עדכונים מעכבר העיר אונליין >
    ';

    שכיר עט

    רעיונות והערות על מה שניתן לתקן וכיצד.
    ועוד על דברים שמעניינים אותי ותקוותי שגם אתכם.

    ארכיון

    0

    מחכירים את העתיד

    14 תגובות   יום ראשון, 2/1/11, 20:50

    אולי יהיו כאלה שישאלו מה שוב עיני צרה באלו שמקבלים רכב בליסינג. במיוחד אחרי שהתפרסם שרמת המינוע בישראל היא בין הנמוכות בעולם המערבי.

     

    אפתח בסיפא של הפסקה הקודמת. ישראל היא מדינה קטנה שאיני יודע אם יש מדינה מערבית קטנה ממנה הגיוני שהמדינות שגדולות מאתנו עשרות מונים שהמרחק בין הערים שלהן גדול יותר והאוכלוסיה שלהן גדולה יותר יהיו להן יותר מכוניות לנפש.

     

    את טיעון העין הצרה אני יכול להפנות גם אל כל אלו שמבקרים את חברי הכנסת שקנו בתקציב "קשר לבוחר" מכונת קפה או מחשב באלפי שקלים. סתם קנאים אתם רוצים להיות גם חברי כנסת ולבזבז את כספי הציבור. זו הבעיה שלכם הקנאה לא הבזבוז של הכסף.

     

    כבר זמן מה אני שוקל לעלות את הפוסט הזה הפוסט אצל יואב חיים הזכיר לי לעלות אותו. נוסף על כך יש שינוי בינואר הולך לעלות שווי השימוש שמשלמים שכירים המקבלים רכב צמוד. (ראו גיליון דצמבר של מגזין אוטולי עמ' 22 – 24) בפוסט של יואב חיים יש הסבר מפורט למדי על מהות השינוי.

     

    אני מקווה ברשימה הזאת להבהיר כיצד הליסינג פוגע בכולם גם באלו שמקבלים את הרכב הצמוד.

     

    ראשית ליסינג פוגע בהכנסות המדינה.

    פעם אמרו שאין תחבורה ציבורית כי מיסי הרכב גבוהים המדינה רוצה שייקנו רכב. מרבית כלי הרכב שנקנים כיום (60%) נמכרים לשוק המסחרי ולא הפרטי הליסינג תופס חלק ארי או חשוב בהם.

    על רכבים אלו המדינה לא מרוויחה. הליסינג מוכר לצורכי מס. כך שהמסים שמשולמים על הרכב, הדלק, האחזקה של הרכב ורווח של חברת הליסינג מוחזרים על -ידי המדינה לחברה החוכרת את הרכבים.

     

    אם היה פחות ליסינג היו פחות מכוניות כי לא כולם היו רוכשים רכב במקום. הצורך להשקיע בדרכים לתחבורה פרטית היה פוחת. פחות מכוניות זה פחות דלק ופחות יבוא.

     

    נשאלת השאלה מדוע המדינה צריכה לממן למישהו מזדה 6, מה רע במזדה 3? רגע אם המכונית ניתנה לו לצורך ניוד לעבודה מה רע במזדה 2?

    זה לא נגמר ברכבי מנהלים אלא גם בוואנים ורכבי כביש שטח.

    מי שזקוק לצורך עבודתו לעבירות שטח יש ג'יפים דוגמת דיפנדר וסופה או טנדרים 4X4. לא צריך לממן לו רכב כביש שטח מפואר שגם צורך יותר דלק ומזהם יותר.

     

    יש גם פן אקולוגי, פחות מכוניות פחות זיהום. מכוניות תופסות חניה במקומם יכולים לבוא שטחים פתוחים. אישית אני נתקל במצבים שיש שלטים בשכונות מגורים סמוכות לאזורים של חברות היי-טק האוסרים על החניה של אנשים שלא מהשכונה בשל פלישה לשכונות מגורים בשל מחסור בחניה. בעיה אחרת היא חניה במרכזי קניות הסמוכים למקומות העבודה ששם פותרים את הבעיה על-ידי דרישת קבלה מקנייה לצורך פטור מתשלום.

     

    אדם שיש לו מכונית והוא גם משלם עליה במשכורתו (שווי שימוש) לא ירצה "לצאת פראייר" הוא ישתמש בה יותר ממה שאדם רגיל ישתמש במכוניתו.

    כך המדינה מממנת מכונית מזהמת שמנוצלת יותר (וכך מזהמת יותר).

     

    פן בטיחותי: כדי להיות תחרותיים חברות הליסינג יציעו את המכוניות ברמת אבזור נמוכה, גם רמת אבזור בטיחותית. לאחר שלוש שנים המכוניות האלו ייצאו לכביש המחיר הזול יפתה קונים לרכשם ולקבל מכונית שאולי בכלל לא הייתה משווקת להם על ידי היבואן.

    רכבי הכביש שטח זקוקים לרמה מסוימת של עבירות שטח לשם כך הם צריכים להיות קשיחים יותר. הקשיחות הזאת פועלת לרעת כל מי שמתנגש בהם.

     

    פן אחר הוא הפן הצרכני. היבואנים מעניקים הנחות לציי רכב וקוני הרכב הפרטי נאלצים לחכות למבצעי עודפים כדי לזכות להנחה. שינוי חישוב שווי השימוש ומעבר למחיר במקום לקבוצה הביא להרעה נוספת. היבואנים כדי שרכב ייכנס לקבוצה מסוימת לא יכלו להעלות את מחירו הצרכני מעל התקרה כאשר בוטלה התקרה הם העלו את מחיר הרכב את ההנחה הם כבר ייתנו לציי הרכב.

    ירידה חמורה במכירות לליסינג תיאלץ את יבואני הרכב למשוך את הצרכן הפרטי ולהעניק לו הנחות.

     

    ויש גם פן חברתי, סוציאלי.

    מקבלי הרכב מהליסינג חושבים שהם מרוויחים. הם יכולים לבוא בשעות גמישות לקחת את הילד לגן, לבית ספר. אז הם יכולים לבוא ב- 10 לעבודה ולצאת ב- 20:00 או ב-21:00 או ב- 22:00. לפי החישוב שלי זה יותר מ- 10 שעות עבודה.


    אם המעביד היה צריך להתחשב בתחבורה ציבורית או לשלוח אתכם הביתה במונית ספיישל הוא היה חושב פעמיים על להשאיר אתכם לעבוד אל תוך הלילה.

    כמו כן אם אתה לא נוסע בשבת אתה לא משלם פחות בגלל שאתה מסוגל לנצל פחות (למעשה קשה למדוד את מידת הדתיות-מסורתיות).

    אי שוויון נוסף, יש כאלו המקבלים מכוניות מסחריות חלקן צבועות בצבעי החברה ויש כאלו שמקבלים מכונית משפחתית שרק מדבקה מודיע שזהו רכב של חברה. ברור שכסמל סטטוס ולצרכי שימוש מקבלי המכונית המשפחתית מקבלים הטבה גדולה יותר גם אם אותו רכב מסחרי עולה בערכו הכספי על המכונית המשפחתית. כלומר צמצום כלי הרכב מליסינג יגרום גם לצמצום בחוסר שוויון בין עובדים שונים, אלו שמקבלים רכב יוקרתי יותר ואלו שזקוקים לו לצורכי עבודתם.

     

    אתם גם משלמים על המכונית כל חודש אם הייתם מקבלים הוצאות נסיעה לא הייתם משלמים שווי שימוש.

    אם לא היה רכב ליסינג אז היה צריך לארגן לעובדים הסעות (אקולוגי אמרנו), גם לא ניתן לשים את המפעל באיזה מושב או קיבוץ כיוון שלא לכולם יש רכב, אלא באזור תעשייה בעיר (שמירה על האיזורים הכפריים – הפתוחים, שיפור מצב הכלכלה של הערים).

     

    הרכבת הוכיחה שנפתחו קווים פרווריים שאנשים מוכנים להמיר את הרכב בתחבורה ציבורית כאשר יהיו יותר לקוחות יהיה לחץ גדול יותר לשפר ולהרחיב את השירות לא רק של הרכבת אלא גם של אמצעי תחבורה ציבורית אחרים.

     

    הפתרון אציג ברשימה הבאה.

     

     

    דרג את התוכן:

      תגובות (14)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        10/1/11 09:27:
      מה שקורה בליסינג זה מאוד פשוט - חברת הליסינג לוקחת ממך כסף, ומלווה לך אותו חזרה. בעיסקת ליסינג תפעולי, אתם משלמים 4-6 תשלומים מראש, שזה יוצא משהו כמו 12-15 אלף ש"ח, ועוד 33-32 תשלומים נוספים, כלומר קחו את ה- 12-15, שימו בבנק לחיסכון, קחו הלוואה מהבנק, וייצא לכם הרבה יותר זול.
      ושלא יספרו לכם על טיפולים ושירות. פעם בכמה חודשים כשתכניסו את הרכב לכמה שעות לטיפול - אפשר לחיות עם זה.
        4/1/11 18:04:

      צטט: השכן ממול 2011-01-04 15:46:09

      צטט: Naftali G 2011-01-04 13:56:42

       

      הנה מה שמצאתי באתר של חברה לניהול צי רכב ":חברת הליסינג רוכשת את הרכב, ומעמידה אותו לרשות החברה החוכרת. בתמורה מתחייבת החוכרת לשלם לחברת הליסינג תשלומים חודשיים עבור הרכב, במשך תקופה הנקבעת בהסכם הליסינג (בד"כ 36 חודשים). תשלומים אלה מגלמים את מחיר הרכב, בתוספת ריבית, וכן החזר הוצאות לחברת הליסינג עבור ביטוח הרכבים, אגרות וכו'."

      החוכר מקבל זיכוי לפי מחיר הרכב לצרכן, אבל חברת הליסינג רכשה את המכוניות בהנחת כמות (חלקן הן חברות בת של היבואן) כתוצאה מכך הזיכוי של 72% הוא בדיוק מה שעלה הרכב לחברת ליסינג.

       

      יפה, אבל הרכב בסופו של התהליך נשאר בחזקת חברת הליסינג שמוכרת אותו כרכב משומש.

      העובד שילם שווי למס על ערך הרכב כאילו קנה אותו אבל הוא לא קיבל שום רכב.

      נכון.

      חלק מהשווי למס מגלם את העלות של הביטוח, הדלק והטיפולים.

      אבל גם אם תיקח בחשבון שחצי מהשווי למס הוא על הרכב עצמו עדיין שילמת שווי למס על חצי רכב כשבפועל לא קיבלת  רכב.

      אתה מכיר עוד מוצר שלהשכיר אותו ל 3 שנים עולה כמו לקנות חצי מוצר?

       

      שווי המס נעשה כדי לא ליצור הפליה בין מי שמקבל החזר הוצאות שכחלק מהברוטו הוא משלם עליו מס למי שמקבל רכב מחברה במקום הוצאות. כרגיל האוצר הופך כל מס למשאבת כספים. כפי שציינתי גם המס לא שוויוני אין כאן בחינה אם אתה מנצל את הרכב או לא. עובד דתי לא משלם פחות כי הוא לא נוסע בשבת.

      בכל מקרה לא ניתן לפטור עובד המקבל רכב צמוד בלא כלום, כיוון שהוא חוסך ביטוח, דלק, בלאי וכיו"ב לולי היה מתמש ברכבו הפרטי.

        4/1/11 15:46:

      צטט: Naftali G 2011-01-04 13:56:42

       

      הנה מה שמצאתי באתר של חברה לניהול צי רכב ":חברת הליסינג רוכשת את הרכב, ומעמידה אותו לרשות החברה החוכרת. בתמורה מתחייבת החוכרת לשלם לחברת הליסינג תשלומים חודשיים עבור הרכב, במשך תקופה הנקבעת בהסכם הליסינג (בד"כ 36 חודשים). תשלומים אלה מגלמים את מחיר הרכב, בתוספת ריבית, וכן החזר הוצאות לחברת הליסינג עבור ביטוח הרכבים, אגרות וכו'."

      החוכר מקבל זיכוי לפי מחיר הרכב לצרכן, אבל חברת הליסינג רכשה את המכוניות בהנחת כמות (חלקן הן חברות בת של היבואן) כתוצאה מכך הזיכוי של 72% הוא בדיוק מה שעלה הרכב לחברת ליסינג.

       

      יפה, אבל הרכב בסופו של התהליך נשאר בחזקת חברת הליסינג שמוכרת אותו כרכב משומש.

      העובד שילם שווי למס על ערך הרכב כאילו קנה אותו אבל הוא לא קיבל שום רכב.

      נכון.

      חלק מהשווי למס מגלם את העלות של הביטוח, הדלק והטיפולים.

      אבל גם אם תיקח בחשבון שחצי מהשווי למס הוא על הרכב עצמו עדיין שילמת שווי למס על חצי רכב כשבפועל לא קיבלת  רכב.

      אתה מכיר עוד מוצר שלהשכיר אותו ל 3 שנים עולה כמו לקנות חצי מוצר?

        4/1/11 13:56:

      צטט: השכן ממול 2011-01-03 14:18:01

      אני אתיחס לשתי נקודות.
      בעניין אבדן הכנסות המדינה. זה פשוט לא נכון.
      המס היחידי שחברת הליסינג לא משלמת הוא מע"מ. כל שאר המיסים משולמים כרגיל.

      העובד שנוהג ברכב משלם מס גבוה מאוד.
      השווי למס של עיסקת ליסינג הוא 72% (2%, 36 חדשים) ממחיר המחירון של הרכב. על השווי הזה משלמים מס של שכר (סדר גודל של 37%-45%). יוצא שנהג הליסינג משלם כ 32% ממחיר המחירון של הרכב כמס. כפול מהמע"מ שהיה משלם אם היה רוכש את הרכב מהיבואן.

      מעבר לזה, כשהרכב נמכר אחרי 3 שנים כרכב משומש, הרוכש משלם מע"מ על העיסקה ככה שהמדינה מרויחה משני פעמיים.


      לגבי הירידה במספר כלי הרכב במקרה שלא היה ליסנג. מדובר בקישקוש גמור.

      מי שלוקח רכב ליסינג לא יעבור לאוטובוסים מהסיבה הפשוטה שאין בישראל תחבורה ציבורית מתפקדת.
      אמא עובדת שצריכה להוציא ילד מהגן בשעה ארבע וחצי יכולה לסמוך על האוטובוס?

      תחשוב על מהנדס הי טק שיוצא מהמשרד ב 7 או 8 בערב יתחיל להטרטר באוטובוסים ורכבות כדי להגיע הביתה אחרי שעתיים?
      אי אפשר לגור קרוב לעבודה (כי מחירי הדירות בשמיים), ואי אפשר להסתמך על התחבורה הציבורית (כי היא מחורבנת) אז נאלצים להשתמש ברכב פרטי.

      הליסינג נותן פתרון נוח ופחות מורגש כלכלית לאנשים שעובדים שעות ארוכות.
      אם לא יהיה ליסינג, אנשים יקנו רכבים משומשים וינהגו בהם יותר שנים.

      התוצאה תהיה יותר זיהום, פחות בטיחות וירידה ברמת החיים של כולם.
      אם אני לא מקבל רכב ליסינג, אני אקנה רכב בן שנתיים (או רכב חדש ואחזיק אותו 7 שנים). זה שנמצא מתחתי ב"שרשרת המזון התחבורתית" ישאר עם הרכבים היותר ישנים וכן הלאה.

      בסופו של דבר כולם, גם אילו שמחזיקים ברכב ליסינג וגם אילו שלא ינהגו ברכבים יותר ישנים, יותר מזהמים ופחות בטוחים
      מזדה 323 מודל 2001 תהיה פחות בטוחה ויותר מזהמת ממזדה 3 מודל 2008 גם אם היא באיבזור מופחת.

      הדרך היחידה להקטין את מספר כלי הרכב בכבישים היא לתת אלטרנטיבה בצורת תחבורה ציבורית איכותית.
      כל דבר אחר רק יוליד קומבינות חדשות. ויעשה רע לאיכות הסביבה ולבטיחות בכבישים.

       

       

      הנה מה שמצאתי באתר של חברה לניהול צי רכב ":חברת הליסינג רוכשת את הרכב, ומעמידה אותו לרשות החברה החוכרת. בתמורה מתחייבת החוכרת לשלם לחברת הליסינג תשלומים חודשיים עבור הרכב, במשך תקופה הנקבעת בהסכם הליסינג (בד"כ 36 חודשים). תשלומים אלה מגלמים את מחיר הרכב, בתוספת ריבית, וכן החזר הוצאות לחברת הליסינג עבור ביטוח הרכבים, אגרות וכו'."

      החוכר מקבל זיכוי לפי מחיר הרכב לצרכן, אבל חברת הליסינג רכשה את המכוניות בהנחת כמות (חלקן הן חברות בת של היבואן) כתוצאה מכך הזיכוי של 72% הוא בדיוק מה שעלה הרכב לחברת ליסינג.

        4/1/11 13:42:

      מכיוון שיש כאן טענות חוזרות אענה עליהן בתגובה אחת:

      רוב הרכב הנמכר בארץ הוא לשוק המסחרי ולא הפרטי. כאשר שוק זה מקבל החזר על על מחיר הקנייה לא משנה כמה יעלה הרכב כל עוד מקבלים זיכוי על הקנייה המדינה לא מרוויחה כי היא מחזירה את מחיר הרכב.
      חברת ליסינג גובה מהחוכר את עלויות מימון+הוצאות אחזקה (דלק, ביטוח, תיקונים)+פחת- מחיר שניתן למכור את הרכב לאחר שלוש שנים.
      העלאה של המס תגרום רק להעלאת מחיר החכירה (כי מחיר רכב משומש לא עולה ביחס ישר לרכב חדש) לכן כל עוד החוכר יזוכה עליו ע"י המדינה. המדינה לא תשיג שום דבר.

       

      אין תחבורה ציבורית טובה זה נכון ולכן תראו בפוסט הבא של הפתרון שאני לא מציע לבטל מיידית את הליסינג.

      לגבי הטיעון שהמדינה לא תשקיע לעולם בתחבורה ציבורית. השנים האחרונות מראה שהיכן שנאבקו במדינה המדינה נסוגה. אלו שבשלטון פוחדים לא רק מפני החלטות אמיצות אלא גם פוחדים מהציבור. כמו בבדיחה על ההוא שלא רצה לחתום על משיכת כספים עד שבא מנהל הסניף ו"הסביר" לו עם אלה. ככה גם הממשלה אם היא לא מבינה זה בגלל שאנחנו מבקשים לא מסבירים, כלומר צריך להפעיל יותר עוצמה.

      וגם הטיעון הזה לא ניתן לעשות כלום הוא ישן מופיע ביחזקאל לז, יא: "הֵמָּה הִנֵּה אֹמְרִים יָבְשׁוּ עַצְמוֹתֵינוּ וְאָבְדָה תִקְוָתֵנוּ נִגְזַרְנוּ לָנוּ"

        4/1/11 13:09:

      צטט: יואב חיים - דיאלוג 2011-01-03 16:51:29

      הבעיה העיקרית היא שאין אלטרנטיבות. נסיעה באוטובוסים לא מאפשרת קיצור הזמן על הכביש, ואף מאריכה אותו, האוטובוסים עמוסים לעייפה ולפעמים אי אפשר לעלות עליהם כלל (או שהם לא עוצרים בתחנה), ובלא מעט מקרים, לא די באוטובוס אחד כדי להגיע מנקודה אחת לנקודה אחת.

      אתמול העלתי כתבה שלמה שסוקרת דרכי גישה למרכזי הייטק שונים בישראל, והאם יש אליהם תחבורה ציבורית הולמת.

      אתה מוזמן לקרוא

       

       

      קראתי אם תשים לב יש קישור לפוסט שלך.

        4/1/11 12:53:

      צטט: mickey62 2011-01-03 11:46:10

      לגבי אבדן הכנסות המדינה , מדובר בתיקון עיוות היסטורי. בישראל המיסוי על הרכב ועל כל מה שמסביב (דלק, אגרות) הוא מהגבוהים בעולם. כבר מזמן שמכונית היא לא מוצר מותרות.

      המדינה חולבת את בעלי הרכבים ברשימת הוצאות מטורפת בשביל לממן חרדים, נשיאים (גם אנסים) לשעבר , ביזבוז משווע של כספי הציבור.

      יש אמרה שאומרת הגונב מגנב , פטור. אז כאשר המדינה גונבת מכולנו אין שום סיבה שכל אדם לא יחפש כל מקום שבו הוא יכול לקבל חלק מכספי הגניבה הללו כהחזר.

      זה לא חדש שבישראל אין תחבורה ציבורית ראויה למדינה המתיימרת להיות מערבית.
      רמת התחבורה הציבורית ואמינותה מתחת לכל ביקורת ועל כן אין אנשים יכולים לסמוך על התחבורה הציבורית.

      בישראל אין תחבורה ציבורית בסופי שבוע ובשעות הלילה ועל כן נגזר על אנשים ללא אכב להשאר תקועים בביתם.

      אם מדינת ישראל רוצה שאנשים יעברו להשתמש בתחבורה ציבורית , היא תאלץ לעשות הרבה יותר ממה שהיא עושה היום. כולל הפעלת תחבורה ציבורית בכל ימות השבוע ובכל שעות היממה, ברמה אמינה ובטוחה. ורק אז אולי חלק מבעלי הרכבים יעברו אליה.

       

       

      פעם הרכב שימש לייצור הכנסה ולכן בעל עסק קיבל החזר, כאשר זה נהפך לתנאי עבודה כולם התחילו לסבול.

      כיום מיש מקבל רכב משלם שווי שימוש לאחר שעברו לשיטת המחיר אלו שמקבלים טנדרים שלפי כל הדעות הם רכב פחות נוח ישלמו יותר כי טנדר יקר יותר.
      אני חושב שפירטתי איך זה פועל לא רק לרעת המדינה אלא גם לרעת העובד ושאר האזרחים.

        4/1/11 08:38:
      מעבר לתחבורה הציבורית, שלצערי נחשפתי אליה בחודש האחרון יותר, לאחר מכירת הרכב הפרטי שלי, יש גם את בעיית הסופשבוע, במרכז.
      אז ניקח שני אוטובוסים בבוקר, נלך קצת ברגל, בסה"כ טוב לבריאות שלנו (לא האוטובוס, אלא אם כן עומדים, וגם אז לא), אבל בשבת בבוקר, בשישי בערב, כלואים בשכונה שלנו, או נאלצים לשלם על מוניות, לפעמים הרבה.
      לדעתי רוב משתמשי הליסינג נהנים יותר מיתרונות סוף השבוע.
      רכבות, תחבורה נוחה, הורדת מיסים, כל אלו לא יועילו אם לא תהיה תחבורה בשבת.
        3/1/11 23:03:
      בתור מחזיק רכב ליסינג,
      אם הייתה תחבורה ציבורית הולמת מחר היית מחזיר את הרכב.
      עד אז פשוט אין לי ברירה
        3/1/11 20:58:
      אגב הרכבת סגרה השבוע הרבה תחנות, בגלל מחדלי הקרונות הדנים הדליקים. הקטע העצוב שהם יחזירו את הקרונות לשימוש למרות הכל, האסון הבא בפתח.
      :-(
        3/1/11 19:34:
      קודם כל חשוב להגיד - כל הנושא הזה בכלל לא קשור לליסינג. העלאות המס המטורפות שהיו לאחרונה, לא קשורות לליסינג. זה שיש מס של כ- 120% על רכב (83% מס קניה, 16% מע"מ על הסכום כולל מס קניה, אגרה שנתית של אלפי ש"ח, מכס על ייבוא מהמזרח) זה לא קשור לשיטת המימון. גם על רכב שקנית בכסף מלא, ואתה נוסע בו מטעם העבודה, המיסוי הוא אותו הדבר בדיוק.
      ודבר נוסף - לגבי נושא ה"שווי רכב" - זה הנושא הכי הזוי. זה כמו הסיפור על ההוא שרצח את ההורים שלו וביקש את רחמי בית המשפט כי הוא יתום. משרד האוצר מעלה את המס על רכב לסביבות ה- 120% (ומוכר את זה כ-"מס ירוק" ....), ואז אומרים שמחיר המס לא משקף את המחיר האמיתי של הרכב.... פשוט הזוי.
      ולגבי תחבורה ציבורית - אל תהיו תמימים. אם המדינה הייתה רוצה, כבר מזמן הייתה כאן רכבת תחתית טובה, ורכבת בין עירונית עם נסיעה של 30 דקות מת"א לירושלים. זה לעולם לא יקרה, כי מכוניות זה מסחטת המיסים הכי טובה של משרד האוצר, והם בחיים לא יוותרו על זה.
      אז ימשיכו למכור לנו סיפורים על "מס ירוק" ו-"איכות סביבה" ו- "חשיבות הנסיעה בתחבורה ציבורית", ו- "כמה חשוב לדפוק את הליסינג (או ביטויים תרבותיים יותר)". תחבורה ציבורית אף פעם לא תהיה כאן.
      עובדים עלינו בעיניים. רק מה שיפה, המס על המכוניות כבר לא כל כך גבוה (120%). המס על הדלק (כ- 140%) כבר עבר אותו מזמן .....

      הבעיה העיקרית היא שאין אלטרנטיבות. נסיעה באוטובוסים לא מאפשרת קיצור הזמן על הכביש, ואף מאריכה אותו, האוטובוסים עמוסים לעייפה ולפעמים אי אפשר לעלות עליהם כלל (או שהם לא עוצרים בתחנה), ובלא מעט מקרים, לא די באוטובוס אחד כדי להגיע מנקודה אחת לנקודה אחת.

      אתמול העלתי כתבה שלמה שסוקרת דרכי גישה למרכזי הייטק שונים בישראל, והאם יש אליהם תחבורה ציבורית הולמת.

      אתה מוזמן לקרוא

        3/1/11 14:18:
      אני אתיחס לשתי נקודות.
      בעניין אבדן הכנסות המדינה. זה פשוט לא נכון.
      המס היחידי שחברת הליסינג לא משלמת הוא מע"מ. כל שאר המיסים משולמים כרגיל.

      העובד שנוהג ברכב משלם מס גבוה מאוד.
      השווי למס של עיסקת ליסינג הוא 72% (2%, 36 חדשים) ממחיר המחירון של הרכב. על השווי הזה משלמים מס של שכר (סדר גודל של 37%-45%). יוצא שנהג הליסינג משלם כ 32% ממחיר המחירון של הרכב כמס. כפול מהמע"מ שהיה משלם אם היה רוכש את הרכב מהיבואן.

      מעבר לזה, כשהרכב נמכר אחרי 3 שנים כרכב משומש, הרוכש משלם מע"מ על העיסקה ככה שהמדינה מרויחה משני פעמיים.


      לגבי הירידה במספר כלי הרכב במקרה שלא היה ליסנג. מדובר בקישקוש גמור.

      מי שלוקח רכב ליסינג לא יעבור לאוטובוסים מהסיבה הפשוטה שאין בישראל תחבורה ציבורית מתפקדת.
      אמא עובדת שצריכה להוציא ילד מהגן בשעה ארבע וחצי יכולה לסמוך על האוטובוס?

      תחשוב על מהנדס הי טק שיוצא מהמשרד ב 7 או 8 בערב יתחיל להטרטר באוטובוסים ורכבות כדי להגיע הביתה אחרי שעתיים?
      אי אפשר לגור קרוב לעבודה (כי מחירי הדירות בשמיים), ואי אפשר להסתמך על התחבורה הציבורית (כי היא מחורבנת) אז נאלצים להשתמש ברכב פרטי.

      הליסינג נותן פתרון נוח ופחות מורגש כלכלית לאנשים שעובדים שעות ארוכות.
      אם לא יהיה ליסינג, אנשים יקנו רכבים משומשים וינהגו בהם יותר שנים.

      התוצאה תהיה יותר זיהום, פחות בטיחות וירידה ברמת החיים של כולם.
      אם אני לא מקבל רכב ליסינג, אני אקנה רכב בן שנתיים (או רכב חדש ואחזיק אותו 7 שנים). זה שנמצא מתחתי ב"שרשרת המזון התחבורתית" ישאר עם הרכבים היותר ישנים וכן הלאה.

      בסופו של דבר כולם, גם אילו שמחזיקים ברכב ליסינג וגם אילו שלא ינהגו ברכבים יותר ישנים, יותר מזהמים ופחות בטוחים
      מזדה 323 מודל 2001 תהיה פחות בטוחה ויותר מזהמת ממזדה 3 מודל 2008 גם אם היא באיבזור מופחת.

      הדרך היחידה להקטין את מספר כלי הרכב בכבישים היא לתת אלטרנטיבה בצורת תחבורה ציבורית איכותית.
      כל דבר אחר רק יוליד קומבינות חדשות. ויעשה רע לאיכות הסביבה ולבטיחות בכבישים.
        3/1/11 11:46:

      לגבי אבדן הכנסות המדינה , מדובר בתיקון עיוות היסטורי. בישראל המיסוי על הרכב ועל כל מה שמסביב (דלק, אגרות) הוא מהגבוהים בעולם. כבר מזמן שמכונית היא לא מוצר מותרות.

      המדינה חולבת את בעלי הרכבים ברשימת הוצאות מטורפת בשביל לממן חרדים, נשיאים (גם אנסים) לשעבר , ביזבוז משווע של כספי הציבור.

      יש אמרה שאומרת הגונב מגנב , פטור. אז כאשר המדינה גונבת מכולנו אין שום סיבה שכל אדם לא יחפש כל מקום שבו הוא יכול לקבל חלק מכספי הגניבה הללו כהחזר.

      זה לא חדש שבישראל אין תחבורה ציבורית ראויה למדינה המתיימרת להיות מערבית.
      רמת התחבורה הציבורית ואמינותה מתחת לכל ביקורת ועל כן אין אנשים יכולים לסמוך על התחבורה הציבורית.

      בישראל אין תחבורה ציבורית בסופי שבוע ובשעות הלילה ועל כן נגזר על אנשים ללא אכב להשאר תקועים בביתם.

      אם מדינת ישראל רוצה שאנשים יעברו להשתמש בתחבורה ציבורית , היא תאלץ לעשות הרבה יותר ממה שהיא עושה היום. כולל הפעלת תחבורה ציבורית בכל ימות השבוע ובכל שעות היממה, ברמה אמינה ובטוחה. ורק אז אולי חלק מבעלי הרכבים יעברו אליה.

      פרופיל

      Naftali G
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין