עדכונים מעכבר העיר אונליין >
    cafe is going down
    ';
    0

    גרעיני חמנייה 'הנד מייד', לראותם בלבד

    17 תגובות   יום שלישי, 19/10/10, 21:01

    מאה מיליון (אבל מי סופר) של 'גרעיני חמנייה' הנראים אמיתיים כל כך..רק לפצח ולאכול.

    ''

    מקור הצילום : http://www.tate.org.uk/modern/exhibitions/unileverseries2010/default.shtm

    -

    אל תטעו , הגרעינים הללו המוצגים בתערוכה ב  Tate Modern’s Turbine Hall בלונדון נעשו אחד אחד ובעבודת ידנית . כל 'גרעין' קטן עשוי פורצלן .1600 סינים עבדו (בחדווה) וגם צבעו את הגרעינים . פרוייקט מיוחד של האמן הסיני Ai Weiwei יליד בייג'ין . בימים הראשונים להצגת התערוכה ניתנה הרשות למבקרים לפסוע על משטח הגרעינים. היום מפאת האבק הנוצר הדריכה נאסרה.

    מדהים לראות כה הרבה גרעיני חמנייה יציר אדם .סינים . אומנים בעצמם שכל אחד מהם יצר מעל 60 אלף גרעינים .

    התגובות לפרוייקט ברשת מעניינות. חלק מהקוראים מעריצים את עבודת האומנות הזו, אחרים חשים ביטול לאור העובדה שהפרוייקט דרש משאבים רבים. האומן מצידו מצדד בעבודת האומנות הבלתי שיגרתית שלו.

    האומן מציין שהפרוייקט הפגיש והעסיק אנשים שונים שעבדו 'כמו פעם' בתהליכי עבודה (שלבים) שונים עד ל'מוצר' המוגמר. כל גרעין פורצלן נמשך ב- 4 משיכות מכחול שחורות. אנשים עסקו במלאכה לצד חיי השיגרה וגם בביתם הפרטי.

    אפשר לאהוב את העבודה או לא.. ללא ספק אי אפשר להתעלם ממנה .

    -

    14:42 דקות אורך הסרטון המרתק , אל תפספסו דקה !

    ''

    כאן סרטון נוסף המציג את המבקרים בתערוכה

    דרג את התוכן:

      תגובות (17)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        25/10/10 21:26:

      תודה אילנה  על הפצת הפוסט , התגובות מעניינות !

        23/10/10 11:39:

      "אבל זה לא משנה כמו הזרעים שעשויים מחרסינה - כולנו רק אבק ברוח"

      לא נצפה כל סרטון . תודה

        23/10/10 09:01:

      דרך אגב - ניתן כיום רק לצפות בתערוכה לאחר שהמוזיאון גילה שהאבק שנוצר מהדריכה על הגרעינים עלול להזיק למבקרים (כה אירוני משום שהיצור המסיבי של הסינים של מרבית מוצרי המערב כה מזהם את ארצם - אבל כזה קורה ההפך ישר עוצרים זאת).


      הפרוייקט הזה יכול להיוולד גם רק בשל עלות הייצור הנמוכות בסין שלדעתי הולכים להשתלט על העולם כמו זרעים שנפוצו ברוח


      הפרוייקט גם ממחיש לעיתים את התשוקה שיש לאנשים כלפי אמנות או את הרצון העז לבעלות - למרות שנתבקשו שלא לא מעט אנשים לקחו איזה זרע או שניים ("אה, יש מלאן זרעים זה לא משנה אם אני אקח אחד...." - את יכולה לקרוא בכתבה של דנה גילרמן בכלכליסט - גם ברשותה יש חלק קטן מהעבודה) כל אחד לוקח/מזהם בקטנה ובסוף לאף אחד לא ישאר -

       

      אבל זה לא משנה כמו הזרעים שעשויים מחרסינה - כולנו רק אבק ברוח

        22/10/10 23:56:

      צטט: maayan shahar 2010-10-22 17:08:38

      בעיני זו עבודה מקסימה. מה שהופך אותה לחזקה בעיני וגם מאוד אקטואלית (בין השאר גם בעקבות חלק מהתגובות) זה שעמלנות נהייתה משהו כל כך רחוק ואקזוטי עבורינו. אנחנו לא מצליחים להבין אחרת ממה שאנחנו רגילים יחסים בין זמן ועבודה יצרנית.

