מכונית רגילה מונעת בנזין תזכה את החברה נניח ב- 80 אחוז מהחזר כיום ומכונית המזהמות פחות ב 85 אחוז. מדוע לא 100 אחוז?! כי רצוננו לעודד תחבורה ציבורית וגם המכוניות הידידותיות יותר לסביבה עדיין תופסות מקום ודורשות חניה. מומלץ ליצור דירוג שבו המכוניות הקטנות שצורכות פחות דלק יזכו בהכרה גבוהה יותר בתשלומי הליסינג.

     

    כלי רכב שלדעתי עונה על שלושה קריטריונים: תפיסת שטח מזערי על הכביש ובחניה,  חיסכון בצריכת דלק וחוסר יכולת לנצלו לצרכים אישיים הם קטנועים. יש לזכור שלא רק שקטנוע חסכוני יותר ממכונית היברידית אלא שהוא תופס פחות מקום ממנה (ארבעה קטנועים יכולים לעמוד במקום של מכונית היברידית אחת). בדרך כלל רוב העובדים נוסעים מרחק קצר מהבית לעבודה לבדם במכונית לצורך כך אין נדרשת מכונית קטנוע מספיק בהחלט (יש גם אלמנט של חיסכון בזמן). עובדים שיקבלו קטנוע כרכב צמוד לא ישלמו עליו שווי שימוש מכיוון שאין ביכולתם לנצלו כמו מכונית (הגבלה בכמות נוסעים, נשיאת מטען וטווח נסיעה). לכן קטנועים יזכו בהחזר ליסינג גבוה מזה של מכוניות היברידיות נניח 90 אחוז. המדינה גם תחסוך בהחזרים מכיוון שקטנועים עולים פחות. יש לשקול מתן החזר מלא או כמעט מלא 95 – 100  אחוז לקטנועים חשמליים שפליטת הגזים שלהם היא נמוכה (הבאה מייצור החשמל מדלק פוסילי) אך הם כדאיים בעיקר לעסקים שיכולים לטעון אותם בלילה ויכולים לזקוף את הוצאות החשמל לצורכי מס. 

     

    הצעה נוספת ופשוטה לביצוע היא פשוט להטיל חלק מהתשלום שמחויב העובד על שווי השימוש למעביד. סביר להניח שהמעביד יעניק רכב רק לעובד שמייצר הכנסה איתו. בעיה שעלולה לקרות היא ניסיון של המעביד לגלגל את ההוצאה על העובד בדרך כלשהי אם הסכום יהיה גבוה. הפתרון כאמור לחייב אותו בסכום אותו היה משלם לו היה נדרש להחזיר הוצאות לעובד נניח 400 – 500 שקל בחודש. כך נשיג שתי מטרות נוריד את כדאיות הליסינג וכן התשלום של החברה ישמש להורדת שווי השימוש שמשלם העובד ולהגדלת שכרו.

     

    כל זה יפה אבל מה אם תחבורה ציבורית טובה?
    היכן שיש ביקוש יבוא היצע. כבר לא יוכלו לטעון זה לא כדאי להפעיל קו.
    כאשר בתחבורה ציבורית החלו להשתמש יותר ויותר אנשים עובדים חברות נאלצו לספק שירות טוב יותר משירותים דמויי הובלת בהמות שהם סיפקו לציבור קודם לכן.

     

    חלק א'

    דרג את התוכן:

      תגובות (0)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      אין רשומות לתצוגה

      פרופיל

      Naftali G
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין