צביעות (נ') ![]() מתנחל (ז') ![]() השטחים המשוחררים ![]() לפני שאתם מתלהמים, בחיי שלא נגעתי ,כך מוגדרים במילון, השטחים המשוחררים,מתנחל,וצביעות. כשאני מנסה להגדיר מתנחל, באופן שקול,לא מתחסד,ואמיתי, אני חושב קודם כל על השוני בו רואה חלק גדול מהחברה הישראלית את המתיישבים היהודים לאורך שנות ההיסטוריה בארץ ישראל. אם תחשבו על זה כל קשר שלנו לפיסת הארץ הקדושה והמגואלת בדם של בני עמים רבים,בהם שלנו, נובע מהבטחה אלוקית לאב הקדמון שלנו,ועל התנחלות שקרתה בתקופת יהושע בן נון, בדרך המלחמה קשה, ומאוד עקובה בדם. לאורך השנים כבשנו (העם היהודי),ונכבשנו, שלטנו מעל 600 שנה על הארץ או על חלקיה בתקופת בית ראשון,ואז גורשנו לגלות בבל, חזרנו תודות לכורש (כן יש פרסים טובים..) ושלטנו או נשלטנו עוד כמה מאות שנים עד למרידות הגדולות מול הרומאים, שגרמו להם להעיף אותנו לכל עבר למשך 2000 שנה בערך. ניסינו לחזור לאורך השנים, אך תמיד היה זה ממלוכי זועם או צלבני עויין או סתם ביזנטי, שלא נתנו לנו לשים את כף רגלנו על הארץ המובטחת. אך צחוק הגורל או כוחות עליונים (או שניהם יחד) החזירו אותנו לפה,ואז התיישבנו בארץ עם גלי הציונות המתעוררת,עברנו את תלאות העותומאנים,והצקות המנדט הבריטי,וצלחנו ועדות שקצבו לנו שטחים כאלו ואחרים. בשנת 1948 הותקפנו בהתקפה כוללת של צבאות ערב,ויושבי הארץ הערבים, אך הצלחנו להלחם (במחיר כבד של אחוז מהאוכלוסיה היהודית) ולהקים לנו מדינה יהודית. את ירושלים העתיקה ,וגוש עציון הפסדנו במערכה, וצפינו בעיניים כלות אחר חלקה המזרחי של הארץ שנכבש (כן נכבש) ע"י הירדנים. מלחמת ששת הימים שפרצה לאחר שנה מורטת עצבים, הביאה ניצחון מזהיר,ושיחרור של חלקי ארץ אותם לא זכינו לכלול במדינה ב 1948,ובנוסף הביא לנו שליטה על עם אחר שיושב בארץ הזאת, עם שהפסיד לנו גם במלחמה הזאת. כעת יסבירו לי אנשי השמאל , מה השוני בין מתנחל שעלה לקרקע בשנת 1978, למתיישב יהודי שעלה לקרקע בשנת 1921, לבין מתיישב יהודי שבנה את ביתו על ישוב ערבי חרב משנת 1948. האם צבירת שנים מעניקה להתנחלות צביון חוקי וצודק יותר? האם אנשי החמאס (שהם כיום כחצי מהעם הפלשתיני) ויתרו לנו על השליטה ביפו-עכו-צפת-בית שאן-חיפה (כולם היו ערים ערביות צפופות אוכלוסין, עם או בלי יהודים)? האם הישיבה על בית ערבי בכפר עין-חוד (1948) כשרה יותר מהקמת בית באריאל (במקום שהיה שומם מאז ומתמיד)? אני רואה פה צביעות-דו פרצופיות וטיפשות, הרי אם חלילה תנצח הגישה שלכם,ונחזור לגבולות 1967, הדרישות נגד המדינה היהודית (שהערבים אפילו לא מוכנים להגדיר אותה ככזאת) יגברו,ותדרש זכות שיבה ליפו,לעכו,לצפת,לטבריה,לכפר סלמה,למנשיה,ולכל אותם מאות ישובים ערבים שחרבו במלחמה של 1948. וכעת לכמה עובדות: הגולן היה יותר שנים בשליטה וריבונות ישראלית מסורית. השטחים הכבושים לפי הגדרת השמאל,לא היו בשליטת אף מדינה עד לכיבושם ע"י הירדנים. וכעת תחשבו על הגדרת מתנחל, האם היא לא כוללת גם אותכם? |
תגובות (86)
נא להתחבר כדי להגיב
התחברות או הרשמה
/null/text_64k_1#
תודה בועז.
מה שהכי עצוב, שהם לא מסתירים את זה, אנחנו פשוט עוורים מכדי לראות.
ראה את הבחור היהודי שניסה לעבור לגור בישוב ערבי, הוא קיבל איומים על חייו, תהפוך את הסיפור וכל ח"כ ממוצע יגנה, איפה הח"כ-ים כעת?
שייח מוניס זאת לא התנחלות? ולשאלה המשמעותית יותר בעיניי עם מי בדיוק אתה רוצה לעשות שלום? מה דעתך שבצד שלהם יחליטו קודם על הדרך שבה הם בוחרים כדי שנדע עם מי לשאת ולתת. אתה מוצא בתהיה הזאת פרומיל של הגיון?
לשכנע? אני משוכנע לגמרי, אבל גם אחרי 62 שנה הערבים לא משתכנעים, יש לך רעיון?
אני מעולם לא הגדרתי את עצמי כימני (בחרתי גם בליכוד,וגם בעבודה,וגם בקדימה), אני בטח ציוני ,יהודי,ישראלי ומאוד מלא ובטוח בכל אחת מההגדרות שלי.
מעניין שמי שלא מסכים עם רוח הפוסט,מכנה את הימניים כאינפנטילים,סהרורים,לא מקוריים,לא יצירתיים,פחדנים,בורים,מתרפסים.
מעניין מצד שני, שמפלגות השמאל הוכו בבחירות האחרונות בצורה ניכרת,ורוב התומכים שלהם נעו לכיוון המרכז-ימין.
כנראה שכל החוכמה והבגרות והאומץ נפלו בידי קבוצה מתמעטת של אנשים שרוב העם עיוור לחוכמתה.
תודה מזל.
שנה טובה ומאושרת.
:-)
כללים ועמדות ניתן לקבוע ולשנות תמיד ולכן יש הבדל בין אלה שמתאימים לתקופת הקמת מדינה לבין אלה ההולמים למדינה שכבר הוקמה השואפת להתבסס כמדינת חוק מתוקנת שיש בה צדק ושיוויון לכל ואדם בעל זהות עצמאית אמיתית בניגוד לזו הטפילית של הימין אמור לקבוע את גבולות ההסכמה גם על פי צוו מצפונו והגיונו ולא רק על סמך מה שהאחרים רוצים ולכן יש גבולות וכללים שעליהם ישראל יכולה להסכים ויש כאלה שלא אלא שהחליט לבטל מראש כל משא ומתן או אפשרות להסדר צודק ולהתנהג כמו מופרעים רק בגלל שלפחות בינתיים לצד השני יש גם דרישות שלא מקובלות עלינו או שנעשו בעבר טעויות זו גישה מזיקה ומדהימה בטיפשותה שמדגימה פעם נוספת למה אפשר להכליל את כל מחנה המתנחלים לקטגוריה אחת של ילדים בני 6 שעדיין לא מסוגלים להכיל ולהבין מציאות שמעבר לתפישות פשטניות של הכל או לא כלום.
אלה המתנחלים עצמם שכלאו את עצמם לקטגוריה מצומצמת כשהם בחרו בגישה קיצונית וחד צדדית ולצערנו אחריהם נגררים חלקים גדולים מדי מהעם הזה שלא מסוגלים לקיים חיים ומחשבה טיפה יותר מורכבת מהתלהמות "עממית".
אין דבר יותר המוני מאשר להיות ימני
וזה ממש לא מקרי שמקוריות ויצירתיות מעולם לא הסתדרו עם ימניות שכל תפישותיה מבוססות בעיקר על פחדנות ולכן היא חבה את קיומה לשנאה והשפלה של האחר
כל כך הרבה יותר קל לזרום עם ההמון מאשר לקרוא 'המלך עירום'
המוסלמים אומרים שאברהם הוא בכלל נביא מוסלמי.
הנוצרים אומרים שאנחנו היהודים הרגנו את ישו בן האל לדידם.
אך מלבד כמה קיצונים בודדים רצח פוליטי של יהודי ע"י יהודי נדיר,וערבי ע"י יהודי נדיר.
אגב היום המוסלמים בדרום רוסיה פיצצו שוק 15 הרוגים.
תודה על התגובה
אז כללים ועמדות ניתן לקבוע רק עד תאריך 1948?
מה אם הערבים ירצו להכיל את תוכנית החלוקה,שעליה יש גם הסכמה בינלאומית?
אגב אשף הוקם ב 1964 ,שנה לפני ששת-הימים.
אגב בהתנתקות, נקרעו ישובים ואנשים לגבולות 1967, יש משהו שהשגנו שם?
להכליל את המתנחלים לקטגוריה אחת סגורה ומצומצמת, זה כמו לקבוע שיש ישראלי טיפוסי אחד.
יכולים לומר מה שהם רוצים אבל זה לא יהיה נכון.
אתה מתייפייף ומיתמם כרגיל.
בתור יהודי אם תכנס לכל עיר ערביה בשטחים אתה לא תצא חי. בודאות.
בתור ערבי פלסטיני אתה יכול ללכת עם יהודיה ברחוב ולא יאונה לך כל רע.
אבל אתה אלוף ההתממות וההתייפיפות. קבל ממני פרס מתייפיף הנפש של השנה.
(גם הערבים יכולים לומר זאת עליינו)
תודה אחאב.
הפוסט הזה לא נועד למציאת פיתרון, רק לעמוד על הגדרת מתנחל,והאם כולנו לא מתנחלים משנים ותקופות שונות.
לחיות ביחד בשלום הלוואי, אני די סקפטי,תראה מה קרה השבוע בפקיסטן, מפגינים מוסלמים יצאו להפגין נגד ישראל,ומחבל מתאבד מוסלמי התפוצץ בתוכם והרג, לצערי מוסלמים לא מסוגלים לחיות בשלום עם בני דתם,ואיתנו זה בכלל נשמע אוטופי הזוי.
מקווה שהעמים ינסו להגיע למצב בו יוכלו לחיות זה בצד זה
ויפסיקו לומר מי צודק!
הניתוח שלך טוב ונכון כמו הרבה אחרים עם מסקנות שונות.
הצרה - הוא לא ממש רלוונטי לפתרון אפשרי.
אפשר היה לסלוח לימני בגלל שהוא אינפטיל אלא שתפישות ילדותיות בידיים של אדם בוגר מובילות לסיכון חיים ממשי כשהם מתממשות כפסיכופאטיות שיש לה השפעה בכל המישורים ,מהאישי דרך הלאומי ועד הגלובלי.
לכל זמן ועת לכל חפץ כבר אמר מי שאמר מזמן אבל בדיוק אותם אנשים שאמורים להיות אמונים כביכול על כתבי הקודש לעולם לא מבינים את מה שהם קוראים בגלל שמתוך פחדנותם הצבועה רואים בחיקוי עיוור את העבר כתכלית ולכן מונעים ממי שיכולים וזקוקים לממש חיים מוסריים המבוססים על הבנה דינמית וחייה ואנושית,ההתנחלות היא אנטי חלוציות וציונות בדיוק בגלל שהיא מחקה בצורה עיוורת את מה שהיה נכון לתחילת המאה שעבר כיום(איפה הם היו אז הפחדנים כשהיה צריך באמת להעיז ולהיות מקורי,כרגיל כמה פאזות מאחור,ולמה,בדיוק בגלל אותה צורת מחשבה קבעונית ולא יצירתית המודגמת כאן שנשענת רק על מה שהיה בלי שום יכולת לפתוח עיניים ותקווה להווה ולעתיד)
בכל מקרה, אין לי מה להוסיף על מה שאמרתי.
אנסה לסתור את האמירה שלך 1800 שנות גלות.:
מרד גאלוס בסביבות שנת 350 .
המרד האחרון בשנת 614 שבא על כנפי תקוות שהביאו הפרסים שלחמו בביזנטים.
ירדנו כבר ל 1300 שנים בקירוב.
בשנים שלאחר מכן חלה ירידה דרמטית במספר האוכלוסיה היהודית/שומרונית, ומניחים שרבים התאסלמו .
או גורשו עקב התנאים שנאלצו לשאת.
המרד שבראשו עמד יחיה בן ירמיהו בשנת 800 כנגד השילטון העבאסי.
במאה ה 10 פרחה הקהילה היהודית בעיקר בירושלים אך גם ברמלה ויפו ,אך מסע הצלב הראשון מחה את הקהילה הזאת באש ובדם.
בעכו פרחה קהילה למרות הצלבנים, אך היא נמחתה ע"י הממלוכים.
עם הכיבוש הממלוכי יהודים הורשו בהגבלות קשות לחזור , נמנו 1300 יהודים ע"י מטודלה בכל הארץ.
תקופת הזהר בצפת תחת השילטון הטורקי בסביבות 1500.
וכן הלאה, בקיצור להגיד שלא ניסו,זה יומרני. ניסו נהרגו,ניסו נשרפו, עד להתעוררות שבאה אחרי מסע נפוליאון ב 1799.
אוקיי: אתה כותב "ניסינו לחזור לאורך השנים". לא נכון. אלף שמונה מאות שנות גלות היהודים הרגישו נוח מאד בגלות בבל, ספרד, אשכנז. אם זה בתור הזהב, אם זה אפילו לאחר גירוש ספרד. בימה"ב היה ידוע שלא באים לא"י כדי לחיות בה, אלא כדי למות בה, כשאתה זקן ורוחניק מספיק כדי לרצות להיקבר בארה"ק. אגב, השטות הזו, של נאמנות לארץ, כתובה גם במגילת העצמאות, אם כי בנוסח מרוכך.
כנראה אתה מתלמידי שלמה זנד.
מה דעתך על:
מחקר שקובע שיהודים קרובים יותר לכורדים.
תודה ירון.
אז אנחנו יכולים לעשות שלום, עם עצמנו.
החמאס לא מכיר בגבולות של 47 אפילו,הפתח לא מכיר במדינת הלאום היהודית, ואני לא מדבר אפילו על ציר "הרשע".
תודה ניצה, על התמיכה והמחמאה.
שנה טובה ומאושרת.
:-)
איש אינו חולק? ואלה? זאת אמירה שמועמדת לאנדרסטייטמנט של המאה.
נראה לי שהתשובה שקיבלת כאן מסכמת את הנושא:
את דורשת ממני לעזוב את הארץ כיוון שאינני מקבל על עצמי את הפרדיגמה הדתית שלך ואת הטענה שמדובר באדמה שהובטחה על ידי אלוהים לעם היהודי.
הנייה טוען שעלי לעזוב את הארץ כיוון שאלוהים, אותו אלוהים שהבטיח לאברהם את הארץ בספר בראשית, שינה את דעתו והבטיח למוחמד שמדובר באדמה מוסלמית.
אני לא מקבל אף אחת מהטענות האלו, אני טוען שאין אלוהים, שאין הבטחה והארץ שייכת למי שחי בה ומפתח אותה. זה כולל יהודים, דרוזים, בדווים וערבים (לאומי). מוסלמים, נוצרים, יהודים, מורמונים, בהאיים וגם אתאיסטים כמוני (דתי).
אני לא מטיל ספק בתנך כספר הגות ומיתולוגיה שמשמש ביחד עם הברית החדשה והמיתולוגיה היוונית כבסיס התרבותי של העולם המערבי. אבל כיוון שהתורה מלאה בסתירות הסטורית, שברי מיתולוגיות קדומות ודברים שפשוט לא יכולים להיות אני לא מוכן לקבל אותה כמסמך הסטורי.
אני לא מבין מאיפה הבאת את הטענה שאני מטיל ספק בהיסטוריה.
החוקה האמריקאית מקדשת ערכים של חופש ושוויון. אין בה התיחסות לקבוצות אתניות או דתיות.
חוקה שמשמשת ככלי חוקי להנצחת העדיפות של בני לאום אחד על פני בני לאום שני בקביעת אופיה של המדינה לא תחזיק בצורה דמוקרטית כשבני הלאום השני יהפכו לרוב (או למיעוט משמעותי יותר).
אם החוקה בישראל תקבע שהמדינה היא מדינה יהודית, החוקה תשתנה כשיהיה בה רוב ערבי.
אם החוקה הישראלית תקבע את חוק השבות ולא תכלול חוק מאזן של זכות השיבה היא תשתנה כשיהיה במדינה רוב ערבי.
--------------------------
אין לי שום בעיה עם הסיבות שלך להתגורר בישראל, ומלבד ההשוואה המפוקפקת ביותר שלך לדבריו של אסמעיל הנייה (מופרך לחלוטין ולכן אפילו לא אטרח להגיב) דברי מיועדים לאלה ש"מתגוררים ומלינים" על זכותנו על הארץ הזאת. אני מבינה שאתה מטיל ספק לא רק בתנ"ך, אלא גם בהסטוריה בכלל, אז מכיוון שאהוד טרח והביא לכאן רשימה בבליוגרפית אני אמליץ על ספרה של ג'ואן פיטרס (הסטוריונית לא יהודיה שבעיני ערכה עולה בהרבה על "הסטוריון" כשלמה זנד שמחקריו כפופים לחלוטין להשקפותיו הפוליטיות) - "מאז ומקדם" - המתאר את ההתיישבות היהודית בארץ ישראל מאז ומקדם, ובהזדמנות זאת להמליץ בחום גם על ספרו של בני מוריס (שדווקא החל את דרכו כ'הסטוריון חדש' מאוד לא ציוני) - "1948".
הבעיה היחידה שלי היא עם אנשי המוסר שממשיכים לגור על "רכוש גזול" לטענתם. בעיני יש להם בעיה קולוסאלית עם ה"מוסר" לכאורה אותו הם משפריצים לכל עבר - נאה דורש נאה מקיים.
ובכן, השאלה היא הרי רטורית. כאשר נוח לכם אתם הולכים להיסטוריה של העם העיברי, וכשאחרת, אתם נסמכים על הרציונאל המודרני. מוסר סלקטיווי הוא תכונה של פעוטות, אשר עם חינוך אוהב ונכון נגמלים ממנו בבא היום. אתם פסיכוטים תקועים בגיל שלש, עם כל הדרישות שלכם שהכל יהיה שלכם. זה לא היה אכפת לאיש אלמלא שילמו על כך טובי בנינו בדמם.
לכן התשובה לכותרת הפוסט הינה פשוטה: החלטת האו"ם, והיא בלבד, קובעת היכן התיישבות היא התנחלות בלתי חוקית מבחינת הדין הבינ"ל, והיכן התיישבות הינה חלק ממדינת ישראל. בדין הבינ"ל, שעל פיו הוקמה המדינה ואישררה אותו אל חוקתה במלואו, יש התיחסויות רבות למצבי מלחמה, ואין שם שום זכות להחזיק בשטח כבוש, אף אם נכפתה המלחמה על ידי הנכבש.
אז אם כך הוא, עליך רק להביט במראה כדי לראות מהי צביעות התחסדות ודו פרצופיות (בסך הכל אלה נגררות של סרטן המוסר הסלקטיווי).
הפאשיזם מומשל לשואב אבק מסרטי דונאלד דאק, ששואב את כל העולם ובסוף את עצמו.
ההבדל הקטן בין הניאו-יודונאצים לבין היורונאצים משכבר הימים נמצא בהיפוך יוצרות פשוט- הנאצים ועוזריהם שוכנעו על ידי היטלר להאמין שיהודים אינם בני אנוש ועל כן ניתן להשמידם, ואפילו ללא סיבה כלשהיא, והיודונאצים שלנו מנסים להשמיד את כל הערבים מתוך שינאה רצחנית וגזענית ולתרץ את הרצח בהיותם של הקורבנות בלתי אנושיים כולם (ומציגים את ארגוני הטרור כהוכחה).
לגבי ההתנחלויות: אומרים, וזה גם תקף בכל בית משפט, שאי ידיעת החוק אינה פוטרת מעונש, עלומר אינה מעניקה זכות להפר את החוק. אין כלל כזה בחוק הבינלאומי והוא גם אינו מתייחס לאינדיבידואלים בבואו לדון בהתיישבות בלתי חוקית על פי הדין הבינ"ל. מבחינת המתנחלים, הם התיישבו באישור כל ממשלות ישראל ובעידודן, משמאל ומימין, ואי ידיעת החוק הבינ"ל בעניין זה אינה מורידה מזכותם להתיישב בשטחים הכבושים. כולם, בארץ ובעולם, מסכימים שהמדינה טעתה כאשר איפשרה התנחלויות בשטחים שלא ניתנו לה על ידי האו"ם, אך גם מסכימים שהמתנחלים עצמם, כאינדיבידואלים, אינם נצרכים לתת את הדיןץ שהרי אם לא כך, היו רשימות ארוכות של מתנחלים מגיעות לדיון בפני בית הדין בהאג.
לכן, לטעמי, אין לפנות את היישובים הותיקים בשטחים. פינוי עזה היה פשע שלא היה כדוגמתו בהיסטוריה שלנו. אני מאמין שאריק שרון שילם על כך בחייו, אם בידי כח עליון או בידי מי מ"מקורביו". זו לא היתה מקריות.
אם רוצים, לפיכך, פתרון צודק, הרי שמדינה אחת לשני העמים היא הפתרון. הבעיה היחידה העומדת בפני מימושו היא הבטחון- איך נעצור גלי טרור של ערבים בעלי ת.ז. ישראלית?
זו בעיה טכנית, לא עקרונית. אותה ניתן לפתור בכוחות משותפים. הבעיה העקרונית בפתרון כזה טמונה רק בליבותיהם של גזעני הימין, היודונאצים החדשים, אשר מודרכים אך ורק על ידי שנאה ושיפלות, וכידוע, הפוסל- במומו פוסל.
התנך בעיני כמסמך הסטורי הוא מקור די מפוקפק, במיוחד ספרי התורה.
אני חושב שיש לי הצדקה מוסרית לחיות כאן בדיוק כמו שלכל צרפתי יש הצדקה מוסרית לחיות בצרפת, לכל אזרח אמריקאי יש הצדקה לחיות בארה"ב ולכל גרוזיני יש הצדקה מוסרית לחיות בגרוזיה.
בחרתי לחיות כאן (במקרה הספציפי שלי הבחירה הזו מוטה מאוד מהסיבה שגם אני וגם הורי נולדו כאן), בניתי לעצמי חיים, אני משרת את המדינה בצבא ובתשלום מיסים (וגם תרומות והתנדבות פה ושם), וזו המדינה שלי!
אני רואה הרבה דמיון בין מה שכתבת בתגובה הזו לבין הדרישות של איסמעיל הנייה שהיהודים יעזבו את המדינה.
הצידוק שלי נובע מעצם העובדה שאני חי במדינה ומסייע לפיתוחה. לא מכך שיש מיתולוגיה טוענת שאלוהים הבטיח את הארץ לאברהם.
על שאתה חף מזיופים ואומר את מה שרבים חושבים ולא מעזים לכתוב או לומר בקול.
תודה אילן
בקונטקסט הבין-לאומי וגם בשיח הציבורי, ישנה הפרדה ברורה בין תושבים המתגוררים בגבולות החלוקה ובתוך קווי 67, לבין אלה המתגוררים מחוץ להם (גם אם הם "נשלחו" לשם ע"י ממשלות ישראל לדורותיהן).
-למה אתה חוזר רק לארה"ב של 1867 ולא לאימפריה האשורית והבבלית? גם ממצרים הפרעונית תוכל להביא יופי של הוכחות, ולא נשכח את ג'ינג'יס חאן ואת ויליאם הכובש. זה מגוחך! הסדר העולמי הנוכחי נקבע אחרי מלחמת העולם השנייה. מאז מלחמת העולם השנייה, שום מדינה לא הצליחה להזיז גבול בכוח ולצאת מזה בשלום.
ובאשר לחמאס, זה בדיוק העניין: כדי להצדיק את הטיעון שלך, אתה נזקק לחמאס, ובדיוק באותה מידה, כדי להצדיק את טיעוניו, החמאס זקוק לך. זאת ברית הקיצונים והסהרוריים משני הצדדים, שמנציחה את שפיכות הדמים. אני מקווה מאוד שאתה לא מייצג חצי מהישראלים, ושהחמאס לא מייצג חצי מהפלסטינים.
החוקה האמריקאית נראת לי די יציבה.
מותר רק לתקן ולשנות בה סעיפים.
שינוי החוקה נדון בפרק החמישי. הוא אפשרי בהסכמת רוב של שני שלישים בכל אחד מבתי הקונגרס ועל ידי אשרור של בתי המחוקקים בשלושה רבעים מהמדינות
אני לא רואה שינויים תכופים,והמשטר שם די יציב, כדי לשאוף לדבר דומה,ולמנגנונים דומים.
אז אולי תדייק ותדבר על בורות בספרות, בספרות אני באמת חלש.
בהיסטוריה ממש לא, ספרות זה מדע רוחני, היסטוריה יותר מציאותית
תקרא את א.ב.יהושע, "בגנות הנורמליות", את שלמה זנד, "מתי וכיצד הומצא העם היהודי", את אביגדור שנאן ויאיר זקוביץ, "לא כך כתוב בתנ"ך", ואז נדבר.
חוקה לא מונעת השתלטות של הרוב.
ברוב מספיק גדול תמיד ניתן לשנות,לתקן או אפילו לבטל חוקה.
הרוב לא יצביע על ביטול ערכים ליברליים אבל הוא כן יבטל סעיפים בחוקה שמראש נועדו כדי להקטין את השפעתו על המדינה.
יש לנו למעשה כמה בעיות.
1. אנחנו חיים ליד קבוצה די גדולה של ערבים שלא ממש רוצה אותנו כאן מסיבות אלו או אחרות. הם נמצאים תחת דיכוי כבר די הרבה זמן ואין להם משטר או הנהגה שאיתה אפשר לחתום על הסכמים ולצפות שהם יכבדו אותם.
2. בעולם לא ממש אוהבים אותנו והעובדה שאנחנו מחזיקים כשני מליון ערבים תחת משטר שהוא סוג של דיכוי צבאי נותן תחמושת מאוד מאוד אפקטיבית לאותם שונאים שלנו.
הפתרון מהסוג שתארת כאן לא ממש יעזור לפתור אף אחת מהבעיות האלו.
ניסו אותו בדרום אפריקה והוא לא ריצה את השחורים ולא את העולם.
כתבת באחת התגובות הראשונות את המשפט הזה:
"גם אם נעבור לגבולות 67, באיזה שהוא שלב, בקצב הילודה בל היום בו המוסלמים יולדים כמעט פי 2 מהיהודים ,הרוב יהיה שלהם,ואז מה?
הפיתרון לבעיה הדמוגרפית,היא חוקה,שתמנע כל שינוי מהותי של מיעוט/רוב."
אתה יכול קצת להסביר למה התכוונת? מה החוקה הזאת תכלול?
איך זה יעבוד?
תודה אליהו.
ברוך הבא לקפה.
אני לא תועמלן ,מקווה שגם לא נוכל,כנראה חסרה לי מנת משכל.
כשארה"ב כבשה ממקסיקו,ולקחה ממנה שטחים:קליפורניה,ועוד בשנת 1848, המקרה גם חל על התאוריה שלך או שמה שקרה מותר לחזק או ביבשת אחרת?אני יכול למצוא לך בהיסטוריה עוד הרבה דוגמאות (כיבוש תורכי בקפריסין,כיבוש רוסי של איים יפנים....)
לפי הגישה שלך מלחמת ששת הימים פרצה עקב גחמה ישראלית, אף מילה על גירוש משקפי האו"ם, וסגירת מיצרי טיראן,והאווירה שעוד מעט תוקפים אותנו.
החמאס אגב לא תומך בגישה שלך,ישראל הוקמה ב-1948 בהסכמה בינלאומית כמדינה לעם שלא היתה לו מדינה. איש אינו חולק על הלגיטימיות של היישובים שבתוכה.אבל מה זה חשוב הוא חצי מהעם הפלשתיני.
אתה הבור !
היסטורית העובדות נכונות ...
תודה אמיר.
אודה לך באם תציין מה הקטע שכולל בורות בהיסטוריה.
לגבי ההתרפסות בפני טקסט דתי-מיתולוגי אני מבין למה התכוונתה.
ההגדרה של התנחלות היא פשוטה : יישוב ישראלי שאינו בשטחה החוקי של מדינת ישראל .
לגבי הקמתן של גושי התיישבות אלו , שפיכת המליארדים ובניית קהילות גדולות בחברה הישראלית שאינן מכירות בחוק אלא בהלכה היהודית . האם אתה חושב שכל זאת היה נוצר לולא המפלגות הדתיות היו לשון מאזניים בכנסת ?!!!
זהו מעשה אוולת לשמו ואנו כמדינה כנראה תשלם על כך ביוקר .
א.טיעון ימני? לא ממש. זה טיעון שנועד להפסיק להתחסד ועדיין לא הבנתי איפה החצי שאינו מדויק בטיעון הזה.
ב. איזה נזק לדעתך יקרה לישראל אם נצטמצם לגבולות אונ' ת"א - שינקין (בהסדר ביניים כמובן)
נואשתי מכדי להבין את הצביעות העולמית הרבה מכך כתוצאה מכך שיש בינינו כמה שיכולים להעביר לעולם שיעורים
מתקדמים בנושא.
תודה דורון.
אז הפיתרון לדעתי הוא החלה של הריבונות על כיסים כמו ,אריאל,קריית ארבע,ושאר הערים היהודיות הגדולות בשטחים.
זה יזרז את הערבים להכנס לדיאלוג אמיתי איתנו,וגם המפה הישראלית כיום כוללת כיבושים והחלות ריבונות חד צדדיות שלבים שלבים.
תודה niccolo
מקווה שכל עניין החרם הזה יתמוסס ברוח הזמן, שנאת אחים לא תתרום כלום.
:-)
אלא שמנסים ליצור חיץ בין ישראל של 67 ל48
לא מבינים שהדה-לגיטימציה הוא לכלל קיום ישראל
אם נגיע לפתרון של 2 מדינות ל2 עמים הוא יהיה חייב
לכלול את ערביי ישראל
אחרת תהיה מדינה וחצי ערבית בטווח הקצר
ומדינה ערבית אחת גדולה בטווח הארוך
שנה טובה עמוס.
ותודה.
:-)
תודה נפתלי.
אתה אגב יודע שיש שטחים בבעלות על נייר של משפחתי באפגניסטן, יש לי סיכוי לממש בעלות? לא.
אגב יש שטחים בבעלות יהודית גם בעבר הירדן,ובשטחים,מימי התורכים, האם ניתן לממש אותם ? לא.
בכל זאת לתוצאות מלחמה יש תוצאה מסויימת. לא ברורה במקרה של ניצחון יהודי/ישראלי, וחד משמעית בתוצאה הפוכה.
למזלנו רק ניצחנו עד היום,במחיר דמים כבד. הפלשתנים יכולים לבקש הרבה דברים ,השאלה איפה ההסכמה הלאומית עומדת.
לצערי אצלנו יש פירוד ואי-עמידה על קוים אדומים,בעוד שאצלם קשה למצוא אחד שיוותר על שטח,ויתורים זה רק ליהודים.
משום מה יש קונצנזוס שהערבים חיו פה מאז ומעולם..
הממ.. לא כל כך נכון.. הם פה בערך 200 שנה.. גיוס מאסיבי של איזה שייח כדי שיוכלו למרוד בשלטון העותמני. .. כלומר.. אם להתחשב בעליות שגם התחילו פחות או יותר לפני 150-200 שנים הרי שאין כאן שום עדיפות לערבים.
הגדרת הערבים המקומיים כפלסטינים התחילה באותו זמן בו היהודים הגדירו עצמם כציונים. לא היה עם פלסטיני עד שלא ראו כי טוב והעתיקו מאיתנו.. לכן.. לא אומרת למי מותר ולמי אסור.. רק מציינת שאין לערבים זכויות יתר כמו שלנו אין.
כשאתה אומר "טקסט דתי-מיתולוגי פיקטיבי" אתה מהדהד את שטויותיו הגזעניות והנאלחות של יהודה פאקינג שנהב, שחושב שכל העם היהודי מתבסס על "נראטיב פיקטיבי"... מזמן לא ראה העולם שנאה עצמית שכזו, המאפיינת את המיעוט ה"שמאלני" (למעשה ימין פלסטיני) בישראל - אשר נדרס במגף ההיסטוריה המסומר לאחר שרעיונותיו הופרכו כולם.
אולי תאיר את עינינו באמת לאמיתה, המוחלטת , הרציונאלית של נאורות פלוראליסטית לשמה?
באמת מקרה קיצוני של צביעות והיתממות. נניח שעיראק היתה כובשת את כוויית ומקימה בה יישובים לעיראקים בלבד. או שגרמניה היתה כובשת חתיכה מפולין, טוענת (בצדק) שהשטחים שנכבשו היו גרמניים הרבה יותר זמן משהיו פולניים, ומקימה שם יישובים לגרמנים בלבד. לאיש בעולם לא היה שום ספק מה ההבדל בין הלגיטימיות של בגדד ובצרה, או של ברלין והמבורג, לעומת חוסר הלגיטימיות של ההתנחלויות העיראקיות בכוויית או של ההתנחלויות הגרמניות בפולין.
משום מה, כשמגיעים לישראל, יש אנשים שטוענים שההבדל "לא ברור להם".
ובכן, ההבדל ברור כשמש בצהריים. ישראל הוקמה ב-1948 בהסכמה בינלאומית כמדינה לעם שלא היתה לו מדינה. איש אינו חולק על הלגיטימיות של היישובים שבתוכה.
ב-1967, העם בעל המדינה החזקה השתלט בכוח על שטחים של עם אחר, שאין לו מדינה. ההשתלטות נעשתה במלחמה ולא בדרך לגיטימית של הסכמה. החוק הבינלאומי אוסר על הקמת התנחלויות בשטח כבוש. לכן, החוק הבינלאומי, המוסר, והקהילה הבינלאומית כולה שוללים את הלגיטימיות של ההתנחלויות ורואים בהם פשע מלחמה ומכשול לשלום.
זה אחד הנושאים הפשוטים ביותר להבנה בסכסוך הישראלי-ערבי המסובך. כל מי שטוען ש"אינו מבין" את ההבדל, חשוד בעיני כתועמלן או כנוכל - אלא אם כן מנת המשכל שלו נמוכה במיוחד.
אתה צודק - אבל אתה בטח מבין שזה מותנה בהגדרות.
כלונמר אם הערבים מקבלים את ההבחנות - ולא חשוב מדוע, אז זה בסדר שיהיו הגדרות.
אבל אם הערבים ממילא אינם מקבלים את ההגדרות - אז הוויכוח הפנים ישראלי הוא אידיוטי.
הכי משעשע זה השנאה של הצפונבונים למתנחלים - שנאה רגשית כמו שני מחנות בכדורגל - אין שם הרבה היגיון, הם פשוט שונאים וזהו.
השנאה תורמת להתבדלות שלהם מהמתנחלים וזה עוזר לגיבוש ערך עצמי.
הכול שיט, תאמין לי. מה שלא מותר היום, יהיה מותר מחר. ומה שלא חוקי מחר, יהיה חוקי מחרתיים.
מדינת ישראל לא החילה את החוק הישראלי על השטחים שנכבשו מירדן במלחמת ששת הימים למעט מזרח ירושלים.
הסיבה פשוטה.
אם ישראל תחיל את החוק על השטחים האלו היא תצטרך לחליט אם לעניק זכויות אזרח לתושביהם ובכך להבטיח את הפיכתה למדינה ערבית עם מיעוט יהודי גדול בתוך עשורים בודדים, או לא להעניק להם זכויות אזרח ובכך להפוך למדינת אפרטהייד באופן רשמי ומוחלט (בניגוד למצבנו כיום כמדינת אפרטהייד אבל כמצב שמוגדר זמני).
יש הבדלים לפני 48 קנו את האדמות(אחרת למה הספר הלבן אסר על מכירת אדמות ליהודים)
הבעיהשאם הקמנו יישובים אחרי 48 על אדמות של יישובים ערביים ואחרי 67 אנו מקימים יישובים איפה שהיה פעם יישוב יהודי אז הפלסטינים יכולים להגיד אם לכם יש זכות לחזור לאיפה שגרו פעם יהודים למה לא לנו?
תודה מרדכי.
הסכם עם גבולות 67 לא יתקבל לעולם בישראל, צריך לעשות שינויים לא קטנים,העברות אוכלוסיה,השארת מובלעות,וכל זה יתכן עם פרטנר מלא (חמאס+גיהאד+פתח+וכו') לא כמו היום,זה ידרוש ויתור מוחלט על זכות השיבה (תמצא מנהיג כזה בצד הפלשתיני),ולכן כל השלום כביכול הזה הוא לא אמיתי לא כנה ובטח לא בר קיימא, אובאמה פשוט קיבל הוראה מיועציו ליצור "תהליך שלום" פעיל וקיים,בכדי לשכך את האופוזיציות העויינות של המשטרים בפקיסטן,בעיראק,במצרים,בלבנון,בירדן שכיום משתפים פעולה עם ארה"ב.
הסכמים ניתן להפר ,רק כלפי הצד הישראלי זה כלל ברור במזרח התיכון, ראה איך מצרים קיבלה כל מילמטר מסיני,ראה איך החיזבאלה מתחמש בלי סוף בלבנון בניגוד להסכמים,ויש בלי סוף דוגמאות.
תודה טל
גם אם נעבור לגבולות 67, באיזה שהוא שלב, בקצב הילודה בל היום בו המוסלמים יולדים כמעט פי 2 מהיהודים ,הרוב יהיה שלהם,ואז מה?
הפיתרון לבעיה הדמוגרפית,היא חוקה,שתמנע כל שינוי מהותי של מיעוט/רוב .
1.דוד המלך, מלך בחברון
לואי ה14 לא מלך באלג'יריה
2.אלג'יריה לא נסתה לכבוש/להשמיד את צרפת
3.ארה"ב וקנדה למשל, נוסדו ע"י כיבוש, ותושביהן לא ישובו לצרפת ואנגליה
לאינקה ולאינדיאנים אין כח כמו לערבים,,,
יש הרבה קוי דמיון נוספים בין ההתישבות הצרפתית באלג'יריה לזו שלנו ביו"ש.
אני סבור שממשלה רשאית גם, עם כל הצער, להורות גם על פרוק התישבות שאושרה בעבר. אין דרך אחרת.
גם כאן יש תקדימים היסטוריים בקנה מידה גדול - ראה ערך הצרפתים באלג'יריה. שם פונתה התישבות גדולה הרבה יותר שנמשכה למעלה מ1000 שנים.
1. האם אתה חושב שגבולות 67 תהיינה פתרון לבעיית הדמוגרפיה?
2.חוק הוא כמו הסכם, אינך רשאי לשנותו חד צדדית, אם המדינה הרשתה התיישבות, בשנותה דעתה היא מפרה
הסכם, וכך נעשה בפינוי בעזה
ליהודה ולישראל היו גבולות שונים בתקופות שונות. בתקופת שיא ההתפשטות החשמונאית, כשאלכסננדר ינאי הגדיל את גבולות המדינה בכיבושיו זו חלשה על חלקים מלבנון, רמת הגולן ועבר הירדן, אולם לא על הנגב.
הבעיה כיום היא דמוגרפית. מעבר לכך אני מסכים שאין לעשות דמוניזציה של אלו החיים ביהודה ושומרון - הם חלק מאיתנו. בד בבד הם צריכים להישמע לשלטון החוק בארץ.