       

      לדעתי העמלנות המוצגת איננה אקזוטית או אקטואלית... היא פשוט בזבוז משאבים אדיר.

      התוצר האומנותי הסופי הוא חסר משמעות בדויוק כמו סכר סכר הובר בארה"ב? או כמו ארובות תחנת הכוח בחדרה.

      במקרה שלנו, מישהו מבזבז הון תועפות כדי ליצר עמלנות לשמה, ולנסות להדהים אותנו בכמות.

       

      אם הוא היה צובע אלף גרעינים כאלה, אף אחד לא היה מסתכל על הגרעינים הללו.

       

      דרך אגב, לא הבנתי את האמירה שלך "שעמלנות נהייתה משהו כל כך רחוק ואקזוטי עבורינו..."

      כאילו רצית להגיד שאין אנשים עמלים בחברה שלנו?!

      מה אנו בכלל אמורים בכלל להבין מעמלנות? ( מחר עוד עלול לצאת מושג חדש שנקרא קריאתנות... ונשב ונתפלסף על זוויות קריאה אקזוטיות)

       

        22/10/10 23:24:
      תודה רבה על ההמלצה הנפלאה. שקעתי בשיטוט סביב התערוכה המצוינת הזאת והקשבתי לאמן יוצא הדופן הזה והרגשתי שאני חייבת לך
        22/10/10 19:28:
      תודה על השיתוף
      גם זו אומנות ואני אהבתי אותה מאוד
      אהבתי,מזכיר לי שבאחד הביאנלות לקרמיקה במוזיאון ארץ ישראל,מישהי הכינה מאות(לא מיליוני)זיתים מקרמיקה ופיזרה מתחת עץ זית אמיתי.זה היה יפה לראות.יש משהו בכמות שעושה את זה.
        22/10/10 17:08:
      בעיני זו עבודה מקסימה. מה שהופך אותה לחזקה בעיני וגם מאוד אקטואלית (בין השאר גם בעקבות חלק מהתגובות) זה שעמלנות נהייתה משהו כל כך רחוק ואקזוטי עבורינו. אנחנו לא מצליחים להבין אחרת ממה שאנחנו רגילים יחסים בין זמן ועבודה יצרנית.
        21/10/10 22:47:
      היה לי פעם צמח בגינה, אומנותי במיוחד,
      שידע ליצור כאלו פיסלונים רק שמחומר אחר-לא חרסינה.
      את פיסלוניו ניתן היה גם להציג ולראות וגם לפצח...
      איזה טעם...
        21/10/10 22:23:
      מרתק! חבל שלא ידעתי כשהייתי בבייגינג , הייתי מצטרפת בשמחה לתהליך,אהבתי.
        21/10/10 20:34:
      זה פשוט מגעיל.
      יש כאן טמטום ציני של האומן והמיצג המתייחס לאפקט הכמותי.
      ברור שאין כאן שום איכות, שכן צלחת מלאה גרעינים כאלה לא הייתה מושכת אף אחד לעמוד ולהביט בה יותר משבריר שניה... אולי היונים היו יורדות לבדוק במה מדובר.
      אז אם אין כאן שום איכות, בשביל מה לבזבז?
        21/10/10 15:37:

      צטט: דליה מ. 2010-10-21 14:38:51

      לא הבנתי את הרעיון,
      ללכת על גרעינים מפורצלן.

       

      סוג של אומנות . הפרשנות וישנה ,היא בעיני המתבונן .

        21/10/10 15:36:

      צטט: iri20 2010-10-20 13:28:20

      הייתי במוזיאון הזה השנה. רק לסינים יש סבלנות לעשות גרעינים מפורצלן

       

      אין ספק. מהסקרנות לראות בעיניים הייתי הולכת גם ..

        21/10/10 15:35:

      צטט: ליאת z 2010-10-20 12:11:21

      תשמעי, זה ענק

       

      ממש.

        21/10/10 14:38:
      לא הבנתי את הרעיון,
      ללכת על גרעינים מפורצלן.
        20/10/10 13:28:
      הייתי במוזיאון הזה השנה. רק לסינים יש סבלנות לעשות גרעינים מפורצלן
        20/10/10 12:11:
      תשמעי, זה ענק

      ארכיון

      פרופיל

      בלוג אוכל
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין